رواية احببت ابن عمي البارت العشرون 20 بقلم ملك احمد
رواية احببت ابن عمي الفصل العشرون 20
فى الصباح
أميرة:انت يالا اصحى احنا بقينا العصر
أميرة:ولا اصحى ....انت مت ولا ايه ...... الله يخربيتك خرتيت نايم على السرير..... ماشى انا هاعرف ازاى اصحيك
روحت جبت ازازة مية ساقعة وحطيت فيها تلج
أميرة:استنى اشرب الأول
أميرة:١...٢...٣.... استعانة على شقى بالله
وكبتها عليه
سيف:ااااااه.....يابت التيت ..... والمصحف يا اميرة لندمك على اللى انتى عملتيه ده
وطلعت اجرى
أميرة:استهدى بالله انا غلط عليا الحركة الكتير بلاش كدة
سيف بعصبية: ولما هو غلط يا جزمة بتعمليه ليه
أميرة:اهدى بقى متبقاش افوش كدة يا برنس
وبدأ يقرب منى
سيف بعصبية:أميرة متجننيش
أميرة: ياحبيبى انت مجنون على طول
راح مسكنى
أميرة بتمثيل:ااااااااه
سيف بخوف: مالك يا أميرة ايه اللي حصل
أميرة:بطنى بتوجعنى اوى
سيف:بجد طب استنى
شلنى وقعدنى على الكنبة
سيف:اقعدى هنا ومتتحركيش
أميرة: شكراً يا حبيبي
سيف: بيبي بعد كدة لما تيجى تمثلى مثلى كويس يا جزمة
أميرة:ايه ده انت مصدقتش
سيف: لأ طبعاً عشان تمثيلك زبالة يا جزمه
أميرة:بأمانة
سيف: أيوة أمانة.......نتكلم جد بقى
سيف:انتى معادك مع الدكتورة امتى
أميرة: النهاردة كمان ساعتين ونص
سيف: ماشى نلحق نلبس
أميرة:بقولك ايه ياض انى جلجانة
سيف:قلقانة ليه
أميرة:مش عارفه بس المشوار بتاع الدكتورة ده مخلينى قلقانة
سيف: لأ متخافيش هو عشان انتى هبلة وطيبة بس
أميرة:تصدق ياض انك خرتيت
سيف:بصى انا ولا هامد أيدى ولا هاشتم ولا هازعق......بس بعد ما تولدى
أميرة:مش يالا نلبس بقى قبل ما الولية تطردنا
سيف:ماشى
________________________________________
أميرة:ها يا دكتوره فيه حاجة
دكتوره: لأ الحمد لله صحة الجنين كويسة جدا
سيف:طب هو نقدر نعرف جنس المولود ايه
دكتوره: لأ مش دلوقتي يعنى كمان شهرين كدة بكتير
سيف: ماشى شكراً يا دكتوره
خرجنا من العيادة
سيف: الدكتورة دى قمر أوى بتكلم بذوق وآدب كدة عسولة خالص
أميرة بغيرة:لا اله الا الله يعنى اطلع اقتلها بقى دى ولا ايه
أميرة: أسمع يلا انت ماتجيش معايا عند رجل المعزة دى تانى فاهم
سيف بخوف: حاضر يسطا
أميرة:يالا بقى اعزمنى على حاجه أكلها
سيف: نعم اعزمك ......ماشى أمرى لله عايزة تروحى فين
أميرة:فى نو........
سيف: ماشى.... اتفضلى اقعدى فى العربية يا فندم
أميرة: شكراً سوق بقى بسويس بسويس
سيف:بسويس بسويس..... ماشى يا ختى
بعد شويه
سيف:ها يا ستى عايزه ايه
أميرة:لو سمحت
الجرسون:أيوة يا فندم
أميرة:عندكوا بيتزا
الجرسون:اه يا فندم عندنا
اميرة: ماشى عايزة اتنين بالفراخ
الجرسون:تحبى يا فندم البيتزا تكون .... small.....madium..... large
أميرة:هاتلى اكبر واحدة....ماشى وعايزة تلاتة كريب ....وووواربعة شاورما فراخ وواحدة بيبسى كبيرة
أميرة:تاخد حاجه يا حبيبي
سيف:ها ولا حاجة مية مية لو سمحت
الجرسون بيبص لسيف بصدمة وبيقوله اجيب
سيف:روح جيب الحاجة
الجرسون بصدمة: حاضر
سيف:مشاء الله عليكى يا حبيبتي باين عليكي أن نفسك مسدودة
أميرة:اه والله يا حبيبي نفسي مسدودة خالص مش باكل كويس خالص
سيف:اه ماهو باين
سيف بهمس:انا عملت ايه ياربى عشان يجرالى كل ده اكيد دى ذنوب اه ذنوب
الجرسون: اتفضلى يا فندم
_____________________________________
فى مكان تانى
او فى السجن
مايا:ها قولى بقيت الأخبار
حسن:انا برااقبوا هو ومراته بقالى ٣شهور مافيش جديد بس اااااا
مايا:بس ايه
حسن:احم البت حامل
مايا:ايه حامل.... لأ لأ متقولش كدة.....انا انا المفروض ابقى مكانها مش هى انا المفروض ابقى حامل مش هى المفروض تموت تموت لازماً اخلص منها
حسن:انتى لسه بتحبيه
مايا ساكتة ومش بترد بتعيط بس
حسن:ردى لسة بتحبيه
مايا بعياط: أيوة أيوة لسة بحبه ومش عارفه اكره ارتحت خلاص
حسن:ليه ليه بتحبيه عملك ايه يخليكى تحبيه بشكل ده ومش قادرة تنسيه ....انا انا اللي بحبك مش هو شوفى انا بعمل ايه عشانك وهو بيعمل عشان يخلص منك وبعد كل ده لسة بتحبيه مع أنه سبب فى حبسك هنا
(نعرفكوا حسن مع سيف فى الكلية بيكره جداً عشان احسن واحد فى الجامعة وناجح واللى خلاه يكره اكتر مايا لأنه بيحبها اوى ولما عرف انها بتحبوا اوى لدرجة أنها فى لحظة كانت هاتضيع شرفها خلاه يكره اكتر ويتمنالوا الآذية+)
مايا بعياط: بس بس بس......اسكت خالص مش عايزه اتكلم فى الموضوع ده اهم حاجه دلوقتى هى البت اللى متجوزها لازماً تموت هى واللى فى بطنها....فاهم
لازم تخلص منها ياحسن
حسن بوجع: حاضر يا مايا..... اوعدك انى هاخلص منها فى أقرب وقت
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احببت ابن عمي" اضغط على أسم الرواية