رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل العشرون بقلم رحمة كريم
رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل العشرون
يونس بصدمه وخوف :عششششق
يونس فضل يرن على عشق بس كان الخط مقفول
يونس نزل وهو بيجري ركب على عربيه
يونس اتصل باشخص
يونس بنرفزه :الرقم الي هبتعه ليك دلوقتي تجبلي خط سيره حالا فاهم
يونس كان عارف مين الي عمل كده
*******
عبد الله :اخيرا شوفناك بقالك شهر مش بتسأل
حلمي :بعت عنكم خالص
عبد الله :لي عملت كده
حلمي :لأن
قطع كلامه كسر باب الشقه
يونس كسر باب الشقه
يونس بعصبيه :هاني فين
عبد الله :انت ازاي تدخل كده
يونس بنرفزه :مش عايز اسمع صوت حد قولوا فين هاني
هند :عايز منه ايه
يونس بعصبيه :هاني خطف عشق
حلمي بصدمه :عشق اتخطفت
هند :وهو هيخطفها لي، روح شوفها بعيد هنا هتلاقيها هربت مع حد غيرك
يونس ضربها قلم :اخرسي خالص قولي هو فين
عبد الله :انت ازاي ترفع ايدك على مراتي
يونس بعصبيه :خايف على مراتك ااوي وبنتك في داهيه
عبد الله :بنتي في داهيه فعلا انا مش عايزها
حلمي بنرفزه وعصبيه :انت اي يا أخي دي بنتك ماتحس شويه
يونس :انا هجيبها واخوكي ده اترحمي عليه
حلمي :انا جاي معاك اجيب اختي
يونس وحلمي نزلوا وركبوا العربيه
حلمي :انا افتكرت حاجه
يونس :قول بسرعه
حلمي :في مره هاني خدني في شاليه في اسكندريه وقالي أن محدش يعرف المكان ده غيره لما يعوذ يقضي يوم واحده بيجي هنا اكيد هو هناك
يونس :تعرف مكان الشاليه ده
حلمي :ايوه طبعا
يونس جاله اتصال
الشخص :احنا تتبعنا الرقم والرقم دلوقتي في اسكندريه
يونس :اتصل على حمدي باشا وخليه يسبقنا بسرعه
***********
في مكان تاني
الرجاله :حاجه تانيه يا استاذ هاني
هاني :لا كده حلو ااوي، امشوا دلوقتي وباقي فلوسكم هتوصلكم بكره
الرجاله :اوامرك يا باشا
هاني قرب من عشق إلى نايمه:عشان تقولي ليا انا لا
هاني مسك جردل مياه ساقعه ودلقها على عشق عشان تصحى
عشق قامت مفزوعه :انا فين انا الي إلى جابني هنا
هاني بضحكه :صباح الخير يا عروسه
عشق :انت جبتني هنا لي
هاني :في حساب قديم بيني وبينك ولازم نخلصوا انا وانتي
عشق بخوف :حساب اي
هاني :اصل لما بعوذ حاجه بخدها يعني بخدها
عشق بخوف :سيبني اروح ارجوك
هاني :مش قبل ما اخلص إلى جايبك عشانه
هاني بدأ يقرب من عشق
عشق بصراخ :ابعد عني
هاني :صوتي زي ماانتي عايزه مافيش حد هيسمع صوتك
عشق كانت بتضرب هاني برجليها
هاني مسك عشق مش شعرها وبأيده التانيه بيضربها بالاقلام
عشق بصويت ووجع :سيبني في حالي
هاني بدأ يقطع ملابس عشق
عشق بصويت :الحقوني
في اللحظه دي يونس كسر باب الشاليه
عشق بصويت وعياط: الحقني يا يونس
يونس مسك هاني وضربه بكل قوه عنده
وهاني مسك يونس وضربه
فضل يونس وهاني يضربوا بعض لحد ما البوليس وصل واخد هاني
حلمي دخل وشاف هدوم عشق متقطعه قلع الجاكيت بتاعه ولبسو ليها
عشق كانت منهاره من العياط
يونس جرى على عشق وخدها في حضنه
يونس بقلق وخوف عليها :اهدي بس عملك اي الحيوان ده
عشق وهي منهاره من العياط :كان كان عايز يغتصبني
يونس بعصبيه :وحياه أمه لاندمه انه بس فكر انه يلمسك
عشق وهي ماسكه في يونس وبتعيط :متسبنيش تاني عشان خاطري
يونس وهو حاضنها :متقلقيش مش هسيبك تاني ابدا
حلمي بخوف على عشق :انتي كويسه
عشق :الحمد لله
يونس :يلا يا عشق نروح
عشق بوجع :مش قادره امشي ضربني جامد
يونس بعصبيه :والله لاقطع ايده إلى اترفعت عليكي
يونس حمل عشق بين ايده وركبها العربيه
وحلمي ركب معاهم
**********
لمياء وحمزه في المطعم
حمزه :عجبك المطعم
لمياء:جميل جدا
حمزه :كنت عايز اتكلم معاكي في موضوع
لمياء:كنت واثقه أن الخروجه دي وراها حاجه، اتفضل اتكلم
حمزه :انتي قولتي انك متعقده من الرجاله دون ما تدخلي في تجارب بس حاسك مخبيه حاجه
لمياء بتوتر :حاجه اي
حمزه :من توترك عرفت ان في حاجه، قولي ومتخافيش
لمياء :هحكيلك بس توعدني السر ده محدش يعرف غيرك
حمزه :اوعدك
لمياء بعياط :انت اتولدت بين اب وأم مش متفاهمين عشت حياتي كلها بوجع قلب عمري ما عرفت يعني اي حنان اب ولا حنان ام أبويا وامي كانوا على طول يتخانقوا مع بعض ويفضلوا متخانقين فتره قصيره انا في خلال الفتره دي بشوف اهانه محدش بيشوفها امي مكانتش تعرف تاخد حقها من ابويا كنت اي كلمه اقولها تتخانق معايا فيها مش طايقه اقول كلمه كانت بتضربني جامد على أساس أنها بتعملني الأدب والأخلاق بس هي لوكانت جت واتكلمت معايا براحه تعرفني غلطي كنت اتعلمت عمرها ماخدتني في حضنها كانت تطلع غضبها في ابويا عليا انا اما بقى بابا فاهو كان عصبي اووي عمره ما عرف يحطويني ولا يصاحبني زي اي اب وبنته كنت بشوف صحابي في المدرسه ابوهم جاي يخدهم من المدرسه يلعب معاهم وانا كنت اروح لوحي عمره ما فكر يخدني في حضنه لما وصلت لسن المراهقه السن إلى بتبقى في البنت محتاجه لراجل في حياتها كنت محتاجه ابويا بس مكنش موجود معايا كنت لما بزعل محتاجه حضنه يدفيني بس مكنتش بلاقيه تعبت في حياتي ااوي بالرغم من كل ده انا بحبهم وعمري ما عرفت أكرهم بس مش مسمحاهم
حمزه وهو بيمسح دموعه :مفكرتيش تدخلي في علاقه
لمياء بعياط :من حوالي ٣سنين اتعرفت على شخص واتصاحبنا شويه وبعدين حبينا بعض انا حبيته جدا قولت ده بقى هيعوضني شويا بس للأسف طلع بيلعب بيا ومشاعري طلع كان متصاحب على ١٥بنت قابلي يتسلى شويا وبعدين يسبها بيلعب بمشاعرهم
حمزه :مش شرط عشان شخص واحد وحش يبقى الكل كده، لازم تعيشي حياتك وتتجوزي
لمياء بزعل :اتجوز لي عشان اخلف بنت زي تتطلع معقده زي لي
حمزه :ده بيكون اختيار غلط
لمياء :اختيار غلط واحنا إلى بندفع الثمن احنا الضحايا بين الطرفين
حمزه وهو بيمسح دموع لمياء ومسك ايدها :اوعدك اني هفضل جمبك لآخر نفس في عمري
لمياء:لي هتعمل كده يا ترى شفقه عليا
حمزه :مش شفقه بس ممكن عشان حكايتك قريبه من حكايتي شويه
لمياء :ازاي يعني
حمزه بحزن :لاني وانا عندي ١٠سنين وابويا وامي عملوا حادثه وماتوا ساعتها عشت مع عمي بس معرفش يعوضني عن حنان اهلي
لمياء:ربنا يرحمهم
حمزه :يمكن عشان كده مش هسيبك
لمياء :خايفه تزهق مني
حمزه :مش هعرف للأسف
لمياء :اي اللاسف دي بقي
حمزه :يا بنتي انتي متعرفيش تهزري ابدا
لمياء :تؤتؤ
حمزه :والله شكلك هتتعبيني معاكي
**************
يونس وهو شايل عشق ودخل بيها القصر وادخلها اوضتهم
عشق كانت ماسكه في يونس اااوي :ماتسبنيش تاني
يونس كان لأول مره يحضنها :متخافيش مش هسيبك تاني
عشق بعياط :هو انا بيحصل معايا كل ده لي انا عمري ما اتمنيت الأذى لحد يبقى لي كده
يونس :متزعليش انا جمبك
عشق بعياط :انت كمان شويا وهتسبني
يونس :مش هسيبك والله مش هسيبك الوقت الي مكنتيش في معايا عرفت اني مقدرش اعيش من غيرك ولا ابعد عنك انا اكتشفت انهارده اني بحبك انا بحبك يا عشق
عشق مش مستوعبه :انت في وعيك للكلام ده
يونس :انا واعي للكلام ده كويس انا بحبك يا عشق ومش هقدر ابعد عنك تاني
عشق بكسوف :انا بحبك يا يونس
يونس بدأ يقرب من شايفيفها قاطعهم خبطت الباب
دق دق دق
يونس :مين الرخم ده
يونس فتح الباب لقه حلمي
حلمي :من فضلك عايز اتكلم مع عشق شويا
يونس :اتفضل
حلمي بزعل :حقك عليا يا عشق انا اسف في كل الي عملته معاكي اتمنى انك تسامحني انا اتغيرت خالص والله
عشق :انت سبتني في أوقات كنت محتجاك معايا فيها صدقت اني السبب في موت امي انا مش هعرف ازعل منك يا اخويا
حلمي حضن عشق وهي بدلته نفس الحضن
عشق :ربنا يخليك ليا أجمل اخ
يونس بغيره :مش كفايه بقى ابعد عن مراتي احسلك
حلمي :دي اختي وبراحتي
يونس :ابعد عنها اختك اه بس متحضنهاش تاني
حلمي :اختي يا عم
عشق :في اي يا يونس ده اخويا
يونس قرب من عشق وحضنها :محدش غيري بس الي يقرب منك فاهمه
حلمي :انا لازم اروح بقى لأن مش بحب اللحظات الرومانسيه دي
يونس :احسن في داهيه
عشق :هزعل يا يونس ده اخويا
يونس :وانا مقدرش ازعلك ابدا
عشق :طب انا عايزه أنام لاني تعبانه ااوي
يونس :وانا هنام جمبك
عشق :لا بلاش روح شوف شغلك إلى انا عطلته
يونس :كله يهون عشانك
عشق بكسوف :يعني كنت لازم اتخطف عشان تقول الكلام الحلو ده
يونس :كنت خايف اقولك الكلام ده بس لما حسيت انك هتضيعي مني قولت لازم اقولك على كل الي في قلبي
عشق بكسوف:والله كلامك انا مش مصدقه بس مش هعرف ارد عليك لاني مش بعرف اقول كلام رومانسي وكده
يونس بضحكه :مش بتعرفي خليكي عارفه ان بعد كده مش هتقولي لي كلام غير رومانسي بس
عشق :عايزه أنام بقى تعبانه
يونس خدها في حضنه :يلا نامي
عشق :طب ابعد عشان انام
يونس :لا ما هو من انهارده وانتي هتنامي في حضني
عشق :مش هتزهق
يونس :مقدرش ازهق منك
***************
نيروز كانت قاعده بتتفرج على سنو وايت وكانت حاطه قدامها شيبسي كتير شوكولاته كتير وعصير ومناديل
نيروز بعياط وصوت عالي :لا يا شريره ابعدي عن سنو وايت
ليام جه على صوتها
ليام :في اي صوتك عالي لي
نيروز بعياط وهي بتاكل :الحق عايزه تقتلها
ليام بخوف :مين دي وعايزه تقتل مين
نيروز بعياط :الست الشريرة عايزه تقتل سنو وايت عشان احلى منها
ليام بضحك :يعني انتي متأكده انك طبيعيه، ده فيلم كرتوني
نيروز :ماليش في خليها تبعد عن سنو وايت
ليام بضحك على نيروز :واي كل الأكل ده
نيروز :مالكش دعوه انا لما بتفرج على كرتون باكل
ليام :خلاص هقعد معاكي
نيروز :ماشي
نيروز بعياط :شوفت سنو وايت ماتت اهي
ليام :متقلقيش يا حبيبتي، الأمير هيجي وينقذها
نيروز :بجد ازاي
ليام بتوتر :يعني هو، اتفرجي شوفي
جاء مشهد الأمير وهو بيقبل سنو وايت
نيروز وليام بصوا لبعض بكسوف وو...
يتبع الفصل الواحد والعشرون اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية ماذا يسمى هذا العشق" اضغط على اسم الرواية