رواية روح صقر البارت العشرون 20 بقلم رنا احمد
رواية روح صقر الفصل العشرون 20
كان يقف وهو يشعر بخنجر داخل قلبه يمزق به ببطاء كان ينظر إليها بوجع دموعها الذي تنزل كالشلال ملامح الخوف الطاغيه علي ملامحها البريئه كأنها سكاكين تمزق قلبه تؤكد له مايدور برأسه أن أحد أخذ حقه اخذ روحه حقا لم يكن بتمنا الموت في أي وقت أكثر من ذلك اللحظه المميته أما سوزي فكانت تنظر بشماته وانتصار لنجاح مخططها ليخرج واخيرا صوته المهزوز ليشق جدران ذلك الهدوء المميت 😔😔😔😔.
صقر بالم يكفي العالم /ايه الي بتقولوه سوزي ده حقيقي انتي فعلا كنتي هتتعرضي لاغتصاب .
رحمه بغضب ودموع /منك لله ي شيخه انتي شيطانه .
سوزي بخبث وهي تتصنع الحزن /كده برضه ي رحمه ربنا يسامحك ده انا قصدي اني خايفه عليكم ده جزاتي .
صقر بعصبية وجنون/اخرسوا انتوا الاتنين مش عايز اسمع نفس وانتي اتكلمي بدل مادفنك مكانك .
روح بدموع وانفاس مسلوبه / ايوه بس والله العظيم لم تستطيع اكمال حديثها اثر صفعه قويه هزت جميع أركان القصر وليس فقط روح لتسقط أرضا وهي تنزف من فمها ليمسكها صقر بعصبية من شعرها ليتحدث بغضب ووجع وصراخ اخاف الجميع .
/نعم ي روح امك ببساطه كده بتقوليها ده انا هشرب من دمك اتكلمي قويلي ده حصل ازي .
شاكر بحده /اهدا ي صقر مش كده استنا لما نفهم .
صقر بغضب شديد /نفهم ايه انت كمان نفهم أني طلعت أهبل وثقت واتجوزت واحده متسواش عيله مش عارفه تحافظ علي نفسها .
رحمه بدموع /حرام عليك ي صقر سيبها .
خديجه بنواح /يللهوي علي الي حصلك ي ابني .
صقر بوجع والم /اتكلمي قويلي ده حصل ازي اتكلمي .
روح بشهقات ووالم /والله العظيم كنت رايحه اجيب الدواء لامي وطلعوا عليا الي ربنا ينتقم منهم وعمي عرفان وعمي جابر كانوا معدين وانقذوني منهم والله العظيم ماحصل حاجه واصل ي صقر .
صقر بتذكر /ابويا لما خرج هو وعمي جابر كانت الساعه ١٢بليل كنت في الصيدليه الامه التانيه في وقت زي ده انطقي .
روح برعب ودموع /ايوه امي كانت تعبانه اوي .
صقر بجنون وصراخ /ده علي اساس ايه عاد اني مت ماتصلتيش بيا ليه وقولتيلي ايه الي خلاكي تعملي كده وتكسريني كده حرام عليكي .
روح بدموع وكسره وصراخ /لان أما خديجه قالت علينا فقراء مكنتش عيزاكم تحسوا أننا ممعناش فلوس الدواء وتقولوا أننا طمعانين فيكم وباستغلك ي صقر مكنتش عايزه انكسر قدامكم .
صقر بغضب وشيطان قد سيطر عليه /تمام انا بقا الي هكسرك .
شاكر بغضب /صقر انت هتعمل ايه .
صقر بوجع وكسره/ايه هطمن علي شرفي ايه مش من حقي .
خديجه بغضب /طلاقها ي صقر طلاقها دي متستهلش تكون مراتك .
رحمه بدموع /حرام عليكم عاد حرام عليكم .
خديجه بغضب /اكتمي ي بت .
صقر بوجع وجرح /لأ ي أما مش قبل ماطمن علي شرفي واعيشها خدامه تحت رجليا .
روح بدموع ورعب /ابوس يدك ي صقر سبني انت روحي متخليش الأمور بنا توصل ل كده .
صقر بقسوه /متخافيش عاد هبسطك علي الاخر ليسحبها معه بعصبيه وغضب .
شاكر بحده /صقرررر.
صقر بتحزير وغضب /قسما بالله العظيم الي هيتكلم أو ياجي ورأيا قسما عظما لوريكم الوش التاني الي مش هتقدروا عليه .
روح بدموع وندم /ابوس يدك ي صقر متعملش فيا كده متكسرنيش كده .
صقر بوجع والم وغضب /وانت كنت عملتلك ايه علشان تكسرني كده وبعدين انا مش هعمل حاجه حرام انا هاخد حقي الشرعي .
روح بدموع وصراخ /لاع ابوس يدك ي صقر .
ليدفعها صقر بغضب داخل الغرفه تحت صراخها .
من أمام قصر العزايزي ..
عرفان بابتسامه /الف مبروك ي ضنايا .
ندا بسعاده /الله يبارك فيك ي عمي ربنا ميحرمني منك واصل .
عرفان بحنين /ياااه ي بتي سنين عدت من ساعه ماخويا سالم مات وانتوا بقيتوا ولادي عمري مقصرت معاكم رباتكم زي ولادي بالظبط وهفضل كده لحد ماموت .
ندا بابتسامه وطيبه /بعد الشر عليك ي كبير عائله العزايزي ربنا يديمك لينا ي يارب .
عرفان بطيبه /ربنا يخليكي ي ضنايا ويسعدك يارب .
في غرفه رحمه ..
رحمه بصراخ ودموع /عجبك كده مش هو ده الي انت دايما تتدافع عنه شايف بيعمل ايه .
شاكر ببرود /انا مش شايف أنه عمل حاجه حقه مراته .
رحمه بدموع وصراخ /بالطريقه دي فرق ايه هو عن الي كانوا عايزين يغتصبوها .
شاكر بغضب/لا فرق كتير اوي ده جوزها ثانيا كفاياكي عاد سبيه يربيها قبل ماعيارها يفلت اكتر من كده .
رحمه بحده /متقولش كده علي روح ي شاكر دي متربيه احسن من اي حد اه اه .
شاكر بلهفه /مالك ي رحمه فيكي ايه .
رحمه وهي تنظر في عيناه /تعبانه اوي ي شاكر اوي .
شاكر بوجع والم /احمم الف سلامه عليكي تصبحي علي خير .
رحمه بدموع /يارب الطف بينا يارب ي ترا عامله ايه ي روح .
في غرفه صقر ...
كانت تجلس كالمومياء بوجع والم ودموع لا تستطيع السيطره عليها فلم تكن تتوقع حتي في ابشع أحلامها أن تكون هذه ستكون اول ليله مع حبيبها لكن تعلم أنها أخطأت خطأ لم يمكن غفرانه بسهوله ليقطع شرودها خروج صقر من الحمام وهويلف خصره بفوطه كانت تنظر إليه بدموع رآها في المراه .
صقر بسخرية /الف مبروك ي عروسه .
روح بدموع وكسره /طلقني ي صقر اظن كده اطمنت علي شرفك وعرضك بس انت عمرك مهتنساالي حصل فنبعد احسن .
صقر بغضب وهو /مش هيحصل واصل مش هرحمك بالسهولة دي من هنا ورايح مدرسه مفيش انتي هتعيشي هنه خدامه وزيك زي هنيه بالظبط يمكن هي انضف منك كمان وعلي فكره انا هتجوز سوزي .
قالها ورحل بكل هدؤء تاركا قلبها يؤلمها بشده ليجاهد لتحمل كل ذلك الصدمات لتسير بالم وهي تغطي جسدها العاري الي الحمام بدموع حارقه 💔💔💔💔 .
في امريكا ....
في فيلا خاصه ب حاتم ..
علاء بقلق /انتي عارفه الفيلا دي .
شاهنده /دي فيلا ابويا بس فيلا مغموره اطمن مستحيل حد يوصلنا هنا متقلقش يلا .
علاء بقلق وإحراج /لا طبعا ادخلي انتي انا هفضل هنه في الجنينه .
شاهنده بابتسامه/علاء انت انقذتني انا بثق فيك اكتر من نفسي انت بقيت حمايتي دي مش شقه ي علاء دي فيلا كبيره صدقني ده اكتر مكان هنكون في امان فيه .
علاء بتنهيده /ربنا يستر .
في فيلا البروف ...
كان يقف بغضب جحيمي وهو يكسر كل شي أمامه .
البروف بصراخ /نيفين انتي ي زفته .
نيفين برعب وخوف /نعم ي بروف .
البروف بغضب وهو يمسك عنقها/اسمعي ي روح امك انا ميخلش عليا الكلام ده بلغي كل الرجاله يدوروا في كل حته الواد ده وبنت حاتم الزهار يكونوا عندي باي شكل غوري .
ليضغط علي يده بغضب شديد /مش هيحصل مش هتفلت مني ي حاتم هنتقم منك في بنتك واحرق قلبك عليها زي ماحرقت قلبي علي اختي ..
استوب 🙏🙏🙏🙏طبعا البروف شخصيه غامضه بالنسبه الكم ي ترا ايه علاقته ب حاتم وليه عايز ينتقم منه ده انشاء الله في بارت بكره لانه هياخد وقت ....
في فيلا قاسم ..
فاتن بغضب /انت كمان بتزعق ايه الي انا عملته .
قاسم بضيق/ماما حضرتك مشوفتيش كنتي بتتكلمي معاها ازي .
فاتن بحده /وعايزني اتكلم معاها ازي ي دكتور قاسم من دلوقتي هترمي امك علشانها .
قاسم باعتزار /انا اسف ي امي انا مقصدش بس ندا بجد انسانه جميله ورقيقه لو عرفتيها بجد هتحبيها اوي .
فاتن بضيق /انشاء الله لتحدث ذاتها دي انا هخليها تكره عشيتها لحد ماهي بنفسها تفسخ الخطوبه دي .....
في غرفه سوزي .....
سوزي بضحك /هههههههه يأاه ي حاتم الوحد دماغه سم .
حاتم بغضب /انت مصممه تودينا في داهيه وتخلي العيون كلها علينا مالك ومال روح انتي كل الي همك فلوس صقر .
سوزي بشر /مبقاش الموضوع موضوع فلوس بس ي حاتم بصراحه اتحادهم مع بعض وحبهم لبعض غياظني عايزه افرقهم بأي شكل وده هيبقا هدفي .
حاتم بتحزير /لازم تعرفي انك كده بتفتحي العيون علينا وصقر مش سهل هيقلب في الدفاتر القديمه ونروح في ستين داهيه .
سوزي /لا اطمن صقر هيبقى ليا قريب اوي بعد ماكون طفشت الي اسمها روح .
حاتم بتحزير /مش هقولك تأتي ابعدي عن صباح .
سوزي بغضب/ماخلصنا ي سي حاتم وقولنا حاضر المهم انك تيجي بقا .
حاتم بتنهيده /اطمني انا كده كده هاجي علشان اطلب صباح .
سوزي بغضب /خلاص هتتجوزها ي حاتم .
حاتم بحده /ايوه هتجوزها ي سوزي واسافر بيها بره واعيش انا وهي و شاهنده وانتي حره بقا كده كده هحدد معاد معاهم واجي بكره .
سوزي بغضب /في ستين داهيه انت وهي المهم تفضل لحد ماتجوز صقر فاهم .
حاتم بضيق /فاهم سلام .
كفايه اوي لحد كده لازم اتجوز صباح وابعد عن قرف سوزي وشرها ....
هنيه /اتفضلي ي سوزي هانم صقر بيه بعتلك العصير ده .
سوزي /شكرا ي هنيه روحي انتي .
هنيه /امرك ي سوزي هانم ...
في الجنينه ...
كان يجلس صقر وهو ينظر بثبات أمامه .
شاكر بتنهيده /خلاص ارتاحت كده دلوقتي .
صقر باستغراب /شاكر انت ايه الي مصحيك لحد دلوقتي .
شاكر بتنعيده/كنت عايز اطمن عليك شايفك ارتاحت .
صقر بوجع/ انت شايف كده .
شاكر بخضه /صقر قصدك ايه .
صقر بالم ووجع /دماغك متروحش البعيد ي شاكر روح زي الفل انا موجوع من الي حصل كنت اتمنا الموت قبل مايحصل الي حصلها كل مافتكر الرعب الي كانت فيه يبقا نفسي امسك العيال دول ادفنهم عايشين بس غضبي منها أقوا من اي حاجه .
شاكر /اهدا ي صقر اهدا العيال دول مين قال إننا هنسبيهم .
هنيه /صقر بيه سوزي هانم خادت العصير زي مامرت .
صقر /طب روحي انتي ي هنيه .
شاكر بغضب/ايه اخبار المخدر ي صقر بنت الكلب دي هتتهد امتا .
صقر بتنهيده وانتقام/بعد الجرعه الثالثه هتبقا زي المجنونه مستنيه الجرعه الي بعد كده ويبقا انتقامنا منها خلص .
شاكر بغضب /طب وأخوها هنخلص منه امتا .
صقر /حاتم لازم يكون موجود الفتره دي قصاد عنينا متنساش املاك حازم الي تحت ايديهم .
شاكر بتنهيده /علي العموم هو كلمني وقالي أنه جاي بكره.
صقر بانتباه /ليه .
شاكر باستغراب /معرفش قالي أنه عايز يتكلم معانا في موضوع اما بالنسبه لموضوع حمدان فبكره هيخلص .
صقر /تمام روح انت نام علشان بكره ورانا حجات كتير .
شاكر بحنان /حاضر تصبح علي خير خالي بالك من نفسك ومتقساش علي روح .
صقر بحده /لازم اقسا عليها ي شاكر الي عملته مكنش هاين لازم عقاب وعقاب قوي كمان ..
في صباح اليوم التالي .....
في غرفه صقر ..
كانت تجلس روح بارتباك وهي تفرك يدها وتنظر إليه بدموع أما هو فكان يراها في المراه كان قلبه يؤلمه بشده لكن استطاع ببراعه اخفاء ذلك .
صقر بقسوه /انتي ايه الي مقعدك هنا انزلي ساعديهم تحت في ضيوف جايه .
روح وكأنها لم تسمع ما يقول /انت فعلا هتتجوز سوزي .
صقر بغضب /ملكيش دعوه اظن الخدامين ميدخلوش في قرارت أسيادهم يلا روحي .
روح بدموع /حاضر .
لترحل روح بدموع ليضع يده علي قلبه بالم شديد ليس سهلا ما يفعله معشوقته لكن حان الوقت لكسر ذلك الكبرياء المميت ...
في المطبخ ...
هبه بابتسامه /الاكل حلو اوي ي خاله حنان .
حنان بطيبه/الهنا والشفا ي ضنايا .
رحمه بتعب /صباح الخير ي خاله هي روح منزلتش .
روح بدموع ووجع/انا جيت اهو صباح الخير .
حنان بابتسامه /صباحيه مباركه ي عروسه معلش ي ضنايا كنت مع قاسم خطيب ندا بنوصلوه هو وأمه .
روح /ولا يهمك ي خاله حنان الف مبروك .
رحمه /يلا ي روح هنتاخروا عن المدرسه .
صقر بغضب /مفيش مدرسه وكلام فاضي من ده ودي مش روح ست البيت دي خدامه من الخدم فهماني ي خاله حنان .
روح بعصبية /انت بتعمل ايه عاد ي صقر بزيداك .
خديجه بغضب /اكتمي ي بت ملكيش صالح انتي .
روح بدموع /رحمه روحي المدرسه وخودي هبه معاكي .
خديجه بضيق /وانتي ي اختي تعالي خلصي معايا الشغل ده في ضيوف جايه يلا .
روح بكسره /حاضر ي أما .
رحمه بعصبية /انتي موافقه علي الي بيحصل ده .
هبه بضيق /اتكلمي ي روح متكستيش كده .
روح بوجع والم /انتوا عارفين زين اني غلطانه واستاهل الي اكتر من كده وزياده كمان ولازم أكفر عن الي عملته روحوا انتوا علي المدرسه وخالوا بالكم من نفسكم ..
في غرفه الضيوف ...
عرفان /منورنا ي حاتم بيه .
حاتم بابتسامه /حاتم بيه ايه ي حاج عرفان ده انا زي ابنك .
سوزي بخبث /هو عمي عرفان كده زوق مع الكل .
عرفان بابتسامه /ربنا يخليكي ي ضنايا .
حاتم بمرح /ربنا يصبرك عليها ويعينك ي صقر .
صقر ببرود /لا متقلقش عليا انا بعرف اصرف حالي .
كانت تسير الي الداخل وهي تحمل صينيه العصير .
حاتم بابتسامه /يبقا كده كتاب كتاب صقر وسوزي الاسبوع الجاي ..
سوزي باستفزاز /ادخلي ي روح واقفه ليه كده .
روح بدموع وكسره /اتفضل ي صقر بيه ...
ما اصعب ذلك الالم ...
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية روح صقر" اضغط على أسم الرواية