رواية احببت ابن عمي البارت الواحد والعشرون 21 بقلم ملك احمد
رواية احببت ابن عمي الفصل الواحد والعشرون 21
بعد شهرين
سيف:يالا يا أميرة هانتأخر على الدكتور
أميرة: حاضر يا حبيبي اهو ٥دقايق
سيف: اعتقد انك قولتى ٥دقايق دى من ساعة ولا انا بيتهيألى
أميرة بضيق:اعمل ايه الهدوم مش داخلة فيا خالص مش عارفه اعمل ايه كل ما البس حاجة تتقطع
سيف:أيوة حبيبتي الكلام ده لما كنتى بتجيبى لبسك من محل الأطفال دلوقتى مقاساتك زى مقاس الفيل
أميرة بغيظ:طب يالا يالا بقى عشان الفيل خلقه دايق
سيف:قصدك زلومته دايقة
أميرة بغضب:على فكره بقى انت عيل مهزء وخرتيت وكلمة كمان ياسيف هازعلك
سيف:طيب ماشى يالا بقى عشان اتأخرنا
أميرة:يالا
______________________________________
أميرة:ها يا دكتوره البيبى صحته كويسة
الدكتورة:اه الحمد لله صحته كويسة
سيف:هو ولد ولا بنت
الدكتورة: لأ بنت
سيف بفرحة:ايه بنت بجد
أميرة: الحمد لله
الدكتورة:حتى بصوا دى رجليها ودى دماغها
أميرة:اه بص ياسيف
سيف:اه شكلها جميل اوى
الدكتورة:بس فراكة أوى وشقية
أميرة:شبه أبوها
سيف:قصدك ايه
أميرة:ياعم مش قصدى حاجة
الدكتورة بضحك:ربنا يخليكوا لبعض
سيف:يارب
سيف: شكراً شكراً ليكى يا دكتوره
الدكتورة: العفو على ايه ربنا يقومها بالسلامة يارب
سيف:يارب
نزلنا من عند الدكتورة واحنا مبسوطين جيداً
أميرة:شوفت شكلها كان حلو ازاى
سيف:اه
من بعيد فى عربية بتراقبهم من اول نزلوا من بيتهم
......:أيوة يا باشا أهم نزلوا
حسن:عايزك تاخد بالك ومتخليش حد يشوفك .....فاهم
......: متقلقش ياباشا العملية هاتخلص وهتبقى فى السليم
حسن:ماشى يالا
أميرة:هى العربية فين
سيف:هناك فى اخر الشارع
أميرة:ماشى
وأحنا ماشيين كان فى عربية ماشية بسرعة جنونية
سيف بزعيق: اميييييييرة حاااااااسبى
وخبطتنى العربية وجريت
سيف:لأاااااااااا أمييييييييرة لأاااااااه
كنت مرمية على الأرض والدم مغرق الدنيا وبينزل من كل حتة
سيف بزعيق:هاتوووووو الأسعااااف بسرعهههه
بعد شويه وصلوا الأسعاف والبوليس ونقلونى على المستشفى
ممرض بزعيق: افتحوا الطوارئ بسرعههههه حالة طوارئ يالا
الدكتور:لازما تدخل بسرعه العمليات يااالا جهزوا الأوضة
الممرضين: حاضر
بعد نص ساعة
وصلوا أهلى
منى بانهيار:بنتى بنتى فين....عملت فيها ايه قول(وفضلت تضرب فيه)
منى بعياط:قول احكى اعمل اى حاجة بنتى جرالها ايه
سيف بعصبية:معرفش معرفش....احنا كنا ماشيين وفجأة لقينا فى عربية خبطتها وجرت
منى:ااااه يابنتى ااااه
محمد بحزن:أهدى اهدى يا منى ماينفعش كدة
منى بانهيار:أهدى اهدى ايه بنتى جوة بين الحياة والموت وتقولى اهدى انت ايه مابتحسش
نعمة بعياط: حرام والله اللى بيحصل ده مش بتلحق تتهنى بى حاجة
عادل حضنها
عادل بحزن:شششش اهدى يا حبيبتي خلاص هى أن شاء الله هاتكون كويسة
نهى بعياط:هى بقالها قد ايه جوة يابنى
سيف:ن..ن..نص ساعة
كانوا قاعدين في حالة من التوتر والقلق
ولقوا الممرضين بيخرجوا ويجروا
منى:هو فى ايه
نهى:مش عارفه....لو سمحتى هو فى ايه
الممرضه:الحالة اللى جوة بتموت ونبضات القلب مش مستقرة وكمان محتاجين نقل دم مش موجود هنا
منى بشقه:يالهوى بنتى اااااه بنتى
عادل:طب ايه هى عاينة الدم اللى مش موجوده
الممرضه:O-
عادل وسيف:دى فصيلة دمى
الممرضه:كويس لازماً حد فيكوا يجى معايا عشان اسحب منه الدم
عادل:انا اللى هاتبرع
سيف: لأ أنا
عادل: ماينفعش ياسيف انا اللى هات....(قاطعه سيف)
سيف بعصبية: بقولك انا اللى هاتبرع فاهم انا السبب فاهم.....وبدأ يعيط انا السبب انا السبب
سيف:يالا انا جاى معاكى
وبدأت تسحب له الدم
وبعد ساعة
خرج الدكتور
سيف بلهفة:دكتور خير ابوس ايدك طمنى
الدكتور: الحمد لله قدرنا نسيطر على الوضع هو فى كسر فى الرجل و
هى دلوقتى بخير بس هاتفوق كمان ساعتين
منى:طب الجنين اللى فى بطنها يادكتور كويس
الدكتور:للأسف الجنين مستحملش الخبطة ومات
سيف: لأااااااااا متقولش كدة
الدكتور:انا آسف مش بى أيدى
(سيف مسك الدكتور من هدومه)
سيف بعصبية:ازاااااى مش بى ايدك ها ازاااااى قوووولى
عادل: خلاص يا سيف سيبه هو ملوش ذنب
سيف:يعنى ايه ملوش ذنب بنتى تموت ويقول ملوش ذنب
محمد:بنتك
سيف:اه بنتى كنا عند الدكتورة وقالت لنا أنها بنت
الدكتور:اهدى والحمد لله أن أمها لسة عايشة احمد ربك
سيف: الحمد لله... الحمد لله.... الحمد لله
بعد ساعتين
أميرة بتعب ووجع:اااااه ااااه سيف
سيف:ششش اهدى يا حبيبتي انا اهو جمبك
منى:حمدلله على سلامتك يا ضنايا
أميرة:اااه انا فين
نعمة:انتى فى المستشفى
أميرة: مستشفى......(وبعدين حطيت ايدى على بطنى)
أميرة:بنتى بنتى كويسة رد ياسيف
سيف لف وشه وعيط مش عارف يقول ايه
أميرة وعلى وشك العياط: لأ ياسيف لأ متقولش كدة...ماما ماما...ردى عليا بنتى جرالها ايه (بعدين زعقت)ماترودوااا
منى بعياط:بنتك...م....م..م...ماتت
أميرة بانهيار:لأاااااااااااا بنتى لأ حراااام بنتى لأ انتوا بتكدبوا عليا انتو كدابين (مسكت سيف وفضلت احرك فيه)
أميرة:قولى ياسيف قولى أن هما بيكدبوا قوووول ساكت ليه
نعمة طلعت تجرى عشان تنادى الدكتور
نعمة:يا دكتور يا دكتور يا دكتور
الدكتور: نعم فى ايه
نعمة: أميرة فاقت. منهارة اوى تعال. شوفها
الدكتور: حاضر..... وبعدين زعق يا ممرضات تعالوا بسرعة يالا
سيف: أهدى يا حبيبتي أهدى
أميرة:اهدى ايه انت اتجننت بنتى ماتت وتقولى اهدى
الدكتور:امسكوها
أميرة:ابعدوا عنى لأ حراااام ابعدوا عنى سيف قولهم يسبونى ياسيف
وبعدين الدكتور عطالى حقنة مهدئة.
الدكتور:أن شاء الله هاتبقى كويسة
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احببت ابن عمي" اضغط على أسم الرواية