رواية انتقام وعشق البارت الثاني والعشرون 22 بقلم اميرة محمود
رواية انتقام وعشق الفصل الثاني والعشرون 22
في ايه انتو بتشيلوها ليه فرح مالها
الدكتوره ، هتدخل العنايه المركزه للاسف جالها نزيف جامد ودخلت غيبوبه ومكدبش عليكم حالتها خطر لأنها فضلت تنزف كتير وده اثر عالمخ جامد
ساره ، لا مش معقول لا فرح اومي يافرح ماما مستنيانا اومي يا حبيبتي
رائد اتصل علي سليم
سليم ، يووه نعم يا رائد قولتلك مش هرجع هي مش عايزاني
رائد ، فرح بتموت ياسليم
سليم بصدمه ، انت بتقول ايه أنا سيبها كويسه
رائد ، جالها نزيف وفقدت دم كتير وللأسف الدكتور بيقول الحاله خطر مكنش ينفع تطلق مراتك وهي لسه قايمه من الولاده
سليم ، اانا
ساره بسريخ ، انت بتكلم مين يا رائد بتكلمه صح زمان جابلها حاله نفسيه و مصدقنا أنها فاقت هات التليفون يا رائد هااااته وراحت شداه من أيده
ساره ، خلاص يا سليم باشا ارتاح مراتك بتموت بسببك راحت وسابتلك ولادك خلاص ربنا ينتقم منك وراحت قافله السكه
رائد ، اهدي يا ساره كده غلط عليكي
ساره ، اهدي اهدي ازاي وصاحبك دمرلها حياتها كلها قولي اهدي ازاي وهي مرميه علي الاجهزه ميته في العنايه قولي يا رائد قولي
سليم رجع بالعربيه تاني عالمستشفي
ساره قعده علي كرسي الاستراحه هي ورائد
سليم دخل جرى ، هي فين
ساره وعنيها مليانه دموع ، هي هي مين هو انت ليك حد هنا
سليم ، فين مراتي يا رائد
ساره ، اممم مراتك مراتك اللي لسه بدأه تقف علي رجليها تقوم مطلقها لا بجد برافو انت جاي تشمت فيها صح ادخل يا سليم هي في العنايه ادخل شوفها وهي ميته لا حول ليها ولا قوه
رائد ، ساره بس بقي مينفعش كده
سليم راح جرى العنايه وفضل واقف قدامها يبص علي فرح افتكر كل ايامهم الحلوه اللي عاشوها سوا افتكر ظلمه ليها شاف الدكتور خارج
سليم ، دكتور ممكن أدخلها
الدكتور ، ممنوع حد يدخل العنايه
سليم ، مفيش حاجه اسمها ممنوع أنا هدخل لمراتي سيبني والنبي أدخلها
الدكتور ، ادخل يا بني
سليم دخل جرى لبس الكمامه ودخل وقف قدام فرح
سليم بعياط ، انتي اللي خلتيني اقولك كده أنا حسيت انك هترتاحي بكده أنا آسف يا حبيبتي انا قسيت عليكي كتير اوي فكرت انك هترتاحي كده اتريني كنت بموتك بايدي فرح اومي هنصلح كل حاجه ونربي ولادنا سوا فرح أنا مش هعيش دقيقه من غيرك اومي وحيات ولادنا لتقومي أنا مش قادر اشوفك كده انا كل مابظهر في حياتك بضرك أنا مبقتش عارف هعمل ايه كل اللي انا عارفه اني بحبك اومي نبتدي صفحه جديده مع بعض
فجأه سمع صوت صفاره القلب وقف
الدكتور دخل جرى ، جهاز إنعاش القلب بسرعه
سليم ، ايه في ايه فرح اوعي تسيبني أنا مش هعرف اعيش من غيرك هنتحر وراكي يافرح مش هعيش من غيرك
الدكتور شغل الجهاز وفضل يضغط علي قلب فرح وفرح تتنفض من مكانها لحد ما النبض رجع بس كل اللي واقفين كانوا مركزين لدرجه أن ضربات قلبهم كانت سريعه
كل ده وساره ورائد واقفين بره وشايفين كل حاجه
الدكتور ، الحمد لله القلب رجع طبيعي بس ممكن تخرج بره
سليم ، لا مش هخرج من هنا الا ومراتي في أيدي
الدكتور ، دي عنايه مركزه مينفعش كده
سليم ، أنا قاعد مع مراتي مش هخرج من هنا قولت
الدكتور خرج
ساره بدموع ، ايه الاخبار يا دكتور
الدكتور ، مخبيش عليكم الحاله حرجه جدا
رائد ، اهدي يا حبيبتي أن شاء الله خير
الدكتور ، عن اذنكم أنا ماشي بس ياريت تحاولوا تخرجوا جوزها من العنايه
رائد ، ماشي يا دكتور
،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،
عدي اسبوع شهر شهرين تلاته وهي لسه في الغيبوبه وساره قاعده في الاوتيل بتربي ولاد فرح رائد استلم شغل سليم بيمضي العقود وبيقعد مع العملاء واخد اجازه من شغله منال اجت قعدت مع ساره عشان تقعد بالاولاد معاها وتساعدها سليم قاعد في غرفه فرح مبيتحركش دقنه طولت وشعره قاعد جنبها يقرأ في قرآن ويصلي ويدعيلها
،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،،،
الدكتور دخل لفرح
الدكتور ، شيلو الاجهزه دي خلاص عملنا اللي علينا دول تلت شهور
سليم ، محدش يجي جنبها اللي هيجي جنبها هقتله فاهمين
الدكتور ، يا سليم بيه مش هتفوق صدقني لازم ترتاح
سليم ، قولت اللي هيجي جنبها هقتله
الدكتور ، طب انتو امشوا دي الوقت ياللا
سليم ، هتفوق وهتقوم نتخانق مع بعض أنا عارف انا املي فيك كبير ياااارب
الدكتور ، ونعم بالله أن شاء الله ربنا يقومها بالسلامه
سليم ، يارب
رائد ، سليم كده غلط خلاص سيبها ترتاح انت كده بتظلمها
سليم ، راااااائد مش عايز اسمع صوتك
رائد ، اهدي يا حبيبي طب مش عايز تشوف ولادك
سليم ، لا مش عايز حاجه غير فرح
رائد ، طب ولادك وشغلك وشكلك اللي بقي راجل عجوز من كتر الحزن دول ملهمش حق عليك
سليم والدموع ماليه عنيه ، مش هسيب فرح يا رائد مش هسيب روحي
رائد ، ماشي يا حبيبي انا هروح اخلص مع الخبير الأجنبي عشان جاي كمان نص ساعه عن اذنك
،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،
بعد اسبوعين بالضبط
سليم ادور وبص لفرح ، ياللا بقي طولتي يافروحتي مش هتقومي تشوفي الولاد تعرفي أن آخر مره شفتهم كانت معاكي ومشوفتهمش تاني مش قادر اعيش من غيرك اومي بقي يا حبيبتي وسابها ودخل يتوضأ عشان يصلي الظهر
سليم صلي الضهر وفضل يدعيلها وهو ساجد ويبكي لحد ما سمع صوت
فرح ، اا
سليم خلص صلاه بسرعه وسلم وقام جرى
سليم ، فرح فرح أنا مش بتهيألي أنا سمعت صوتك أنا متأكد فرح
فرح بدأت تحرك صوابعها سليم شاف كده خرج جرى
سليم ، الدكتور فين
الممرضه ، في ايه
سليم ، فرح حركت أيدها فرح بتفوق
الممرضه دخلت جرى تبص علي فرح
فرح بتبربش بعينها ، أنا فين
الممرضه ، حمدالله على السلامه يا مدام فرح كنتي في متاهه كبيره حمدالله على السلامه
سليم ، فرح حبيبتي وحشتيني الحمدالله انك بخير
فرح ، انت مين
سليم ،. انا سليم جوزك
فرح ، اااه دماغي
الممرضه ، أنا هخرج انده للدكتور وخرجت
سليم ، حمدالله على السلامه يا قلب سليم من جوه
فرح ،. جوز مين أنا معرفكش اصلا
سليم ، متعرفيش ازاي طب والتلت ولاد
فرح ، ولاد مين
الدكتور دخل ، حمدالله على السلامه يا مدام فرح
فرح ، الله يسلمك
سليم ، دي مش فاكراني يا دكتور
الدكتور ، واحده واحده المخ بقاله فتره متوقف فأكيد ممكن تكون نسيتك ونسيت حاجات كتير
سليم ، ياربي طب الحل ايه
الدكتور ، هنحاول معاها نذكرها بكل حاجه
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية انتقام وعشق" اضغط على أسم الرواية