رواية احببت ابن عمي البارت الثالث والعشرون 23 بقلم ملك احمد
رواية احببت ابن عمي الفصل الثالث والعشرون 23
بعد يومين
فى الفجر
أميرة: حبيبي
سيف بنعاس: امممم
أميرة:قوم روح انت بقالك يومين قاعد هنا روح نام
سيف: لأ ياحبيبتى انا هافضل قاعد معاكى ولا انتى مدايقة من قعادى
أميرة: لأ طبعاً
أميرة:طب بص تعالى اقعد جنبى هنا عشان شكلك تعبان
سيف بخبث:انتى عايزانى انام جنبك ليه...ها
أميرة:ليه يعنى عادى ... مافيش حاجه
سيف: خلاص خلاص مالك اتوترتى كدة ليه
أميرة: سيف حد قالك انك رخم
(قام قعد جنبى وحضنى:)
سيف:يااااااه ده كتشير
أميرة بتوتر:سيف أبعد مينفعش كده احنا فى المستشفى
سيف حضنها اكتر وقال:وفيها ايه مراتشى وانا حر فيها
أميرة: سيييف
سيف:ايه هاتضربينى........تعرفى انك جمر
أميرة: مالك ياحبيبى انت سخن اجيب الدكتور
سيف بحب: تؤتؤ انا مش تعبان بس بمجرد قربك ليا ده بينسينى هموم الدنيا ومشاكلى انا لو اطول اشيلك جوة قلبى اعملها.......انا لو لفيت الدنيا دى كلها مش هلاقى زيك
أميرة بشهقة:يعنى لفيت ياولا .....اه ياوجه البرص
سيف بعصبية:يعنى انتى سايبة اللى بقوله وماسكة فى دى وعمال اقول لو اطول اشيلك جوة قلبى كنت عملتها وانتى دواية وعلاجى وحبى..... ياشيخة حسبي الله ونعم الوكيل فيكى
أميرة: اهدى يا حبيبي لحسن يطقلك عرق تروح فيها
سيف بغضب:انا هاروح اشوف الدكتور وارجع اقبل مارتكب جنايا
أميرة بضحك:ماشى
بعد شويه
(دخل عليا دكتور شكله غريب جداً بصراحه انا خفت منه:)
أميرة:خير يا دكتور فى حاجة
الدكتور:ششششش
(وأخد مخدة وحطها على وشى وبيحاول يكتم نفسى:)
أميرة بخوف:اممممممم.......اممممممم(بصوت ياجماعه بص هو كاتم نفسى تخيلوا تخيلوا)
دخلت علينا الممرضه
الممرضه بخوف: انت بتعمل ايه يا دكتور
اول ما شافها جرى
مسكته وفضلت تصرخ
الممرضه بصريخ:الحقوووووونى.... الحقوووووونى..... الحقوووووونى
اول لما لاقها بتصرخ زقها ووقعت وقامت تجرى وتصرخ
سيف بخضة:ايه ده إيه صوت الصريخ ده
الدكتور:مش عارف
الدكتور:هبة يا هبة(هبة دى الممرضه اللى كانت بتصرخ)
الدكتور:فى ايه
هبة بخوف:ال ال حالة الحالة.....ياااا دكتور الحالة
الدكتور بقلق:اهدى وفهمينى حالة إيه
هبة: الحالة اللى فى غرفة ٦٠٤
سيف بخضة:ايه أميرة....مسكها من دراعها.... أميرة مالها انطقى
هبة:دخلت عليها عشان اديلها الحقنة لقيت فى حد بيحاول يخنقها صوت جرى وزقنى
سيف بخضة:ايه أميييييرة
(وطلع يجرى هو الدكتور والممرضين:)
سيف بخوف: أميرة... أميرة فوقى يا أميرة فوقى
الدكتور:لو سمحت مينفعش كده أخرج استنى برة
سيف بقلق: حاضر حاضر
(الدكتور مسك ايدى وحس النبض ولقاه وقف:)
الدكتور بعصبية: هاتوا جهاز الصدمات الكهربائية بسرررررعة
هبة: اتفضل
(جرب مرة واتنين وتلاتة وفى الآخر فوقت:)
الدكتور بارتياح: الحمد لله....هبة
هبة: أيوة يا دكتور
الدكتور:بلغى البوليس فوراً
هبة: حاضر
سيف: قوليلي أميرة بخير
هبة:اه يا فندم حضرتك تقدر تشوفها دلوقتى
سيف بارتياح: الحمد لله..... الحمدلله..... الحمدلله يارب
بعد شويه وصل البوليس
الدكتور: أهلاً يا فندم انا الدكتور عصام مدير المستشفى
الظابط: تشرفنا...انا عايز اعرف ايه اللى حصل
عصام:اتفضل معايا يافندم فى المكتب
الظابط: حاضر
عصام:تعالى معانا ياهبة
هبة: حاضر يا دكتور
الظابط:ها ايه اللى حصل
هبة:هاقول لحضرتك......وحكتله على كل حاجة
الظابط:امممم....طيب تقدرى توصفيلى شكله
هبة:اه اه طبعاً يا فندم
الظابط: اتفضلى
هبة:هو طويل واسمرانى واقرع
الظابط: ماشى......فى كاميرات هنا فى المستشفى
عصام:اه يافندم اتفضل
الظابط:ماشى انا عايز الممر اللى فيه غرفة المريضة
الدكتور:اهو
هبة:هو ده يافندم
الظابط:متأكدة
هبة:اه يافندم متأكدة هو ده اللى حاول يقتل المدام
الظابط: فى كاميرات برة المستشفى
الدكتور:اهى يافندم
(لقى فى عربية سودة مستنية الراجل ركب ومشيت)
الظابط:ماشى شكراً انا هاعرف اجيبه
الدكتور:ماشى
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احببت ابن عمي" اضغط على أسم الرواية