رواية الملاك والشيطان والرومانسي البارت الثالث والعشرون 23 بقلم مريم حسن سليمان
رواية الملاك والشيطان والرومانسي الفصل الثالث والعشرون 23
*ههههههه شكلكوا مضحك اوي ونتو خايفين ههههه
سناء بخوف وتوتر: انت !!!
*مستغربين صح ! لا لا انا مش هموت واسيبكوا الا ...
سناء بخوف:الا اي !!
*الا منتقم منكوا ههههه
تامر بخوف: رضوان يخويا اني معملتش حاجه
رضوان: اشوفكم بخيررر باي باي وف ثانيه الغرفه اتملت دخان ابيض وعلي ماراح الدخان كان رضوان اختفي !!!
سناء: ده اختفي !! تامر .. تامر .. تامر رد عليا
تامر وهو بيقعد ع السرير بخوف: نعم.
سناء: اخوك مش في غيبوبه ! هو عايش اهو صح ؟
تامر بزعيق هادي: مش عارف مش عااارف
سناء قعدت جمبه وهيا خايفه وهو طفي النور اللي اتقاد لما رضوان اختفي ونام !! سناء مستحملتش وجريت علي سلوي
سناء: سلوي ! سلوي اصحي .. سلووي
سلوي نايمه ومبتردش جريت علي هدي
سناء: هدي اصحي ي هدي .. هدي انتي نومك خفيف مش بتردي ليه .. هدي.
هدي: ايوه نعم
سناء: قومي اقعدي معايا .. انا خايفه.
هدي: خايفه !! خايفه اي يماما انا عاوزه انام الساعه 4
سناء: انا شوفت رضوان .. رضوان مش في غيبوبه
هدي: اي الهبل اللي بتقوليه ده !! عمي في غيبوبه
سناء: لا لااا م غيبوبه انا شوفتهه وحكتلها كل اللي حصل بلحرف
هدي بضحك: بداتي بتخرفي !! كبرتي برضو يماما اممم اكيد مش عشان كبرتي عشان حاولتي تقتليه كتير ف خايفه وبتهلوسي
سناء ضربتها علي دراعها بخفه: اخرف اي !! ابوكي شافه كمان لو مش مصدقه ابقي تعالي معايا بكره الاوضه هو بييجي بليل
هدي:اجي مجيش ليه
سناء: عشان تتاكدي
هدي: طيب يلا بقي بعد اذنك يماما عاوزه انام
سناء: لا انا هنام معاكي هنا. انا خايفه اخرج
هدي: طيب
سناء نامت جمبها فعلا والنهار طلع و..
فارس: ملاكي .. قومي يلا يملاكي قومي يلا علشان تفطري
ملاك: امم عاوزه انام
فارس: نمتي كتير يلا قومي ي
ملاك: امم طيب
نزلوا الاتنين وقعدوا ع السفره
فارس: كلوا يجماعه .. مش بتاكلوا ليه
سناء بتمثيل: هو حد له نفس ياكل منغير العمده
فارس بسخريه: والله ! كلي يماما .. ماما
كريمه: مليش نفس.
فارس: احنا قولنا اي قبل كد يماما بابا هيفوق ان شاء الله بس كلي يلا عشان خاطري
كلوا ع الخفيف وقاموا وفارس خد قهوته وطلع الجنينه وطلعت وراه هدي
هدي: فارس .. الخطه ماشيه كويس اوي ماما جاتلي بليل وهيا خايفه جداا
فارس بخبث: كويس .. ولسه اللي جاي
هدي: بس يفارس انت ازاي عملت وش شبهه عمي وكمان الصوت !!
فارس بابتسامه: متنسيش ان انا ليا معارف كتير وبتليفون واحد اقدر اعمل كد عادي.
هدي بابتسامه: امم لا وكمان طلبت مني اروحلها بليل اشوفه زي مقولت
فارس: مش انا قولتلك ! يا هتقولك يا هتقول ل سلوي وكويس اوي انها قالتلك انتي طبعا انتي عارفه هتعملي اي
هدي بابتسامه: اكيد
#الكاتبه_مريم_حسن
ملاك جت من وراهم: فارس بتتكلموا ف اي
هدي بابتسامه: طيب هسيبكوا انا بقي وسابتهم ومشيت
فارس: تعالي يملاكي اقعدي
ملاك بغضب طفولي: كنتوا بتقولوا اي
فارس: م بنقول
ملاك: علفكرا انا سمعتك بتقول مش انا قولتلك ! يا هتقولك يا هتقول ل سلوي وكويس اوي انها قالتلك انتي طبعا انتي عارفه هتعملي اي وهدي قالتلك اكيد ... اي ده بقي
فارس: اوعديني متزعليش مني لو قولتلك
ملاك: اوعدك
فارس حكالها كل حاجه وحكالها ان هوا اللي بيروح ل سناء وتامر وبيعمل كده " ملحوظه بس العمده مكنش تخين كان جسمه عادي وفارس كمان كده فعشان كده متعرفش"
ملاك بغضب: يعني تعمل كل ده منغير متعرفني
فارس: لا لا متزعليش انتي وعدتيني
ملاك: لا انا زعلانه منك جدااا
فارس بابتسامه جذابه: ملاكي حبيبتي قلبها ابيض وهتسامحني صح يروحي
ملاك: انت بتضحك عليا يعني !
فارس بضحك: اننا اسف
ملاك: لا مش مسمحاك
فارس: يخلاثي علي ملوكتي وهيا زعلانه قمررر قمرر
ملاك بابتسامه: بس بقي خلاص
فارس: سامحتيني ها ؟
ملاك: ايوه بس بعد كده متخبيش عني حاجه
فارس بابسامه: يااا ع قلبك الطيب بتسامحي بسرعه قوي هههه وكمل بحب : حاضر اوعدك مش هخبي حاجه تاني
ملاك ابتسمت
فارس: اسيبك انا واروح اطمن علي بابا واروح الشركه بقي باي يروحي
ملاك باست من خده: باي
فارس ابتسملها: هو انا قولتلك قبل كده اني بحبك
ملاك بضحك: اه
فارس بضحك: عادي اقولها تاني بحبك جدا ياحلي ملاك فلدنيا
ملاك ابتسمله: وانا كمان
فارس: امم عايز اسمعها منك تاني
ملاك: هتتاخر يلا بقي
فارس: لا لا مش همشي الا متقوليي بحبك
ملاك بعناد: لا مش هقول وهتتاخر ع الشغل علفكرا
فارس: امم طيب زعلان منك
ملاك: خلاص بحبك ها
فارس باس راسها ومشي وهيا دخلت وبعد شويه كان داخل سليم الفيلا وخبط في محمدد
محمد: اعمي مبتشوفش .. سليم عاوز اي
سليم: احم عاوز اشوف رحمه
محمد: رحمه اهاا .. رحمه ناي ولسه هيكمل قاطعته هدي
هدي اتدخلت بسرعه: سليم انت هنا تعالي تعالي
محمد: يجي فين
سليم: احم لو عايزني امشي همشي
محمد بغيظ: ايوه
هدي: محمد ميقصدش اكيد سليم اتفضل رحمه فوق البيت بيتك ومشي بسرعه سليم
محمد بغصب: البيت بيته ايهه !! ازاي تطلعيه ليها اصلا افرضي رحمه نايمه مثلا .. بتعمل حاجه اي اللي عملتيه ده وزقها من قدامه براحه وطلع يجري
هدي: يااادي النيله السوده وطلعت وراهم
سليم كان قاعد مع رحمه وهيا بتضحك ودخل محمد
محمد بغيظ: والله ! يعني بقالك مده ولا عايزه تصحكي ولا تعملي اي حاجه واول ما جه ضحكتي مشاء الله
رحمه: في ايه ي ابيه
محمد: لا مافيش كملوا كملوا كنتوا بتقولو اي بقي
سليم: اي اللي بيحصل ده محمد انت عندك مشكله ونا قاعد مثلا امشي !!
رحمه: اي اللي بتقوله ده ي سليم لا طبعاا
محمد بغيظ: والله !
هدي: اهدوا يجماعه بس كده
رحمه: ابيه سليم الوحيد اللي بيضحكني وبيفهمني ونا بحبه اوي ليه بتعامله كده
محمد بجنون من كلمه بحبه اوي: انتي تخرسي خاااالص اي بحبه اوي دي
اتخضت رحمه
سليم: هو حضرتك بتزعقلها ليه اي الغلط في اللي بتقوله مثلا ليه مضايق اوي كده
محمد: وانت اللي هتحكم اي الغلط واي الصح بقي ولا اي ؟
سليم: ايوه انا مش شايف حاجه غلط في اللي قالته .. ممكن بس عايزك في كلمه
محمد بصله بغضب ومردش
سليم: صدقني كلمه واحده
شاورله محمد ونزلوا الاتنين
رحمه بعياط: ابيه بيعاملني كده ليه !! انا مبقتش مستحمله
هدي: ابيه بيعاملك كده عشان بيحبك
رحمه بعياط: ونا بحبه وبحبه قوي كمان بس ... بس مش حب اخوات
هدي بابتسامه: باين عليكي علفكرا وكمان محمد بيحبك برضو بس مش عارفه بيعمل كده ليه
محمد بغضب مكتوم: اتفضل.
سليم بهدوء: بتحبها !! متعارضنيش انت بتحبها وهيا بتحبك ليه بتكابر ها ؟ رحمه بتحبك جداا وانت بتحبها فبلاش تكابر وتقول لا
محمد: انت جايب الكلام ده منين اي التخاريف اللي بتقولها دي يعم
سليم بتنهيده: التكابر وحش اعترفلها قبل فوات الاوان الحياه اقصر من ان الواحد يضيع كتير ف البعد خليك شجاع واعترفلها زي ماهي اعترفتلك بس للاسف انت جرحتها جامدد هتكدب وتقول م بحبها .. باين فعينك وغيرتك عليها طريقه كلامك معاها لاحظت انك لما بتكلمها بتبستم بتلقائيه وبتفضل مركز معاها هتقولي عشان بعتبرها زي اختي .. اختك وهتعمل كده بلاش ي محمد اسمع مني وقولها قبل فوات الاوان ..
محمد اتنهد بعمق: انا اكبر منها ب 6 سنين كتير اوي وحرام اظلمها معايا مينفعش ايوا بحبها بس مينفعش
سليم: صدقني هتزعل لو راحت منك يعني مثلا ونا بكلمها اهو شوف منظرك بتبقي عامل ازاي الغيره بتبقي هتنط م عينك مبالك بقي بو اتجوزت واحد غيرك !! فكر فيها ي محمد رحمه بتحبك همشي انا اسف ع الازعاج
محمد: تمام
محمد قاعد يفكر يقولها او لا لحد مقرر خلاص انه يقولها ...
في الليل...
سناء: استني هو هييجي اهو وهتشوفيه
هدي: ماشي يماا
سناء: عشان تصدقي اني وابوكي شفناه صح ي تامر
تامر: ايوه
وفجأه ظهر وهو بيضحك و...
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية الملاك والشيطان والرومانسي" اضغط على أسم الرواية