رواية أحببت أناني وأحببت خائنة الفصل الرابع والعشرون بقلم منى
رواية أحببت أناني وأحببت خائنة الفصل الرابع والعشرون
سليم ... ايه هتفضلي ساكتة كتير ليلي عايزك تتكلمي معايا بصراحة زي ما عملت معاكي بليز انتي مشاعرك ايه ناحيتي ؟
ليلي اتوترت اكتر وفضلت تفرك ف ايديها ومش قادرة تفكر ف رد ولا عارفه تنطق
سليم ببتسامة ... ليلي انا مستني رد ع فكرة مع اني بشوف لمعة عينيكي ليا انا لوحدي و حاسس انك بتبادلني نفس المشاعر بس حابب اسمع منك ها
ليلي خدت نفس عميق و رفعت عينيها وبصتلة و حاولت تطلع صوتها طبيعي ... س سليم انت انا مش عارفه اقول اية
سليم ... حبيبتي متوترة كدة ليه اهدي وقولي كل ال جواكي وانا هسمعك
ليلي ... انا مش عارفة اتكلم تصدق انا كمان دا غريب عليا يعني انا مش بتوتر اوي كدة الا معاك انت وبس
سليم ابتسم و هي كملت ... منكرش يا سليم اني في مشاعر جوايا ناحيتك لكن
سليم قاطعها ... متقوليش مالك لأنك عارفة كويس اوي اني بحبة جدا وبعتبرة زي كريم وعلاقتي بيه احسن بكتير من علاقتة ب ابوة ذات نفسه و كريم ومالك روحهم ف بعض متتحجيش بالولد لو سمحتي
ليلي ... انا مش بتحجج والله بس الولد مر بظروف صعبة ورا بعض اجي دلوقتي اقولو ايه
سليم ... قوليلو عايزة اخد رايك في موضوع هيقولك اية هو يا ماما قوليلو اية رايك نعيش ع طول مع عمو سليم وكريم هتلاقي الواد اتنطط من الفرحة واداكي بوسة و طلع جري يقول ل كريم
ليلي ضحكت .. دا بجد ! انت عملت سيناريو وحوار وانت قاعد كمان
سليم 🤨... تراهني أن دا بالحرف ال هيحصل
ليلي 😏... اراهن يا سليم
سليم ... قلب سليم والله
ليلي برقت و احمرت ونزلت عينيها بسرعة .. سليم اي ال بتقولو دا انا اصلا مش عارفه اتكلم لوحدي مش ناقصاك بجد
سليم 😉. ... هي طلعت من قلبي لوحدها اعمل ايه طيب عموما انا هسكت اهو وانتي كملي بس شوفي موضوع غير مالك دا لان بجد مالك دا الاحسن له أن شاء الله هكون له أب كويس ونحققلة هو وكريم الاستقرار الأسري ال اتحرمو منو
ليلي بتردد... طب و انت قولت ل كريم حاجة ؟
سليم ... اها قلتله و طار من الفرحة وكان عايز يجري ع مالك يقولو بس طلبت منة يستني لما انتي الى تبلغية بنفسك
ليلي ببتسامة... بجد فرح
سليم ... كريم بيحبك بجد انتي ومالك يا ليلي عوضتوة عن كل حاجة اتحرم منها
ليلي ... طيب انا لسة عندي مشاكل مع يو
سليم بحدة ... أسمة طلقيك مش لازم تقولي أسمة بنعومة كدة
ليلي 😳... نعم
سليم ... يابنت الناس انتي ليه مش مصدقاني والله ما بتحكم ف نفسي معاكي اعمل ايه طيب بصي متنطقيش أسمة وخلاص دا اولا
ليلي ... وثانيا
سليم ... ثانيا ملكيش دعوة باي مشاكل انتي انا وليث هنحل كل حاجة
وبمجرد ما سليم نطق اسم ليث ليلي عينيها لمعت بنظرة كلها مكر
ليلي ☺️... طب انا عندي شرط واحد بس
سليم بحب ... اامري حبيبي
ليلي دارت كسوفها وكملت ... اعرف لما كنتم بتتجمعو بتتكلمو ع ايه؟
سليم 😳... دا الشرط !
ليلي ... أيوة انا فضولي هيموتني يا سليم حس بيا
سليم ... شرطك صعب يا ليلي لانة ميخصنيش لوحدي هقولك ع يخصني وبس من ضمن الوقت ال كنت بنقعد فيه مع بعض كنت بقول ل ليث ع مفاجأة ال محضرهالك دي ومفاجآت تانيه كتير لو بس حنيتي عليا و وافقتي نتجوز الباقي ميخصنيش ف مينفعش اقولو
ليلي 🤔.... اومال يخص مين ؟ 😳 متقولش ليث بيحضر مفاجاه هو كمان ل اسراء صح صح صح
سليم ضحك جامد .... مش قادر بجد بصي لما تروحي هتفهمي كل حاجة ليث هيقولك تمام
ليلي بغيظ ... تمام
سليم بهيام ... طب ايه بقا
ليلي ... ايه ؟
سليم ... مفيش كلمة حلوة كدة ل سليم حبيبك ؟
ليلي بخجل ... سليم
سليم ببتسامة ... عيونه
ليلي ... بطل بقا
سليم ... ابطل ايه بس ليلي انا بعشقك والله ما قادر اوصف ال جوايا ليكي مفيش اصلا كلام يوصف ال حاسس بيه ناحيتك انتي ايه يعني بتحبني ولا انتي لسة يادوب مرتحالي ولا مرحلة إعجاب ولا ايه بالظبط
ليلي وهي منزلة عينيها ف الارض ... انا من اول ما شوفتك ارتحتلك و لما اتكررت مقابلاتنا ف نادي كنت حسه اني معجبة بيك بس الاكيد دلوقتي اني احم يعني اني بحبك
سليم بفرحة ... الله اكبر اخيرا نطقتي وانا بموت فيكي يلا نتعشي بقا ونتفق ع تفاصيل جوازنا
_________________________#بقلم_مني
نروح ل اسراء ال كانت ف طريق للعنوان ال ليث قالها عليه وصلت و اتصلت بيه قالها تدخل دخلت لاقيتة قاعد مستنيها
اسراء ... ايه يا ليث شغل للمخابرات دا وجايبني هنا ليه؟
ليث ... انا بحب شغل للمخابرات وانا صغير كان نفسي اكون جاسوس 😂
اسراء بغيظ ... ليث مبهزرش
ليث ... ولا انا المهم جيبك هنا ياستي عشان اعرفك انا ليه كنت متغير معاكي الأيام ال فاتت اظن انك عايزة تعرفي السبب مش كدة
اسراء بحزن ... اه طبعا يهمني اعرف وياريت تكون صريح معايا لو سمحت
ليث بحب ... طول عمري صريح معاكي يا اسو انا متغيرتش عشان عايز أبعد زي ما تفكيرك المتخلف دا صورلك
اسراء ... اومال اتغيرت ليه
ليث ... عشان مكنتش عارف ابص ف عيونك قبل ما اجبلك حقك من ال اذوكي مكنتش هعرف اقولك بحبك وانا مش عارف اثبتلك اني اقدر احميكي وارجعلك حقوقك انتي من يوم ما دخلتي قلبي وحبيتك وانتي ملزمة مني واول الالتزامات دي هي اني احسسك بالأمان
اسراء ... انا بحبك من غير ما تثبتلي اي حاجة أنا مش عايزة من دنيا حاجة غيرك انت وبس
ليث 😉... لا بقولك اي أجلي الكلمتين الحلوين دول لما نخرج من هنا و نكون لوحدنا عشان اعرف ارد عليهم كويس ( وعينيه كانت علي شافيفيها)
اسراء وشها احمر و سكتت
ليث ... ههههههههههه طب خلاص خلاص خلينا ف المهم يا سيف اطلع بالأمانة ال معاك
اسراء بصت مكان ما ليث باصص لاقت سيف صحبة خارج من اوضه و وراه رجاله ماسكين فريد ابن عمها اللي عرفتة بالعافيه بسبب الضرب ال واخدة والدم ال ف وشه من كل حتة و الرجاله مسنداة و رموة تحت رجلها
اسراء اتخضت ورجعت خطوتين ل وراء مسكها ليث
ليث بهدوء وهو محاوطها ... اهدي يا حبيبتي دا الحيوان ال ازاكي ادامك اهو خدي حقك منه زي ما انتي عايزة طلعي كل ال جواكي كنت عايز اجبهولك هو و أبوة بس للاسف ابوة ف عناية المركزة جتلة جلطة دماغية وحالتة متأخرة يلا ربنا ينتقم منة بمعرفتة اهو. البية بقا من اول ما ابوة دخل العناية وهو حول كل فلوس ابوة باسمة عشان يحرم مرات ابوة واخواته الصغيرين من الميراث شوفتي حقارتة وصلت ل فين
اسراء ببكاء ... ا انا مش عايزة حاجة مشيني من هنا لو سمحت بسرعه
ليث ... اهدي طيب ولا مش هنمشي الا لما تاخدي حقك منو ريحيني بقا ممكن
اسراء ... عايز تجيلي حقي باي طريقة
ليث... اكيد
اسراء ... يرجع فلوس كلها باسم أبوة ولو ابوة جرالة حاجة تتأكد أن اخواتة خدو حقهم وهو مش عايزة اكتر من أن يرجعلي بيت بابا ال خلوني مضيت تنازل عنه ومشفوش تاني ابدا ابدا
ليث ببتسامة... بس كدة اامرك يا روحي سيف لو سمحت جهز كل الورق المطلوب عشان فريد بيه يمضي عليه بس استني كدة لما نعرف راية الاول اه انا محبش اغصب حد ع حاجة
ليث وطي و رفع راس فريد و كلمة بهدوء
ليث ... ها يا فريد بية حضرتك موافق ولا ليك راي تاني نحب نسمعه
فريد بصوت ضعيف متألم ... م مواافق ا ااي ح ا جة انتم ع عايزانه هعملها ف فورا بس اخرج من هنا
ليث ... لا اطمن انت مش بس هتخرج من هنا لا دا انت هتسيب البلد خالص مجهزلك برجرام انما ايه تحفة هتشكرني اوي عليه
اسراء كانت بتبص ل ليث بكل الحب ال جواها واللي كبر وتحول ل عشق وهي شيفاه بيجيب لها حقها ومصمم يحسسها بأمان عمرها ماحست بيه من بعد موت ابوها
ليث ساب سيف ورجاله وخد اسراء و خرج بيها و طلع بيها ع فيلا بتاعتو عشان يحددو معاد فرحهم وال هو مصر يكون نفس يوم ليلي وسليم
_______________________#بقلم_مني
وقفنا لما ناريمان كانت بتفتكر حكايتها مع مازن اللي عرض عليها وقتها عرض هي شفته فرصه عمرها
مازن ... ناري انتي اكيد حسة ب مشاعري ناحيتك صح
ناريمان .. اه وانا كمان ف مشاعر جوايا ليك يا مازن
مازن ... انا بحبك يا ناري بس انا انسان طموح عايز اكبر وابقي من اغني رجال الأعمال والمستثمرين في مصر كلها و اوصل العالمية كمان وعشان دا يحصل مش هقدر ارتبط بيكي رسمي دلوقتي لازم احط الأسس ال همشي عليها واول ما ابدء شركتي الخاصة بعيدا عن فلوس بابا هيجيلك و نتجوز اية رايك
ناريمان بسعادة ... موافقة طبعا ومن هنا لحد ما دا يحصل انا جمبك ومعاك ديما اتفقنا
مازن ... اتفقنا حبيبتي
عدي شهرين و الحياة فيهم كانت وردي هو رغم أنه عايز يكون نفسة إلا أنه عمرة ما بخل عليها ي حاجة ولا عمرة لمحلها أنه عايز منها أي حاجة. ولا حتي تجاوز معاها ف اي شيء
و ف مرة قاعدين ف كافيه ك عادتهم
مازن ... بقولك يا ناري لو عرضت عليكي شغل هتكسبي فيه ف كل مرة مش اقل من 50 الف ويمكن اكتر تقولي ايه
ناريمان ... اقولك شبيك لبيك ناريمان بين ايديك
مازن ... بس شغلانة خطر شوية ومحتاجة قلب جامد
ناريمان ... هو اية طبيعية الشغل بالظبط بدأت اقلق منك
مازن ... شوفي يا قلبي انا طبعا بحكم شغل بابا اعرف رجال أعمال و دكاترة ومهندسين بصي صفوة الصفوة أنا عارفهم وعارف نقط ضعفهم كمان احنا بقا من بعيد ل بعيد هنلعب ع نقط الضعف دي و نكسب منهم قرشين حلوين
ناريمان ... مش فاهمة يا مازن ياريت توضح وبعدين هي ايه اصلا طبيعية شغل باباك انا عمري ما سالتك ولا انت عمرك قلت
مازن ... بابا اكبر دكتور نفسي ف مصر كلها وليه محاضرات ف علم النفس برة كمان ف بلاد كتير وانا وقع تحت ايدي بالصدفة تسجيلات المرضي عندة وهو كان مسافر خدت منهم نسخة ورجعتهم تاني
ناريمان بصدمة ... ااية دا سرقتهم كدة غلط دي أمانة عند باباك ازاي انت تخونها
مازن ... انا مش هخون حاجة أنا لا هفضحهم ولا هطلع سرهم انا بس هستفاد بحاجة بسيطة من ال عند كل واحد فيهم مفيهاش حاجة مش هيضرو لما كل واحد علي قلبة ملايين يدفع خمسين أو مئة ألف عشان انا اسكت ودا هيكون تهديد بس انا استحاله اعرض بابا ل اي خطر
ناريمان ... طب وانت عايز مني ايه بالظبط
مازن. .. ما انا عشان معرضش بابا لأي خطر مش هينفع انا ال أظهر ف انتي ال هتتعاملي معاهم ومتخافيش انا هامنك كويس اوي
ناريمان 😳... انت اتجننت عايز تخليني ف وش المدفع وانا ال اهدد الناس عشان ياذوني ولا يقتلوني حتي نو واااي
مازن ... اسمعيني بس هفهمك هنعمل ايه بالتفصيل وانا واثق انك هتوافقي وف ظرف كام شهر هنكون ف بيت واحد ياقلبي
فاقت ناريمان من شرودها ع صوت تلفونها برقم يونس
ناريمان بصوت باكي 📱... الو
يونس 📱... مالك يا ناري انتي كنتي يتعيطي ولا ايه
ناريمان 📱... مفيش حاجة أنا بس مخنوقة شوية خير متصل ليه
يونس 📱... متصل اقولك أن بابا تعبان شوية حالته ساءت عن الاول للاسف و يحيي لسه مختفي وماما مش هتقدر تراعي بابا لوحدها
ناريمان 📱... عايز تفضل هناك كام يوم يعني اوكي مفيش مشكلة دول اهلك بردو ليهم حق عليك
يونس 📱... انا كنت حابب نكون كلنا سوا يعني
ناريمان 📱... كلنا سوا ال هما مين مش فاهمه
يونس 📱 ... بصراحة يا ناري كنت عايزك تجيبي البنات وتيجي نقعد ف شقتي ال هنا منها اراعي بابا كويس ومنها البنات هيحسنو نفسيتة شوية واهو أنا كمان اكون معاكم منبعدش عن بعض
ناريمان بحدة 📱... انت اكيد مش ف وعيك انت عااايزني انا انا ناريمان اقعد ف شقة البتاعه بتاعتك ال اسمها ليلي واسيب فيلا بابي يونس انا مش هرد ع تخريف دا حابب تكون جمب اهلك اوكي حقهم لكن أنا وبناتي نووووو انسي اوكي
يونس بعصبية 📱.... ايه كل دا المفروض يا هانم تكوني جمبي ف ظروفي دي من غير ما اطلب منك وايه البتاعه بتاعتك دي اية الاسلوب دا دي ام ابني مش هسمحلك تغلطي فيها فاهمة وخليكي يا هانم ف فيلا بابي بس اقسم بالله يا ناري افوق بس واطمن ع ابويا وهدفعك تمن كل كلمة كويس اوي سلام
ناريمان .. اوف بقا هو كل شوية حد يهددني ايه عيشه دي ياريتني ما رجعت ياريت
حسمت أمرها وقامت لبست عشان تروح شقة مازن وتخلص من حوار دا
__________________________#بقلم_مني
ليث روح الفيلا لاقي سليم و ليلي ف انتظارة و اتفقوا كلهم ان افرح يكون بعد شهر عشان التوضيبات ال العرائس هتحتاجها ف الفيلا وليلي واسراء كانو طايرين من الفرحة خصوصا انهم هيكونو جمب بعض ومع بعض ديما
ليلي كانت فرحتها مضاعفه أنها مش هتبعد عن اخوها وأنها هتكون مع صحبتها غير أن ليث فجاها أنه خلص ورق الشركة ال هيفتحها ف مصر و سليم وافق انها تنزل تشتغل مع ليث فيها خصوصا أن طبيعه شغلها ممكن تخليها تعمل معظمة من البيت ف بكدة هتكون مش مقصرة مع الولاد ف اي حاجة
ليلي بتوتر ... احم طب طالما اتفقنا ع كل حاجة وبما انك بقيت كويس يا ليث ممكن بقا ناخد مالك ونروح ل عمي نعمان نزورة كمان انا نونا وحشتني اوي محتاجة أشوفها وبالمرة نبلغهم بخبر جوازي مش حلوة ولا من الأصول يعرفو من برة ممكن ؟
رغم أن سليم عارف ان ال هي بتقولو دا الصح ومفهوش اي شيء غلط لكنة مقدرش يسيطر ع الضيق ال حسه بس ف كشر وسكت ليث بصلة وحس بيه واتكلم هو
ليث.... تمام يا ليلي معاكي حق بكرة الصبح نروح انا وانتي ومالك نزورهم ونبلغهم
سليم باندفاع ... انا هاجي معاكم
كلهم بصولو
سليم . ف ايه مش قادر اسيبك تروحي هناك لوحدك افترضي حد ضايقك
ليث 🤨... ع اساس اني شفاف يا سليم ولا ايه ايه هتروح لوحدها دي وخدة سوسن معاها مثلا مش راجل انا واقدر احمي اختي
سليم بغيظ. . . بقولك ايه انت عارف ان مش قصدي انا بس خايف حد يصلها بصة متعجبهاش أو ( اتنفس بصوت عالي) أو أن طلقيها يكون هناك بص مش عارف انا مش عايزاه تروح ااساسا بس عارف ان الصح انها تروح يوووة انا قايم ماشي سلام
دا كان راكشنهم كلهم 😳🙄
ليث ... سليم سليم استني ... قومي وراه يا ليلي دا مجنون والله
ليلي جريت وراة وهي بتندة عليه لحد ما وقف
سليم بعصبية لف ليها ... نعم يا ليلي
ليلي بهدوء ... سليم ممكن تحاول تسيطر ع غيرتك دي شوية انت وعدتني أن مالك هيعيش حياة مستقرة و من أساسيات الحياة دي وجود ولادة و جدة وجدتة ف حياتة عشان خاطري حبيبي بلاش نبداءها بمشاكل
سليم .. انتي قولتي ايه؟
ليلي ... انت سرحان وانا بكلمك لسه هعيد دا كلو تاني
سليم ... ليلي بلاش غباء انتي قولتي يا حبيبي صح؟ قوليها تاني كدة
ليلي☺️... والله مجنون انت امشي يا سليم شوف رايح فين يلا
سليم ... مش همشي الا لما اسمعها تاني يلا قولي
ليلي ... سليم وبعدين معاك هي هتطلع لوحدها ممكن
سليم اتنهد... ماشي يا وجعه قلبي ممكن اعملي حسابك أن انهاردة بالليل بابا و ماما هيجو معايا ل ليث نتقدم رسمي ويتعرفو عليكم ونقري الفاتحة
ليلي ... اوكي ف انتظاركم يلا روح شغلك بقا وخلي بالك من نفسك
سليم. .. اوكي حبيبتي سلام هتوحشني
ليلي ابتسمت و مشي سليم و دخلت هي كملت القاعدة مع اخوها واسراء
و بالليل جم أهل سليم وحبو ليلي وليث جدا وحسو اد ايه ليلي حنينة ع كريم و ال بسطهم اكتر أن أول مرة يشوفو ابنهم مبسوط كدة
________________________#بقلم_مني
ناريمان وصلت ف المعاد مظبوط خبطت وفتحلها مازن دخلت وهي متوترة بس بتحاول تبان قوية
ناريمان ... اديني جيت خير بقا عايز ايه
مازن ... طب خدي نفسك الاول ف ايه انا مش هاكلك يعني
ناريمان ... مازن اخلص عايز مني ايه
مازن وهو بيقرب منها .... وحشتيني يا قطتي
ناريمان بعدت ... مش خلصنا من حوار دا وانا بعدت وسيتلك البلد كلها واتجوزت وانت كمان ف اي بقا
مازن ... ال بينا كان أكبر من شغل وبس انتي هربتي مني قبل ما اتقدملك رسمي بيومين ليه ؟ انا حبيتك بجد و كل طلباتك كانت أوامر حتي لما الفلوس لعبت معانا كنت بردو بنفذلك كل طلباتك من فلوسي انا هربتي وسبتيني ليه ؟ من حقي اعرف
ناريمان ... بجد مش عارف ( ضحكت بصوت عالي). عشان مكنتش راجل ف نظري ال يعرض حبيبتة ل خطر عشان الفلوس وتوصل بيه ف آخر مرة أنة يطلب منها تلاغي راجل تاني نقطة ضعفه كانت الستات حتي لو وصلت ل بوسة وحضن مش مشكلة يبقي مش راجل يا مازن انا فوقت متأخر اوي بس الحمد لله لحقت نفسي و هربت
مازن بغضب ... مين دا ال مش راجل يا روح امك ( ومسكها من شعرها ) كلة كان برضاكي ومزاجك و لا هو كان حلو وقت ما كنتي بتلهفي ع قلبك اد كدة ولما قلتلك أنها اخر مصلحة خدتي ال يخصك وهربتي مش كدة
ناريمان بصوت عالي... لا مش كدة اه استفدت منك بس كنت بخسر نفسي ف كل مرة بسمع كلامك ولما طلبت مني آخر مرة اكون عشيقة غيرك قرفت منك يا اخي مبقتش طايقة اشوف وشك كرهتك وكرهت نفسي
مازن ... وانا بقا عمري ما حطيت حاجة ف دماغي الا وخدتها وانتي من زمان عجباني و بتاعتي يا ناري سامعه انتي كلك ع بعضك بتاعتي انا وبسسسسي
لسه هيهجم عليها ناريمان طلعت مسدس من شنطتها بسرعه
يتبع الفصل الخامس والعشرون اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية أحببت أناني وأحببت خائنة" اضغط على اسم الرواية