رواية روح صقر البارت الرابع والعشرون 24 بقلم رنا احمد
رواية روح صقر الفصل الرابع والعشرون 24
في فيلا حاتم ...
كان يقف بغضب بعد علم بقرابه صقر وحازم كان يضغط علي يده بغضب شديد .
حاتم بغضب جحيمي /بقا هي الحكايه كده انا كنت حاسس بس لا ي صقر مش حاتم الزهار الي يضحك عليه ليمسكه هاتفه ليتصل ب سوزي ولكن الرد كان أن الهاتف مغلق ليرمي الهاتف بغضب .
/راحت فين الزفته دي لازم نلحق نتصرف ليسير الي خزانته ليفتحها وياخذ منها مسدسه ليتحدث بشر .
/متخلقش الي يقف قدام حاتم الزهار ي صقر كده كده هرجع امريكا بس مش قبل مانهي حياتك وزي ماحسرت امك علي اخوها هحسرها عليك انت كمان ...
في منزل عثمان ...
بدريه بابتسامه /نورت ي صقر ي ولدي يااه حاسه اني قعده في وسط ولادي .
صقر بابتسامه /ربنا يخليكي ليا ي خاله .
عصام بمرح /واه عاد دي خالتي انا بس .
بدريه بضحك/ههههه ي لهوي عليك طول عمرك كياد .
روح بابتسامه /هروح احضر العشاء يلا ي اما .
بدريه بابتسامه /يلا ي ضنايا .
عصام باستغراب /مالك ي صقر فيك ايه .
صقر بتنهيده قلق /انا واقع في حكايه واعره جوي ي عصام .
عصام بقلق/واه عاد طب اتكلم ساكت ليه .
صقر بتنهيده /هقولك .
في المطبخ .
بدريه بتمني /بت ي روح مش ناويه تفرحيني ب عيل ولا ايه .
روح بابتسامه /انشاء الله ي أما كله بوانه .
بدريه بأمل /انشاء الله ي ضنايا ده حلمنا حلم حاسه أكده اني هعرف انك حبله الاسبوع ده .
روح بابتسامه /انشاء الله ي أما انشاء الله .
عند صقر وعصام ..
عصام بصدمه /واه عاد انت بتقول ايه ي صقر .
صقر /انا عارف أنك هتقويلي اني غلطت وكان لازم ألجأ للقانون بس القانون منصفنيش ي عصام ولا نصف خالي كل الي قدروه يعملوه أنهم يلبسوا التهمه عليه اكتر والتقارير طلع أنه اخد جرعه زياده من المخدرات بس مين الي ادهاله ولامين الي وصله كده معرفتش حتي أثبتها كان لازما أخد حقي ي عصام واشفي غليلي .
عصام بحيره /والله منا عارف اقولك ايه ي صقر انت كده املاك حازم بقت تحت يدك البت دي وبتقول انك انتقمت منها الانتقام الي تستهله .
صقر بحده /بس لسه اللعبه منتاهتش ي عصام لسه التعبان .
عصام بتنهيده /صقر كفايه كده وسيب القانون ياخدلك حقك من حاتم المهم هات كل الادله علي كلامك كل ااملاك حازم الي كانت باسم سوزي علشان المحضر .
صقر /تمام تعالا معايا الفيلا علشان اديك كل الاوراق .
روح بابتسامه /يلا عاد العشاء جاهز اتفضلوا .
في أحدا المستشفيات ..
كانت تجلس فاتن بصدمه ودموع من معرفه أنها مريضه ب ذلك المرض اللعين ليخرج صوتها المملؤ بالدموع .
/حضرتك قصدك يدكتور اني في المرحله الاخيره .
الدكتور بأسف /للاسف ي مدام فاتن .
فاتن بدموع وهي تحدث ذاتها/اكيد ده غضب من ربنا علشان البنت المسكينه الي كنت عايزه ادمرلها حياتها وحياه ابني يارب اعفوا عني وارحمني يارب العالمين .....
في قصر العزايزي ...
في غرفه رحمه ...
كان يسير شاكر إلي الغرفه ليبتسم بسعاده من منظر الغرفه المزين بالوان زاهيه والالعاب الاطفال الجميله جعل قلبه ينبض بشده لتخرج حوريته وهي ترتدي قميص نوم زهري كانت حقا في غايه الجمال ليقترب منها بابتسامه ساحره .
شاكر /هو القمر نزل علي الارض وبقا معايا .
رحمه بابتسامه ساحره /القمر ملكك من زمان وانت الي مخلي نوره ساطع سمحني ي شاكر سمحني علي كل الي عملته انا خلاص عقلت ومستحيل ازعلك مره تانيه .
شاكر بقلق/بتحبيني ولا تاديه واجب وخلاص .
رحمه بابتسامه وهي تلمس خده بجراءه اربكته /بحبك والله العظيم بحبك لتقترب منه لتهمس في أذنيه ومش انا بس عاد انا وصقر الصغير .
قالت كلمتها البسيطه لم تعلم أن ذلك الكلمات قد أحيت قلبه من جديد لينظر إليها بسعاده تكفي العالم .
/بجد ي رحمه بجد .
رحمه بابتسامه/صوح ي روح رحمه .
ليحملها شاكر بسعاده وعشق وهو يقبلها بشغف واشتياق لينعموا واخيرا في ليله مملؤه بالحب ..
....
في منزل حمدان ..
ساميه /مالك ي راجل قاعد كده ليه .
حمدان /بفكر في موضوع البت هبه ده .
ساميه بطمع /تفكر في ايه ي راجل ي مجنون انت معقول هنسيب فرصه زي دي اننا نكون نسايب عرفان العزايزي ده احنا هناكل الشهد .
حمدان بضيق /بس اني اللعبه الي لعبوها عليا عاد حنقاني مخلينا عايز انك عليهم عشيتهم .
ساميه بغضب /بقولك ايه ي راجل ي خرفان انت تتعدل احسالك اتبسط واعمل فرحان هو حد يصدق أن بنتك دي تتجوز جوازه زي بس نعمل ايه يدي الحلق للي بلا ودان اسمع ي راجل انت متتكلمش خالص سامع .
حمدان /حاضر ي ساميه إلي تشوفيه .
في امريكا ..
فيلا البروف ..
شاهنده بدموع ورعب /احنا رجعنا هنا تاني يارب ارحمنا انا خايفه اوي ي علاء اوي .
علاء بعشق /متخافيش ي روحي انا جنبك مستحيل اخلي حد يلمس منك شعره واحده .
عمار ب حنين وحزن /يااه يبختك انك قادر تحميها انا مقدرتش .
شاهنده بدموع وصراخ /انت عايز مننا ايه حرام عليك سبنا في حالنا بقا كفايه الي عملته .
عمار بصراخ والم /وابوكي مرحمنيش انا واختي ليه استكتر علينا أننا نعيش زي بقيه الناس ليه استكتر أننا نعيش ب شرفنا كان ممكن بفلوسه يشتري مليون بنت من الي بيبيعه نفسهم ليه أختي .
شاهنده بصدمه /اختك ايه علاقتها بابويا .
عمار بكره ووجع ودموع/ابوكي ده اوسخ راجل في الدنيا رسم علي اختي ألحب وخد شرفها وبعدها قتلها وهي حامل وانا طبعا مقدرتش اثبت حقي ولا اخد حق اختي الي ماتت ولا اكنها كلبه ملهاش اهل .
علاء بصدمه /معقول فيه ناس كده وعلشان كده انت ينتقم مننا عاد .
شاهنده بثقه /انا مستعده اساعدك في الانتقام من ابويا .
عمار باستغراب/بتقويلي ايه .
شاهنده /الي سمعته انا هجيبوا لحد هنا واشفي غليلك منه ورجع حق اختك .
علاء /شاهنده انتي متاكده من الي هتعمليه ده .
شاهنده بدموع والم /عمره محسسني أنه ابويا ي علاء عمره جيه الوقت الي يتعاقب علي كل الي عمله زمان ونرحم الناس من الي ممكن يعمله بعد كده ......
في قصر العزايزي ...
في الجنينه ..
صقر /تعال ي عصام .
عصام /لا عاد اطلعوا انتوا انا هستنا هنه في الهوا الحلو ده .
صقر بابتسامه /طيب ي اخوي مش هنتاخر يلا ي روح .
روح بابتسامه /يلا ي حبيبي .
لينظر عصام باهتمام الي ذلك الجمال الخلاب ليقع نظره علي من تجلس وهي تتضع الاب توب أمامها وتتدون بعض البيانات .
عصام /يااه الجو حلو جوي .
صباح بغيظ /واه عاد هو انت انت ايه حكايتك ي جدع انت بترقيبني ولا ايه .
عصام باستفزاز /واراقبك ليه عاد من قله البنات ي عني مع اني بموت في البنات الصعايده بس مش الي شبهك واصل .
صباح بغضب /تصدق انك مش محترم وانا لولا أنك في بيتنا كنت اتصرف معاك قوم من هنه الجنينه واسعه .
عصام باستفزاز /لا عاد الجو هنه حلو جوي .
صباح بغيظ وهي تاخد الاب توب /انا الي سببهالك مخضره وماشيه بنادم مستفز .
عصام بإعجاب /هههههه لسانها طويل بس دمها زي العسل ...
داخل القصر ....
خديجه بغضب /واه عاد ايه الكلام ده ي عني ايه كتب كتابك بكره ي جاسر .
جاسر /ب عني أكده ي أما أنا اتفقت انا وشاكر مع ابوها علي كده .
عرفان /كيف بس ي ولدي هنلحق نعمل كل ده امتا.
جاسر بسعاده /هنلحقوا انشاء الله ي ابوي .
صقر بابتسامه /انشاء الله ي اخوي الف مبروك .
جاسر وهو يحتضنه /ربنا يخليك ليا ي صقر .
روح بابتسامه /العوافي .
عرفان بابتسامه /العوافي عليكي ي روح ي بتي كيفك .
روح بابتسامه /عايشه بحسك ي أبا الحاج .
خديجه /البت سوزي تعبانه اوي ي صقر لولا الدكتور الي جيه وعطاها حقنه لو سكتت دي كانت عماله تخبط في كل حاجه زي المجنونه ..
صقر بكره /ذنوب ي أما ذنوب ويتخلص المهم نجهز حالنا .
ندا بخجل/بس كيف وانا هجيب شبكتي بكره .
عرفان بابتسامه/هنجيبها ي ضنايا احنا نقدروا تقولوا لا احنا مش قد دكتور قاسم .
ندا بخجل /ربنا يخليك ليا ي عمي .
في غرفه سوزي ....
كانت ترقد علي السرير كالمومياء لا تستطيع التحرك كان يقف وهو ينظر إليها ب شماته وكره .
صقر /ياه دلوقتي بس حاسس اني ارتحت وانا شايفك كده زي الكلبه نفس المنظر الي شفت فيه خالي لما مات بالسم الي اديتهوله انتي والشيطان ابن عمك.
سوزي بتعب والم واستغراب /خالك .
صقر بوجع ودمع /خالي حازم الي كان اصفر مني كنت يعتبره زي ابني ورده كنت بزرعها بس الكلاب الي زيكم استكتروا عليا اني افرح بالزرعه دي وحرقتوا قلبي عليه علشان كده هحرقكم كلكم بايديا .
سوزي بصدمه /حازم يبقا خالك معقول .
صقر بغضب /ايوه معقول بس علي الأقل هو مات وارتاح لكن انتي هرميكي في مصحه تتعذبي فيها بقيه عمرك كله .
سوزي بصراخ وهيستريه /لا ي صقر لا ارحمني ارحمني .
صقر بغضب وكره /الي زيك خساره فيها الرحمه الي ذيك لازم تعيش تتعذب وبس ودي آخره كل ظالم .
لياتوا الدكاتره ليحملوها الي مصحه الامراض العقليه تحت صراخها الشديد وبكاءها الشديد كان يقف ولم يرمش له خفن فذلك هو العقاب المستحق لتنتهي سوزي ب شرها الي الابد ...
خديجه بصراخ/ايه ده في ايه ي صقر .
سوزي بصراخ هيستري /الحقوني الحقوني .
خديجه بغضب /ايه الي بيحصل ده ي صقر ازي تعمل كده في الي هتكون مراتك .
صقر بغضب /صعبانه عليكي ي أما دي حايه سمها قتل زرعتنا ي أما .
عرفان باستغراب /قصدك ايه ي ولدي .
صقر /سوزي وحاتم ولا عم ي أبا هما الي دمروا خالي حازم وقضوا عليه واستولوا علي أملاكه .
خديجه بدموع والم /ايه بقا البت الي دخلتها بيتي وعملتها زي ماتكون واحده من بناتي تكون هي السبب في موت اخويا وحرقت قلبي وانت ي صقر سكت ليه مقولتليش ليه كنت قطعتها بسناني .
صقر /مفيش داعي ي اما أنا خدت حقنا تالت ومتلت .
عرفان بقلق/وتفتكر حاتم هيسكت ي ولدي .
صقر بثقه /متخافش ي ابوي التعبان ده نهايته خلاص هانت .
في غرفه صقر ..
كان يجلس صقر في احضان روح .
روح بابتسامه /صقر قلبي ماله.
صقر بابتسامه وعشق وهو يقبل يدها /حبيبه قلبي انا زين طول مانتي معايا .
روح بابتسامه /تعرف امي نفسها في عيل لينا بصراحه معرفتش اقولها ايه .
صقر بعشق /معلش ي روح انا يمكن كنت غلطان لما أجلت دخلتنا كنت خايف ي روح تحملي كنت خايف من المعركه دي كنت خايف اسيبك انتي وعلشان حاسس اني مفرحتكيش كيف ماتستهلي علشان كده خلاص هانت واعملك فرح الصعيد كله يتكلم عنه ي روح قلبي وساعتها هنملا القصر ده كله عيال كل سنه عيل.
روح /ليه عاد متجوز ارنبه ولا ايه .
صقر ب عشق وهو يقبلها /احلا ارنبه في الدنيا .
في اليوم التالي ......
في محل المجوهرات ...
كانت تقف ندا بخجل وهي تنظر إلي ذلك المجوهرات الساحره .
قاسم بابتسامه /حبيبتي اختاري الي يعجبك .
ندا بخجل /مانا اخترت اهو ي قاسم .
فاتن بابتسامه وحنان /لا ي حبيبتي ده مش كلام امسكي الطقم ده محدش هيلبسه غيرك .
ندا باحراج /لا ي طنط ده غالي جوي .
فاتن بحنان /لا ي حبيبتي مفيش حاجه تغلا عليكي ربنا يسعدكم ي حبيبتي وتنوري بيتك .
قاسم بغمزه /قريب اوي ي ماما .
لتبتسم ندا بخجل شديد وعينان مملؤه بالسعاده .
في قصر العزايزي ..
كانت تقوم الاستعدادات علي قدم وساق استعداد لذلك العرس عرس جاسر وهبه ..
في غرفه الفتيات .....
روح بسعاده /لللوووووووي مبروك ي حبيبه قلبي الف مبروك .
رحمه بابتسامه /مبروك ي مرات اخوي .
هبه بخجل /الله يبارك فيكم ي اخواتي ي حبايبي .
روح بابتسامه /يااه عاد مش مصدقه واصل أننا بقينا مع بعض في نفس البيت .
رحمه بابتسامه وهي تتضع يدها علي بطنها /يلا شدي حيلك انتي وهي وجيبولي عروسه حلوه أكده ل صقر علشان انا مش هجوزه غير ل بنت عمه .
هبه بابتسامه /ربنا يقومك بالسلامه ي حبيبتي .
في غرفه جاسر ....
جاسر بابتسامه /ها ايه رايكم عاد .
صقر بحنان /زي القمر ي اخوي ربنا يسعدك يارب .
شاكر باستفزاز /اه احلام ورديه كلها ي ابني وبعدين عينك متشوف الي النكد .
صقر بابتسامه ساحره /ههههه حرام عليك ي فقري متعقدش الواد وبعدين مالها رحمه اختي ي فقري دي قمر منور .
شاكر ب عشق /عندك حق ي صقر .
جاسر بابتسامه /طب يلا عاد الناس بدأت توصل هشوف هبه .
شاكر بهمس /انا خايف من الي مايتسما .
صقر بابتسامه /متخافش ي اخوي التعبان متراقب 24ساعه متقلقش .
شاكر بابتسامه /ربنا يخليك ي اخوي .
ليلا ....
في ذلك الحفل الجميل الساحر كان الجميع يقفون بابتسامه ساحره .
صقر ب عشق /شايفه كل دول انتي القمر الي منور في وسطيهم .
روح ب عشق /ربنا يخليك ليا ي مالك قلبي .
شاكر بقلق /ايه ي نور عيني شكلك تعبان .
رحمه بالم /الواد مش ساكت .
شاكر /بكره ي نزل واربيهولك ابن الكلب ده .
رحمه بابتسامه /لا عاد متشتموش لا هو ولا ابوه لاني بموت ف ابوه .
شاكر ب عشق /وأبوه بيموت فيكي والله .
جاسر بابتسامه /قمر منور مبروك ي روحي .
هبه بابتسامه /ربنا يخليك ليا ي جاسر هتفضل طول عمرك حبيبي وفي عنيا بحبك جوي .
جاسر ب عشق /وانا بموت فيكي ي عصفورتي الحلوه ..
كانت تقف وهي تنظر إليهم بسعاده ليقترب منها بخبث وهو يهمس في اذنها .
عصام بابتسامه /الدور الجاي عليكي ي مجنونه قلبي .
ليرحل لتنظر الي أثره بابتسامه ساحره فاخيرا قد دق قلب صباح ...
من أمام فيلا حاتم ..
كان يضيع مسدسه ب سترته ليتحدث بغضب وتوعد .
/خلاص هانت والنهارده هتكون نهايتك ي صقر .
ليقاطعه رن هاتفه ليرد سريعا ليصرخ بفزع .
/شاهنددددده ..
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية روح صقر" اضغط على أسم الرواية