رواية أحببت أناني وأحببت خائنة الفصل السادس والعشرون والأخير بقلم منى
رواية أحببت أناني وأحببت خائنة الفصل السادس والعشرون والأخير
انهاردة يوم الحنة البنات متجمعين من الصبح بدري وليث كان نايم ف امان الله لقي الباب اتفتح فتحة مخبرين مع صوت صوات لدرجة أنه قام مخضوض
ليث 😳... ف ايه !!!!
ليلي .... يلا قوم يا عريس اطلع برة الفيلا كلها يلاااا
ليلي بتكلمة وهو بتشيل الغطاء من عليه و بتشدة من ايدية
ليث. .. في ايه يا مجنونة انتي ع الصبح حد يصحي حد كدة ؟
ليلي ... اه في يلا بقا روح اقعد مع الرجاله ف الفيلا التانيه هنا ستات بس يلا قوم خلينا نبدء يومنا
ليث 🤨... هتعملو ايه يعني وبعدين يا ستي هفضل ف اوضتي مش هخرج منها
ليلي ... اولا ملكش دعوه هنعمل ايه دي حاجات بنات ثانيا مينفعش لازم ناخد راحتنا احنا متفقين نعمل حنة بنات بس عشان نلبس براحتنا ونقعد براحتنا تقولي هقعد ف اوضتي قوم ياعم يلا بقا
ليث ... هقوم بس بشرط
ليلي بزهق ... ها اخلص
ليث .... تعرفيني هتعملو ايه بالظبط انهاردة
ليلي 🙄... اية شرط الرخم دا
ليث ... والله براحتك بقا ولو ع رخامة انا استاذ فيها وانتي عارفه ف انتي حرة
ليلي ... لا وع ايه احنا ف الاول هنقضيها مساكات و سونا وكدة وبعدين نرسم الحنة وبعدين هنعمل الحفلة هنلبس كزا توب هندي بقا ونوبي وبلدي ورقص و هيصة
ليث .... 😳
ليلي ... مالك متنح كدة ليه
ليث .... انا عايز اتفرج والنبي
ليلي ... ههههههههههه لا طبعا مينفعش بس وعد هنتصور انا واسراء وكلها بكرة وتبقي مراتك وف بيتك ابقي خليها تفرجك زي ما انت عاوز
ليث ... موافق بس مع الصور انا عايز فيديو كمان ديل
ليلي ... يالله من رخامتك اوك ديل
ليث ...😉.... اتفقنا الحق اروح اقول ل سليم بقا عشان يتصل يرخم عليكي هو كمان
ليلي ... يا بارد يا رخم
ليث مردش عليها و قام دخل خد شور ونزل راح فيلا سليم لاقي مراد هناك و كريم و مالك و والد سليم عز وكان بسبب ضغط شغل عند سليم كان فاضل كزا حاجة ف الفيلا محتاجة لسه تظبيط عشان كدة مراد و عز راحو ليه بدري ليث سلم ع الكل وبدء يساعدهم
عند البنات كانو فرحانين اتجمو كلهم ليلي واسراء وآمنة و والدتها و كمان كام واحدة من ال ليلي اتصحبت عليهم من النادي و معاهم والدة سليم ال كانت طايرة ب ليلي بعد ما شافت لمعه عيون ابنها ونظراتة ال كلها عشق ليها غير أنها حبت ليلي ل طبيبتها و عفويتها
الحفلة بدأت والبنات كانو قمرات
سليم و ليث الشوق كان بياكل فيهم نفسهم حالا يشوفو ال خطفو قلوبهم شكلهم اية وبيعملو ايه اتفاجاو ب مراد داخل ومعاه ادم صاحب ليث وعدي رئيس الحرس و مالك و كريم و والد سليم ومعاهم مزمار بلدي و مراد ماسك عصايةوبيرقص زي الصعايدة الجو عندهم هما كمان اختلف وكله فضل يرقص و ليث غنا صعيدي مع الناس ال مراد جابهم
_________________________#بقلم_مني
و ف عز الاندماج والفرحة عدي تلفونة رن و انسحب عنهم بعيد شوية دقيقة ورجع و وشوش ليث بحاجة خلتة اتنفض من مكانة وجري معاه ع البوابة طبعا كلهم شافو كدة جريو وراة
وصل ليث عند الملحق ال جمب البوابة ال معمول للحرس عشان يبدلو ويريحو فيه ف اوقات الراحة بتاعتهم دخل لاقي يحيي مربوط ف كرسي وفاقد الوعي وجمبة مسدس سليم كمان وال معاه دخلو وشافو المنظر
سليم باستغراب ... مش دا يحيي اخو يونس
ليث بهدوء... اه هو
سليم .. طب ف ايه فهمني
مراد ... وليه ربطينو كدة يا ليث ؟
ليث ... ف ايه معرفش لما يفوق هيتكلم ونفهم كلنا ربطو ليه لان البية كان داخل بالمسدس الفيلا ال فيها البنات لولا اني موصي ادم أنه يكثف الحراسة الله اعلم كان حصل ايه ف لازم اربطو طبعا لحد ما افهم ف ايه خصوصا اني شاكك أنه هو ال ورا محاولة قتلي
سليم ... يحيي يقتلك ليه ؟ طب يونس معقولة عندة دافع وهو انك كنت من وجهه نظرة سبب ف طلاق ليلي وقوتها لكن يحيي ليه ؟
ليث ... هنعرف دلوقتي اهو البيه بدء يفوق
يحيي ابتدي يفوق وفتح عينيه بص حوالية لاقي ناس كتير ميز منهم ليث وسليم بث عليهم بغل و كرة وعينيه احمرت من كتر الغضب ال ماليها
يحيي بغضب ... فكني بقولك اييييه خايف مني ولا ايه ؟
ليث ... وانا هخاف من حتة عيل زيك لا راح ولا جة ليه انت ناسي اني معلم عليك قبل كدة ياض انت
يحيي ... وحياة امي ما هسيبك هقتلك يا ليث سااااامع مش هسيبك
ليث .... هنبقي نشوف موضوع مش هتسبني دا بعدين انا هسألك سؤال واحد والاحسن تجاوب غ طول من غير لف ولا دوران تمام
يحيي .... عايز تعرف انا هقتلك ليه مش كدة (ضحك بعلو صوووتة) معقول مخمنتش السبب لوحدك تؤ تؤ يظهر اني كنت فاكرك ذكي بس طلعت اي كلام
ليث .... من أمتي وانت بتحبها بعد ما اتجوزت يونس ولا من قبل كدة ؟ ومين يعرف؟
كلهم وقع عليهم كلام ليث بصدمة والصدمة الأكبر كانت من نصيب سليم ال ضم ايدية بغضب وكان رايح ناحية يحيي لكن ايد ليث منعتة وبنظرة منه رجع مكانة و الغضب بياكل فيه
يحيي ... برافو طلعت ذكي فعلا وبالنسبة ل إجابة سؤالك ف انا حبيتها قبل يونس لكن لانة اناني طول عمرة وطماع سبقني واتفاجات أنهم اتخطبو بس القدر لعب لعبتة و طمعة وقعه ف شر أعماله وخلاة اتجوز عليها بقا يبقا معاه ليلي ملكة الستات كلهم ويتجوز عليها و يخلف كمان هه المهم دي كانت فرصتي اني ارجع حب عمري ليا تاني (بصلة بغضب) بس ال مكنتش عامل حسابة ظهورك انا طول فترة جوازهم وانا كنت عارف انا بعامل ليلي ازاي كنت بهييء نفسها وبهيئها هي كمان للحظة ال هجبرها فيها توافق عليا خلتها ديما خايفة مني دائما نظراتي تربكها وتوترها ال مكنش معموووول حسابة رجوعك انت انك تقويها و تقف جنبها ف وشنا كلنا انت كنت العقبة ال باقيه عشان تبقي هي ملكي كان لازم اخلص منك لكن انت (صوتة علي) انت زي القطط بسبع ارواح مش رااااااضي تموووووت ليييييه هه انا كنت ناقصك بقا اصبر واستحمل السنين دي كلها عشان انت ف الآخر تبوظلي كل دا و كمااااااان تجوزها لواحد غيييييري ع جثتي مش هيحصل ساااااامع مش هيحصل ليلي ملكي ليلي لعبتي انا لعبتي الحلوة ال بحركها زي ما انا عاوز اه فشلت في قتلك المرة الأولى لكن المرة دي مش هفشل هقتلك يا ليث ولو حصلت هقتل عريس الغفلة ال جمبك دا اقتل اي حد يقف بيني وبين ليلي اااااي حد
سليم مقدرش يسيطر ع نفسه اكتر من كدة هجم عليه وفضل يضرب فيه و ليث ومراد بيخاولو يشدوة ومش قادرين عليه وبعد مدة بعد ما تدخل ادم وعدي كمان قدرة يشيلو يحيي من ايدية و ليث كان مسجل كل الكلام ال حصل بحكم الكاميرات ال زارعها ف كل مكان مراد اقترح أنه ياخد يحيي ومعاه ادم ف هدوء للقسم عشان البنات متحسش بحاجة وفرحتهم تتأثر خصوصا ليلي وليث وافق
أما سليم ف في دنيا تانيه نظراتة متوجهه ناحية يحيي بكرة وغضب وكلام بيرن ف ودانة مش عايز يروح من بالة
بعد مدة كان مراد وآدم سلمو يحيي للقسم فعلا ومعاه تسجيل صوت وصورة لكل ال حصل
اليوم خلص بهدوء وليلي والبنات فعلا محسوش بحاجة وليث نبه ع سليم أن ليلي متعرفش حاجة ع الاقل دلوقتي هي من حقها تفرح مش لازم اي حاجة تعكر صفو فرحتها دا وسليم كتم غضبة جواة عشان ليلتة
_____________________________#بقلم_مني
صباح يوم الفرح 😍❤️
أمنة صحيت بدري عشان تروح ل ليلي من الصبح خرجت من اوضتها لسه هتندة ع امها اتفاجات ب خالتها وامها قاعدين
أمنة ... صباح الخير يا ماما صباح الخير يا خالتو
امها وخالتها ردو عليها الصباح
نهال خالتها ... تعالي يا أمنة احنا عايزين نتكلم معاكي شوية
أمنة قربت منهم بتوتر وقعدت ... خير ف ايه قلقتوني ع الصبح كدة
سهير ... مفيش قلق ولا حاجة كل الموضوع أن انهاردة فرحك مع ليلي و اسراء بس كدة
أمنة 😳🙄 ... فرح مين ؟
نهال وهي بتكتم ضحكتها ... فرحك يا حبيبتي الف مبروك يلا نقوم نجهز بقا
أمنة 🙄 .. مين يجهز ؟
سهير ونهال مقدروش يكتمو ضحكهم اكتر من كدة وضحكو وهي متنحة مش فاهمه حاجة
سهير من بين ضحكها.... حبيتي مراد كان حابب يفاجاك واحنا وافقنا وليلي مجهزة كل حاجة وهو متفق مع سليم و ليث كمان حتي فستانك ليلي اختارت الفستان ال عينيك لمعت لما شوفتيه ف كالتوج وانتي معاها ومراد مجهز الشقة من كلة و الدعاوي كمان متوزعه كله كله جاهز مفضلش غير ست البنات تجهز بس
أمنة ... ماما مش وقت هزار ع الصبح انا هقوم البس عشان الحق اروح للعروستين ال مستنيني دول وانتي وخالتو شوفو حد تاني حفلو عليه ماشي
نهال .... سهير قومي انتي حضري الفطار للعروسة وسيبهالي انا يلا
سهير هزت دماغها وقامت ونهال قربت من أمنة و مسكت ايديها
نهال بحب ... حبيتي انهاردة فعلا فرحك وبصراحة اكتر دي كانت فكرتي انا
ٱمنة بصتلها باستغراب وهي كملت
نهال ... متستغربيش كدة أنا غلطت لما فكرت بانانيه ف تقي كلام مراد وقت ما واجهني ع قد ما هو وجعني علي قد ما بينلي اد ايه أنا غلطت تقي راحت للي خلقها الله يرحمها ويغفر لها بقا دلوقتي انا ولادي الاتنين ال فضلنلي متعذبين اقف اتفرج تاني ؟ لا والله مقدرتش اول ما وقفت ع رجلي بعد موت تقي رحت ل مراد و قلتله ع فكرة أننا نفجاك يوم فرح ليلي انا هكون اسعد ام ف الدنيا وانا شايفكم مبسوطين و مجمعين مع بعض بعد كل ال شوفتو سوا حبيبتي سامحني وسامحي تقي عشان خاطري انا ممكن
نهال كانت بتتكلم ودموعها نازلة وآمنة كمان كانت بتعيط وهي يتسمعها
أمنة 😭... طب انتي يتعيطي ليه دلوقتي ف ام تعيط يوم فرح بنتها وابنها كمان
نهال ببتسامة... مسمحاني يا أمنة
أمنة ... عمري ما زعلت منك يا خالتو أمتي امي التانيه انا وعيت ف دنيا دي ع امي وانتي و تقي الله يرحمها مسمحاها ومش زعلانة منها (خدت نفس طووويل) انتي عندك حق كفاية حزن كدة وانا مراد انتي بالنسبالنا أمنا مش خالتنا لا نقدر نزعل منك ولا نقدر نرفضلك طلب
نهال ... طب يلا يا عروسة ورانا حاجات كتير اوي نعم
قطع كلامها جرس الباب ال رن
نهال ... دا اكيد العريس مش قادر يستني ل بالليل
أمنة اتكسفت وجريت ع اوضتها قفلت ع نفسها قبل ما نهال تفتح الباب وفعلا مراد ال كان ع الباب
مراد ببتسامة... صباح الفل يا نونو
نهال ... صباح الورد يا روح نونو تعالي يا عريس
مراد ... ها عرفت ؟
نهال 😂... اه وكان شكلها مسخرة يا واد يا مراد فاتتك دي
مراد ... بجد طب احكيلي (بيدور عليها بعينية) بس الاول هي فين مش شايفاها يعني
نهال ... اتكسفت يا اخويا وجريت ع اوضتها تعالي اما احكيلك تكون خالتك حضرت الفطار الجملي ال بقالها ساعه فيه دا وعروستك خلصت كسوفها
خرجت سهير من المطبخ ... ومالك ب خالتو بقا وبعدين الحق عليا اتلكعت ف الفطار اديكو فرصة تخلصو كلامكو انا غلطانة يعني
نهال ... سوسو حبيبتي طول عمرك بطيئة وانتي عارفه دا كويس متجبيهاش فيا وبعدين انتي ام العروسة انهاردة تعملي ال انتي عايزاة
مراد ضحك و حضنهم هما الاتنين واستاذنهم يجيب أمنة ويجي يفطرو عشان يلحق يوصلها ل فيلا عند ليلي
راح ع اوضتها وخبط
أمنة ... حاضر خالتو أما جايه أهو
وبتفتح الباب اتفاجات ب مراد واقف قدامها و مبتسم اوي
مراد ببتسامة وحب ... صباح الفل يا عروستي
ٱمنة ☺️... مراد
مراد ... حظابط العريس مراد لو سمحتي
أمنة ضحكت ... ماشي يا حظابط العريس مراد كدة تخبي عليا حاجة زي كدة ومتخدش راي
مراد بحب ... حبيت افاجاك بس ايه رايك 😉 حلوة المفاجآة صح ؟
أمنة وشها احمر و طلعت تجري ع السفرة
مراد بصوت عالي ونسي وجود خلاته ... اجري براحتك يا جميل كلها كام ساعه و حظابط يكلبشك للابد ياقلبي
نهال بصوت عالي ... طب تعالي أفطر يا حظابط بدل ما انا وامها نقوم عليك بالشبشب دلوقتي يا مهزء
كلهم ضحكو وخلصو فطار ف جو كله فرح و مراد وصل أمنة ل ليلي و قالها اي حاجة نقصها ليلي كانت نسيتها تطلبها منة أو اون لاين وف ثانيه تكون عندها
__________________________#بقلم_مني
أمنة كانت طايرة من الفرحة وليلي فرحتها كانت مضاعفة لفرحة اخوها و صحبه عمرها وعدي النهار بتجهيزاتة و فرحة المحبين وشوقهم لبعض كان كل دقيقه بيزيد جواهم و بدء الفرح ال كان أقل ما يقال عنه أنه اسطوري
مش علشان ف اغلي وافخم مكان أو عشان كمية المطربين ال جم فيه و المستوي ال عالي ال كان فيه تؤ كان اسطوري بكمية الحب والفرحة ال كانت ماليه المكان العيون كانت بتلمع وتتكلم عن العشق ال جواها عشق اتولد وكبر واتحدي اي ظروف عشق اتوج لزواج اقوي رابط ف الوجود كل واحد فيهم كان بيبص ل حبيبتة و بيوعدها بوعد وعد هيلتزم بيه عمرة كله
سليم ❤️... بوعدك افضل اعشقك لحد ما اموت بوعدك ابنك هو ابني عمري ما هفرق بينهم ابدا زي ما انا واثق انك هتكوني احن ام ل كريم اوعدك يا حبيبتي اني ف كل لحظة اخليكي سعيدة وان الضحكة متفارقش وشك تاني ابدا ولا انك تخافي من أي حاجة تاني ابدا اوعدك اني مش بس افضل احب لا احبك واعشقك و اعرفك ف كل لحظة اد ايه انتي ماسة جميلة وعاليه و غالية اوي اوي اوي بحبك يا ليلتي
ليث ❤️... بوعدك اني افضل سندك و امانك العمر كله اوعدك اني اعشقك في كل لحظة وكل ثانيه اوعدك اني انسيكي اي لحظة حزن مرت عليكي اي دمعة نزلت من عينيكي ال اسرتني اول ما شوفتها اوعدك اني اكون اب واخ وصديق ليكي قبل ما اكون زوج أو عاشق اودعك انك عمرك ما هيجي عليكي يوم وتقولي ياريتني ما حبيته بالعكس اوعدك حبي ف قلبك هيكبر كل يوم عن اليوم ال قبلة بحبك يا اميرتي
مراد ❤️... حبيبتي بوعدك اني اعوضك عن كل ال فاتنا اوعدك اني مكنش غبي مرة تانيه اني اتعلمت من غلطي زمان واستحاله اكرره اوعدك انك هتكوني بنتي الصغيرة ال هخاف عليها واحميها وادلعها طول الوقت اوعدك أن اعوضك عن كل لحظة مرت وانا مش جمبك وان كل حياتنا هتكون حب حتي وقت الخناق والزعل هحبك و هعشقك و هكتفي بضمة منك لقلبي هدوب وقتها بين ايديكي وانسي اي زعل اوعدك اني قبل اي قرار هشاركك فيه اوعدك ف وقت غضبي اتحكم فيه اوعدك أن حضني هيكون ليكي لوحدك كول العمر انتي حب حياتي حب الطفولة والمراهقه والشباب لحد الشيخوخه لحن الموت كمان اوعدك اني كل لحظة هكون متيم بيكي بعشقك ياصغيرتي
تمت رواية كاملة عبر مدونة دليل الروايات
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية أحببت أناني وأحببت خائنة" اضغط على اسم الرواية