Ads by Google X

رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم رحمة كريم

الصفحة الرئيسية

   رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الثامن والعشرون بقلم رحمة كريم


رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الثامن والعشرون 

نيروز بصدمه :ايه لا اوعي تقول انك فقدت الذاكره زي الافلام لا ابوس ايدك اوعي تعمل كده
ليام بضحك :انتي هبله والله عارف كده كنت بس بهزر معاكي
نيروز ضربته في كتفه
ليام بوجع :كتفي واجعني حرام عليكي
نيروز طبطت عليه :حقك عليا اسفه انت مكنتش متخيل انا كنت قلقانه عليك ازاي
ليام كان بينظر على ايديها :فين دلبتك
نيروز مسكت ايده :معرفتش اكون لحد غيرك ما قدرتش أن حد يلبسني دبلته غيرك
ليام :يعني هو انا كنت لازم ادخل المستشفى
نيروز :هجاوبك بس لما تطلع من المستشفى، انت متعرفش انا كنت عامله ازاي من غيرك قلبي كان كل يوم بيموت من غيرك
ليام :هو انا بقالي كتير هنا في المستشفى
نيروز :بقالك شهر
ليام :انا عايز اخرج من هنا
نيروز :بس انا لسه تعبان
ليام :انا مش بحب جو المستشفيات ده
نيروز :حاضر هروح اقول الدكتور
نيروز جت تخرج وقفت عند صوت ليام
ليام :على فكره انتي كمان وحشتيني ااوي
نيروز حضنته
نيروز بعياط :اسفه ليك انا السبب في إلى انت في ده متزعلش مني
ليام :محدش بيزعل من روحه، انتي مالكيش ذنب في إلى انا في ده
نيروز :بحبك
ليام بصدمه :انتي قولتي اي
نيروز بكسوف :قولت بحبك
ليام :وماكنتيش عارفه تقوليها من بدري
نيروز :كنت حماره
ليام :انا بموت فيكي
*************
عند زياد
زياد اتجوز مايا وبعد ما كتبوا كتب الكتاب
زياد :الف مبروك يا حبيبتي
مايا :انا مش مصدقه اننا اتجوزنا بسرعه دي
زياد :صدقي يا حبيبتي
مايا :طب انا عامله ليك مفاجأة تعالى معايا
زياد :هنروح فين
مايا :دي مفاجأة يا حبيبي تعالى معايا
زياد راح مع مايا المكان
مايا :انزل يا زياد
زياد :انتي جيتي هنا لي
مايا :هتعرف جوه
زياد ومعايا دخلوا في المكان  
زياد :قولي بقى جيتي هنا لي 
الشخص :انا الي خلتها تيجي هنا 
زياد بستغراب :جاكسون 
جاكسون :ايوه جاكسون إلى بسببك خسرت كل شركاتي 
زياد :ده كان رد على ألي عملته فيا 
جاكسون :وانا عملت ليك اي انك تخسر شركاتي 
زياد :سرقت مني مايا قبل فرحنا بأسبوع 
جاكسون :هي الي اختارت
زياد :اختارت إلى معاه فلوس اكتر 
جاكسون :ولما انت عارف كده قبلت انك ترجعها لي تاني 
زياد :لأني لسه بحبها 
جاكسون :وهي مش بحبك وبالداليل انها قبلت تلعب اللعبه دي 
زياد :لعبه اي
جاكسون :اتفقت انها تتجوزت وتجيبك هنا ونقتلك سوا وتورثك ساعتها نقدر ناخذ كل فلوسك نكون خلصنا منك لابد ونرجع شركتي إلى انت خسرتها ليا 
في اللحظه دي ضحك زياد بأصوات عليا 
زياد بضحك وهو بيصقف :لا بجد برافوا هو انتم متخيلين أن انتم تقدروا تضحكوا عليا تبقوا غلطانين مش انا انا محدش يلعب معايا وانتم لعبتوا معايا 
جاكسون :بس احنا الي كسبنا 
زياد وهو بيضحك طلع التليفون بتاعه من الجاكيت بتاعه 
وبدأ يسمعه التسجيلات 
مايا :احنا لازم نقتل زياد وفي أقرب وقت
جاكسون :احنا هنعمل كده فعلا بس هتعملي إلى هقولك عليه 
مايا :اي هو 
جاكسون :هاتقنعيه انكم تتجوزوا في أقرب وقت
مايا :اتجوزا لي 
جاكسون :بعد ماتكتبوا الكتاب هاتي زياد وتعالى على المكان الي هقولك عليه 
مايا :كل ده لي 
جاكسون :عشان تكوني الوريثه لي ونسترد شركاتي تاني 
مايا :دماغك دي سم 
زياد قفل التسجيلات كنتم متخيلين انكم تقدروا تضحكوا عليا تبقوا غلطانين 
مايا :انت سجلت كل ده ازاي 
زياد :الخاتم إلى فى ايدك اقدر اسمع منه كل حاجه 
جاكسون :وانت فاكر انك تقدر تخرج منها تبقى غلطان 
في اللحظه دي جاكسون صوب المسدس على رأس زياد 
دخل مجموعه من الظباط وصوبوا المسدس على جاكسون 
الظابط :نزل السلاح احسلك 
جاكسون نزل السلاح في الأرض 
اتقبض على جاكسون ومعايا 
زياد :مايا قبل ما تمشي عايز اقولك حاجه، انتي طالق 
يونس حضن زياد 
زياد :انت جيت في الوقت الصح 
يونس :بس بجد عرفنا نخلص منهم دول لي خسائر 
زياد بحزن :في خساره واحده 
يونس بستغراب :خساره اي 
زياد :احكيلك بس اوعدني تسمع لآخر
زياد قال ليونس عن علاقته بارضوي 
زياد :ومن لحظه إلى حصل وانا قلبي واجعني اااوي، لو تقدر تكلم معاها 
يونس:انت الي هتصالحها 
زياد :انا عارف رضوى مش هتعطي ليا فرصه تانيه وانا مش هعرف اعيش من غيرها 
يونس :حاول بس ماتيأسش
********* 
دق دق دق 
حلمي :افتحي يا سمرا 
سمرا :في حاجه يا حلمي 
حلمي :افتحي وانتي هتعرفي 
سمرا فتحت الباب 
حلمي :تعالى معايا 
سمرا :على فين 
حلمي :تعالى معايا بس
حلمي وضع ايده على عيونها 
سمرا :انا وضعت ايدك على عيوني لي 
حلمي :هتعرفي دلوقتي
حلمي شال ايده 
حلمي فتحي عيونك 
سمرا فتحت عيونها
سمرا بشهقه :ايه ده 
حلمي :كل سنه وانتي طيبه 
سمرا :انت عرفت ازاي أن انهارده عيد ميلادي
حلمي بحب:انا عارف كل حاجة عنك عشان وحافظ تاريخ ميلادك 
سمرا :للدرجه دي انت بتحبني 
حلمي :انا بحبك اكتر من نفسي ونفسي تعطي ليا فرصه واحده بس وانتي عمرك ما هتندمي 
سمرا قلبها دق من كلامه 
سمرا :انا موافقه اني اعطيك فرصه بس اوعدني انك متوجعنيش ابدا 
حلمي مسك ايدها :اوعدك اني عمري ما هزعلك في يوم ولا هجرحك في يوم 
سمرا :وانا واثقه انك مش هتعمل كده في يوم 
حلمي خدها في حضنه 
حلمي بحب :بحبك 
سمرا :وانا كمان بحبك 
حلمي بصدمه :هو انا الي سمعته ده صح 
سمرا بكسوف :ايوه 
حلمي :يعني انتي بجد بتحبيني 
سمرا :والله العظيم انا بحبك 
حلمى قرب منها ثم التقت شفايفها بحب وهي بدلته نفس القبله 
ثم حملها بين يديه ووضعها على السرير وذهبوا في عالمهم الخاص بيهم وصارت زوجته قولا وفعلا 
***********
رضوى كانت قاعده في غرفتها وعشق كانت قاعده معاها 
رضوى :احكيلي بقى يا عشق عملتوا ايه انتي ويونس في الشهر ده 
عشق بكسوف :يعني احنا سافرنا في جزيره مكانش حد فيها غيرنا 
رضوى :الله على الرمانسيه، اومال كنتي بتشتكي لي أن يونس مش رومانسي ولا بيحبك 
عشق :كان زمان لكن دلوقتي مشاعره اتغيرت تجاهي 
رضوى :خلاص بقى كفايه كلام رومانسيه المفروض تراعي اني سنجل 
عشق بضحك :مش انتي الي طلبتي اني احكيلك 
رضوى :خلاص يا ستي اسفه، يارب اوعدني بواحد زي يونس 
تليفون رضوى رن 
عشق :مين الي بيرن 
رضوى :ده زياد 
عشق بضحك :دعوتك استجابت 
رضوى :صدفه وخلاص 
عشق :طب ردى شوفيه عايز اي 
رضوى :لا طبعا 
رضوى قفلت تليفونها 
عشق :هو انتي لسه بتحبيه
رضوى بحزن :للاسف قلبي مش عايز يكرهه
عشق :هو الحب كده مهما حبيبك يعمل قلبك عمره ما يكرهك 
رضوى :قلبي بيدوس على كرامتي 
عشق :مين قالك كده، قلبك بيهتارك صح 
رضوى :صح ازاي بعد إلى حصل 
عشق :انتي متعرفيش القدر مخبي ليكي ايه ممكن زياد يرجع ليكي تاني
رضوى :وانا مستحيل ارجع لي تاني 
عشق :مش مصدقه كلامك من كلامك 
رضوى :لا صدقي 
عشق :لما نشوف 
تليفون عشق رن وكان يونس 
عشق :الو يا يونس، طيب حاضر 
عشق بعد ما قفلت 
رضوي :قولي بسرعه قالك ايه 
عشق :قالي اني البس عشان جاي ياخذني 
رضوى :على فين
عشق :معرفش 
رضوى :قومي البسي بسرعه لسه هتفكري 
عشق :حاضر يا ستي 
*********
لمياء كانت قاعده في أوضتها 
وطلعت تليفون من جيبها
لمياء :الو يا حمزه انا لمياء 
حمزه :لمياء انتي بتكلميني منين
لمياء :انا اخدت تليفون ماما بدون علمها واتصلت بيك، انت وحشتني اوي 
حمزه :انتي وحشتيني كتير ونفسي اشوفك ااوي 
لمياء:انا نفسي اشوفك بس انا محبوسه فى البيت 
حمزه :انا مش هسكت وهاجي أتقدم ليكي تاني
لمياء :ياريت، بس اوعي انك تسيبني ابدا 
حمزه :مش هعرف ابعد عنك لأن روحي متعلقه بروحك 
قاطع كلامهم صوت صويت ام لمياء 
لمياء جربت تشوف في اي والموبايل في ايديها 
حمزه بخوف :لمياء لمياء 
لكن مردتش 
لمياء شافت ابوها واقع في الأرض ومش بيرد 
لمياء بعياط :حمزه بابا الحقني بسرعه 
حمزه جرى بسرعه على بيت لمياء وأخذ لمياء وابوها وأمها في عربيته ووصل إلى المستشفى 
***********
عند رحمه 
لؤي فاق 
رحمه وهي ماسكه في ايده :الف سلامه عليك انا كنت هموت من الخوف عليك 
لؤي :متقلقيش عليا انا بقيت بخير 
كندا :انت بقيت كويس دلوقتي 
لؤي :الحمد لله يا امي، بس عندي طلب 
كندا :أومر يا بني 
لؤي :انا عايز اتجوز رحمه 
كندا :موافقه انا كل الي يهمني هي مصلحتك بس 
لؤي :قولتي اي يا رحمه 
رحمه بكسوف :انا موافقه 
لؤي :انا عايز اخرج من المستشفى 
رحمه :احنا هنشوف الدكتور الأول 
لؤي :اول حاجه هعملها لما اخرج اني هتجوزك وننزل مصر 
كندا :الف مبروك، بتمنى يا رحمه متكونيش زعلانه مني 
رحمه :مسمحاكي ومن كل قلبي 
**********
عشق :قولي بقى يا يونس واخدني على فين كده 
يونس :قربنا نوصل بس ياريت تسكتي مش زي كل مره لازم أضع اللصق على شفتك 
عشق :حاضر سكت أهو
يونس وصل على المكان 
يونس :انزلي 
عشق :حاضر 
يونس وضع ايده على عيونها 
عشق :بس انا كده مش شايفه حاجه خايفه أقع 
يونس :متخافيش انا معاكي 
يونس شال ايده على عيونها 
يونس :فتحي عيونك 
عشق بشهقه :ايه ده انت عملت كل ده ازاي 
يونس :حبيت اعملك جو رومانسي بسيط
عشق حضنته :انا بحبك ااوي 
يونس بحب :وانا بموت فيكي، تعالى نرقص 
عشق :ماشي انا اتعلمت بس خطوه خطوه عشان منساش
يونس :حاضر 
يونس وضع ايده على خصرها وقربها لي وهي وضعت ايديها على اكتافه وبدأوا يرقصوا 
وهما بيرقصوا 
عشق :انت بقيت رومانسي جدآ 
يونس :انتي الي خلتيني كده 
عشق :عايزه اطلب طلب 
يونس :اؤمري 
عشق: عايزاك تشيلني وتلف بيا، بس اوعي توقعني 
يونس شال عشق ولف بيها كتير 
عشق بخوف :خلاص كفايه لف انا دوخت والله 
يونس نزل عشق 
عشق وضعت ايدها على رأسها
يونس بخوف عليها :انتي كويسه 
عشق بدوخه :ايوه بس حاسه بدوخه 
يونس بخوف :طب تعالي نروح المستشفى 
عشق بتعب :مش مستاهله انا هبقي كويسه انا دوخت بس من اللفه 
يونس :طب تعالي نروح 
عشق :لا يا يونس انا كويسه والله 
يونس :لا انتي شكلك تعبتي تعالى نروح 
يونس حملها بين ايده وركبها العربيه 
وصلوا القصر وحملها بين يديه 
عشق :نزلني يا يونس لحد يشوفنها
يونس :مافيش حاجه لو حد شافنا
عشق :هتحرجني معاهم
يونس :فين الاحراج في كده
عشق :انت بقيت مجنون والله
يونس :مجنون بيكي
عشق طبعت قبله رقيقه على خده :والله انا بموت فيك
يونس :وترجعي وتقولي هحرجك قدامهم 
عشق اتكسفت
يونس وعشق طلعوا لحد الغرفه 
يونس التقت شفايفها بحب ثم شالها وضعها على السرير وذهبوا إلى عالمهم الخاص بهم 
************
في المستشفى عند لمياء
كانت لمياء وامها بيعيطوا
لحد ما خرج الدكتور
لمياء :دكتور طمني على بابا عنده
الدكتور :للأسف

يتبع الفصل التاسع والعشرون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent