رواية خيانة الادم البارت الثاني 2 بقلم الكاتبة عشق
رواية خيانة الادم الفصل الثاني 2
وقفنا لما ادم نام عشان يخلص بكرا كل حاجه.
تاني يوم آدم اتصل بعم محمد (ازيك ي حجوج ليكي واحشه 😂😂).
ادم: ياريت ي حاج تجيب عشق عند المأذون ونخلص كل حاجه .
عم محمد بدون اي راكشن: طيب وقفل. (طبعا عم محمد مسالش عن السبب لانه هيعرف من بنته اولي)
عشق كانت بتفوق (نومسيتك كحلي😂) لقت باباها داخل قالها:
عم محمد: قومي فوقي وصلي وتعالي البلكونة 🥺.
عشق هزت راسها بالموافقه وقامت. ادت فرضها وعملت نسكافيه ليها ولوالدها وراحتله.
عشق: اتفضل ي حاج
والدها: تسلمي ي بنتي وقعدت عشق
والدها: ادم كلمني وقال نروح للمأذون بعد ساعه انا عاوز افهم منك اي حصل مرضتش اضغط عليكي امبارح.
عشق عيونها دمعت وقالت بصوت باكي: قالي انه زهق مني وبيتلكك ع كل حاجه حساه مبقاش عاوزني 💔.
والدها: بس الحل مش الطلاق ي بنتي انتوا لسه في الاول.
عشق: معلش ي بابا انا طلبت الطلاق وهو حتي محاولش يعافر عشاني. (اد اي صعبه الواحده تحب واحد وفي الاخر يتخلي عنها بعد ما عملت كل ما في وسعها عشانه بتكسر الواحد مع ان البنت كلمه واحده كانت تطيب خاطرها 🥺💔.)
والدها قال: لا حول ولا قوه الا بالله ماشي ي بنتي قومي البسي وننزل وانا واثق انك قويه وانا جمبك في اي حاجه.
عشق قامت باست راسه وحضنته وقالت: اد اي انت اب حنون وطيب ربنا يبارك فيك ليا.
(فعلا الاب سند والحنيه منه بغض النظر ان وجود شخص يدعمك دا في حد ذاته يفرحك 💜)
وراحت تلبس وابوها جهز وانكجها كدعم ليها ونزل عارف بنته بتدارى ورا قوتها.(الشخص القوى صعب يظخر ضعفه قدام حد بس هو قلبه متكسر ميت حته ربنا ميوريكوا كسره القلب 💔)
وصلوا ودخلوا قابلوا ادم مبصتلوش ولا كلمتوا قعدوا قدام المأذون.
المأذون: راجعوا نفسكوا ي ولاد ان ابغض الحلال عند الله الطلاق.
عشق بمقاطعه: معلش ي سيدنا الشيخ خلص الاجراءات خلص كل حاجه 🥺
سيدنا الشيخ: لا حول الله وبدأ الاجراءات وخلص وقال لادم: ارمي يمين الطلاق
ادم بص لعشق الي بصت لناحيه تانيه: انتي طالق طالق طالق 💔. غمضت عشق عيونها مهما كان الموقف صعب ع اي ست مهما كانت قويه 💔حب اربع سنين ضاع 💔ولكن قطع ذلك صوت زغريط لفت بتبص ناحيه الباب الي اتفتح فجاءه لقت 🙂
عشق: انتي! جايه لي؟ 😳
سعاد: جايه لحبيبي دومي (حبك برص😏) عشان ي عسل هيكتب عليا.
عشق اتصدمت وابوها كمان😳
عشق بصت لادم: بقا كمان بتخوني مع بنت عمي دا انت احقر انسان قابلته ي خساره الحب 💔
(اصعب حاجه تلاقيك حبيت انسان غلط او اخترت غلط والاصعب ان الطعنه من القريب🥺). ادم مقدرش يتكلم هو مخنوق اصلا بس بعد اي (وربنا لاندمك اصبر عليا😎)
عشق: كملت بتقولها انتي تعملي كدا دا انا كنت بفضلك عليا وبعتبرك اختي تعملي كدا.
سعاد بحقد: انتي كل حاجه كانت ليكي وحتي ابويا حبك انتي وكان يقولي خليكي شبها وكل شويه شوفي عشق واخلاقها وتربيتها وهدوءها وليسها.... الخ اي ي شيخه ملاك وانا الي زباله (ما انتي زباله فعلا😂) فقولت بقا احرمك من اغلي ما ليكي😒
قهقه عشق فلم يستغرب اباها فاعتاد منها ع القوه 💪بسخريه وحضنت سعاد وقالت: مبارك ي حبيبتي اشبعى بدومي حبيبك اصلك اتعودتي تاخدي حاجه بعد استعمالها يلا ي اوختشي.😂😂. ادم اتعصب يعني انا لعبه هي مفكره نفسها اي وطبعا دا في نفسه جه يتكلم.
عشق رفعت ايدها وضربت حته قلم 😳وقالت دا البدايه ي دومي واشبع بالزباله. وادم واقف متسمر مش مستوعب 😳(اي ي دومي فين حسك😂)
عشق سابتهم ووالدها وراها وطلعت وطول الطريق ساكته واول ما وصلوا دخلت جرى ع اوضتها وقفلت ع نفسها وامها قعدت زي ام مصريه ي حبيبتي ي بنتي ي اختاااي قلب امك ي بنتي كبد امك( مليش انا في الندب 😂)
اول ما دخلت عشق انهارت حصون القوه وكسرت كل الاوضه مش عشانه لا عشان حست بخيانه ليها وعيونها بقت حمرا وبتتوعد لادم وسعاد 😡. وفجاءه تليفونها بيرن بتقوم تلاقي رقم غريب بتقول الو بصوت مهزوز
المتصل: عشق معايا
عشق: ايوا مين
المتصل: انا..
تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية خيانة الادم" اضغط على أسم الرواية