Ads by Google X

رواية عاشقني مغرور الفصل الثاني 2 بقلم آيات

الصفحة الرئيسية

   رواية عاشقني مغرور الفصل الثاني بقلم آيات


رواية عاشقني مغرور الفصل الثاني 

لليان اول مصحيت
انا لزم افهم البنادم ده ميتعداش حدودو معيا
لليان راحت لغرفت مصطفى  وفتحت الباب اول مفتحت لقيت مصطفى وقف قصد ادولاب  ب سروال فقط
.........
لليان بخجل وهيا حطه اديها عل عنيها 
انت ياعم البس حاجه هنا في بنات انت مش اعد لوحدك
مصطفى  قرب منها بكل ثقاء  ودخلها. وقفل الباب وشال اديها من عل وشها
 مصطفى  ب صوت هادي... 
 ‏
 ‏انتي الي دخلا اوضتي يبقاا اكيد عيزه حاجه  والمفروض تستاذني  صح  يابتعه انتي
 ‏وزقها مرا وحده بعيد 
واتكلم بصوت ضخم
بصي يا انسا لليان وياريت تفهمي عشان مش هعيد الكلام ده تاني  ياريت طول الفتره الي هقديها هنا بلاش تحتكي بيا  مفهوم  وبلاش اشغل الرخيص ده الي عملتي امبارح ودلوقتي دخلا اوضتي 
ياريت تبطلي الحركات دي عشان انتي بنت عمتي وانا مينفعش اخون ثقت جدي وولدتك فيا واعمل حاجه ملي ف دمغك مفهوم
لليان سمعا الكلام ونزل عليها زاي التلج
لليان قربت منو وحولت تضربو ب القلم بس 
مصطفى مسك اديها
امشي اطلعي برا بدل ما اعمل حاجه تندمي عليها  ومدهاش فرصه وخرجها برا الغرفه
لليان دخلت غرفتها وهيا منهرا من العياط
انا انا يعمل فيا كده والله لوري انسان مغرور ومتكبر وقليل الادب
جودي مالك يا ليلي بتكلمي نفسك مين الي قليل الادب
لليان مفيش يا جودي سبيني لوحدي  
حاضر يا ليلي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 
مريم ف المطبخ ماما عشان خاطري  سبيني انزل شويه انا وجودي عشان خاطري 
سمر قولت لا يعني لا
مريم يا ماما عشان خاطري 
دخلت لليان مالك  يامريم
مريم..  انا عايز انزل اتفسح ياليلي انا وجودي وماما مش رضيا
لليان....  سبيهم يا ماما انا هنزل معهم
سمر...  خلاص يا لليان بس متتاخروش
 حاضر  يا ماما. 
البنات لبسو ونزلو 
لليان درس ابيض وطرحه غمقه ومش حطه ميكب
جودي لبسه درس ازرق وطرحه  لونها وطرحه  اوف ويت
مريم لبسه درس اسود وحزم بوني وطرحه اوف وايت
................
لليان...  ها نوين تروحو فين
مريم بمرح....  عيزن نتمشا ف حته فيها بحر  ياليلي
..... لليان تمام يلا بينا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف كفيه هادي عل البحر 
لليان ومريم وجودي
جودي الله حلو اوي. المكان ده ياليلي
لليان... اي خدمه ياروحي انا لياه غريكم
........
ف تربيزا الي قصدهم
تلات شباب مرقبينهم
الاول البنت ام عيون زرقا تلزمني
..
التاني انا هخد البت الي لبسه ازرق
التالت انا هخد البت الي لبسه ابيض. 
تمام يلا
البنات خلاص خلصو ومشين
الشب الاول بيبص لي لليان شهونايه  
عل فين يا قمر متيجي اوصلك 
التاني ونبي منتو مروحين دلوقتي 
التالت يجمالك يابو درس ابيض انتا
البنات بداو يخفو ويمشو بسرعه اكتر عشان الحته هاديه ومفهاش حد....
لليان بصوت كله خوف يلا يابنات امشو بسرعه نحيت العربيه
البنات من كتر الخوف بداو يجرو 
لليان بصوت كله خوف........ 
جودي مريم اجرو بسرعه ورمت تلفونها ل مريم  ولو ملحتكمش   اتصلو عل  جدو وخلو ياسر بسرعه او اي حد  من عمامك 
البنات بداو يجرو
والشباب يجرو ورهم
لليان بصوت كله خوف و رعب اجري يامريم 
في واحد مسك جودي  وشلها
جودي بصريخ.... اععععع  لليان الحقيني 
لليان وقفت وقلت لمريم اجري انتي بسرعه ورجعت وضربت الي  مسك جودي ب طوبه
لليان بصريخ.. 
اجري ياجودي
ووقفت هيا قصد اتلاتا ولي يحول يجري ور جودي ومريم كانت بتكون مسكه في 
لحد ما واحد شلها ودخلها جو العربيه 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تلفون الجد. مش سمعو 
مصطفى كن معدي وشف الفون بيرن ولقا اسم لليان  بصلو ب كل برود مردش يرد وقفل اتلفون خالص  وشاف. تلفون سمر برضك  قفلو 
وسبهم ونزل



يتبع الفصل الثالث اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent