Ads by Google X

رواية أحببته في مهمة رسمية الفصل الثاني 2 بقلم لمياء محمد

الصفحة الرئيسية

     رواية أحببته في مهمة رسمية الفصل الثاني بقلم  لمياء محمد


رواية أحببته في مهمة رسمية الفصل الثاني    

نور بخضة لمار 
ولكان سرعان ما اتحولت الخضة لبرود 
نور سيبها 
الرجل لا علشان تاني مرة متدخليش في اللي مالكيش فيه 
نور بقي كدا دا اخر كلام عند 
الرجل اااه 
نور يبقي انت اللي جبته لنفسك وبصت علي رجله وبعدين  للمار لمار فهمتها وبعدت رجلها بعيد عن رجله ونور ضربت رصاصة جات في رجله
الرجل اااااااااااه 
نور مسكته من شعره دا علشان متفكرش مجرد تفكير انك تلمس اختي او اي بنت تاني وضربته كذا بوكس ودول علشان متفكرش مجرد تفكير انك تسرق تاني وربتته هو واللي معاه بمساعدة ناس معاهم في القطار وعند اوى محطة وقفوا عندها جوم امن المحطة وودوهم قسم الشرطة ورجعت نور ولمار لكرسيهم تاني 
لمار بضحك وغناء اختي الجامدة بقي ياناس نفختهم ضربتهم علمتهم الادب علمتهم الاد..... 
قاطعتها نور 
نور بس يا هبلة بقي الناس بتتفرج عليكي 
لمار ومالو من حقي افتخر بأختي البطل وبغناء ااااه وانا اختي بطل بطل بطل هيييييي وبصت للناس يلا يا جدعان هيصو معايا 
نور بس يا بنت المجنونة بطلي هبل 
لمار بس ياستي بقي عليا التلات لغني دا انتي نفختيهم يلا يا جدعان سقفو بقي  
بقي الكل يبص عليها ويضحك علي جنانها وفي نفس الوقت فخورين باللي اختها عملتو ومفيش راجل قاعد عرف يعملو 
وفضلو يسقفو ولمار تغني وتسقف بطفولة وجنون
رن رن رن تليفون نور بيرن بصت لقت رقم غريب 
نور الو مين 
اللوا عمار الو ايوا يا نور يابنتي انا اللوا عمار معاكي 
نور اهلا سيادة اللوا ازاي حضرتك 
عمار بخير يابنتي نحمد ربنا 
نور الحمد لله دائما وابدا 
عمار ها يابنتي قدامكم قد ايه وايه الدوشة دي 
نور قدامنا حوالي ساعتين حضرتك 
عمار طب ايه الدوشة دي 
نور ها لا لا دي يعني بصراحة لمار اختي هي والناس في القطار بيغنو
عمار ربنا يبارك فيها يا بنتي يارب
نور امين يارب 
عمار هبقي ابعتلك الغفير ياخدك من محطة القطار
نور لا يافندم مالوش لزوم اديني بس العنوان وانا هاجي 
عمار لا يا بنتي مش هتعرفي توصلي لوحدك لازم حد ياخدك
نور تمام يا فندم
عمار ماشي يابنتي تيجو بالسلامة يارب  هتعوزي حاجة 
نور الله يسلمك يا فندم سلامتك يا فندم مع السلامة
انتهت نور من المكالمة ولمار لسه قاعدة بتسقف وتغني 
وبعد ساعتين وصلو لمحطة اسيوط ونزلو من القطار لقو واحد رافع ورقة عليها اساميهما نور عرفت ان الغفير 
لكن لمار نهار اسوح ومنيل دا في حد رافع ورقة عليها اسامينا يالهووي اكيد هنتخطف يا مااااماااا ولا اقول انا خايفة ليه دا انا اختي بطل
نور خلصتي يا هبلة يلا بقي قدامي ودا يبقي الغفير بتاع اللوا عامر 
لمار ااااه طب يلا انا جيتلك يا اسوان 
نور بضحك علي اختها يلا 
وراحو عند الغفير وعرفوه بنفسهم واخدهم الغفير ومشي راحو لقصر اللوا عامر عيلوان 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  
حورية بعت الغفير يجيب البنتة يا عامر ولا لسه 
عامر ايوا بعته وكمان كام دقيقة تلاقيهم داخلين 
وفعلا بعد خمس دقايق دخل الغفير ومعاه البنتين 
نور ولمار السلام عليكم 
حورية وعامر وعليكم السلام 
حورية بسم الله ماشاء الله جمرات اسم الله عليكم 
نور ولمار تسلمي يا طنط ربنا يخليكي 
عمار اهلا وسخلا نورتونا وياريت تعتبرو البيت بيتكم 
نور شكرا لحضرتك يا عمي 
عمار انا اللوا عمار ودي زوجتي مدام حورية 
نور اهلا وسهلا اتشرفنا بمعرفت حضرتك انا ابقي نور 
ودي اختي لمار 
عمار بضحك اللي كانت بتغني 
لمار ايييه حضرتك عرفت منين امم انت لحقتي يا نور قولتيلو امته 
نور وانتي بتغني سيادة اللوا كلمني وسألني ايه الصوت دا  فقولتله
لمار اكيد اتصدم من جمال صوتي 
عمار بضحك قصدك اتخضيت 
ضحك الكل علي كلام عمار وشاغبة لمار 
لمار راحت بإتجاه حورية وحطت ايديها علي كتفها 
لمار بقولك ايه يا ست الكل 
حورية قولي يا بنيتي 
لمار بصي انا حبيتك واللي يحب حد بيبقي صريح معاه وانا هبقي صريحة معاكي بصي يا ست الكل انا جعااااااني قالتها بلهجة صعيدية ضحك الكل عليها وكان في هناك واحد متابعهم من ساعة مدخلو وقاعد يضحك علي جنانها وقلبه مش مبطل دق (انه الحب من النظرة الاولي يا سادة) 
سليم مع نفسه ياربي شكلي وقعت منغير متكلم معاها حتي بس بصراحة هي قمر ولبسها محليها اكتر 
(لمار كانت لابسة فستان واسع بني وعليه طرحة بيج وكوتشي بيج وكانت طالعة قمرر
اما نور فكانت لابسة بنطلون جينز عليه  بلوزة حمالات ومسرحة شعرها ديل حصان وهي كمان كانت طالعة قمرر)
‌_ اااه يا قلبي بطل دق بقي يخربيتك انت حتي متكلمتش معاها دا ايه الغُلب دا ياربي 
ستوب(سليم عامر هو شاب وسيم جدا جدا جدا شعره اسود بشرته قمحاوي عنيه خضرا و جسمه رياضي في كلية علوم اخر سنة  )
عند لمار وحورية
حورية واه اعذروني يا بنات ان فرحة بيكم جوي ونسيت انكم جايين من سفر تعالو السفرة جاهزة تعالو يابنات 
لمار منتحرمش منك ا عسل 
حورية والله يا بتي انتي اللي عسل جوي جوي وانا حبيتك جوي جوي 
لمار بفرحة فمن ساعة ما دخلت وهي حاسة حورية زي امها تماما لمار حبيبتي يا حوريتي 
نور م

تشكرين ليكي جدا يا طنط بنتعبك معانا 
حورية تعبكم راحة يا حبيبتى 
عمار يلا يابنات اقعدو صفية 
صفية الخادمة نعم يا عمدة 
عمار نادي علي زين بيه وسليم بيه ييجو ياكلو لجمة
صفية زين بيه خرج يا جلالة العمدة اما سليم بيه فأنا ندهت له وهو جاي اهو وجه سليم وهي بتتكلم انا اهو وعينه مش نازلة من علي لمار 
عامر يلا يابني اجعد كول اه اعرفك حضرتة الضابط نور واختها لمار 
سليم اهلا وسهلا يا انسة نور 
نور اهلا بحضرتك 
سليم حضرتك ايه سليم علي طول
نور ماشي يا سليم 
سليم اهلا وسهلا يا انسة لمار 
لمار بإحراج من نظراته اهلا بيك 
وقعدو علشان ياكلو وبعد مخلصوا 
حورية يلا يا بنات روحو مع صفية وتويكم اوضكم 
نور معلش يا طنط حورية لو سمحتي ممكن اروح اتمشي شوية 
حورية ماشي يا بتي بس خلي بالك من نفسك 
نور حاضر يا طنط لمار تيجي معايا 
لمار لا ياختي انا هنام
نور خلاص هروح انا 
وخرجت نور وراحت تتمشي طلعت الموبايل من جيب التليون وحطت الهاند فري ومشت تسمع اغاني وهي ماشي خبطت في واحد و.............

يتبع الفصل الثالث اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent