رواية أحببتها وكفى الفصل الثاني بقلم سهيلة فهد
رواية أحببتها وكفى الفصل الثاني
وماذا بعد
حسام : مالك بس اهدى
آدم : انا تمام انت شايفني بشد ف شعرى
معتز : الصراحة انا شاكك انك شوية وهتقلع هدومك
بس اوعى يلا ي آدم تعمل كدا احنا معانا حريم ولا اية ي رورو
حور : اتكسفت بس ضحكت بردو
آدم : رو.. اية ي روح امك
معتز: رورو .رورو راء واو راء واو
آدم : منا بعرف اكتب ع فكرة مطلعتش ظابط من محو امية انا
معتز :انا كنت بفكرك بس عشان ممكن تكون غايب ف حصة الاستهجاء
حسام : هو فية حصة اسمها كدا
حازم :والله مش عارف ان اعرف حصة املاء لكن استهجاء دى مخدتهاش
معتز : اسكتو انتو فاشلين اصلا دى كانت اخر حصة وانا كنت بحضرها وانتو كنتو بتروحو والفصل كلة الا انا وشوية اطفال
حسام : اوعى يكون اللى ف بالى
حازم : اعتقد كدا
وقعدو يضحكو هما الاتنين
معتز :مالكو فية اية بتضحكو ع اية
حسام : دى مش حصة استهجاء ي غبى دا دروس لاطفال اللى حالة المادية ضعيفة عشان يتعلمو يقرو ويكتبو وانت زى الحمار كنت بتحضر معاهم
معتزبحسرة : وانا اللى كنت فاكر نفسى اشطر واحد ف الدفعة
ي ميلة بختك ي معتز اه يانى يمااا
وقعد معتز يندب ويولول
آدم : خلاص ي خالتى الاتاتة بطلى نكد
حزر بضحك : خلاص ي معتز حصل خير
معتز: شوفتى ي رورو اللى حصلى
آدم نزل عند أذن معتز وهمس: لو تقول رورو دى تانى هتعمل معاك بطريقتى انت فاهم
معتز بغمزة: اممممم ماشى ي نمس انت واقع بقاااا 😉
آدم :اتلم يلااا
حسام :ف اية ي جدعان مالكو
آدم : مفيش كنت بقلو اهدى وبلاش شغل العبط دا قدام حور وهى ف اول يوم ليها يعنى
معتز : اه ي حنين
آدم :خبطو ب الكوع
معتز بصراخ مكتوم: اااااه.....ماشى ي آدم الكلب انا هوريك
آدم : بتقول حاجة ي مزاميزو
معتز : لا بقول ربنا يجازيك كل خير ع اللى انت بتعملة دا
آدم : يسمع من بؤك ربنا ي خويا
حسام :طب يالله بينا نشوف شغلنا ولا اية
كلهم بصوت واحد : ايوة يالله بينا
راحو كلهم ع مكاتبهم وكل واحد قعد يرتب شغلة ويراجع المهمة بتاعتو
مر الوقت ع أبطالنا وجت الساعة ٨
حور : انا همشي بقاااا عشان اجهز نفسى للعملية بكرا
معتز :وانا كمان
آدم : خلاص تمام اللى حابب يمشى يتفضل بس الساعة ٧ الصبح تكونو موجودين تمام
كلهم تمام ي افندم
خرجو كلهم ومافضلش غير حازم وآدم
آدم بعد ما حور خرجت سرح وفضل باصص ع مكانة وبيتأمل فية
حازم لاحظ دا
حازم : احم احم
آدم فاق من شرودة
آدم : خير فية حاجة ي حازم
حازم : انت اللى فية حاجة
آدم بتلعثم : هه ... لا ابدا
حازم بغمزة : ع زومى بردو شكلك واقع ي صاحبى 😉
آدم : واقع لا ي عم انا بتاع الكلام دا بردو
حازم بشك:امممممم ماشى بكرا يبان
آدم :اسكت بقا ويالله نروح عشان نعرف نيجى بدرى
رجع أبطالنا كلهم ع البيت
ومر الليل عليهم بسلام
بقلمي سهيلة فهد
جاء الصباح ع أبطالنا واستيقظو جميعهم واتجهو الى المديرية
وحور بتركب لقت آدم جاى وركب معاها ولتانى مرة يفضل متنح فيها وهى احم احم ويفوق من شرودة
آدم : جاهزة
حور : ان شاء الله
راحو المكتب وشوية وجه حازم
حازم : صباح الخير
وشوية وجة معتز
معتز : صباحو مهلبية بالمكسرات
حازم :هو انت كدا ع طول همك ع بطنك
معتز :هو فيةاهم من الصحة ي زومي
حازم : عندك انت لا
معتز : شوفت اسكت بقااا
حازم : اهوو سكت
شوية وجة حسام
حسام: صباح الخير
معتز : حوسو حبيبى نورت بيتك تعال ف باط اخوك ي فواز
حسام بيكلم حازم :هو مالو دا
حسام شكلو كان بيسمع فيلم امبارح وجاى ينفذ عملى النهاردة 😂😂😂
معتز :مالك يلا ف اية
حسام ولا حاجة يسطااا واخدو بالحضن
آدم : يلا نبدأ المهمة ولا الرومانسية دى مش ناوية تخلص النهاردة
معتز : اوووف فصيييييل
آدم : طب يالله ي خفيف
راحو كلهم ل موقع العملية
العملية كانت عبارة عن عملية للقبض ع تاجر اعضاء
حور لبست لبس فاضح عشان التنكر
ودخلو ديسكو
وكان الراجل تاجر الاعضاء قاعد ع موجود هناك وقاعد مع واحد لية ف الشملاني دى وبتفقو ع طلبية جديدة
حور وهى ماشية من جنبة الطربيزة بتاعته عملت نفسها هتتكعبل وتوقع ف قام هو ع طول حط ايدة ع خصرها وسندها (لا شهم يلا اومااال اعتبرها زى امك جاتك وكسة توكسك )
وآدم طبعا بيغلى
المهم حور اول ما جة يسعدها حطتت ايديها ع قفاه ولزقت سماعة لتصنت
حور وهى بتبتسم : مرسى شكرا
الرجل : ع اية ي قمر دا واجبنا
حور ابتسمت مجاملة ومشت هدع طول
الراجل فضل باصص فيها وهى ماشية لحد ما اختفت من قدامة
حور : ها تمام كدا
معتز : ايوة فل الفل عاش ي وحش
حور بضحك : شكرا
آدم : كور قبضة ايدة عشان يكتم الغضب
المهم
قعدو يسمعو للحوار اللى بيدور بينهم
وفجأة كانت الصدمة ...
يتبع الفصل الثالث اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية أحببتها وكفى" اضغط على اسم الرواية