Ads by Google X

رواية أميرتي المجنونة الفصل الثاني 2 بقلم هناء علام

الصفحة الرئيسية

  رواية أميرتي المجنونة الفصل الثاني بقلم هناء علام


 رواية أميرتي المجنونة الفصل الثاني 

ادهم بعصبية : طيب اعتبري نفسك عايدة السنة 
هنا: احييييه ايدا ايدا 
ادهم : اكيد زعلانه انك هتسقطي 
هناا: لا طبعاا وقربت منه جاامد انتي عيونك عسلي ي دكتور 
بجد ولا انا مش شايفه 
ادهم وهي خلاص هيتشل : انتي غبية ي آنسة ركزي بقولك هتعيدي السنة 
هناا :  ايدا مين قالك اكيد البت مريم الهبله هي اللي قالتلك اني غبية صح اعترف لما اكلمها بس 
ادهم بذهول : مريم مين انتي بتقولي ايي 
هناا بضحك : لماذا نحن هناا ما تركز ي ضااكتور بقولك مريم الهبله اللي قالتلك ولا لأ 
ادهم وهو ماشي :  استنيني في مكتبي ي استاذه 
وسابها ومشي 
ادهم وهو ماشي : انا مني لله دا انا لو ببيع فول وفلافل مش هيحصل فيا كدا 
عند هنا
هنا بغباء : هو ماله دا زعل ولا ايي والله فعلا ضااكتور بارد 
حتي خلقه اضيق من الإبرة غريب 
عند البنات 
امل : ي ترا هيعمل منها شاورما ولا بطاطس محمره 
مني : جاتك حزن اسكتي انتي هامك علي بطنك ي طفسه 
امل : هو انا ورايا حاجه غير الاكل ي بنتي وبعدين انا بحب المطبخ يعني اشطاا خالص 
نوجاا : اسكتو انتم الجوز دا انتم تشلوا الواحد ي تري هنا هتعمل ايي 
ندي : هتعمل ايي يعني ان مكانتش جابتله شلل 
البنات ضحكوا 😂😂 
ادهم وهو يعتذر عن التاخير وبدا يشرح 
عند هنا 
هنا : وانا هفضل مستنية دا كله هنا انا اروح الكافتيريا 
في الكافتيريا
هنا : وهي تجلس وتخرج الروايه عشان تقرا
الجرسون : تطلبي ايي ي انسة 
هنا : عندك فرواله باللبن 
الجرسون باستغراب : لا مفيش
هنا : ولما هو مفيش بتسال ليي 
الجرسون : تطلبي حاجه تانيه 
هنا : عندك فرواله بالموز 
الجرسون بزهق : لا مفيش 
هنا : خلاص هات مانجو وسبني في حالي بقاا عايزه اخلص ام الروايه 
الجرسون : وهو ماشي  انا عملت  اي في حياتي عشان يحصل كدا منهاا  لله البت سماح بصالي في الرايحه والجاية بس والله مش هتجوزها ابدا 
في المحاضرة 
ادهم وهو بيشرح :  بنتين بيتكلمو و بيعكسوه 
ادهم سمعهم وهو بيتكلم : انتم قاعدين في محاضرة مش في الشارع 
البنتين اتحرجوا وسكتوا 
بعد شويه المحاضرة خلصت والبنات طلعوا 
ندي :  وهي بترن علي هناا 
هنا : سمووو عليكم ي شوية واااطييين 
ندي : صوتك ي متخلفه انتي فين 
هنا : في كافتيريا الجامعه هكون فين 
ندي : طب يلا عشان نمشي 
هنا : لا ما انا هروح للضاكتور المكتب 
ندي : طب يلا عشان منتاخرش
هنا : حااضر جايه 
عند ادهم في مكتبة 
هنا براا مع البنات : ادعولي ي بنات ربنا يحنن قلبه والله شكله طيوب بس انا الشريره عارفه انا عايزه اخلص من التعليم اصلا 
عارفين ي عيال اغنية ودوني علي بيت حبيبي نعيش مع بعض فيه ودوني بالله مش هعمل مشاكل خاالص 
مني : انتي كل كلامك صح اخلصي ( دي طبعاا الكلمه المعتادة ) 
هنا بصتلها بغيظ ومني اتكلمت معاها : انتي صح 
هنا : بقولك ايي ي اموله حياتي ي بلوة حياتي انتي ما تيجي معايا يوفقك ربنا ي رب 
امل : لا اخلصي بقاا
هنا : طيب متزقوش براحه انتم اصلا صحاب مش جدعه 
هنا وهي بتخبط : منكم لله 
ادهم من الداخل : ادخل 
هنا : السلام عليكم ي دكتور 
ادهم:  وعليكم السلام 
هنا: وحياة عيالك ي ضااكتور دا احنا لسه بنبدا السنة
ادهم ببرود : معنديش ولاد 
هنا : وحياة مراتك طيب 
ادهم ببرود : مش متجوز 
هنا في نفسها: طلع مش متجوز هيييه هييه 
هنا : وحياة امك طيب 
ادهم : نعمممممم 
هناا بصدمة : والله ما قصدي استني بس انت بتحمر ليي هتتحول واقسم بالله التعبير خاني استني بس ي بااشاا ايدا ايدا دخان دا ولا سجاير انت بتشرب حشيش في الكلية ي بااشاا  والله ابلغ عنك  معيد الكليه احنا هنخيب ولا ايي 
هنا  ي حزن الحزن ي ابا رشدي ي ادي النيلة اسكت ي لساني 
ادهم : بصوت عالي : بس كفايه مسورة واتفتحت بس صدعت انتي ايي ماتور مبتفصليش 
هنا بخوف : اسفة والله ما هتتكرر ابدا لو لمحتني اقتلني طيب 
ادهم بيحاول يهدي : طب اطلعي برا ولو جيتي متاخرة  او لمحتيني في مكان متعديش منه تمام 
هنا : تمام بس انا هقولك حاجه يعني انتي بتطردني من الصبح ليي برستيجي ي ضااكتور مش كدا 
ادهم : استغفر الله العظيم من كل ذنب عظيم 
هعد لتلاته لو لقيتك قدامي هسقطك 
هنا :قبل ما تعد ي ضااكتور فوريره
ادهم : بعد ما مشيت ايي البلوة الي انا فيها دي 
سكت علي رنت الموبايل رد ادهم : السلام عليكم 
مراد وعليكم السلام انت فين ي بوب 
ادهم شويه وهطلع انت فين 
مراد : احنا متجمعين في كافيه .........
ادهم : تمام نص ساعه واكون عندك بس مين معاك 
مراد :. مفاجاه بقاا متتاخرش 
ادهم : تمام جاي يلا سلام عليكم 
مراد: وعليكم السلام 
عند البنات 
نوجاا : ايي ي بنتي عملتي ايي 
هنا : دقيقه ونكون طلعنا من ام الكليه الفقر دي 
ندي : في ايي طيب
هنا : يلا بدال الوحش اللي جوا دا ما ييجي ياكلني وانا جعانه لا لكن اكل اهلا
مني بضحك : منك لله غوري قدامي مش عارفه طنط مستحملاكي ازاي 
هنا : زي السكر والشاي ي عسل 
في ناحيه اخري 
احمد بتاع البنات دول عارفينه : احمد بغضب بقا انا يتقالي ي خازوق ومن واحده بيئه زي دي (انت زعلان ليي ما انت فعلا خازوق وبتاع نسوان الموضوع ايزي يعني 😂😂) 
حازم صاحبه : بس متنكرش انها حلوه 
احمد  : هي حلوه بس غبية وبيئه وانا مبقاش اسمي احمد لو مورتهاش ازاي تتكلم معايا كدا  
حازم : وانا معاك ي خازوق قصدي احمد 😂😂😂
احمد بصله بغضب : هي مش ناقصه ي عم حازم 
عند ادهم وصل الكافيه 
ادهم وهو بيدور علي مراد 
مراد شافه شاورله 
ادهم وهو متجه نحوهم 
ادهم سلم علي مراد 
وبيلف عشان يشوف مين 
ادهم بصدمة : مش معقوووول 


يتبع الفصل الثالث  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent