رواية حور وحمزة الفصل الثاني بقلم ريناد احمد
رواية حور وحمزة الفصل الثاني
حور ذهبت من الجامعه وفي طريقها إلى البيت وفجأة عمر ظهر أمامها
حور بفزع : ايه اللي جابك هنا يا عمر
عمر : ايه جاي اقابل حبيبتي في ايه
حور : حبيبتك !! ده كان زمان
عمر : انا اسف يا حور انا عارف اني غلطت بس بجد انا لسه بحبك
حور : انت اكتر شخص بكرهه وهكرهه في حياتي بجد
عمر : ....
حور : اللي انت عملته ده مش حاجه سهل .. انت خونتني يا عمر .. غور من وشي يا عمر
*فلاش باك*
حور : عمر !! انت بتعمل ايه هنا ومين دي يا عمر
عمر بتوتر : دي .. دي
نادين : انا نادين حبيبته وقريب إن شاء الله هبقى خطيبته انت مين ؟
حور : ايه !!!
واخذت تبكي بحرقة وتركتهم وذهبت
عمر : حور يا حووور استني
ولكن لم تلتفت له واكملت طريقها
*باك*
عمر : اسمعيني انا ...
حور بمقاطعة وبصوت مرتفع : مش عايززززه اسمعععع حااااجه
حمزه سمع صوتها : حور !!!
وركض لهم : انت بتعمل ايه هنا يلا
عمر : يلا !
حمزه : اخلص بتعمل ايه هنااااا
حور : جاي يضايقني يا حمزه
حمزه صفع عمر على وجهه : مش لسه مهزقك امبارح ؟ .. انت لحقت ترتاح من التهزيق حتى ؟
عمر بغضب : انت قد الضرب ده يا حمزه
حمزه : اه يا عمر
عمر ذهب بغضب والتفت مره اخرى قائلا : فكري يا حور هه
حمزه :سيبك منه .. انت كويسه ؟
حور أشارت له بالايجابيه
حمزه : تعالي هوصلك
حور : لا شكرا انا خلاص قربت على ...
حمزه بمقاطعة : هتيجي وهوصلك يا حور
حور : تمام
واوصلها لبيتها
حمزه : خدي بالك من نفسك بعد كده
حور : حاضر
وذهب بعدما اوصلها
حمزه : انت فين
سليم : ايه ده في ايه .. في البيت
حمزه : هعدي عليك عشان عايزك
سليم بقلق : تمام
وذهب لسليم
سليم : في ايه يابني قلقتني
حمزه : مش قادر اخبي اكتر من كده انا لازم اقولها
سليم : مش دلوقتي يا حمزه قولت
حمزه : اومال امتى لما الاقيها اتجوزت واحد تاني ؟
سليم : اصبر وانا هقولك في الوقت المناسب .. اسمع كلامي لو سمحت
حمزه : تمام أما نشوف اخرتها معاك
_________________________
لا اله الا الله ♥️
حور : عامله ايه يا حبيبتي النهارده
لين : الحمدلله يا قلبي .. عملتي ايه النهارده في الجامعه
حور حكت لها ما حدث
لين : عمر تاني .. هو مش هيسيبنا في حالنا .. يعني هو عاكسني امبارح والنهارده عايز يرجعلك ؟ .. اوعي يا حور اوعي
حور : اكيد مش هرجعلة .. ده خانّي
لين : ده الصح اوعي ترجعيله بقولها تاني
حور : خلاص بقا حاضر
_________________________
الحمدلله ♥️
باليوم التالي
عمر : ايه يا حور فكرتي ؟
حور : انا مش هفكر في واحد زيك ولا هفكر في اللي انت بتقوله
عمر : اقولها تاني ؟ ورفع صوته : انا بحبككككك .. بحبك يا حور افهمي انا خونتك اه بس بجد انا عرفت غلطي انا اسف و مش هتلاقي حد هيحبك قدي
حور : لا في كتير الحمدلله اطلع انت منها
عمر مسك يدها بقوة : هترجعيلي ولا ارجعك بالقوة ؟
حور : ولا تقدر تعمل اي حاجه .. اخرك كلام ، كلام وبس
وتركته وذهبت
عمر لنفسه : مش هتفلتي مني يا حور
حور بعدما وصلت لبيتها حكت كل ما حدث ل لين
لين بدهشة : ده اته.بل
حور : مش عارفه اعمل ايه
لين : هو مش هيعمل حاجه ف متفكريش كتير
_________________________
الله اكبر ♥️
حمزه : ازيك يا سليم
سليم بحزن : انا الحمدلله وانت عامل ايه يا صاحبي
حمزه : الحمدلله.. بس مالك في ايه
سليم : بلاش حور يا حمزه
حمزه : !!!!
سليم : زي ما بقولك فكك منها
حمزه : ايه اله.بل ده .. ليه يعني
سليم : حكى له ما سمعه ..
"سليم كان يراقب حور وعمر"
حمزه : .....
سليم : معلش يا صاحبي في مليون واحده غيرها
حمزه : لا انا عايزها هي
سليم : بس هي كانت في علاقة مع عمر يعني ممكن تكون لسه بتحبه وترجعله
حمزه : مفيش الكلام ده .. انا هتصرف
_________________________
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين ♥️
حور في طريقها إلى الجامعه فجأه شخص مقنّع خدّرها وأخذها بسيارته
حور بعدما استعادت وعيها : انت مين وايه المكان ده
_ مش قولتلك هرجعك بالقوه
حور : عمر !!
عمر رفع القناع : اه عمر
حور : انت واحد حقير بجد .. بكرهك جدا
عمر : وانا بعشقك
حور باستحقار : وعشقت نادين بردو
عمر :انا غلطت واعترفت بغلطي و اتأسفتلك مليون مره وانت بردو مش راضيه
حور : هي بالسهوله دي .. انت مجنون؟
عمر : اه مجنون .. مجنون بيكي يا حور عيني
حور بنظره سخريه : مهما عملت يا عمر مش هرجعلك
عمر : شكل الكلام مش بيجيب معاكي نتيجه خليكي هنا بقا لحد ما حد يفكر فيكي اصلا
_________________________
لا حول ولا قوه الا بالله ♥️
فراس : يعني هي متصلتش بيكي تطمنك عليها لما توصل؟
احلام اشارت له بالسلبية
فراس : موبايلها اتقفل كمان .. اكيد في حاجه حصلت .. اتصلي ب لين كده يا ماما
احلام : يعني هي مش معاكي
لين بقلق : لا يا طنط .. هي قالتلي انها جايه الجامعه ومجاتش
احلام بضيق : انا كان قلبي حاسس ان هيحصلها حاجه وقعدت اقولها بلاش تنزلي النهارده وهي اللي اصّرت تنزل
محمد : إن شاء الله خير يا جماعه اهدوا .. يلا يا فراس تعالي ننزل ندور عليها
فراس : يلا
وأخذوا يبحثوا عنها ولكن لا فائدة
لين مازالت تفكر وهي تحدث احلام ...
لين صمتت قليلا
*فلاش باك*
عمر مسك يد حور بقوة : هترجعيلي ولا ارجعك بالقوة
*باك"
لين : عمر
احلام : عمر مين .. اللي كان متقدم لحور وغدر بيها وخانها؟
لين : بالظبط يا طنط اكيد هو السبب في اختفائها .. انا هتصرف يا طنط
احلام : أول ما توصلي لحاجه كلميني
لين : حاضر يا طنط .. مع السلامه
احلام بحزن : سلام
لين : حمزه .. ممكن اقولك حاجه
حمزه : عمر ضايقك ولا حاجه؟
لين : لا لا .. بس حور مفقوده
حمزه : ايه !!!
لين : زي ما بقولك .. انا شاكة في عمر لانه كان حبيبها وخانها وعايز يرجعلها تاني وكان بيقولها لو مرجعتيش هرجعك بالقوة والنهارده نزلت عشان تيجي الجامعه وموصلتش اكيد عمل فيها حاجه
حمزه : تعالي معايا
حمزه : سليم عايزك ف موضوع تعالى معايا
وقال لسليم ما حدث
وأخذوا يبحثوا عن حور ولكن لا فائدة أيضا
_________________________
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد ♥️
عمر ذهب إلى الجامعه وترك حور في مكانها
لين : فين حور يا عمر
سليم : انطق
حمزه : قول فين اخلص
عمر : ايه ده في ايه .. فين حور ؟ انا مالي بحور
حمزه : انا عرفت ايه علاقتك بحور وان انت عب.يط وتعمل اي حاجه عشان ترجعها
عمر : حور كانت حبيبتي دلوقتي مفيش اي حاجه بيننا
سليم : بطل كذب يا عمر واخلص وقول وديتها فين
عمر : معرفش هي فيييين
حمزه : يعني مصمم ومش هتقول بردو .. وأخذ يصفعه على وجهه
سليم : كفايه يا حمزهههه
حمزه : هتقول ولا اكمل؟
عمر : مانا بقولك معرفش معرفششش
واكمل في ضرب عمر
عمر : خلاص خلاص هقول
لين : يعني انت عارف اهو
حمزه : انطق
عمر قال له العنوان
سليم : تعالى معانا عشان لو العنوان طلع غلط مش هتفلت مننا يا عمر
وذهبوا للعنوان ووجدوا حور بالفعل
وجدوها وهي جالسة على الأرض تبكي
حمزه ركض لها : انت كويسه
حور أشارت له بالايجابيه
لين : عمل فيكي ايه الحيوان ده
حور : معملش حاجه هو حبسني وقعد يهددني .. ميقدرش يعمل حاجه اساسا
عمر نظر لها بغضب : مش هتفلتي مني بعد كده يا حور
حمزه صفع عمر : ابقى المسها بس وشوف ايه اللي هيحصل
سليم مسك عمر من قميصه : بقولك ايه .. اخزي الشر يا عمر
حور : خلاص سيبوه .. قولت مش هيقدر يعمل حاجه
عمر أخرج مسدسه وقال بغضب : هنشوف مين اللي مش هيقدر يعمل حاجه يا حور ووجّه المسدس على سليم ...
يتبع الفصل الثالث اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حور وحمزة" اضغط على اسم الرواية