Ads by Google X

رواية حب وراء الانتقام الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم نورهان عبدالستار

الصفحة الرئيسية

    رواية حب وراء الانتقام الفصل الخامس والثلاثون بقلم نورهان عبدالستار


رواية حب وراء الانتقام الفصل الخامس والثلاثون 

نظر سليم لنور برعب التي تنظر له بعينين تملأها الخوف الشديد فتسارعت دقات قلبيهما 
 ‏وبدا سليم يقترب منهما بحذر 
 ‏ ‏سليم : ما تتهورش يا معتز... طب ممكن نتفاهم انا هاعملك اللي انت عايزه بس ابعد عنها
 ‏ ‏ معتز : اللي انا عايزه..... انا مش عايز حاجه غير موتكم على ايدي .....و علشان احرق دمك وعذبك هقتلها هي الاول وقدام عينيك وبعدين هقتلك 
 ‏ ‏ثم بدا يضحك بهستيريا 
 ‏ ‏اقترب سليم منهم بخطوات سريعة : لأ.......معتز 
 ‏ ‏وضع معتز على الزنات
 ‏ ‏ معتز بتهديد : أقف عندك ولا 
 ‏ ‏وقف سليم عندما وجد الدموع تسيل على وجنتيها 
 ‏ ‏وقال لها بلهفه  :ما تخافيش يا نور.... مش هيحصل لك حاجه اهدي انا هنا
 ‏ ‏ امأت نور براسها 
 ‏ ‏ضحك معتز  : ما تصدقهوش مش هيقدر يعملك حاجه... ثم وجه حديثه لسليم : مش عيب تضحك عليها ....بس يلا يا سليم هاديك فرصه تودعها لاخر مره .....وتقولها باي باي
 ‏ ‏ سليم بفزع 😧 : لاء لاء
 ‏ ‏وفي نفس ذات اللحظة يسمعون صوت رصاص
 ‏ ‏ سليم بصدمه  : نوووور 😱......... 
 ‏ ‏انتشرت حاله من الصمت وسط ملامح الفزع والصدمة  التي تظهر على وجوههم جميعا 
 ‏ركض سليم الي نور بلهفه وامسك بها 
 ‏سليم بجنون العاشق الخائف من ان تضيع روحه منه بعد ان وجدها : انتي كويسه...
 ‏ أمأت نور رأسها بعدم استيعاب ثم وجها نظرهم لمعتز الذي ‏استدار بحسرة للخلف
 ‏ فوجدوه مصابا بظهره وسارة امامهم حامله لبندقيه 
 ‏
 ‏سارة : مش قلتلك نهايتك على أيدي يا معتز ...وانت اللي ما صدقتش
 ‏معتز : أن......
 وقبل ان يكمل كلمته اطلقت رصاصه اخرى اخترقت صدره
 ساره بانفعال شديد والدموع تتساقط من عينيها مصاحبه بضحكات عاليه و خليط من المشاعر المتضاربه  : والثانيه دي علشان حق بابا اللي كنت السبب في موته وتدمير اسرتي .....ام دي علشان تدمير حياتي بالخيانه وظلم ناس كثير غيري 
 ‏ ‏لتنهي كلماتها بالطلقه الثالثه والاخيره لحياه معتز ليسقط معتز وسط بحرا من دمائه الملوثه بالغدر والخيانه...... اما سليم ونور فكانا في حاله من الذهول الصادم.....ليقطع هذه اللحظه وصول رجال الشرطه 
 ‏🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
 ‏اما في المطار 🛫 ........
 ‏كان فارس يصعد الى الطائره وهو يضحك بسخريه عندما تذكر اتفاقه مع معتز ونجاح خطته للتخلص منهم جميعا في وقت واحد و بضربه واحده...
  flashback 🎞️
  ‏
  ‏عندما استطاع فارس ان يهرب معتز من يدي سليم وافراد الشرطه بعد قتله لوفاء بسيارته...... اوقف السياره بمكان بعيد ومهجور 
  اخد معتز نفسه براحة وقال بفرحه : شكرا يا فارس ....لحقتني في اخر لحظه
  ‏ فارس : انت بتقول ايه انت مش شريكي بس يا معتز انت صديقي كمان .....ده غير ان احنا في مركب واحده ولازم نتصرف بسرعه بدل ما تغرق بينا 
 معتز  برعب وحسرة 😫 : يعني نعمل ايه.... كل حاجه بقت في يد الشرطه ...غير اني قتلت وفاء.. وخسرت كل حاجه
 ‏فارس :لاء.. لسه في فرصه نهرب ونعيش حياه جديده معتز  : ازاي .....انت ناوي على ايه 
 ‏فارس : انا حجزت طياره خاصه علشان نهرب بره البلد قبل صدور قرار منعنا من السفر 
 ‏واكمل بمكر كالثعالب : بس قبل ما نمشي لازم نندمهم.... ونجيب حقنا
 ‏ معتز بغل وحقد  : عندك حق ....انا مش هاقدر اكمل حياتي وهم سعداء و مرتاحين
ابتسم فارس ابتسامه شيطانيه : خلاص اسمع ونفذ اللي هاقول لك عليه كويس... تمام 
امأ معتز راسه بالقبول
 فارس : انا عرفت ان سليم اخذ نور وهما موجودين بالقصر دلوقتي... ومن المستحيل يتوقعوا انك تروح عندهم القصر برجليك وتقتلهم وتهرب.... والشرطه مشغوله بالبحث عننا بالخارج
 ‏معتز بدهش : جميل جدا 
اكمل ‏فارس بشر  : طبعا سهل عليك تدخل وتخرج بسرعه لانك عيشت و تربيت في القصر .....والعربيه هتبقى منتظراك خلف القصر .....هتوصلك للمطار وفيها كل اللي يخصك و اوراق السفر اللازمه 
معتز بامتنان :  متقلقش كله هيتنفذ بالظبط..... انما بجد انا مش عارف اقولك ايه ....فعلا صاحب واخ.....
فارس لنفسه بسخريه :  صاحب واخ ال .....فعلا كل حاجة هتتنفذ  تمام.... مع السلامه هتوحشني قوي يا صديق السوء
flashback 🎞️
تعالت ضحكات فارس  😂 : الاهبل صدق اني ممكن اساعده.... ما يعرفش .....خطتي الحقيقية ايه ....انا ضربت عصفورين بحجر واحد..... قضيت علي اعدائي وخلصت من معتز كمان...... طبعا الحمار دلوقتي مفكر اني ههربه معايا بره البلد.... لكن انا بمجرد دخولي المطار اتصلت بالشرطه كأني فاعل خير......و بلغت عنه وعرفتهم هو فين دلوقتي وناوي علي ايه .......فيحصل ايه تقوم الشرطه توصل بعد ما يكون قتلهم..و باي باي معتز ......ايوة كده الواحد يبدأ حياته علي نضافة 
 ثم اكمل ضحكاته وهو يتخيل ما حدث في قصر سليم...........(طبعا ده خيال ومش هيحصل ونشوف كلام مين اللي هيمشي انا ولا هوا 🤣 )
 ‏🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
 ‏عودة للقصر ........
 ‏دخلت الشرطة ورأت جثة معتز والبندقية بيد سارة
ضحكت ‏سارة بهستريا : ايوة أنا اللي قتلته ... أنا قتلته ..ههههه
 ‏أشار الضابط ليمسكوا بها
 ‏ولكن ركضت اليها نور واحتضنتها وهي تبكي بشده  :ساره ما لهاش ذنب... سيبوها 
 ‏ساره وهي ما زالت تضحك : انتي بتعيطي ليه يا نور... المفروض تفرحي.... خلاص مات مش مهم اي حاجه ثانيه اما سليم فذهب اتجاه الضابط
 ‏ سليم  : لو سمحت يا حضره الظابط هي هتيجي معاكم.. لكن ممكن اتكلم مع حضرتك دقيقه لو سمحت
 ‏ الضابط  : ماشي ...ثم اشار لرجاله بان ينتظروه
 ‏ بعد قليل عاد سليم والضابط
 ‏اتجه سليم نحو ساره ونور
 ‏ وفجاءة احتضن سليم سارة انصدمت وتوقفت ضحكتها لتنهمر دموعها بغزاره 
 ‏سليم بحنان : انا هنا يا حبيبتي ...وكل حاجه هتتحل باذن الله
 ‏ ساره بعدم تصديق : سليم...انت..انت سامحتني بجد سليم :  انا ما كنش تاعب قلبي كل الفتره ديه قد زعلي منك ايوة مسامحك يا صرصور 
 ‏ساره ببكاء شديد 😭 : انا اسفه لتعبك... بحبك يا اخويا ابتسم سليم : وانا يا قلب اخوكي
لقطع هذه اللحظه الجميلة بين الاخوة 
حديث الضابط : سليم لازم ناخذها دلوقتي.... ضبط انت اللي قولتلي عليه وماتقلقش
 اما سليم راسه ثم نظر لسارة : ما تخافيش يا حبيبتي.. انا هجيلك بسرعه 
 ‏ابتسمت ساره  : مش خايفة طول ما اخويا في ظهري ذهبت ساره مع الشرطة ثم وجهه سليم نظره لنور وجدها تبكي وتبتسم في نفس الوقت 
 ‏سليم  : ما تقلقيش
 ‏نور بتساؤل : انت هتعمل ايه 
 ‏سليم  :هنروح القسم حالا لكن لازم مكالمه الاول
 ‏امسك سليم هاتفه 
 ‏سليم  : الو يا دكتور ممكن تيجي لنا قسم الشرطه دلوقتي
 ‏الدكتور بقلق : ليه خير حصل ايه يا استاذ سليم
 ‏سليم : اصل ساره قتلت معتز و..
 ‏الدكتور بدهشة :  نعم ! طب خلاص فهمت انا هاجي حالا وهاجيب معايا صديقي المحامي هو شاطر جدا
 ‏ سليم  :تمام شكرا يا دكتور
 ‏ اغلق سليم الهاتف
 ‏ نور  :انا مش فاهمه حاجه 
 ‏سليم : تعالى بس نروح وانتي هتفهمي كل حاجه 
 ‏نور  : ماشي
 ‏🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
 ‏بدات طائرة فارس بالاقلاع من المطار وكان هو ينظر من النافذة بسعادة كلما ارتفعت الطائرة عن ارض المطار
 ‏فارس بغرور : يا سلام ..انا دلوقتي اللي كسبت ومحدش هيغير ده...لا لازم يتعلموا منك يا فروس 
 ‏وظل ينظر للنافذة ويضحك حتي بدأ يشعر بان الطائرة تقترب مرة اخري للمطار
 ‏فارس بغضب سأل احد المضيفات : هو اه اللي بيحصل ....احنا بنرجع تاني المطار ليه
 ‏المضيفة بابتسامة هادئة : لاء ولا حاجة يا فندم ... في عطل بسيط وهيتحل بسرعة 
 ‏فارس بغيظ : ماشي
 ولكن بمجرد عودة الطائرة للمطار مرة أخرى فجأة فارس بحسن وليلي وضابط الشرطة يصعدون للطائرة
 ‏الضابط : اهلا كنت رايح فين
 ‏ ‏حسن : كدة يا فروس كنت عايز تسبنا وتمشي....لا عيب عيب
 ‏صدم فارس وبدا يتحدث بانفعال : ازاي....ازاي ده 
 ‏حصل ‏لاء 
 ‏ضحك حسن : لاء حصل ...عارف ليه لانك مفكر نفسك اذكي من كل اللي حواليك بس دلوقتي اكتشفت الحقيقة انت غبي يا فارس لانك نسيت ان إرادة ربنا فوق كل شئ .... احنا عرفنا انك حجزت طياره خاصه وبفضل الله ثم فضل شرطة بلدنا اللي صاحية ديما لامثالك
 فارس : لاء انا صح خسرت بس انتم بروا مكسبتوش...انت فاهم
 ‏حسن بلا مبالاة : بس يا بابا...ويلا رحلة سعيد
 ‏اخذت الشرطة فارس وذهب حسن وليلي للسيارة
 ‏حسن : ها اه رايك ..جامد انا صح
 ‏ليلي ضحكت : لا والله
 ‏ابتسم حسن وبدأ يغني بفرح : ضحكت يعني قلبها مال وخلاص الفرق ما بينا اتشال يلا يا....
 ‏رن هاتف حسن 
 ‏ليلي وهي تضحك : طب رد يا عم المطرب وعلي الاسبيكر
 ‏حسن : يوه يا رخمتك يا سليم...ده وقته
 ‏ثم رد عليه
 ‏حسن بغيظ : نعم يا سليم...
 ‏سليم : انت فين دلوقتي يا حسن
 ‏حسن : انا قدام المطار دلوقتى بعد ممسكنا فارس ...مجتوش ليه 
 ‏سليم : تعال علي القصر وانت تعرف
 ‏حسن بتسائل: البيت ! طب ومعتز انتم مسكتوه ولا ايه
 ‏سليم : معتز مات يا حسن خلاص
 ‏حسن بدهشة : نعم !مات مات ازاي
 ‏سليم : لاء مش في التليفون ..تعالي انت وليلي تمام
 ‏حسن : طيارة
 ‏وغلق الهاتف
 ‏ليلي.: يلا بسرعة علي بيت و ركبت السيارة 
 ‏🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
 ‏بعد قليل وصلت سيارة حسن وليلي امام القصر وتفاجأ بوصل سيارة سليم ونور ايضا ودخلوا جميعا 
 ‏ليلي : انتم رحتوا فين
 ‏نور : كنا في القسم مع سارة
 ‏ليلي وحسن : ليه سارة مالها
 ‏نور وسليم : احكولنا انتم الاول
 ‏حكي لهم حسن ما حدث بالمطار 
 ‏حسن : ها اه اللي حصل بقي في غيبنا
 ‏ليلي : اه الزفت ده مات ازاي ومالها سارة
 ‏نور : سارة هي اللي قتلته
 ‏ثم بدأت نور تحكي لهم عما فعله معتز وما حدث لسارة
 ‏حسن : يعني اه اللي حصل في القسم
 ‏سليم : انا اتكلمت مع الظابط قبل ما يخدوا سارة وفهمته كل اللي حصلها بسبه وسبب قتلها ليه..تفهم موقفها ...وبعدين اتصلت بدكتور وليد 
 ‏حسن وليلي بتعجب : دكتور وليد مين
 ‏سليم : ده الدكتور اللي كان متابع حالتها من الاول وعارف كل حاجة ..وانتم قابلتوه لما كشف علي وفاء الله يرحمها
 ‏ليلي :  اه ده دكتور محترم خالص
 ‏حسن : طب عمل ايه
 ‏سليم :..........
                                                     ‏ 🎞️ Flashback
            ‏
 ‏دخل الدكتور وليد ومعه المحامي لغرفة التحقيق وانتظر كلا من سليم ونور بالخارج حتي خرج الدكتور وظل المحامي بالداخل
 ‏سليم : ها يا دكتور الوضع اه
 ‏دكتور وليد : الحمد لله ..صاحبي محامي شاطر جدا واكدلي ان الاوراق والروجتات اللي معايا هتزبت انها كانت تعبانة نفسيا وانها وقت الحادث كانت في حالة انهيار عصبي ده غير انه هوا اللي اقتحم قصركم .....واحتمال كبير جدا يحولوها مستشفي الأمراض العقلية لفترة وطبعا انا هتابع حاليتها بحكم اني كنت متابع حالتها من الاول متخفش عليها إن شاء الله خير
 ‏سليم : تمام شكرا يا دكتور بجد...وانا هخلي البنت اللي كانت بتشتغل عندهم لما كانت عايشة معاه تشهد باللي كانت بتشوفه وانه السبب في حالتها
 الدكتور : كدة خلاص والحمد لله النيابة وافقت انها متبتش هنا وحولوها للمستشفي حتي يصدر القرار رسمي في المحكمة 
 ‏سليم ونور : بجد ! الحمد لله...
 Flashback 🎞️
 ‏
 ‏حسن : الحمد لله ..احسن بكتير
 ‏ليلي :  إن شاء الله ترجعلنا بسرعة
 ‏صمتوا قليلا
 ‏ابتسم حسن : طب ايه
 ‏ليلي : ايه
 ‏نور : ايه..........


يتبع الفصل السادس  والثلاثون  اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent