رواية عشقت صعيدي الفصل السادس والثلاثون بقلم ندى حمادة
رواية عشقت صعيدي الفصل السادس والثلاثون
ندى صحيت من النوم علي رساله جتلها علي الفون
محتوى الرساله
صباح الخير ي روحي البسي الفستان ده وانزلي بعد ساعه
ندى استغربت فضلت ترن علي ادم الفون مغلق
قامت ندى لقيت فستان احمر سق وكان شكلو تحفه
ندى الله اي الجمال ده الفستان ده حلو اوي وكمان الجزمه تحفه واي ده تاج الله اول مرة افرح كده
وفضلت حضانه الحاجات شويه فاقت علي رساله تاني
مسكت الفون وشافت الرساله واستغربت وفضلت تضحك ومحتوى الرساله هتفضلي سرحانه كده كتير انا عارف اني قمر وذوقى قمر واكيد حضتني الفستان يلا ي ماما ده مش بيتحضن ده بيلبس
ندى بضحك 😂🤦🏻♀️هو عرف ازاي احسن يكون مراقبني
لقيت رساله تالته
اكيد بتفكري عرفت ازاي وبتقولي انو بيراقبني بس ي حياتي انا بحس بيك وعارف كل تفاصيلك ي بنوتي
ندى بفرحه بحبك ي ادم بحبك اوي اوي ربنا يديمك ليا ي اجمل هديه من ربنا وراحت عشان تلبس الفستان
بعد ساعه
عائشه باعجاب شديد يخربيت الجمال انا بنتي حلوة كده ومعرفش طب ازاي
مالك اي ده ي بت ولله بفكر اتجوزك بس ي ختى اخوكي والصغير كمان ولله ي ندي صحابي لو شافوكي مش هيصدقو انك اكبر مني ي ختى
ملك ندى انتي حلوة اوي اوي اوي اوي انا عايزه اكون حلوة ذيك كده
ندى بضحك ي روح قلبي انتي احلى مني
ملك بجد
ندى اه ولله
ندى بفرحه بجد ي ماما حلو. بجد ي مالك
عائشه ومالك ونبي ي ختى قمر
ندى بضحك مكسوفه اطلع ي ماما
عائشه يلا ي بنت الموكوسه الود هيطير منك انتو بقالكم كتير اوي في مشاكل وهم وحزن ونكد اي ده
ندى معاكي حق ي ماما
تعالوا بقى اوصفلكم ندى
كانت لبسه الفستان الاحمر القط وكان طويل لكن مجسم جدا وكان تحفه بجد والكعب العالي احمر وفردت شعرها الاسود الحرير وعملت ميكب سمبل وعيونها الخضرة الا بتحلي اي حاجه
..
ندى فين ادم
السواق اتفضلي معايا
ندى ماشي ركبت العربيه وهي مبسوطة اوي
بعد فترة وقف السواق في مكان بعيد ضلمه وقالها انزلي
ندى بخوف لا انزل فين فين ادم
السواق الاومر كده اتفضلي
نزلت ندى وكان المكان ضلمه وشافت نور خفيف وسجاد احمر ولوحه مكتوب عليها كملي من هنا
مشيت ندى وهي مستغربه جدا
فضلت ماشيه علي السجاد الاحمر ولقيت حاوليها ورد كتير اوي احمر وأبيض في مكان ورد والنور بينور بهدوء وبشكل رائع جدا
ندى بفرحه مش مصدقه كل ده والمنظر التحفه ده الا بتحلم بيه اي بنت فالدنيا كملت ندى الطريق
لقيت فيلا كبيرة اوي ولونها ابيض في فضى بيلمع وكانت حلو اوي وكبيرة اوي دخلت ندى من الباب ولسه السجاد الاحمر ماشيه عليه والورد في كل مكان وبلالين كتير اوي مكتوب عليها بحبك
روحي
وحشتني
انتي قلبي
ندى حياتي
روح الصقر
ملكه علي عرش قلبي
ندى بفرحه بتمسك البلالين بفرحه ودموع ومش قادره تستوعب المنظر
فضلت ماشيه ودخلت من بابا الفيلا لقيت لوحه بتقولها اطلعي فوق
طلعت ندى علي السلم ولقيت لوحه مكتوب هنا
دخلت ندى من بابا الاوضه وكانت الصدمه عندما رأت كل هذا الجمال كانت الاوضه باللون الابيض الذي تعشقه ندى وكانت مليانه صور ليها اول مرة ندى تشوفها لان ادم كان بيصورها في اي مكان وفي كل لحظه من غير متعرف وكان النظام حلو اوي
البدايه من يوم ميلاد ندى صورة ندى من اول يوم ليها لحد الوقت الحالي
وبالترتيب صورها من عمرها يوم ويكمل وكانت الاوضه كبيرة اوي اوي
ندى بانبهار اي الجمال ده كل دي صور ليا طب ازاي انا عمري متصور الصور دي
لقيت صوت من وراها بس انا صورت كل لحظه ليكي
ندى بفرحه جريت علي ادم وحضنتو جامد اوي اوي وعيطت من الفرحه
ادم بضحك بس ي بنتي بتعملي اي بس من هنا ورايح مفيش عياط لازم نعيش حياتنا بسعاده وهنا ي حبيبتي
ندى بفرحه انا مبسوطة اوي من الا بيتعملوا عشاني انا مش قادرة اصدق انا بحبك اوي كنت. هندم كتير اوي لو موفقتش علي الجواز منك انا يعشقك ي صقر
ادم بحب انا كمان يعشقك ي روح الصقر
ادم كان حلو جدا وكان لبس بدله سوده بينت عضلاتو وضحكته بينت غمزاتو وكان قمر
ادم بضحك علي فكرة انتي حلوة اوي اوي اوي اوي اوي هو حلاوة كده ي ناس
ندى بكسوف انت احلى ي ادم بجد انت حلو اوي 🥺
ادم بضحك يبقى هنجيب عيال حلوين ملونين
ندي أضافت وعندهم غمزات
ادم وشعرهم طويل
ندى وقمرات 😂♥️
ادم حضنها بحبك اوي وراح جاب طوق الماس لبسهولها
ندى بعياط اي ده حلو اوي وكان الطوق ده مخصوص عشان ندى
ادم مسح دموعها
ادم بحب دموعك غاليه عندي بلاش اشوفها انا بحب ضحكتك
ندى وانا بحبك
ادم انتي اجمل حاجه حصلتلي فالدنيا كلها ي حبيبتي ولله انتي امي الا اتحرمت منها وأول بنوته ليا
ندى بحب وانت ابويا الا اتحرمت منو وأول ابن ليا
ادم بحب انتي كل دنيتي
ندى اوعدني انك تفضل طول العمر جمبي
ادم اوعدك هكون ليك سند وصاحب واي واخ وابن وحبيبي
ندى وانا هكون كل دنتيك
وقبلها قبله شغف وحب
بعد فترة ندى بكسوف عايزه اشوف الفيلا
ادم بضحك بتهربي ها
ندى يلا ي ادم بلاش غلاسه
ادم يلا تعالى تتفرج علي الفيلا
.......
عند احمد وفاطمة .
راحو مطعم عشان يتعشو
احمد مسك ايديها وفاطمة سحبت ايديها بكسوف
احمد رفع حواجبو🤨
اي ده ي اختى علي فكرة انا جوزك ي هبله ولا انتي نسيتي.
فاطمه ضحكت بكسوف بس ي احمد
احمد قام قعد جمبها ومسك ايديها وحط ايدو علي كتفها شبه كانت في حضنو
فاطمه بسكوف ابعد انت بتعمل اي
احمد بضحك اي ماسك ايد مراتي عندك مانع ي حبيبتي
فاطمه عيب
احمد لي شاقطك
فاطمه بلدي
احمد وحياه امك
فاطمه بس بقى انت بلدي اوي
احمد لالا انا هوريكي البلدي بيعمل اي
فاطمه هتعمل اي
احمد هبوسك ادم الكل مش مراتي ولا اي
فاطمه بخوف احمد انت بتهزار صح
احمد بضحك لا
فاطمه ونبي ي احمد ونبي اسفه اسفه مش هزعلك تاني
احمد بضحك يلا ي جبانه
فاطمه شكرا
احمد أيوة كده اتعدلي
فاطمه بصتلو بغيظ
احمد عايزه تقولي حاجه ي روحي
فاطمه اه عايزه اروح الوقت اخر
احمد ماشي ي قلبي يلا
ومشيو وهما في طريقهم للبيت
احمد طلع يوصلها لحد الشقه
فاطمه يلا بقى امشي
احمد لا
فاطمه احمد بطل غلاسه
احمد بشرط
فاطمه اي
احمد كده كده هعملو ومش حرام
فاطمه بعدم فهم هو اي
احمد هعمل كده بس وشدها وقبلها قبله عميقه
فاطمه بعدت عنو بس بصعوبه وبتاخد نفسها بالعافية
احمد باي ي روحي واتعودي بقى
فاطمه دخلت البيت ومش مصدقه الا حصل.
مامت فاطمه مالك ي حبيبتي
فاطمه ها لا مفيش ي حبيبتي انا كويسه
الام امال فين احمد
فاطمه ها مشي
الام مدخلش لي
فاطمه عندو شغل
الام ماشي
دخلت فاطمه باست بابها وسلمت عليه ودخلت الاوضه
فاطمه بفرحه مجنون بس بحبك
.......
عندم ادم وندى .
شافو الفيلا وكانت تحفه
ندى الله اي الجمال ده ي ادم الاوضه دي حلوة اوي
ادم دي عشان لما يكون عندنا بنوته
ندى هتحب الاوضه اوي
ادم ان شاء الله ي روحي
تعالى شوفي الاوضه بتاع الولاد
ندي تحفه اي الجمال ده
ادم بغرور مصطنع زوقي ي ماما دنا قمر ولا اي
ندى بضحك اه اوي
ادم ضمها لحضنو بحنان ربنا يكمل فرحتنا علي خير ي روحي
ندى بفرحه يارب
ادم تعالى بقى شوفي الجنينه
ندى ماشي
اتفاجات ندى بجمال الجنينه والزينه تحفه ولوحه كبير اوي فالجو مكتوب عليها تتجوزيني
ندي بصت لآدم لقيتو راكع علي ربتو ماسك خاتم تحفه
ادم بفرحه تتجوزيني ي بنوتي
ندى بفرحه هزت راسها بمعنى اه
ادم قام وشالها وفضل يلف بيها ويضحك
ندى بفرحه بحبك اوي
ادم بعشقك
يتبع الفصل السابع والثلاثون اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشقت صعيدي" اضغط على اسم الرواية