رواية الشلة الهبله الفصل الثالث بقلم حبيبة أحمد
رواية الشلة الهبله الفصل الثالث
الام : كنت فين كل ده
مالك : كنت مع نهي في المستشفي
الام بخصه : ليه حصلها حاجه
مالك : الحمد الله عنده شويه برد بس
الام : طب الحمد الله
مالك : ياله بقا انا طالع انام عشان ورايا امتحان الصبح
الام : ربنا معك يا بني
مالك : يارب......... مالك طلع نام .... تاني يوم الصبح في الجامعه
نهي : هاي شباب
هدير : اتاخرتي انهارده كده ليه
نهي : معلش نمت من كتر التعب ومحستش بنفسي
مالك : انتي كويسه انهارده
نهي : الحمد الله بس لما بعطس مناخيري بتنزل دم وبيجيلي صداع
مالك : يا بنتي ما انا قولت خليكي انهارده
نهي : يابني الامتحان هيروح عليا
علي : كنت استذنتي من المدير وهو هيعزرك ياعني
نهي : خلاص انا جيت بقا
محمود : طب ياله عشان الاستاذ جي
الكل : ياله ......... الكل دخل المحاضره نهي و مالك وكرمان وعلي وهدير ومحمود قعدو جنب بعض
نهي : هو الستاذ اتاخر كده ليه
كرما : اهو دخل ياختي
الكل : بسم الله الرحمان الرحيم........ الستاذ فرق الورق الامتحان علي الفصل كلو
نهي : ياله
الكل : ياله......... بدا كل واحد يحل في الامتحان
نهي : هههههتشي....... راحت نهي داخت ومناخيره نزفت دم كتير عن كل مره
مالك : نهي انتي كويسه
كرما : نهي مالك
نهي بتعب : مالك.....دماغي بتوجعني .....اووي....... راح اغم عليها
مالك بخضه : نهي نهي نهههههي
الاستاذ : هاتو ميا بسرررعه.......... الاستاذ فضل يرش ميا علي وشها وهي مش راضيه تصحا
مالك بخوف : احنا لازم نوديها المستشفي بسرعه النزيف بيكتر
محمود : طب ياله بسرعه.......... مالك راح شال نهي وجري بيها برا الجامعه ولكل ركب معا
مالك بزعيق : بسرعه يا محمود
محمود : لو سرعت اكتر من كده هعمل حدثه........ كرما وهدير عمالين يعيطو علي صحبتهم وعلي عمال يهدي فيهم
محمود : ياله وصلنا ........ مالك شال نهي وجري علي المستشفي
مالك : دكتور بسررررررررررررعه
الدكتور : اتفضل ......... الدكتور دخل كشف علي نهي وخرج وعلي وشو الحزن
مالك بخوف : مالها يا دكتور هي كويسه
الدكتور بحزن : بص انا هقولك الصراحه عشان مش عايز اخبي عليك
مالك بخوف اكتر : في ايه يا دكتور قولي
الدكتور : نهي حصلها فقدان الذاكرة مواقت
مالك بصدمه : ازاي وجالها ازاي
الدكتور : من كتر النزيف الي نزفتو اصار علي المخ وده الي اده فقدان الذاكرة مواقت ياعني في اوقات هتفتكركو في اوقات مش هتفتكركو بس ده مواقت وهترجع ليها تاني
علي : طب ده من ايه....... مالك لسه مصدوم وكرما وهدير عمالين يعيطو
الدكتور : ان المخ كان تعبان قبل كده بس هي شكلها كانت مش عارفه ده اده الي البرد الشديد ونزيف وبعد ما النزيف كتر زياده عن الازوم ادلها الي فقدان الذاكرة مواقت
محمود : شكرا يا دكتور
علي : مالك تعاله اقعد انت شكلك تعبان
مالك : لا رد
محمود : مالك ان شاء الله هتبقا كويسه
مالك بعصيبه : انا قولتها ميت مره خلي بالك من نفسك هي الي مش بتسمع الكلام ليه ليه كده يا نهي ليه...... راح ضرب ايدو علي الحيطه ونزفت دم
هدير بعياط : مالك انت اتجرحت
محمود : تعاله....... راح خدو عقملو ايدو
مالك : انا عايز اشوفها....... راح الكل دخل لي نهي و مالك اول ما شفها حضنها وفضل يعيط
نهي باستغراب : ابعد عني انت مين...... راحت زقتو
مالك بعياط : نهي ونبي متسعبهاش عليا
نهي : مسعبش عليك ايه وانت مين اصلن ومين دول و فين تيتا وماما وبابا........ وفضلت تعايط
مالك : اهدي يا حبيبتي مش عايز اشوف دموعك دي اهدي عشان خطري...... راح مسحلها دموعها
نهي : انت مين
مالك : انا مالك يا نهي ...... راحت نهي اغم عليها
مالك : هي اغم عليها لي يا دكتور
الدكتور : هي لسه تعبانه وصدمه عليها ان انتو مين ولو مره اغم عليها كده تاني سبها وبعد شويه هي هتصحا لوحدها
مالك : ماشي يا دكتور ...... بعد شويه صحيت نهي لقت كرما وهدير معها في الوضه بس راحو حضنوها
كرما : حمدالله على السلامه يا حبيبتي
نهي : اه يا دماغي هو فين مالك
هدير : استني هندهولك ....... راحت خرجت تنادي مالك
هدير : مالك نهي فاقت وعايزك
مالك : حاضر ...... دخل مالك علي نهي
نهي : كنت فين يا زفت
مالك بيكلم علي : هي كده عرفتنا بدالت قالت يا زفت 😂
مالك : انا اهو يا حبيبتي حمدالله علي السلامه يا روحي
نهي : هو حصل ايه
مالك : انتي اغم عليكي في الامتحان واحنا كلنا كده ودناكي المستشفي الي احنا مرزوعين فيها دلوقتي
نهي : امتحان ايه هو انا امتحانت وانتو مين
مالك : يااااااربي بصي يا نهي احنا كده كلنا صحابك ماشي وامك و ابوكي عملو حدثه وماتو فيها
نهي بعياط : ياعني بابا وماما ماتو
مالك : اه يا حبيبتي ميتين بقالهم تالت سنين واحنا صحابك وانتي عايشة مع جديتك وكان في امتحان كنا بنمتحنو واغم عليكي في نص الامتحان فهمتي
نهي : طب ما انا عارفه ان كان في امتحان انت بتفكرني ليه
مالك : يالهووووووي
نهي : مالك في ايه
مالك بعصيبه : نهي بصي انتي عندك فقدان الذاكرة مواقت ماشي ده من النزيف
نهي بحزن : ياعني انا عندي فقدان الذاكرة
علي : اه يا نهي في اوقات مش بتفتكرينا وفي اوقات بتفتكرينا فهمتي
نهي : اه اه
مالك : الحمد الله
نهي : انتو ملكم بتعيطو ليه
كرما بعياط : عشان مش فكرانا وكمان انتي تعبانه دلوقتي
نهي بابتسامة : انا تعبانه اه بس هفضل فكراكو طول العمر
مالك : نهي
نهي : نعم
مالك بابتسامة : هتيلي الشخصيه التانيه
نهي : دي هعملها ازاي ياعني وعايز ايه
مالك : انا كده فهمت الشخصيه دي ان انت فقتي الذاكره مواقت هاتي الشخصيه التانيه افهمها بقا
نهي : انت مين انت عشان تكلم معايه كده
محمود : اهي جت 😂
مالك :هههههههه بصي يا بت انتي احنا صحابك ياعني اقتنعي بينا كده ماشي وانتي فقدا الذاكره مواقت ماشي يا هبله 😂
نهي : انت بتكلم مع الشخصيه التانيه كده بسلوبك ده دانا هوريك يا حيوان 😂راحت امت تجري وراه
مالك بضحك و بيجري : هو انتي يا بنتي بتلحقي من دي لي دي
نهي : خد هنا يالا
مالك : تعالي انتي
نهي : خد يااض المستشفي اتفرجت علينا يا اخي ........ راح مالك وهو بيجري خبط في العمود
مالك : ااااه
نهي :هههههههههههه احسن 😂
مالك : ماشي يا نهي..... راح الع الكوتش وداها بي ومحمود وكرما وعلي وهدير فتسانين من الضحك
نهي : انت ازاي تضرابني كده
مالك : معلش يا اختي تعالي ياله نروح
نهي : مش هروح معاك انا معرفكش
مالك بعصيبه : نهههههههههي اسمع الكلام
نهي خافت من صوتو : حاضر
مالك : ايوه كده ياله
الكل : ياله ........ مالك راوح نهي البيت وعارف جدتها كل حاجه وبعد كده روح البيت وتاني يوم في الجامعه حصلت مفاجأة
يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية الشلة الهبله" اضغط على اسم الرواية