رواية حور وحمزة الفصل الثالث بقلم ريناد احمد
رواية حور وحمزة الفصل الثالث
عمر أخرج مسدسه وقال بغضب : هنشوف مين اللي مش هيقدر يعمل حاجه يا حور ووجّه المسدس على سليم
لين بخوف : لا يا عمر لا
حور بقلق : سيبوه يقول اللي هو عايزه .. انا عاشرته كتير .. هو ميقدرش يعمل حاجه زي كده
حمزه : لو راجل اعملها
عمر أطلق رصاصة وجات في رِجل سليم
لين صرخت بأعلى صوتها
حمزه بصراخ : سلييييييم
حور بصدمه : .....
عمر : ها راجل ولا لا
حمزه : طب تعالالي بقا يا راجل
واخذ يضربه لحتى نزف من فمه
سليم : خلاص كفايه مش وقته لازم الطلقه دي تطلع بسرعه
لين بقلق : تطلع ازاي وانا هحاول اطلعها
سليم : معرفش
حمزه : اطلبي الاسعاف يا لين بسرعه
لين : حاضر
الاسعاف وصلت وأخذوا سليم وحمزه ركب معه ووصلوا للمستشفى
لين : انا خايفه اوي يا حور
حور : وانا جدا
لين : ربنا يستر
حور : يارب .. اه صحيح هاتي موبايلك كده هتصل بماما اصل موبايلي فاصل
لين : اه صح دي قلقانه عليكي جدا .. خدي
حور اتصلت بأحلام وأخبرتها انها بخير بس موبايلها فصل
احلام : الحمدلله انك كويسه .. حور كويسه يا جماعه
فراس : هاتي اكلمها يا ماما .. انت كنتي فين
حور : هحكي كل حاجه لما اوصل البيت اهدوا انا كويسه
فراس : تمام يا حور
الطبيب خرج من الغرفه
حمزه : ها يا دكتور هو كويس
الطبيب : لحد ما اه كويس .. المشكله أنه نزف كتير جدا
حمزه : ممكن اشوفه؟
الطبيب : اه بس مش كتير
حمزه أشار له بالايجابيه
لين وحور وصلوا المستشفى
لين بقلق : لو سمحتي جه .. جه واحد واخد طلقه في رجله واسمه سليم ممكن اعرف هو اوضه كام
الممرضه : اوضة رقم ***
لين وحور ركضوا للغرفه
حمزه : كده يا صاحبي تقلقني عليك ؟
سليم : انا اسف
حمزه : هضربك زي ما ضربت الواد عمر
سليم ضحك
لين دخلت الغرفه مسرعه دون استئذان وبعدها حور
لين : سليم انت كويس ؟
سليم أشار لها بالايجابية
حمزه نظر لحور بغضب واقترب منها قائلا : انت السبب في اللي هو فيه دلوقتي
حور نظرت له والدموع بعينيها : انا اسفه
سليم بغضب : حمززززه
حمزه التفت له : نعم
سليم : هي معملتش حاجه .. مراحتش قالت لعمر اخطفني والنبي يا عمر
حمزه : بس ...
سليم بمقاطعة : مفيش بس .. حور ملهاش اي ذنب
حور نظرت له ببكاء : ...
حور كانت سوف تذهب ولكن أوقفها حمزه ومسك يدها
حمزه : انا اسف
حور : ولا يهمك انا مقدره اللي انت فيه
حمزه نظر لها بحزن وتركها وخرجت من الغرفه في انتظار لين
لين خرجت بعدما اطمئنت على سليم
لين : يلا نمشي يا حور ؟
حور : يلا
حمزه : استنوا .. هوصلكوا
لين : لا خليك انت مع سليم
حمزه : يلا هوصلكوااا
لين : تمام
اوصل لين وبعدها حور
حمزه : حور
حور : نعم
حمزه : متزعليش مني انا اسف كمان مره
حور : ولا يهمك .. سلام
حمزه : سلام
حور صعدت لبيتها
فراس بغضب : كنتي فين
حور حكت لهم ما حدث
محمد وفراس بصدمه : عمر !!
حور أشارت لهم بالايجابية .. طلع معايا في نفس الجامعه للاسف
حمزه ذهب لبيته ليطمئنهم عنه
نادين : انا جيييت
حمزه بذهول : نادين ! .. وعانقها بشده .. وحشتيني جدااا
نادين : وانت كمان يا حبيبي
حمزه : عملتي ايه في السفر
نادين : تركيا جميلة اوي بجد واستمتعت فيها جداااا
حمزه : ربنا يسعدك دايما يا اختي يا حبيبتي
وفاء : بس ايه رأيك ف المفاجأة دي
حمزه : تحفه جدااا
محمود : اتأخرت كده ليه يابني
حمزه حكى لهم ما حدث
نادين بصدمة : ....
وفاء : يالهوي كل ده حصل .. وسليم كويس دلوقتي ؟
حمزه : كويس الحمدلله .. انا هنزل بقا عشان هروحله المستشفى
محمود : ابقى طمني عليه يا حبيبي
حمزه : حاضر .. يلا سلام
حمزه وصل للمستشفى
حمزه : اسف يا صاحبي
سليم : ولا يهمك .. وصلتهم ؟
حمزه أشار له بالايجابيه
سليم : انت ليه زعقت لحور .. هي ذنبها ايه
حمزه : .....
سليم : انا مقدر خوفك عليا بس البنت معملتش حاجه .. دي كانت مخطوفه كمان وكويس أن احنا لقيناها .. ومش انت كمان حبيتها بتزعلها منك ليه
حمزه : انا اسف .. كانت لحظه غضب بس
سليم : تمام يا حمزه
_________________________
لا اله الا الله ♥️
باليوم التالي
حمزه : ها يا دكتور .. هو هيخرج امتى
الطبيب : حاليا حالته مستقره وممكن يطلع النهارده
حمزه : تمام حلو اوي
الطبيب : هروح اعمله ورق الخروج
حمزه : تمام
وخرج الطبيب من الغرفه
حمزه : حمدالله على السلامه يا اخويا
سليم : الله يسلمك يا حبيبي
ودفعوا الفلوس وخرجوا من المستشفى ....
_________________________
الحمدلله دائما وابدا ♥️
بعد اسبوع
سليم : انا هنزل بقا النهارده يا حمزه انا زهقت من قعده البيت
حمزه : تمام انا هجيلك
سليم : تمام
وذهبوا للجامعه
لين : سليم ، اخبارك ايه دلوقتي
سليم بابتسامه : الحمدلله .. انت اخبارك ايه
لين : الحمدلله كويسه
حور : ازيك يا سليم .. عامل ايه دلوقتي
سليم : الحمدلله .. وانت عامله ايه يا حور
حور : الحمدلله
حمزه : لين وحور عاملين ايه
لين وحور : الحمدلله كويسين
سليم وحمزه ولين وحور ذهبوا لمحاضراتهم
لين : انا مشوفتش عمر يعني
حور : اه شكله مجاش
بعد انتهاء المحاضرات
مها : ازيكوا انا اسمي مها
حور : الحمدلله وانا اسمي حور
لين : الحمدلله وانا اسمي لين
مها : اتشرفت بمعرفتكوا
لين وحور : الشرف لينا
_________________________
لا حول ولا قوه الا بالله ♥️
مها : اتعرفت عليهم وهبقى صاحبتهم عايزني اعمل ايه تاني
- حلو اوي استني عليا وهقولك تعملي ايه ...
_________________________
استغفر الله العظيم و اتوب اليه ♥️
نادين تحاول الاتصال بعمر
عمر بغضب : عايزه ايه .. بتتصلي ليه
نادين : انا رجعت من تركيا
عمر : ايوه اعملك ايه .. اسقفلك
نادين : ....
عمر : بتتصلي ليه
نادين : عشان لسه بحبك يا عمر
عمر : وانا بحب حور .. مش بحبك
نادين : احسن مني في ايه حور دي
عمر : احسن منك في حاجات كتير
نادين : اومال خونتها معايا ليه
عمر : معرفش عملت كده ليه بس انا بحبها اوي
نادين بغضب : تمام يا عمر
_________________________
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا ونبينا وحبيبنا محمد ♥️
نادين : عايزه التنفيذ النهارده
- تحت امرك يا انسه .....
_________________________
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ♥️
باليوم التالي عند خروج حور ولين من الجامعه
- اهي قدامي حاليا
نادين : تمام مستنيه النتيجه
- تمام
فجأة شخص ضرب رصاصه على حور
لين : حوووووور
يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حور وحمزة" اضغط على اسم الرواية