Ads by Google X

رواية البائسات الفصل الثالث 3 - بقلم شروق عبدالعزيز

الصفحة الرئيسية

رواية البائسات البارت الثالث 3 بقلم شروق عبدالعزيز

رواية البائسات كاملة

رواية البائسات الفصل الثالث 3

هناء انا بحبك ❤
 وعايز اتجوزك تقبلي تتجوزيني وتبني حياتك كلها معايا تقبلي تكوني شريكة حياتي ونصي التاني 
 ‏بس قبل مسمع ردك في حاجة عايزك تعرفيها 
اسلام بتوتر: هناء بصراحة انا متجوز قبل كدا وعندي ولد وبنت يعني لو تجوزنا مش هتخلفي انا مش عايز اخلف واظلم ولادي من مراتي الاولي 
هناء بفم يكاد يصل الي الارض من صدمتة وتنظر حولها كالبلهاء: هاااا انت بتكلمني انا انا مش لاقية حد انت بتكلمه لية ولا تكونش بتكلم نفسك يختاااااي المدير اتجنن يمصيبتك السودة يهناء المدير بتاعك اتجنن
اسلام: لا ركزي معايا مش طالبة لخمة خالص وبعدين انا اتجننت بحبك  ها قولتي اية تقبلي تتجوزيني 
هناء: عند امه
اسلام بغضب: نعم ياااروح امك بتقولييي اييية
هناء بخوف وهي ترجع للخلف: هدي اعضائك ياكبير مش كدا والله عيل وغلط وهنربية بس اهدي انت بس مش كدا 
اسلام محاولا الهدوء: عايز اسمع رد وخدي وقتك 
هناء بتتنيحة: اية ياعم الشبح قلنا مرة عند امه منفعش بتسال تاني ولا البعيد مبيفهمش (يابت اسكتي هيبلعك 😂) وبعدين عايزني اتجوزك ومخلفش لا وكمان متجوز وعندك عيال وطبعا محتاجلهم داده وتربية طفولة بقا وتربيهم وبت هبلة واقعة في دباديبي اكمني واد حلو ومزز في نفسي لاااا اصح يابابا مش انا هو اه انا حاسة انك هتبلعني بعد شوية بس برضوا لا والف لا متجوزش واحد معندوش عيال ابدا (ياشيخة ايوا انتي كدا موافقة ولا لا اية البت المجنونة دي 😂) 
اسلام وهو يرفع ساق فوق الاخري ببرود : اومال اللي هتتجوزية عايزاة يبقي عندوا كام عيل 
هناء بغيظ: لا انت فهمت غلط انا اصلا هعنس ايوا اتجوز مين واعيال مين عمرك سمعت عن عيل بيخلف عيل 
ولا حتي يتجوز عيل 
اسلام وقد فلتت اعصابة: متحترمي نفسك يارروح امك 
انا ميتقليش لا فاااهمة ولا لا الجواز دا هيتم دادة بقا زفته الجواز هيتم يعني هيتم 
هناء: هتخطفني وتعذبني وتجلدني زي الروايات برئ يابية برئ يابية والله انا بقولك مش انا اللي تخطفني دا انا اجبلك البت شروق وهي اصلا بتلعب كونغ فو وتبلعها ونخلص منكوا انتوا الاتنين(بتبعني يافوزي مكنش العشم والله 😂) 
واثناء الحديث خبط الباب 
تك تك تك 
اسلام: ادخل 
.......: حبيبي وحشتني 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بمكان اخر 
..........: اه اية الغباء دا مش تفتتح ياعمي 
هو نزل من سيارتة بغضب: انتي بتكلمي مين يابت انتي انتي عارفة انا مين.
هي بعصبية:أفندم إنت كمان بتقولي بت يعني البيه سايق بسرعه وماشي يخبط في الناس ولا هامه لو قتلتلك حد دلوقتي بعربيتك هتنزل تلومه بقا انه كان في طريقك وجاي تقولي بتكلمي مين يعني خابطني وبمجرد ما قولت اي الغباء دا نازلي كمان ناوي على ايه هتوديني للبوليس ننادي عليه يابوليس يا شاويش قول بقا هتقوله اصلي ماشي بسرعه هوبا خبطها ومشيت موقفتش كمان اشوف يمكن قتلت بنئ ادم وعايزك تحبسها يا حضرة الظابط لمؤاخده علشان قالتلي ايه الغباء دا
انت بني أدم معندكش أدنى مسئولية تتحمل نتيجه غلطك وبتلوم غيرك
هو بعصبية: عارفة لومكنش عندي ميتنج كنت عرفتك ازي تعرفي تعلي صوتك الحلو دا بس ملحوقة مبقاش انا احمد الدالي ان مخليتك تخافي تبصي في وشوش الناس باااي ياحلوة 
هي بعصبية من كلامة: غور يلع*ن ابو شكلك بني ادم سمج بصحيح 
اعرفكوا بنفسي 
وسام الصادق: طالبة بكلية التربية للطفولة المبكرة 
عصبية لابعد الحدود وفي نفس الوقت الصدر الحنون اللي يحتويك والعقل اللي يوزن لما حد بيبقى زعلان ولا اتنين صحاب متشاكلين بدرس المشكله من الطرفين واقعد اصالحهم واطبطب عليهم واواسيهم ونعيط سوى احتواء بقا 😂بحب الاكل والتفنين في الطبيخ فاشونستا الغلابه على قدنا بقا😂بحب التصوير جدا جدا جدا اهم حاجه عندي الصورة نفسي اشتغل ويكون معي فلوس واوصل لمكانه حلوه 
وسام: الزفتات دول لسة مجوش لية اوف اخرجت هاتفها 
وسام بعصبية: الو يازفتة مياار انتي فين لاقيتي شغل ولا لسة 
ميار: اية يابنتي مالك متعصبة في اية او تكوني عكيتي الدنيا انا عارفة وتلاقيكي متعصبة علي سبب تافة اصلا اهدي وقوليلي فية اية 
وسام: قلبظ بجنية عارفة يازف*ت انتي خمس دقايق لو مكنتيش قدامي هطلع عليكي القديم والجديد
مياار: لا وعلي اية الطيب احسن انا وراكي اهو بصي وراكي كدا 
وسام: عملتي اية في الشغل دا 
ميار: الحمدلله قبلت بس انتي مالك متعصبة 
وسام: انا مش متعصبة دي دبانة ديقتني بس المهم هروح انا الشركة دي واشوف الدنيا يلا 
وصلت وسام داخل الشركة وعلمت بمكان  مكتب المدير 
وسام: لو سمحتي انا جاية اقدم علي وظيفة السكرتارية اللي موجودة في المجلة 
السكرتيره: اه تمام يافندم اتفضلي وهنادي علي حضرتك 
وعدي 10 دقايق وبالفعل ذهبت وسام لغرفة المدير
المدير: اتفضلي وهاتي السي في بتاعك 
وسام بصدمة: لا منا اترفدت اصلا من قبل مشتغل 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند باقي البائسات في المترو
شروق: والله احنا ناس فقر مش نافعين لحاجة 
رشا: لا يابابا اتكلمي عن نفسك انا بكرة الاقي فتي احلامي واشتغل ولفت انتباها اعلان بالجريدة المسك بها رجل مسن بالمقعد الذي امامها 
رشا: عمو ممكن الجرنال دا ثواني بس 
الرجل بابتسامة بشوشة: ايوا يابنتي اتفضلي
رشا: عااااااا لقيت فتي احلامي
والتفت جميع الركاب لتلك الساذجة التي تصرج تلك الطريقة 
شروق ومنار في صوت واحد: في اية يابنت المجانين 
رشا بضحك:  يس يس لاقيت فتي احلامي دا اعلان عن شكل في نفس الشركة اللي بتشتغل فيها هناء هروح اقدم بكرة هيية 
شروق بضحك: يامجنونة والله افتكرتك لاقيتي كنز علي بابا ولا حاجة يلا ياختي وصلنا 
منار: انتي عارفة انا دلوقتي هبصلك زي الايموشن القرفان دا عرفاه 
رشا: بس يابابا المهم اني لاقيت شغل يلا بقا بدل ماشروق  تلزقنا في الباب يلا 
وذهبوا الي سكنهم وبالطريق وجدوا حادث وفجاءة صرخت منار من هول الصدمة 
شروق: اسماااااااااء 
google-playkhamsatmostaqltradent