Ads by Google X

رواية قلوب مفتوره الفصل الثالث 3 بقلم سلمى عماد

الصفحة الرئيسية

   رواية قلوب مفتوره الفصل الثالث بقلم سلمى عماد


رواية قلوب مفتوره الفصل الثالث 

مجهول بشر....تجبهالي هنا 24 ساعه يا مجدي و متشُفش النور لغايه ما اجلها و محدش يلمسها و لا يكلمها
مجدي...تحت امرك يا باشا اجبها امتى 
مجهول بشر و عيون غضبانه.....دلوقتي تتحرك 
مجدي....تحت امرك يا باشا
مجهول....امشي انت دلوقتي 
مجدي...عن أذنك يا باشا
مجهول بشر و هو يشدد على قبضه يده....نهايتك على ايدي و اللي معرفتش اعمله زمان جه الوقت و هعمله دلوقتي يا.....
.............................
ياسر.....نورا يا نورا
نهي بحقد خفي....نعم يا بابا
ياسر و هو يحمل بعض الاشياء بيده.....فين نورا أنا جبتلها الحاجات اللي هي عوزاها
نهي بغل و حقد....نورا هربت مع واحد يا بابا بعد ما محسن طلقها و سابت الورقة ديه و بتقول فيها
*بابا أنا عمري ما حبيت محسن أنا مش بحبه و لا عمري حبيته ولما صدقت اني اتطلقت منه و قولت اشوف حياتي مع حبيبي اللي بحبه و اكيد مش هقول مكانه*
ياسر و هو يمسك موضع قلبه....ن نورا بنتي تعمل كده لا استحاله استحاله بنتي تعمل كده ثم وقع مغشي عليه
نهي بصراخ...بابااااا
...............................
يجلس منذ أن تركها و هو وحيد يشعر بالوحده مثل الطفل الصغير التائه عن بيته فكيف أن يعيش سعيد و هي بعيده عنه فهي المؤي الامن له و سعادته
فجأه شعر بغصه بقلبه ثم قام مفزوع...نورا نورا اكيد جرالها حاجه 
ثم جري على الهاتف و اتصل على نهي فسمع صراخها
نهي بصراخ...الحق يا محسن بابا بيمو'ت بيمو'ت يا محسن 
محسن بتوتر....اهدي اهدي أنا جاي حالا 
..........................
جيسي بضحكه....ايوا يحبيبتي ده بيت دعار'ه و يا ريت متأمنيش لحد تاني 
نورا بخوف.... ا ازاي و وانتي عاوزه مني ايه
جيسي و هي تش'م بو'دره....متخفيش مش هعملك حاجه استحاله أذيكي يا نورا مش هوصلك للوصلتله مش هدمرك زيي اكيد بس انتي هتقعدي في الشقه اللي قدام شقه الدعا'ره الاتنين بتوع صحبتي هي اللي مشغله الشقه بس مش بتدخلها و لا أنا احنا مدمنين و ضايعين بس يا نورا لكن لسه موصلناش للدعا'ره 
نورا بشفقه..طب و ايه السبب في كل ده ليه بتعملوا في نفسكم كده
جيسي و هي تغمض اعينها بضعف و تضع الح'قنه في وريد'ها....ملكيش دعوه دلوقتي يا نورا بس اكيد هتعرفي فيوم بس مش دلوقتي اما تتعودي على البيئه ال****بتاعتنا
نورا بأستغراب....انتي بتتكلمي مصري حلو اهو
جيسي...بقالي 10 أشهر في مصر اتعودت اتكلم كده مش 5 اشهر كنت بكدب عليكي و كنت ناويه اشغلك في الدعا,ره بس صعبتي علي فكرتيني بنفسي من 3 سنين 
نورا....ليه انتي عندك كام سنه
جيسي..2 قطع كلامها صوت الباب و هو يدفع و وقع على الأرض و ظهر منها شخص 
-هاتوهم هما الاتنين بسرعه...
.......................
نهي.....ها يا دكتور بابا ماله
الدكتور....ذبحه صدريه بسبب الصدمه أو زعل و كلها 24 ساعه و يبقى احسن 
محسن...شكرا يا دكتور
نهي بصتله بحزن....نورا هي السبب يا محسن 
محسن بدهشه...نورا ازاي
نهي بخبث...سابت الورقة دي لبابا و هو مستحملش و أغمى عليه..
محسن بعد أن قرأ محتوى الرساله...
محسن بغضب...يعني كان ليها عش'يق و أنا كنت نايم على وداني 
نهي بحزن...قولتلك قبل كده أنها مش بتحبك و أنا اللي بحبك بس هي اللي خدتك مني يا محسن و نورا بتخلف بس كانت بتاخد منع الحمل علشان مكنتش عاوزه تجيب اطفال منك يا محسن
محسن بكسره بغل و كره.....احسن اني طلقتها....كتب كتابا بعد أسبوع يا نهى
نهي بخبث خفي و حزن...بابا يقوم الأول أنا مش عارفه بابا عملها ايه علشان تعمل فيه كده بجد
قرب منها و حضنها بهدوء..كله هيبقى بخير متخافيش يا نهي
تمسكت به اكثر و أبتسمت بخبث و شر
................................
نورا بصراخ....حد هنا انتوا جايبنا هنا ليه جيسي جيسي انتي سمعاني انتي بخير
جيسي...امم ا أنا بخير
فتح الباب و ظهر منه شخص و رفع عنهم الاقنعه....
_مروااااان مستحيل

يتبع الفصل الرابع  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent