رواية احببت ابن عمي البارت الثالث 3 بقلم ملك احمد
رواية احببت ابن عمي الفصل الثالث 3
لقيت حد مسكه وضربه بالبوكس
وكان سيف اه يا كبد أمه فضل يضرب فيه لحد ما الولا وشه باظ وبعدين جم بتوع الأمن اخدونا وودونا اوضة المدير
المدير بزعيق:دى مهزله وقلة ادب ايه اللى بيحصل ده وانتى ياانسة
أميرة:انا يافندم
المدير بزعيق:امال مين بيتخانقوا عشانك الله الله
أميرة:يا فندم حضرتك فاهم غلط
مدير:غلط ما اهو الغلط قدامى اهو....وانت يا افندى انت وهو ايه فاكرينها كباريه بتتخانقوا
سيف: والله يا فندم هو اللى قل أدبه وانا كنت بربيه
المدير:لأ ونعمة التربية........انتو التلاتة واخدين جزا
أميرة:ليه بس كده يافندم ده ظلم
المدير:ظلم انا بقى ظالم اتفضلى برة اتفضلو كلكوا برة
وخرجنا
أميرة:يامصيبتى يا مصيبتى
ميادة:خير ايه اللى حصل
أميرة:المفترى ابن المفترية ادانى جزا
سيف:يسلااام اداكى انتى لوحدك وماهو ادانى انا كمان معرفش انا عملت فيها ايه هيرو وروحت ضربته
أميرة:اه مش عارفه حاسر نفسك فى ملكش فيه ليه
ده انت خرتيت
سيف:بت لمى نفسك وخلى اليوم يعدى انتى فاهمه
أميرة:ولا انت فاكرنى هاعيط واقولك خلاص لاده انا شرشوحة
وفجأة خرج من مكتبه المدير
المدير: تعاليلى ياشرشوحة تعالى ...... وبعدين زعق وقال.كله على محاضراته
ميادة: يمصبتى
أميرة:فى ايه يا موكوسة
ميادة:عندنا محاضرة دلوقتى وشغالة بقلها ربع ساعة وشكلنا هانطرد
أميرة:ربنا يطمنك ياختى
دخلنا المحاضرة
الدكتور: اطلعوا برة انا محدش يدخلى المحاضرة متأخر
ميادة:يادكتور بس اسمعنا
الدكتور:قولت برة واستنونى في مكتب المدير
أميرة: ياشيخ حسبي الله ونعم الوكيل فيك
المدرج كله ضحك
الدكتور:انتى بتحسبنى عليا ماشى الاقيك داخلالي محاضره بعد كدة واعتبر نفسك ساقطة في المادة دى
خرجت انا وميادة واحنا متعصبين منه وقابلنا سيف
سيف:ايه مالكو
أميرة: ها قولك..........
وحكتله على كل حاجة حصلت
سيف بضحك:ياقوية يا مفترية
أميرة:بس بقى مضحكنيش اعمل ايه عصبنى
سيف: خلاص متزعليش انا معاكى لوحصل حاجة
أميرة:ياشيخ اتنيل ده انت اول واحد هايبعنى
سيف:سيد عيب احنا اهل
ميادة: يلا يا اميره نروح مكتب المدير بدل مامررتى تتفقع
أميرة:عندك حق
روحنا مكتب المدير وانا دخلت من غير مااخبط
أميرة:ساااامو عليكو
المدير بعصبية:ايه ده هى وكالة من غير بواب
ميادة:اقصد حضرتك انك البواب
المدير:اخرسى يابنت ......ثم ايه اللى جابكوا هنا
أميرة:حضرتك هاتعرف دلوقتى حضرتك بس لو سمحت تكون واخد دوا الضغط عشان ميحصلكش هبوط وتفيص مننا
المدير لقيته بيقرب وعينيه بتطق شرار
وفجأة دخل علينا الدكتور
المدير: أهلاً أهلاً دكتور مراد اتفضل جاى ليه
مراد: عشان البنتين دول وخصوصاً البنت دى
قصده انا يجماعة😁
المدير:عمله ايه تانى
مراد:.البنتين دول دخلوليلى المدرج متأخر ولما طردتهم الأستاذة اللى هو انا بتقولى حسبي الله ونعم الوكيل فيك انا وضعى ايه كدة قدام الطلبة
المدير بصلى بنظرات حادة
أميرة: طبعاً لو حلفتك انى مكنتش اقصد مش هتصدقنى
المدير:طيب شكراً ليك يا مراد اتفضل انت
مراد:حاضر
المدير: وانتى كمان اخرجى وراه
قصده هنا بقى ميادة
أميرة:بت بت متسبنيش هنا
المدير:انا مش هاعملك حاجة بس عشان انتى طالبة جديده وكمان اول سنة ليكى بس بعد كدة لو جت شكوة تانية انا مطر افصلك فاهمه
أميرة:اه طبعاً طبعاً فاهمه عن اذنك
طبعاً خلصنا اليوم وركبت العربية مع سيف كان باين عليا انى مدايقة وسيف لاحظ ده وانا لاحظت أن هو لاحظ أن انا مدايقة
سيف لقيته بيشغل اغنيه لتامر حسني مطربى المفضل
بصتله وابتسمت ووديت وشى نحية الشباك
لقيته واقف فجأة
أميرة:وقفت ليه
سيف: ثانيه واحده
فضل كدة حوالي عشر دقايق
لقيته جايب بوكس كبير كان عندى فضول اعرف ايه ده
سيف: اتفضلى
أميرة: ايه ده
سيف:افتحيه
فتحت البوكس واتفاجئت لقيت جايبالى ورد شوكولاته وفراولة وغزل البنات جايبالى كل الحجات اللي بحبها كلها كنت مبسوطه بالحجات وكنت مبسوطه اكتر بى لأنى حسيت أنه مهتم بيا وبزعلة كنت فرحانه
أميرة:هى الحاجات دي ليا انا
سيف: لأ لأمى
أميرة:بطل غلاسة بقى
سيف:بس قوليلي عجبك البوكس
أميرة بفرحة:اه جداً شكراً ماكنش له لزوم التعب ده
سيف:ايه ده هى دى أميرة بنت عمى ايه الادب ده
أميرة بغيظ:لا إله إلا الله انت ايه يابنى مجنون عندك انفصام في الشخصية ولا عاجبك ابقى مؤدبة ولا ابقى قليلة الادب
سيف:بهزر معاكى ياشيخة ادايقى انتى بس وانا اجبلك زيه على طول
أميرة:انت عيل خرتيت ووجه البرص والكلب كمان ولو راجل تعالى امسكنى
ونزلت من العربية بسرعة وهو كان بيجرى وراياوطلعت على البيت
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية احببت ابن عمي" اضغط على أسم الرواية