Ads by Google X

رواية وتيني الفصل الثالث 3 بقلم شيماء أشرف

الصفحة الرئيسية

      رواية وتيني الفصل الثالث بقلم شيماء أشرف


رواية وتيني الفصل الثالث 

خرجت سارة من الاوضه وشافت ادم واقف مع جني 

سارة.... ادم انت بتعمل ايه عندك 
ادم اول مسمع امه بتتكلم بص عليها وراح حضنها جامد 
ادم ..... وحشاني جدا يا ماما 
سارة .... وانت جدا يا قلب ماما 
ادم..... هي مين البنت الصغيرة دي وبتعمل ايه هنا 
سارة .....دي خدامه يا ادم مش عايزة اشوفك بتتكلم معاها ماشي 
ادم ..... حاضر يا ماما 
ساره .... انتي يا بت روحي المطبخ شوفي الاكل جهز ولا لاء 
جنه .....حاضر 
ونزلت راحت المطبخ وفضلت تعيط 
فاطمه .... انا قولتلك يا جني ملكيش دعوة بحد لغايت متمشي انتي اعملي اللي يتقالك عليه بس 
جني .... انا معملتش حاجه هو كان بيقولي انتي مين واسمك ايه وجات ست سارة وزعقت ليا جامد 
فاطمه .... خلاص يا حبيبتي يلا راحي اقعدي هناك عشان تاكلي وانا هروح انادي عليهم 
جني .... ماشي يا دادا 
 وبعد الاكل 
ايمان ......جني خدي العصير ده وديها لي ادم فوق 
 جني... ماشي هاتيها 
وراحت جني عشان تودي العصير
خبطت علي الباب وبعد شويه سمعت حد بيقول اتفضل دخلت 
جني..... العصير
ادم .... ماشي حطيها علي الطربيزة 
وراحت جني وحطت العصير وهي ماشيه فاتت في بلورة زحاجيه وقعت اتكسرت 
ادم..... انتي حمارة مش بتشوفي ازاي تكسري البلورة 
جني ... وهي بتبكي اسفه مخدت بالي والله 
ادم..... امشي من قدامي دلوقتي 
مشيت جني راحت الاوضه بتاعتها وهي بتبكي وبعد فترة نامت والبيت كله ذهب في سوبات عميق 
.......... اليوم التالي 
ادم ...دادا فاطمه هي فين جني 
فاطمه .... في المطبخ يا ابني 
ادم ..... ممكن تناديلي عليها قوليلها في الجنينه 
فاطمه .....ماشي يبني
ذهبت فاطمه الي المطبخ
جني روحي شوفي ادم في الجنينه عايز ايه
جني .....لا يا داده خلي ايمان تروح
فاطمه ..... ايمان مش فاضيه
جني .... طاب اي حد يروح المطبخ كله خدم
فاطمه.... روحي انتي مش معاكي حاجه يلا 
جني .... يوووووه حاضر
وذهبت جني الي الجنينه وهي مرعوبه من ان يتعصب عليها
جني... احم احم
ادم.... ضحك عليا وقال ..تعالي يا جني هتكلم معاكي
راحت جني وقعدت معاه علي الاريكه 
ادم..... انا اسف يا جني اني اتعصبت عليكي امبارح بس كنت مدايق وانتي كنتي في وشي 
جني.... خلاص محصلش حاجه المرة دي
ادم..... انتي عندك كام سنه وايه جابك تشتغلي هني
جني .... عندي ١٣ سنه وقريب هكمل ١٤ قريب واخويا جابني عشان ماما تعبانه وهو قالي اصرفي علي نفسك وامك وانا كنت عايزة اروح المدرسه عشان عايزة ادخل كليه هندسه
ادم ..... انتي ضغيرة ق... قبل ميكمل كلامه كانت سارة بتنادي عليه
سارة .... ادم ادم كام مره قولتلك  متقعدش مع البنت دي
ادم.... ليه يا ماما هي صغيرة حرام تشتغل اصلا 
سارة ،،،، اهلها جبوها يبقي تشتغل وانت متتكلمش معاها 
مشيت جني قبل ما سارة تزعق ليها 
ودخلت المطبخ وبعد شويه  
سارة .... فاطمه فين البنت جني 
فاطمه .... ثواني هناديها يا ست هانم
راحت فاطمه تنادي جني
جني.... نعم يا ست سارة
انتي يا بت لو شفتك واقفه مع ادم هتشوفي مني الوش التاني 
اقولك انا لو شفتك برا المطبخ او الاوضه بتاعتك هرميكي في الشارع انتي فاهمه
جني .... ح ااا.  ض..ر  
وذهبت جني الي غرفتهي تبكي 
مر اسبوووووع علي ذلك الحال لا تخرج جني الا من غرفتها للمطبخ ومن المطبخ الي الغرفه 
وفي يوم 
سارة... ايمان نادي البنت جني في حد عايز يشوفها 
ايمان ...حاضر 
دهبت ايمان الي المطبخ 
ايمان... جني تعالي في حد عايز يشوفك 
جني ... مين يا ايمان انا معرفش حد 
ايمان... معرفش بس تعالي شوفيه هو في الجنينه 
ذهبت جني لتري من يريداها 
اول ما شافت الشخص ده 
جني.....

يتبع الفصل الرابع  اضغط هنا
  • الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية وتيني" اضغط على اسم الرواية 
google-playkhamsatmostaqltradent