Ads by Google X

رواية لماذا انا الفصل الثالث 3 - بقلم ميرا ابوالخير

الصفحة الرئيسية

رواية لماذا انا البارت الثالث 3 بقلم ميرا ابوالخير

رواية لماذا انا كاملة

رواية لماذا انا الفصل الثالث 3

امير بيقر*ب منها وبيقلع القميص و بيرفع الكرباج وهي بتصوت. 
ميرا بخوف:  لااااا ابوس ايدك بلاش انا انا اسفه م مش هتتكرر تاني. 
امير بخبث رمي الكرباج:  يبقا هتنفذي كل كلامي بالحرف الواحد. 
ميرا بخوف ودموع:  ح حاضر. 
امير:  هتنامي علي الارض  وممنوع تتداخلي في حياتي انتي فاهمه و معاكي اسبوعين اتنين بس و هقر*ب منك برضاكي او غصب عنك. 
ميرا بخوف:  م موافقه. 
امير قام ولابس تاني وخرج... 
///////////////////.
الجد:  رايح فين وسايب مراتك الساعه دي. 
امير ببرود:  مراتي اه فكرتني يلي هي مراتي عرفي مش كده. 
الجد بخبث:  مانت متجوز الشرعي خدت ايه منها غير سابتك و هربت. 
امير بغضب:  جدي ميخصكش عن اذنك ولا من غير اذن. 
الجد:  خد بالك من مراتك يا بني انت متعرفش حاجه عنها. 
امير بشك:  قصدك ايه. 
الجد بمكر:  وريا علاج هروح اخده واعمل حسابك بكرا حفلة وهيحضر كبارات البلد. 
راح امير مكان ليلي يسهر ويشرب فيه. 
//////////////////////.
عند عز بيبص للكيس. 
عز بخبث:  هانت بكرا الانتقم هيتم فيك يا امير زي ما اخدت حبيبتي الاولي انا هاخد منك مراتك قدم عينك كلها يوم واحد بس وهوريك. 
شخص:  تفتكر هتقدر عليه لوحدك. 
عز بخبث:  هنقدر عليه سوء البت دي لازم تقع تحت ايدي. 
شخص:  وانا هساعدك كمان. 
عز بمكر:  يبقا اتفقنا. 
//////////////////////////.
امير روح وهو مش شايف قدمه. 
فتح الاوضه وداخل لاقي ميرا نايمه وحضنه نفسها علس الارض راح ناحيتها ولامس وشها:  ا انتي عارفه انه انا اتجوزت صح بس انا بكرهك عشان انتم زبا*لة وخا*ينين حبيت بنت كانت معايا في الجامعه و اي النتيجة اتجوزتها و هربت مع عش*يقها الفا*جرة و انتي بقا لازم ادوقك العذ*اب الوان واخد كل حاجه ليا و هرميكي زي غيرك بس الفرق دلوقتي انك مراتي..  حضنها ونام جنبها دون اي واعي. 
في صباح اليوم التالي. 
صحيت ميرا لاقت نفسها في حضن امير بصت عليه باهتمام وهوب فتح عينه:  مكنتش اعرف اني حلو كده. 
ميرا بخضه وقامت بعدت:  ا انت بتعمل ايه جانبي. 
امير ببرود:  وانتي مالك بيتي وانا حر فيه. 
ميرا:  ينفع اطلب طلب. 
امير برفع حاجب:  شغال عند اهلك انا اتنيلي عايزة ايه اكيد فلوس مانتي مش هتطلبي غيرها. 
ميرا بدموع محبوسه:  عايزة اشوف وماما ودوحه حبيبي. 
امير بغضب وقام مسكها جامد:  مين ياروح امك. 
ميرا بالم:  دوحة يبقا.... 
قاطعهم صوت الخادمه:  يا بيه الباشا الكبير عايزك برا. 
امير بزعيق:  غوري دلوقتي انزل. 
الخادمه:  هو عايز حضرتك ضروري والهانم. 
امير بغضب:  هتزفت امشي يلا. 
غادرت الخادمه. 
امير ساب ميرا:  غوري غيري ام اللبس ده وحصليني وليا حساب تاني معاكي. 
ميرا بخوف:  حاضر. 
امير نزل و معه ميرا البيت بيتزين. 
الجد:  صباحيه مباركه يا عرسان. 
ميرا بحب: شكرا يا جدو ولسه هتروح تبوس ايده شدها امير لحضنه:  لو اتكررت تاني يا ميرا هق"تلك. 
ميرا بخوف:  حاضر  . 
الجد بخبث:  يلا عشان تزوري الولدة و امير هيروح معاكي. 
ميرا بفرحه:  شكرا جدا يا جدو ربنا يخليك. 
امير بملل:  ننجز ولا ايه. 
ميرا بابتسامه: يلا 
 سرح فيها امير وانتبه لنفسه:  تمام. 
الجد في نفسه:  ولما تعرف انها كانت اخت يلي سابتك وهربت هتعمل ايه يلا اما نشوف. 
////////////////////////////. 
في بيت ميرا. 
الام بالم:  احنا تعبنا. 
جوزها بغضب وبيضر*بها علي وشها:  اخرسيييي قومي اشتغلي عايز اكل. 
دوحة:  مش تمد ايدك علي امي. 
سعيد بغضب:  وهمدها عليك انت كمان. 
رحمه جريت واخدت ابنها في حضنها:  خلاص ماشي هنعمل بس سيبه. 
سعيد:  غوروا يلا. 
راحو يشوفوا شغلهم و امير وصل بالعربيه كانت ميرا في منتهي الجمال و الكل باصص عليها والشباب كمان باصين امير خدها في حضنه بتملك. 
ميرا باحراج:  مش ينفع الناس. 
امير ببرود:  اعمل يلي انا عايزاه. 
وجاه له تليفون. 
ميرا:  هروح اشوف ماما البيت اهو وبتشاور عليه امير مستغرب بيت قديم اوي وحاسس انه عارفه وكمل :  تمم هحصلك. 
ميرا راحت بسعادة وفتحت الباب وبتنادي:  ماما دوحة انا جيت. 
الباب بيتقفل من وراها:  نورتي. 
ميرا بخوف:  ا م ماما في فين. 
سعيد بخبث:  امك بتشتغل واخوكي بم انك اتجوزتي ف دلوقتي مفيش حد هيشك لما اقر*ب منك. 
ميرا بصدمه وبترجع لورا:  ا انت ع عايز ايه يا مامااااااا. 
سعيد بخبث وبيبص عليها:  هقولك عايز ايه. 
ميرا بتقعد وتضم رجليها وبصوت هامس تلقائي:  امير تعالي. 
سعيد بيقر*ب منها وشد الشال من علي رقبتها و....
google-playkhamsatmostaqltradent