Ads by Google X

رواية أميرتي المجنونة الفصل الثالث 3 بقلم هناء علام

الصفحة الرئيسية

  رواية أميرتي المجنونة الفصل الثالث بقلم هناء علام


 رواية أميرتي المجنونة الفصل الثالث 

ادهم بصدمة : مش معقول ياسين 
ياسين بفرحه : البوب اللي واحشني 
ادهم : مش معقول سبع سنين ي مفتري كنت فين كل دا محدش شافك 
ياسين : علي ما خلصت الكلية واتعينت بقاا 
ادهم : تمام 
وقعدوا
مراد : اي دا اي دا انت بتخني ي ادهم معقول هانت عليك السنين دي كلها وبتخوني مع مين مع الواطي ياسين 
ياسين بضحك : وماله ياسين ي روح طنط ميشبهش ولا ميشبهش 
مراد بخوف مصتنع : ميشبهش بس قولي ي ياسين ايدك لسه تقيلة زي ما كانت عشان قفايا لسه واجعني 
ياسين : خفة ياض اتهد بقاا بدال ما اجرب عليك 
ادهم وهو مش مركز معاهم وفجاه اتكلم : بصوا مين دا كدا 
مراد وياسين بيلفوا عشان يشوفوا مين 
مراد : لا كدا كتير مش كله فيوم واحد 
ياسين بضحك : هنرجع لايام الشقاوة تاني 
مالك : شافهم وراح ناحيتهم وسلم عليهم 
مراد بفرح : وحوش الثانويه متجمعين 
مالك : والله ليكم وحشه ي رجاله 
ادهم : طب اقعد طيب 
مالك : انا جاي في ميتينج للشغل شويه وجاي متمشوش 
ادهم : تمام مستنيينك 
عند البنات 
وهما ماشيين في الطريق 
هنا وهي بتغني : كل يوم بيفوت ويمشي ساب اكيد جواك علامات ذكريات مع ناس نضيفه او مآسي ونااس لمامه اللي حبك رغم حملك شال معاك الحمل ياما واللي مهما يبتسملك  هنا وهي تشير علي البنات : في صفار في الابتسامة 😂😂
امل : اسكتي بقا صدعتيني وبعدين صوتك مش حلو 
نوجااا : حصل اوي 
ندي ومني : واحنا كمان متفقين مع الكلام دا 
هنا بتفاخر : بس انتم اصلا اعداء النجاح انا موهوبة بس مش لاقيه اللي يطلع الموهبه دي 
البنات في صوت واحد : اومااااااااااااااال 
هنا : متغاظ عارفك يلا مننا متغاظ مخك فاضي مخي انا الماظ طلق كتير دينا ميت رشاش تتقطع وتتعبي انصااص 
البنات بصولها بغيظ 
ندي : امشي من قدامي حالا بدال ما اعلقك 
هنا : بضحك مالكم قفوشين ليي ي بنات ي قمامير مالكم كدا هو انا عملت حاجه دا انا بريئه خالص 
مني : ايوا بريئة خالص ي بنتي دا الدكتور كان هيموت مجلوط بسببك 
هنا :انا ي بنتي انااااا دا انا نسمة حتي ابقي اسالي مريم وهي تقولك 
امل : انا بقا نفسي اعرف مين مريم دي 
هنا: قريبا جدا جدا جدا ناويه اجوزها اخوياا بقاا 😂
نوجاا: هتعرفينا عليها يعني عشان تضميهاا للشله ولا ايي 
هنا: ايوا لما تيجي بقاا عشان من محافظة تانيه 
البنات باستغراب : محافظة تانيه  
هنا بدون مبلاة : ايوا 
مني : هي مش قريبتك 
هنا : هي مش قريبتي انا اتعرفت عليها من جروب الروايات وحبيتها جدا وهي اختي فعلا يلا بقاا 
نوجاا : اااااه حبتيها واختك كمان ي حول الله 
ابقي فكريني اخد منك الزفت دا وبعدين كلميتها امتي وانتي استاذة غيبوبة 
هنا : مالك ي روحي بتقوليها بقرف كدا لي 
وبعدين افضل صاحيه ليي ما انتم كمان بتروحوا تعملوا الشغل ما الامهات حجكم ومش بتفضوا 
امل بزهق : انا زهقت منكم انتم الاتنين اسكتوا بقاا 
هنا بضحك : فاكرين ي عيال لما امل كانت عايزه تدخل علم رياضه فاكرين 😂
البنات : اهاا فاكرين اكيد 
امل بضحك:  اياام بقاا ايااام 
امل المهم انا خلاص وصلت اتفضلوا اغديكوا 
هنا : والله ابدا متشديش مش جايه 
امل : هو انا كلمتك ي بقرة 
هنا : يعني مش هتمسكي فيا كدا وتقولي تعالي اغديكي وكدا 
امل : لا
هنا : طب عندكو ايي طيب علي الغداء 
امل : كل انواع المحاشي 
هنا : اكيد بتقولي كدا عشان مجيش لما اشوف طنط حبيبتي هقولها 
امل : لا انا بتكلم جد علي فكرة
هنا: وبتقوليها في وشي ي خاينه ي غدارة انتي عارفه انا بحس نفسي غريبه ليي عشان انا مش بحب  المحشي ي وليه 
مني : وانتي لسه واخدة بالك انك غريبه يعني 
هنا: اعوذ بالله متتكلميش بتحبطيني 
مني : عشان بقول الحقيقة يعني 
هنا بغيظ : نينيننينينيينيني 
ندي ومني : يلا سلامات ي اختي نشوفك بكرة 
هنا ونوجاا: سلامات 
هنا : سلامات علي ناس عملولي اخوات 😂😂😂
والله دمي خفيف ادري 
نوجا: قدامي بقا مسمعش صوتك غير لما توصلي بيتك علي خير 
هنا: اشطااات احب وبعدين انتي عارفه اني بحبك متتعصبيش عليا كدا امين امين 
نوجا : فكرتيني بالبت اللي كانت في مسلسل او فيلم تقريبا 
اللي كانت بتقول الواد دا يخصني اي واحدة تدحرج تتشلقب تيجي نواحيه هجبها من شعرها امين امين 
هنا : الله عليك ابت ي نوجا جبتيها ازاي دي وبعدين هو مين هه مين مين هه قولي اعترفي 
نوجا : بتنهيدة :: اهاااااا فتي الاحلام  وبعدين انتي مالك ي حيوانه 
هنا : انا حيوانة تدري انتي بتفكريني بايي 
نوجا : بايي 
هنا : خلاص مش هقولك 
نوجاا: قولي قولي قولي 
هنا: طيب طيب بصي ي ستي بيتي اهوو وانا همشي وهرن عليكي واقولك بعدين 
نوجا: تمام متكلميش مريم وتنسيني 
هنا : مقدرش انساكي وانتي عارفه 
نوجا: طب سلام بقاا اكلمك باليل 
هنا : تمام باي هتوحشيني 
نوجاا : اسمها مع السلامة ي هنا 
هنا: حاضر اخر مرة 
نوجا : تمام 
هنا وهي ماشيه لقت طفل بيعيط 
هنا : بتعيط ليي ي ياض ي حودة مالك 
حودة بعياط : العيال في الشارع مش بيخلوني العب معاهم  وبيقولو اني مش بعرف العب وإن شكلي وحش 
هنا بصدمة وقالت في نفسها: ازاي يكونوا اطفال ويقولوا كدا 
هنا : مين دا اللي وحش دا انت قمور وطيوب وعشان كدا هما مش بيحبوك بس انا بحبك ايي رايك بقا 
حودة بطل عياط وبصلها: بجد بتحبيني 
هنا: ايوا بجد وانا هجيب كورة والعب معاك بس هطلب منك خدمة 
حودة : امممم مصلحجية يعني 
هنا : ايوا فعلا المهم 
حودة : والاهم 
هنا : متبقاش لمض ياض ابو شكلك 
حودة: انجزي طيب 
هنا: ابعد امك عني يااض انا قولتلك اهوو 
حودة بضحك : صدقي تستاهلي 
هنا: ضحك يعني قلبه مال 
حودة ضحك
هنا :: خش في حضن اخوك ي فواز 
حودة : وهو بيعضنها عارفه لما اكبر هتجوزك 
هنا: بس يااض دا انا اجوزك عيالي 
حودة : لو بقت طيبه وحلوة زيك هتجوزها
هنا : وانا موافقة 
ويلا بقا عشان ماميتو متقلقش 
حودة : يلا 
في البيت 
هنا وهي بتخبط: ي ناااس ي نااااس ي نااااس 
واحدة من الجيران : براحه شويه طيب صحيتي الناس اللي نايمة
هنا: حاضر ي ام نسمة مش هخبط بصوت واااطيي تاني 😂😂
ام نسمة : حسبي الله ونعم الوكيل
هنا : بتحسبني علياا ليي دا انا والله غلبانه 
ام نسمة : ايوا انا عارفه إن انتي غلبانة ي قلب امك عارفه 
هنا : خلاص بقاا ي حجه هتسيحي ولا ايي اهدي كدا ي ام نسمة ي عسل انتي 
زيادوهو بيفتح : في ايي ي بقرة عامله صداع ليي
هنا : في ايي ياااض انت مالك انا الكبيرة علي فكرة 
زياد : الكبير كبير العقل والله ي عسل 
هنا : طب دخلني طيب 
زياد : ادخلي ي اختي 
هنا: ماميتو ي ست الكل انتي فين 
الام : في المطبخ ي بلوه حياتي 
هنا وهي متجهه للمطبخ : الناس دول بيحبوني حب ي جدع 
هنا وهي داخله المطبخ : الللللللللللللللله ي عبدالله .


يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent