رواية البائسات البارت الرابع 4 بقلم شروق عبدالعزيز
رواية البائسات الفصل الرابع 4
شروق: اسماااااااااء دينا اية اللي حصل يلا قومي نرجع السكن ونشوف مالهاااا يلا بسرعة انتي لسة هتعيطي
دينا ببكاء وتقطيع: هو هههو حححاول ييععتدي ععليهاا ووانااا كنت ممععااااهاا وووفجاااءة ببقت بتنزف من بوقها ومعرفش حصلهاااا شوفهااا والنبي خليها تقوم وترد عليااااا
منار: طب يالا نطلعها فوق ونشوف مالها يلااا شروق سبيها علشان نشوف مالها
شروق بغضب: عملها اية الحيو*ان عمل اية
دينا: ههي اغمي علييها وههو ككان ععايز ييعتدي علليها ووقطع ههدومهاا ككمان ووهي كانت بتصرخ
شروق بصراخ: وااانتيييي كنتي فين لما حيوان زي دا يعمل فيهاااا كدا كنتي فييين
دينا بهستريا: والله هههي قالت انها دايخة كنت بجيب ماية وجيت وشفتة وهو بيقطعلها هدومهااا وكمااان
شروق: كمااان اية وزفت اية انتوا اية اللي رجعكوا من الطريق الزفت المقطوع دا انتو مش بتنزلوا ****** لما تبقوا لوحدكوا
رشا: شروق اهدي دينا ملهاش ذنب واسماء بقت كويسة اهي الحمدلله
شروق: اسماء هتقدري تقومي معايا
اسماااء بصراخ: ااااااه ههووو قتلني واغتض**** اااااه لا ابعدوا عني اااااه
منار: احنا لازم نوديها المستشفي انا هروح انادي عمو سمير بسرعة
شروق: اسماء حببتي اهدي انتي محصلكيش حاجة اهدي والله لرجعلك حققك بس انتي اهدي
اسماء بهستريا: اهدييي اييية انااااا انتهيت اانتوا مش حاسين بياااا لية اهددي ايههه مش عايزة اشوف حد غورو من هنا يلا مش عايزة حد معايا انا بكرهكوا كلكوا انتوا السبب انا انتهيت خلاص كل شئ انتهي حتي بصي
شروق بصدمة ودموع : مستحيييل لا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
المدير: اتفضلي وهاتي السي في بتاعك
وسام بصدمة: لا منا اترفدت اصلا من قبل مشتغل
رافع راسة وجدها نعم هي تلك الوقحة ذات اللسان السليط
احمد ببرود مستفز:انتي امم بقا كدا انتي اللي جتيلي برجلك لحد عندي يبقي تستحملي ياقطة
وسام بعقلانية: طب تمام بما إنك المدير لو هتستغلها فرصه وتفضل تزل في اهلي وتطلع عيني علشان تنتقم من اللي عملته معاك أولا راجع نفسك كويس وشوف الغلط بدأ من مين ثانيا انا مش هكمل لو دي نيتك انك تقرفني في عيشتي واللي رزقني بالشغل دا يرزقني بغيره واحسن منه
احمد باعجاب: بس انا لا هزلك ولا هطلع عينك ولا اي حاجه من الكلام دا وهعمل الكلام دا لية انتي غلطي في حاجه علشان انتقم منك
وسام: انا عارفة كويس اووي اني مغلطش ومع احترامي لحضرتك بس متقدرش تعملي حاجه لاني مش هسكت
بعد اذنك
احمد: استني عندك انتي ازاي كدا انا عمري مشفت حد زيك كدا وثابت علي مبدأ ومبيهموش اللي قدامة وفي نفس الوقت باحترامك بتحسسية بغلطة
احمد بتوتر وخجل: علي فكرة انا عمري مقولت اسف لحد لاني دايما متعود اي حاجه بعملها هي الصح وانا دلوقتي بقولك اسف اسف علي كلام الصبح واسف اني خبطك وموقفتش
وسام: تمام حضرتك حصل خير بس بتمني حضرتك تخلي بالك مرة تانية مش كل مرة بتسلم الجرة
احمد: انا اول مرة علي فكرة حد يكلمني كدا يمكن علشان مش مصري بس حابب اشكرك مش عارف لية بس حاسس انك تستحقي الشكر دا وكمان شركتي تتشرف بشخص زيك
وسام: شكرا لحضرتك يافندم اقدر استلم الشغل امتي
احمد: من النهاردة لو تحبي
وسام: لا معلش يافندم انا حابة ابدا بكرة بعد اذنك
وغادرت المكتب
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
هناء: هتخطفني وتعذبني وتجلدني زي الروايات برئ يابية برئ يابية والله انا بقولك مش انا اللي تخطفني دا انا اجبلك البت شروق وهي اصلا بتلعب كونغ فو وتبلعها ونخلص منكوا انتوا الاتنين(بتبعني يافوزي مكنش العشم والله 😂)
واثناء الحديث خبط الباب
تك تك تك
اسلام: ادخل
.......: حبيبي وحشتني اوي
اسلام ببتسامة: نوري وانتي كمان وحشيني اووي
هناء مع نفسها: طب راعوا المبة اللي واقفة جمبكوا طيب اية البت اللي عاملة زي عروسة المولد دي
هناء: احم احم نحن هنا انا والله مش شفاف للدرجة دي بس اعمل بقا مشفتنيش
اسلام بضحك: اعرفك يانوري دي هناء السكرتيرة بتاعتي ودي
نور ببتسامة سمجة : دمك عسل اوي يهناء زي اسمك
هناء بلوية بوق: وماله اسمي ان شاء لله هو في زي اسمي ولا فحلاوة اسمي دا كفاية ان انا الهنا اللي في حيات اي حد في حياتي
نور: لا فعلا دمك خفيف اعرفك انا نورين مرات اسلام
هناء: نفتلين مين لمؤاخذه اومال كان عاملي روميو من شوية وشوية كان بيتحول استغفر الله العظيم يارب
استاذن انا يامدام نفتلين
نورين بغضب: اية يابنت انتي...
هناء: طب انا قولتلك يابت دلوقتي هل انا قولتلك يابت ولما اقولك يابت هتعملي اية هااا
اسلام وهو ممسك ببطنة من كثرة الضحك: طب اتفضلي انتي يهناء وانا هقولها متقولكيش بت تاني 😂
خرجت هناء والتقت برشا امامها
هناء: اية دا يخربيتك اية اللي جابك هنا يكونش جاية تتفسحي هش ياماما يلا برة من هنا مش بنلاعب اطفال ياحبيبي
رشا: تصدقي يابت انك باردة انا جاية علشان الوظيفة والولية اللي تحت قالتلي اجي هنا
هناء: ولية امشي يابت من قدامي وانتي شبة سلاكة السنان كدا استني هشوف المدير واقولك ودخلت
رشا: ماشي ياهناء الكلب ماشي حسابنا مع بعض
هناء: تعال يصاحب يلا بقولك اية في واحدة جوه اسمها نفتلين خلي بالك منها شكلها حرباية
رشاا: ربنا يستر
تك تك تك
اسلام: ادخل
رشا: السلام عليكم
اسلام: اتفضلي هاتي السي في
رشا: اتفضل حضرتك
وافق اسلام عليها واستلمت الوظيفة
وبعد مرور شهر
اسلام: انسة رشا ممكن دقيقة بعد اذنك
ياترا اسلام عايز من رشا اية
واية اللي حصل لاسماء وصلها للحالة دي
واية اللي هيحصل لوسام وباقي البائسات
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية البائسات" اضغط على أسم الرواية