Ads by Google X

رواية لم يكن في الحسبان الفصل الرابع 4 بقلم ريناد أحمد

الصفحة الرئيسية

   رواية لم يكن في الحسبان الفصل الرابع بقلم ريناد أحمد


رواية لم يكن في الحسبان الفصل الرابع 

قمر وهي ذاهبة للمنزل
وجدت سياره كبيره ذاهبه إليها و خرج منها رجلان وأخذوا قمر وهربوا 
الخاطف : خطيبتك معانا يا ياسين 
ثم أخذت من الخاطف الموبايل ... : ازيك يا دكتور ياسين  
ياسين : نورين!!! 
نورين : اه نورين ... انا عمري ما هنسى ضربة قمر ولا هنسى تهديدك ليا يا دكتور ياسين
ياسين بغضب : عايزه ايه يا نورين اخلصي 
نورين : عايزاك ترجعلي و تتجوزني
ياسين : انت في حاجه في مخك ؟
نورين : هتتجوزني ولا مش هتشوف الست قمر دي تاني
ياسين بغضب : لو حد لمس شعره منها مش هيحصل كويس 
.....: قمر يا قمرررر 
بينما قمر بغرفة وفاقده للوعي 
ياسين : صوت مين ده 
نورين : صوت حبيب قلبها اللي معاها ف الجامعه 
ياسين : يوسف !!!! ... ووجد أن يوسف اتصل به 8 مرات ليخبره لكن ياسين لم يرد على هاتفه 
*فلاش باك*
يوسف : اوصلك بقا النهارده 
قمر : لا لا يا يوسف انا كويسه انا همشي لوحدي
يوسف تذكر كلام ياسين 
*فلاش باك تاني* 
ياسين : ابقى حاول تراقبها لحد ما توصل هي البيت 
يوسف : حاضر 
وبالفعل يوسف راقبها حتى توصل لمنزلها بسلام ولكن وجد أن السياره اخذتها ف لحق بهذه السياره وأخذ يتصل على ياسين لكي يذهب معه لكنه لم يرد ... 
*باك* 
يوسف : قمر يا قمرررر ... قمر فين انطقي 
قمر فاقت ووجدت نفسها مربطه وسمعت صوت يوسف وكانت تحاول تنادي عليه  : امممم امممم 
ياسين اتصل بيوسف لكن هاتف يوسف أصبح مغلق ...
ياسين ذهب لصديقة يعمل في شركة اتصالات ليتتبع المكان من خلال الاتصال تبع نورين وبالفعل قال له على المكان وذهب مسرعا للمكان 
 ياسين دخل المكان بهدوء وجد نورين بتدفع الأموال للرجال الذين خطفوا قمر
ف دخل الغرفة بهدوء بدون علمهم ..  ووجد يوسف فاقد الوعي ومربط وقمر مربطة وتبكي على يوسف 
ياسين يحاول يفيق يوسف : يوسف .. يوسف فوق ارجوك خلينا نهرب واكمل كلامه لقمر : قمر .. انا هفكك اوعي تطلعي صوت هه 
قمر أشارت له بالايجابيه
ياسين فك قمر ويوسف .. بينما يوسف المخدر مازال مأثر عليه 
*فلاش باك* 
يوسف : فين قمر بقولك 
وفجأة رجل غريب حط له مخدر في منديل وخدر يوسف : انا هقولك فين قمر 
وربط يوسف والقاه بجانب قمر ...
*باك* 
حاولوا كثيرا أن يفيقوا يوسف ولكنه فاق بعد عذاب وكان شبه فاقد الوعي لكنهم هربوا 
نورين : ادخل يابني شوفلي بيعملوا ايه 
الرجل : تحت امرك 
ودخل الرجل الغرفه وقال : انسه نورين انسه نورييين 
نورين دخلت مسرعه : في ايه .. ايه ده ازاي هربوا يعني
 ياسين أخذ يوسف وقمر بسيارته واوصلهم لمنازلهم سالمين ... 
_____________________ 
لا اله الا الله ♥️
بمنزل قمر 
قمر ببكاء : السلام عليكم
فاطمة وعبد الوهاب بخوف : وعليكم السلام ايه ده في ايه مالك  
قمر : حكت لهم ما حدث 
عبد الوهاب بغضب : لا كده الموضوع زاد عند حده احنا مضطرين نفسخ الخطوبة دي مش معقول بنتي كل يوم في خطر بسبب الست نورين دي انا هكلم محمد 
فاطمه : ..... 
قمر بحزن : لا لا يا بابا ارجوك لا متفسخش حاجه ولا تكلم عمو محمد ... لو بتحبني 
محمد بهدوء : بس يا بنتي ... 
فاطمة بمقاطعة : انا شايفه أن قمر صح يا حاج 
محمد أشار لهم بالايجابيه ..
_____________________
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ♥️
بمنزل ياسين 
ياسين بحزن : السلام عليكم
محمد وجميلة : وعليكم السلام مالك يابني 
وحكى لهم ما حدث
محمد بغضب : هي نورين دي مش هتجيبها البر بقا
جميلة : يابني احنا لازم نشوف حل ف نورين دي عشان مش هتسيبكوا في حالكوا 
ياسين : استنوا كده ... واتصل بنورين 
نورين : .... 
ياسين : ايه رأيك يا نورين .. مش انا انقذت قمر ويوسف .. مهما عملتي يا نورين مش هتجوزك ولا هدخلك حياتي اللي دمرتيها دي تاني وقفل الخط ...
وقال لعائلته :  تصبحوا على خير .. ودخل غرفته واتصل على قمر ليطمئن عليها وبعد ذلك ناموا الاثنان .... 
_____________________ 
الله اكبر ♥️
نورين : ياسين مش هيجيبها البر ابدا 
بيسان : مش قولتلك سيبيه؟ 
نورين ببرود : مش قولتلك لا؟
بيسان : .....
نورين كانت تفكر في خطة جديده ...
_____________________
استغفر الله العظيم و اتوب اليه ♥️
ياسين يحاول منع قمر أن تذهب للجامعه لفتره لحتى يتخلصوا من نورين ...
قمر : بس انا عايزه انزل يا ياسين 
ياسين بغضب وصوت عالي : انا قولت مش هتنزلي لفتره وكلامي هيتسمع يا قمر 
عبد الوهاب وفاطمة خرجوا للصاله على صوت ياسين .. 
عبد الوهاب : في ايه يا ياسين بتزعق ليه 
فاطمة : في ايه يا ابني 
قمر : بيقولي مش هتنزلي 
ياسين : اه مش هتنزلي يا قمر 
قمر : وانت هتتحكم فيا كمان !!! 
ياسين : اه يا قمر بتحكم ... وقام ليذهب : عايزه حاجه ؟
قمر : اه عايزه حاجه عايزه أفسخ الخطوبه 
ياسين بصدمة : .

يتبع الفصل الخامس  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent