رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني البارت الرابع 4 بقلم شهد عبدالسلام
رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني 2 الفصل الرابع 4
ليله:انا مش غلطانه
سليم بعصبيه: وحيات غلوتك هعرفك ازاي تردي عليا علي
وبيسيب اديها و بيكمل علي اوضتك
ليله:طب الفون
سليم: مافيش فون امشي
ليله جريت علي غرفتها
سليم بعصبيه: ماشي يا ليله جه اليوم اللي تردي عليا
صباح يوم جديد و احداث جديده
تاليا و هي بين احضان مالك:حبيبي
مالك:ايه يا قلب حبيبك
تاليا:البنات هيسافره عشان ليله متزعلش
مالك: انا مستني قرارهم هما هيروحه فين يا روحي
تاليا: يعني انت موافق
مالك :اه انا واسد موافقين
تاليا:بس عمر مش موافق ان لوليا تسافر
مالك: قوليله الحراص هتبقي حواليهم في كل حته و بلاش يزعل لوليا
تاليا: حاضر يا حبيبي هقوله
وبتقبله
مالك مسك فيها اكتر و حضنهاا
العائله كلها بتتجمع علي الفطار
مالك:صباح الخير
العيله كلها:صباح النور
مالك:ايه يا بنات يا قمرات عاملين ايه
البنات:الحمد لله
مالك:قررته هتسافره فين
عمر:بابا مش هيسافره
مالك بعصبيه:هو انا بسالك انت
وبيدخل في اللحظه دي سليم وبيسمع جملة مالك الاخيره
سليم:في ايه يا عمي
مالك وبيوجه كلامه لعمر:عمر لوليا خطبتك و بتسمع كلامك ماشي لكن تقاعدها غصب عنها لا
تميم:اهدا يا عمي مافيش حاجه
مالك:لوليا لو موافقه انها تقعد ومتسافرش دي حاجه ترجعلها لكن تغصبها لا
سليم بغيظ:خلاص مافيش حاجه هيسافره يا عمي ويشوفه هما هيروحه فين
سليم:خلاص يا عمي مافيش حاجه
تميم:احنا نروح سوااا
مالك بعصبيه:بنات بس من غير واحد فيكم
وافطره
كل ده ليله و لؤلؤ ولوليا متابعين الموقف في سكات
ليله قاعده متغاظه من سليم و بتبصله بقرف
سليم خلص الاكل و في طريقه ان هو يخرج من الغرفه
سليم: ليله تعالي
ليله سابت الاكل و طلعت وراه
سليم:ادخلي واقفلي الباب
ليله قفلة الباب
سليم: فونك اهو
ليله بتقرب اكتر من المكتب و بتسحب تليفونها
ليله:شكرا يا ابيه
وهططلع ولكن بتقف مره واحده
ليله:ابيه
سليم :ايه يا حبيبتي
ليله: ينفع اطلب من حضرتك طلب
سليم :اطلبي
ليله بتوتر:كنت عايزه ادخل كليه في امريكا
سليم وبيقفل الاب وبنبره ترعب:قولتي ايه
ليله:اكمل.. ..
سليم بقاطعه:للاسف الاوبشن ده مش متوافر عندنا
ليله:يعني ايه
سليم وبيحاول يبقي هادي:ذي ما سمعتي يا ليله
ليله :انا عايزه ...
سليم بهدوء عكس شخصيته: سمعتي مافيش سافر كليتك هتبقي هنا و في القاهره او الجيزه غير كده لا
ليله بحزن:بس انا نفسي في كده
سليم وخاف عليها وقرب عليها:خلاص هشوف الموضوع ده
ليله بفرحه:بجد شكرا اوي اوي
سليم بابتسامه:مافيش حاجه و علي فوق
ليله:انا خارجه باي
وهططلع
سليم وبيقرب منها:استني
ليله بتوقف في مكانها :نعم
سليم:رايحه فين
ليله:هطلع
سليم :تمام يا حبيبتي اطلعي
لوليا و لؤلؤ و ليله محجبات بس في البيت عادي بشعرهم
في دهب
حور بابتسامه:بتعمل ايه
اسد وقرب منها وقبلها علي جبينها :بعمل قهوه
حور بتمثيل الزعل:طبعا لو قولتلك هي حلوه اوي ونفسي في حبه نونو اوي مش هتوافق
اسد وبيحضنها:كويس انك عارفه الرد
حور:انا عايزه اقعد علي البحر يا اسد
اسد:ياعيون اسد اؤامرك تتنفذ
وبيمسكها من وسطها و بيتجه في مكان البحر
حور:لا لا استني
اسد:ايه تاني
حور:انت هتشرب قهوه وبتكلم وهي رابطه ايديها عند صدرها ذي الاطفال وانا بقي هشرب ايه
اسد:هتشربي اورنچ
حور:لا
اسد:نسمع الكلام بقي
حور بابتسامه :حاضر بس...
اسد:بس ايه
حور:بشرط
اسد:شرط؟اول مره اسمعها منك
حور:عايز اكلم سليم و بقيت العيله
اسد بابتسامه:حاضر بس
حور بمقاطعه:بس ايه يا اسد
اسد:ايه رايك النهارده لا بكره هنرجع بلاش تكلميهم
حور بزعل:هو احنا هنرجع بكره
اسد:زعلانه
حور:انا بحب اقعد هنا اوي بس الولاد واحشوني قولتك.....
اسد بقاطعه:وانا قولتلك الڤيلا دي مش هيدخلها حد غيرك
حور: علي فكره انا بحبك
اسد ضحك:وانا بعشقك
حور:مافيش امل يتغير
اسد:تؤتؤ
حور:بس انا ببقي عايزه افضل مع ولادي
اسد وبيشالها :وانا بحب اقعد مع بنتي لوحدنا
حور:عيب بقي
اسد وبتفحص في كل انش فيها:هو انتي مش بتكبري
حور:هقولك هقولك بس ده سر
اسد:سرك في قلبي اقصد في بير
حور بابتسامه:عشان انت جنبي
وبططبع قبله رقيقه
اسد بابتسامه جذابه:لا كده احنا اتقدمنا اوي
في الشركه
شهد:وانا اتشرف يا فندم بشغلي مع حضرتك
سليم:تقدري تستلمي شغلك من دلوقتي لو تحبي
شهد:طبعا يا فندم احب
سليم:تمام اتفضلي و جوليا هتفهمك كل شغل
شهد و بتقوم :شكرا يا مستر سليم
وبططلع علي مكتبها
سليم في الفون:ايه يا اياد
اياد صاحب سليم من زمان جدا شريكه في الشركه:كل حاجه تمام يا باشا و الصفقه تمت
سليم:تمام هديتك لما ترجع
اياد:انا هديتي افضل شهر اجازه
سليم:يعني سافر اسبوع عايز اجازه شهر
اياد بخباثه:عايز ارتاح يا سليم
سليم ضحك:اه ترتاح في كل يوم حته شكل ومع واحده شكل
اياد:احبك وانت فاهم
سليم:اقفل يا حيوان
وقفل
عند لوليا وهي في الشغل
لوليا بعصبيه:يعني يا فندم السافر اتلغه
المدير:انتي ازي تتكلمي معايه كده انتي مخصوم منك يومين
لوليا:يا مستر حازم انا كنت رتبت الشغل علي كده
حازم:وظروف القناه اتغيرت يا لوليا هانم
لوليا:ماشي يا فندم عن ازنك
وبططلع
و تليفونها بيرن
لوليا بعصبيه:عايز ايه
عمر بزعيق:بت ايه الطريقه دي
لوليا بهدوء:اسفه كنت بس متعصبه شويه
عمر:ايه اللي معصبيك
لوليا:مافيش
عمر :ايه اللي عصبيك يا لوليا
لوليا:السافريه اتلغت
عمر:دي حاجه تعصبيك اووي كده
لوليا:انا كان نفسي اسافر اووي
عمر:تتعوض ان شاء الله
لوليا:يارب
عمر:تروحي دلوقتي واول ما تبقي في البيت اتصلي عرفيني يا حبيبتي
لوليا:حاضر يا حبيبي
في الڤيلا
بليل بتتجمع العائله في حديقة الڤيلا
مالك:انتو كويسين في حد فيكم زعلان او مدايق
كلهم:الحمد لله مافيش حاجه
مالك:يارب دائما اشوفكم كويسين
ليله كانت تجلس و تميم يجلس علي ايد الكرسي بجانب ليله و بيلعب في شعرهاا
ليله بضحك بصوت عالي: بس بقي هنام كده
تميم:غيبوبه
و في اللحظه دي سليم شاف ايد تميم علي شعرها
سليم بعصبيه:انت ياض اقعد ذي الناس هنا
عمر:بابا انا عايز اتجوز
لوليا اتكسفت جدا من كلام عمر و عيونها في الارض
مالك:اسد يرجع و نتكلم في الموضوع ده
عمر:طيب يا بابا
تاليا:ان شاء الله هتتجوزه علي خير
عمر:يارب يا ست الكل
سليم: انت مستعجل علي ايه يا عم
لؤلؤ بضحك:لا والنبي استعجل يا ابيه سليم كل ما يحصل بينهم خناقه لازم ينكد عليا انا
سليم حضنهاا وضحك:لا صعبتي عليا يا حبيبتي خلاص هتجوزه
تميم:لا خلي ينكد عليها شويه كمان
سليم:لا حرام علينا البت غلبانه بردو
لؤلؤ ل تميم:بلاش انت هفضحك واقول علي ال....
تميم:لا انا هتصل علي بابا يجي عشان عمر يتجوز
لؤلؤ:ايوو اتعدل كده وخاف علي نفسك
مالك:يخربيتك شكلها ماسكه عليك بلاوي
تميم:حسابك معايه بعدين
ليله بزعل :انا طالعه تصبحو علي خير
مالك:مالك يا حبيبتي
ليله:مافيش بس عايزه انام
ودخلة الڤيلا
سليم:ثانيه بس افتكرت مكالمة شغل
وبدون اي رد من العيله بيدخل بسرعه ورا ليله
ليله ولسه هططلع علي السلم اتلاقيت حد بيمسكها من دراعها و بيتجه بيها للمكتب
سليم مسكهاا
ليله بخضه:في ايه
سليم من غير ولا كلمه سحبها من دراعها للمكتب وقفل الباب وسابها
ليله :هو في ايه
سليم : في انك كبرتي
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية طفلتي الخائفة الجزء الثاني" اضغط على أسم الرواية