Ads by Google X

رواية أميرتي المجنونة الفصل الرابع 4 بقلم هناء علام

الصفحة الرئيسية

  رواية أميرتي المجنونة الفصل الرابع بقلم هناء علام


 رواية أميرتي المجنونة الفصل الرابع 

هنا : الللللله ي عبداللللله 
الام بخضه : في ايي ي بت مالك 
هنا : تدري ي ست الكل صينية البطاطس دي فوق دماغي وكل حاجه بس نفسي مش عيزاها 
الام : طب عايزه ايي وانا اعمله ليكي 
هنا: لا دي سبيها عليا دي 
الام : مع اني مش مطمنالك ي بنت بطني 
هنا : متقوليش كدا دا انا مفيش زي حتي اسالي مريم 
الام : هبلتيني بمريم دي وانا ولا اعرفها اصلا 
هنا: يست الكل هتعرفيها عشان ناويه اجوزها لابنك
الام : بجد نفسي افرح بيه قبل ما اموت 
هنا : بعد الشر عليكي يست الكل سبيه بس وانا هجوزهولك 
الام : ماشي روحي شوفي انت عايزه ايي 
هنا: طب ايدك علي عشه(عشرة) جنيه ي ماميتو ي عسل انتي  ي عسل 
الام : امشي ي هنا من قدامي علي اساس انتي خلصتي فلوسك 
هنا: تؤتؤتؤ مخلصوش حطتهم تحت البلاطة 
الام : قوليلي ي هنا يحبيبتي الفلوس اللي معاكي تساوي كام كدا دا من سنين 
هنا: عيزاني اقولك عشان تقتليتي وانا نايمه وتورثيني انتي خبيثة اوي ي ست الكل 
الام : وهي تمسك الشبشب : انا خبيثة ي رووح امك طب تعالي بقا 
هنا : وهي تركض بس استني طب هقولك 
الام : والله مش هسيبك انا اصلا معرفتش اربي جاتها وكسه اللي عايزة خلف شبهكم وبعدين كلمي اخوكي الطور التاني شوفيه فين 
هنا: لأ كدا غلط الا كدا دا الغالي دا لما ييجي هقوله انك قولتي عليه طور 
الام بخوف مصطنع : صدقي خوفت ي روح امك 
هنا بتأكيد : لازم تخافي اخوكي هتلر هيجي ينفخنا اخر نفخ يعني 
الام : عوض عليا عوض الصابرين يارب حسبي الله ونعم الوكيل 
هنا: انتي بتحسبني عليا ي ماميتو وانا اللي فكراكي بتحبيني انا هلم هدومي واروح للبت مريم هنعمل ميكس قمر اهاا والله البت دي ذكية اوي شكلي كدا اصلا البلد دي مش بتقدر الاذكياء اللي شكلي اهاا وبالله 
الام : واااااحد  ، اتنين 
هنا : بالله ما انتي مكملة دي مبقتش عيشه دي الله يسامحه الحاج مات وسبني عايشه معاكم مبهدلني كدا وكمان مجوعيني اسفوخس الف خسايه عليكم 
الام : بحزن ربنا يرحمه كفايه  أنه عاش اخر عمرة بيعافر المرض عشانكم 
هنا والدموع في عيونها : مسحتها بسرعه قبل ما امها تلاحظ 
هنا بهزار اي يست الكل مش قولنا ندعيلة بالرحمة 
الام : ربنا يرحمه كان طيب اوي بس مش عارفه ازاي انتم ولادة ازاي اكيد في المستشفي غيروكم 
هنا: انتي بتتبري مننا ي ماميتو بالله لما ييجي الطور قصدي الباشا الكبير لاقوله
الام وهي تقف : قوليله جاتكم القرف دي مبقتش عيشه دي 
هنا : انا قولت كدا فعلا امتي ييجي زوجي قرة عيني ياخدني 
الام : فعلا دا ربنا هيريحنا منك ويبتليه 
هنا بصدمة : انا بلاء ي ماميتو 
الام : ايوا هو حد قال حاجه غير كدا 
هنا : طب اكذبي عليا وقولي لأ انا مظلومة في البيت دا المهم انا هقوم ارخم علي الواد زياد شويه 
الام : قومي الواد دا قاعد بيذاكر من الصبح في الاوضه 
هنا بضحك علي براءة امها: بيذاااااكر جاااااامد اوى اصل ثانويه عامة ي امي 
الام : ربنا معاه وينجحه يارب 
هنا : اللهم امين 
عند الشباب 
ادهم : المهم انت عامل ايي ي ياسين واخبار شغلك ايي
ياسين : اااااااه ياني ي شبابي اللي ضاااع في الشرطة ي اباا 
مراد : ايي يسطاا مش انت اللي كنت قاتل نفسك وعايز ابقي مقدم وبتاع فين كلام زمن ي باشا 
ياسين : كنت غبي كنت غبي ملقتش حد ينصحني 
ادهم : اومال لو مكنش ليك اسم تقيل في الداخليه والكل بيعملك حساب 
ياسين : اومال انا تعبان من ايي اي حاجه تبع الداخليه لازم يكون قلبك ميت عشان تنفع فيها 
مراد : ربنا معاك ي ياسين انت تستاهل كل خير 
ياسين : مش بحبه اضربه من فراغ الواد دا 
مراد : واد ايي ي حيوان انت انا مدير شركة والكل بيقف لما يشوفني تيجي انت تقولي واد اخس عليك 
ياسين : مدير شركة علي نفسك مليش انا في الكلام دا 
ادهم : اسكتوا بقا صدعتوني 
ياسين : مالك ي ادهم 
ادهم : مفيش 
ياسين : اقطع دراعي من هنا أن مكنش الموضوع في بنت 
ادهم : دي واحده في الكلية كارثه متحركة 
ياسين : انت دكتور في كلية ايي قولت 
ادهم : صيدلة 
ياسين بغموض : مااشيي 
مالك وهو جاي عليهم : انا جيت ي شباب 
الشباب : نورت 
مالك : بنوركم وحشتوني اوي من زمان متلمناش 
ادهم : واهوو اتجمعنا صدفه 
مالك : فعلا صدفة خير من الف ميعاد 
مراد : المهم عامل ايي وشغلك إخباره ايي 
مالك : في صفقة جديدة لو تمت هتنقل نقلة جامدة 
ياسين : ربنا معاك ي شق 
عند هنا : واااااد ي زيااااااد انت يااااااض ي زيااااااد 
زياد من الداخل : ادخلي ي بلوة حياتي 
هنا وهي داخله : انا بلوة حياتك تنكر يااض لولا انا مكنتش بقيت في البيت دا وبعدين ايي بلوة حياتي دي دا انا نعمة حياتك كفايه اني اختك ياااض فوق كدا 
زياد بحب : انتي امي ي هنا انتي الوحيدة اللي فهماني وانتي بتهوني عليا ضغطوتات الثانويه انا مش عارف من غيرك كنت هعمل ايي 
هنا : حبيبي ي ابو الصحاب 
زياد بقرف : في بنت تقول ي ابو الصحاب 
هنا: مش انا بقول 
زياد : ايوا 
هنا :يبقي في 
زيااااد : نينينينيني 
هنا : المهم نسيت كنت جايه ليي ااااااااه صح قوم ياااض جيب اندومي 
زياد : مصلحجية حقيرة 
هنا: طب قوم وهديك خسه جنية 
زيااااد : انتي بتشتريني ي بنتي الا كرامتي 
هنا: طب عشرة طيب
زياد : ابدا كرامتي ي قلب اخوكي في ايي 
هنا: اخر حاجه ٢٠جنية لو مقمتش هروح انا اجيب
زياد : هاتي وانا هجيب وهاكل معاكي 
هنا: بس في مشكلة صغيرة هندخله ازاي 
زياد : ايوا طارت مني دي بقولك اييي اتصرفي مع امك 
هنا : اومال انت واخد العشرين جنيه ليي يااااض احنا هنخيب ولا ايي 
زياد : متفقنااش علي كدا علي فكرة وبعدين مفيش فلوس بين الاخوات 
هنا: المهم انزل هات واوعاا ياااض تاخد حاجه من ام نسمة يااض عايزة تجوزك البت نسمة 
زيااااد : انا اصلا مش عايز اطلع عشان كدا وبعدين البت نسمة دي شبهه سوكة العبيطة اويي ي بت ي هنون 
هنا: طب امشي من قدامي بقاا وهاته بالخضار بالخضار بدال ما اعلقك 
زياد : عيوني الجوز 
هنا:تسلم عيونك يلا بقا 
زياد :تمام 
هنا :اروح اكلم البت مريم 
هنا وهي تفتح الموبايل :شوفتي البت سيباني في فترة اكتئابي ازاي حيوانة مبعتتش رساله واحده حتي اخس عليكي مش هجوزك اخويا
هنا : مريااااااام  مريااااااام  ي بت بتخونيني مع مين ي بت 
مريم : بخونك فين بس ي حنفي احنا هنهزر 
هنا : يعني مش بتخونيني مع البت اللي انتي مسجلاها My Sis
مريم : لأ دي البت نجوي صاحبتي 
هنا : بس انتي صاحبة مش جدعه 
مريم : ليي ي اختي مش جدعه 
هنا: بتفتني عليا للدكتور وتقوليله اني غبية اخس عليكي ي مريم ي بياعه ي خاااينه 
هنا وهي تمثل البكاااء ::: خاااااااينه ي  مريم  وااااااطية ي مريم 
مريم : مش كانت بسنت ي بت انتي هتستهبلي 
هنا : بس انا معرفش حد اسمه بسنت 
مريم : المهم ممكن اجي القاهرة قريب انتي ايي رايك عايزة اشوفك 
هنا : عايزة تشوفيني يعني مش عايزة تيجي تشقطي اخويا 
مريم : تؤتؤتؤ اوعي تفهمي صح 
هنا : منك لله ي بنتي انتي بتكرشي علي اي حد تشوفيه 
مريم ببراءة : ي بت لأ مش انا دا عيوني إنما قلبي محتفظة بيه 
هنا : طب استني علي ما اشوف مين علي الباب 
مريم : طيب 
هنا : طيب ي ناااس جايه 
هنا وهي تفتح :ايي يااااض ي زياااااا ايدا ايدا الطور 
هو : الطور مين ي بغله 
هنا : فكرتك الواد زياااد 
ياسين : طب دخليني ي بت وبعدين طالعه بالبيجامة ليي ها انطقي 
هنا : طب سبني بس برستيجي مش كدا 
ياسين وهو يحضنها : وحشتيني ي هنون 
هنا : انت اكتر يقلب هنون ابعد بقاا ياااض بدال ما اشك انك اخويااا
ياسين : منك لله فصيييييلة 
هنا بضحك : عارفه 
هنا : الو ي بت ي مريم بكلم خطيبك اهوو 
ياسين : وانا خطبت أمتي ي روح امك 
هنا: اااااه صح نسيت اقولك انا خطبتلك مريم صاحبتي 
مريم : المهم هو مز ولا لأ عشان متخدعش فيه 
ياسين وهو يضرب كف بكف : فعلا الطيور علي اشكالها تقع 
هنا : سلام ابت ي مريم هكلمك تاني 
مريم : سلام ي اختي 
هنا: الله الله ربنا مجمع الحبايب النهاردة 
هاااااجر هاااااجر هااااااجر ردي ي بت  ي جوجو ي عبصمد
هاجر : اييي ي هنون عامله ايي 
هنا: انا بخير ي قمر انتي عامله ايي 
هاجر : انا خايفه اوي ي هنا 
هنا: متخفيش مش هيقدروا يوصلولك 
هاااجر : ايوا بس ............................. 
هنا  :هااااااااااار اسوح 


يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent