رواية الشلة الهبله الفصل الخامس بقلم حبيبة أحمد
رواية الشلة الهبله الفصل الخامس
لينا : مالك حااااااسب..... راحت العربيه اتقلبت بي مالك و لينا راحت الناس طلاعوهم وواحد خد تليفون مالك ولقا اخر رقم نهي راح اتصل بي الرقم
نهي : الو
الشخص : حضرتك التليفون الي معايه ده صاحب العربيه اتقلبت بي وكان معا واحده ست لو تعرفي الشخص ده تعالي علي مستشفي *****
نهي بعيط : حاضر جايه دلوقتي حلا ...... راحت قفلت ولبست علطول ونزلت جري ووصلت
نهي بعيط : حضرتك كان في واحد من شويه ومعا بنت عملو حدثه هما فين
الممرضة : في الاوضه العمليات الي علي اليمين
نهي : شكرا..... راحت جريت علي الاوضه العمليات لقت الشخص الي اتصل بيها
الشخص : حضرتك الي انا اتصلت بيها
نهي بهستريا : اه...... انا
الشخص : طب اهدي ان شاء الله هما هيبقوا كويسين ..... نهي اتصلت على هدير وكرما و علي و محمود وجم علطول
علي : في ايه يا نهي ايه الي حصل
نهي بعيط : انا تعبت يا علي انا السبب ...... علي حضنها
علي : طب اهدي اهدي ..... راحت نهي اغمض عليها في حضن علي
علي : نهي نهي .... علي خدها ودخلها علي الاوضه ودكتور كشف
الدكتور : هي كانت تعبانه
علي : كانت تعبانه ازاي ياعني
الدكتور : ياعني كانت في حاجه في المخ
علي : اه
الدكتور : طب اطمنك ان هي خافت المخ رجع بي الذكريات تاني
علي بفرحه : شكرا يا دكتور
الدكتور : الشكر علي واجب ..... راحو كلهم دخلو علي نهي
كرما : يا نهي كده تخوفينا عليكي
نهي بتعب : اه يا دماغي هو حصل اي
هدير : استريحي دلوقتي وبعد كده ابقا اقولك ..... نهي افتكرات الي عملتو مع مالك والي مالك حصلو
نهي بتعب : اه اه دماغي بتوجعني اااااه
علي : انديلك الدكتور
نهي : اااااه دماغي يا عللللي ...... راح علي نداه علي الدكتور ودكتور كشف عليها
علي : هي فيها ايه يا دكتور
الدكتور : متخفوش هي بس عشان افتكرت الي كانت بتعملو دماغها وجعتها انا دلوقتي اديتها مهدا
محمود : شكرا يا دكتور ..... الدكتور مشي ودخلو عند نهي
نهي بعيط : انا عايزه اشوف مالك ودوني عندو
محمود : يا نهي انتي لسه تعبانه
نهي : عشان خطري حد يوديني لي انا السبب
علي : هو ايه الي حصل..... راحت نهي حكتلهم علي حصل
نهي بعيط : والله مكان قصدي كنت مش فوعي والله .... راحت كرما حضنتها
كرما : احنا عارفين ان انتي مش قصدك اهدي بقا
نهي : ودوني عند مالك عايزه اشوفو عشان خطري عايزه اطمن علي
محمود : طب اهدي وقومي ياله ...... راحو كلهم قدام الاوضه العمليات وبعد 3 سعات الدكتور خرج
نهي : طمني يا دكتور
الدكتور : متخفيش هو كويس ولانسه الي كانت معا متاذتش كتير هما شويه جروح بس
علي : الحمد الله
نهي : ممكن ادخل اشوفو
الدكتور : هو مش هينفع بس ماشي عشان انتي خايفه علي بس
نهي : شكرا يا دكتور ..... راحت دخلت جري وقعدت قدامو علي الكرسي
نهي بعيط : عشان خطري اوم بقا انا اسفه والله انا اسفه يا مالك عشان خاطر اغلي حاجه عندك قوم مالك رد عليا عشان خطري رود عليا مالك لوكا اوم بقا والله قوم وانا هبوس رجلك بس قوم انت عارف ان انا كنت مش فوعي انا اسفه يا قلبي انا مش هقدر اعيش من غيرك يا روحي 😔😔.... وفدلت تعيط راح نامت علي ايد مالك راح مالك فاق ولمس علي شعرها
مالك بتعب : نهي ... نهي
نهي : لا رد
مالك : انا عارف ان نومك تقيل نهي نهي
نهي : لا رد
مالك : نننننننهي... راح زقها وقعت راحت اتفزعت
نهي : ايه في ايه حصل فين و زاي 😂
مالك : انتي ايه الي منيمك كده
نهي بفرحه : انت صحيت .... بعيط.... مالك عشان خطري سمحني كنت مش فوعي انا اسفه والله اسف يا مالك هروح دلوقتي لينا وهبوس رجليها لو عوزه بس عشان اغلي حاجه عندك سمحني اعمل اي حاجه فيا بس متبقاش زعلان مني 😔
مالك بحب : انا مش عايز اشوف الدموع دي تاني ماشي.... راح مسحلها دموعها
نهي بعيط اكتر : انا السبب في الي حصل فيك بس والله مش قصدي يا مالك ولله العظيم مكانت في فوعي
مالك : انا عارف ان انتي كنتي مش فوعيك عشان كده مزعلتش منك ولي حصل فيا ده مش بي سببك ده نصيبي
نهي : ياعني سمتحني
مالك بابتسامة : ولله العظيم مسمحك....... راحت نهي حضنتو
نهي بحب : انا بحبك اووووي يا لوكا 💖
مالك بحب : وانا بموت فيكي يا قلب لوكا من جوا ❤..... راح لينا دخلت
لينا : هو انا كل مره اخوش اشوفك مره بتبوسها ولمرادي حضنها يا عم ده انت تعبان ارحم نفسك 😂
مالك بهزار : عارفه انتي مش اختي انتي واحد صحبي عشان في بنت محترمه تقول الكلام ده يا قليلة الدب 😂..... راحو الشله كلها دخلت
علي : ياعم انت عايز وحده تخوش وتشوف اخوها مسك البت بيحضنها وتسكت وله ايه يا ست لينا
لينا : ايوه يا زميلي ده الي بيبقا في صفي علي طول 😂
نهي : لينا سمحيني انا اسفه لو معملتي معاكي كانت وحشه بس والله كنت مش عارفه بعمل كده ازاي انا اسفه
لينا بابتسامة : انتي عبيطه يا بت انتي اختي الي امي مجبتهاش ياعني مش هزعل من اختي صح
نهي : صح
لينا : هاتي حضن بقا شمعنا مالك...... راحت نهي حضنتها
نهي : انا علفكره بحبك اووووي
لينا : ما انا عارفه 😂
نهي بضحك : يا رخمه ..... راح الدكتور دخل
الدكتور : عامل ايه يا بطلنا دلوقتي
مالك : اهو زاي القرد 😂
الدكتور : لا احنا كده بقينا كويسين اوووي
مالك : ممكن اعرف هخروج امته
الدكتور : انهارده بليل
مالك : شكرا يا دكتور
الدكتور : عامله اي دلوقتي يا انسه لينا
لينا : الحمد الله
الدكتور : وانتي يا انسه نهي
نهي : الحمد الله بس بحس بشويه دوخه
الدكتور : طب خودي العلج ده وهتبقي كويسه
مالك باستغراب : هو انتي كنتي تعبانه
نهي بهزار : اسكت هو مش انا بقيت زاي المجانين 😂
مالك : نهي انا بتكلم بجد انتي تعبانه
نهي : متخفش عليا انا كويسه
علي : نهي خافت يا مالك
مالك بفرحه : انت بتكلم بجد
نهي : اه خفيت ومش هقرفك تاني
مالك : الحمد الله يارب ده انا كنت شويه وهتجبيلي المراره 😂
الكل : ههههههههههههه
نهي بحزن متصنع : كده يا لوكا انا بجيب المراره بس قول بجيب القلب السكر مش المراره الوحده كده 😂
كرما بضحك : عندك حق انتي تجيبي الشلل كمان يا شيخه 😂
الكل : هههههههه....... فضلو يهزرو و يضحكو وجي بليل ومالك ولينا روحو وحصلت مفاجأة
يتبع الفصل السادس اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية الشلة الهبله" اضغط على اسم الرواية