رواية عشقت مصاص دماء الفصل الخامس بقلم محمد عاطف عمران
رواية عشقت مصاص دماء الفصل الخامس
المواظفين: احنا هنفضل هنا كتير احنا جعانين و عطشانين هنعمل ايه موظف من الموظفين: في مطبخ بتاع عمال النضافه مش بعيد من هنا بس لازم حد يغامر بحياته ويروح بعد تفكير موظف من الموظفين قال
الموظف: انا هخرج
الموظف التاني: ماشي
وخرج الموظف عشان يجيب اكل راح و جاب اكل الي ينفع يتاكل وخد مايه كتير ورجع بهدوء و كلو و شربو وفضلو مكانهم بس سمعو صوت كركبه في الاوضه بس بعد شويه مشي
•••••••••••••••••••••••••••••••••••
عند مليكه كانت نايمه و بتفكر في المتحول قامت من النوم علي صوت الفجر
مليكه قالت لنفسها: انا لازم اعرف حكايه المتحول دا
بعد ما وصلت الساعه 10
مليكه فوقت نور من النوم
نور: في ايه يا بنتي
مليكه: انا ماشيه عشان عايزه اجيب حاجات من البيت و عايز الفلوس من البيت و الفيزا
نور: ماشي بس معاكي مفاتيح
مليكه : ايوا معايا سلام
وبعدين مليكه ركبت عربيتها و توجهت الي المكان الي فيه المتحولين
بعد الوصول الي المكان الي قبلت فيه المتحول كوتش العربيه فرقع و مليكه قالت
مليكه: يا لهوي هو مجاش الي في المكان ده و يفرقع •••••••••••••••••••••♡فجاه♡••••••••••••••••••••••
لقت المتحول قدمها ♡
مليكه بخوف بتبص لقت متحول قدامها بصتلو بخوف كبير
لقتو بيقرب ناحيه العربيه
مليكه بخوف لنفسها: يارب لا يارب احميني المتحول لقت المتحول جنبها وحط ايدو ع الازاز وبيبصلها
مليكه رجعت ورا وفضلت تعيط من الخوف
المتحول وقف قدام العربيه وشاور علي عنيه وفضل ماشي لحد موصل عند بيت مهجور
مليكه مفهمتش هو عايز اي بس فكرت تنزل وتروح تشوف ف اي وعماله تدعي ميأذيهاش
فتحت مليكه باب العربيه والخوف مسيطر عليها خرجت لقتو بيقرب خافت وجريت جوا العربيه وقفلتها وفضلت تعيط
المتحول راح وحط ايدو علي الازاز وبصلها وكان باين في عنيه نظره هي معرفتش تفسرها ازاي خوف حب شر معرفتش قررت تنزل وتسبها علي ربنا
فتحت الباب لقتو شبه متحولين تأكدت انو متحول لسا هتجري مشي قدامها و شورلها يعني تعالي ورايه مشيت مليكه وراه وهي مرعوبه لحد موصلو البيت اللي شاورلها عليه ودخلو الي جوه و بعد ما دخلو البيت قفل الباب مليكه فضلت واقفه لحد ما لقتو بيقرب عليها غمضت عنيها باستسلام واتشاهدت
مليكه:اشهد ان لا الله الا الله واشهد ان محمد رسول الله
المتحول قرب عليها وخد دم من وشو و حط الدم علي وش مليكه وبعد تاني فتحت عنيها وبصتلو ب استغراب وفهمت ان حط دم ع وشها عشان المتحولين ميخدوش بلهم انها انسانه مش منهم
مليكه فاقت من تفكيرها و قالت: ان ان انتا بتعرف تتكلم
المتحول: شورلها يعني لا
مليكه فضلت واقفه متحركتش
المتحول: شورلها بانها تروح وراه
مليكه مشيت وراه لحد موصلو علي اوضه وشاور عليها بانها تدخل دخلت مليكه الي الاوضه و راحت قعدت علي السرير وهو قعد علي الكرسي فضل باصصلها
مليكه اتشجعت وقالت لازم تعرف حاجه عن باباها ومامتها ثالتلو: ممكن اسالك علي حاجه مهمه
المتحول شورلها بدماغو يعني قولي
مليكه: هو انتو هجمتو علي الشركه الكبيره الي بلون الازرق
المتحول: شورلها بدماغو يعني اه
مليكه بخوف: و حد وصل ل البدرون الي تحت و كان في الناس
المتحول: شورلها بدماغو يعني اه
مليكه بخوف اكتر: حد مات منهم
المتحول: شورلها بدماغو يعني اه
مليكه بعياط: كان فيهم ماما و بابا يعني يعني هما لاااااااااااا
المتحول قرب علي مليكه
مليكه رجعت لورا بخوف وقالت: متأذنيش كفايا خدتو بابا وماما وفضلت تعيط
قرب مسحلها الدموع الي علي وشها بصتلو باستغراب
مليكه بعياط: ممكن اطلب طلب منك
المتحول: شورلها بدماغو يعني اه
مليكه: انا جعانه اوي مفيش اكل هنا
المتحول: قام و نزل الي تحت جاب من تحت عيش توست و مربه مليكه ابتسمت اوي و كلت و هو عمال يبص عليها هيا و بتاكل بعد انتهاء مليكه من الاكل راح جاب لها مايه عشان البيت كان في سوبر ماركت مش بمسافه كبيره
مليكه: هو انتو في زعيم ليكو وكدا
المتحول: شورلها بدماغو يعني اه
مليكه: هو فين
المتحول: شورلها بايدو علي بيت كبير اوي اوي زي القصر مليكه: عليه حراس
المتحول: شورلها بدماغو يعني اه
مليكه: هو انا ممكن اروح هناك
المتحول: شورلها بدماغو يعني لا
مليكه: ماشي انا هنام بس بتقول لنفسها ان هيا لازم توصل للبيت دا
المتحول خرج ومليكه قفلت الباب ونامت
والمتحول كان صاحي بيراقب البيت
••••••••••••••••••••••••••••••••••
في بداية يوم جديد
مليكه صحيت الصبح عشان
هل مليكه هتوصل للبيت؟
هل مليكه ممكن تتأذي؟
هل المتحول دا هيساعدها تاني
يتبع الفصل السادس اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشقت مصاص دماء" اضغط على اسم الرواية