Ads by Google X

رواية حب ورد الفصل الخامس 5 - بقلم اية هلال

الصفحة الرئيسية

رواية حب ورد البارت الخامس 5 بقلم اية هلال

رواية حب ورد كاملة بقلم اية هلال

رواية حب ورد الفصل الخامس 5

ادهم : انا كمان بحبك
ورد مصدقتش ودانها من الي سمعته ولفت بسرعة وهي بتبصله باستغراب
ورد : ازاي بتحبني , امال انا كنت فين دلوقتي كنت في خطوبتك... ايه الي رجعك ورايا ! انا مش فاهمة حاااجة
ادهم قرب مني : اهدي بس الاول وهفهمك كل حاجة
- ورد : اهدا ازااي انت اصلا حبتني ليه وامتي انت ..
دخلت عليهم خطيبته وهي بتضحك : متسغربيش يا ورد احنا اصلا مش مخطوبين
ورد : اااه لا ممكن حد يفهمني ايه الي بيحصل بالظبط .
ادهم : بصي ياورد من ساعة ما جيتي المدرسة وانا حاسس نحيتك بحاجة وطول الوقت بكدب نفسي واشغل نفسي بحاجات تانية بالظبط زي ماعملتي وقلت لا ده الي بيحصل غلط ولازم تكزن قدوة وبتاع بس مقدرتش ماهو الحب مش يايدي المهم قعدت اقول اعقل كده يا ادهم وركز في شغلك لغاية ما قابلت مامتك في المدرسة وتكلمت معاها
فلاش باك
- ادهم : هو حضرتك مامت ورد انامدرس فزياء وعايز اتكلم مع حضرتك شوية
- ماما : اه طبعا اتفضل حضرتك هي عملت حاجة ؟
ادهم : لا ابدا
حضرتك انا عندي 23 سنة يعني تقريبا مابيني وبين ورد 6 سنين فرق .. انا بحبها وحاولت امنع مشاعري نحيتها ومقدرتش والكلام الي بقوله ده مش معناه ارتبطت بيها دلوقتي انا ممكن استناها لما تدخل الجامعة .. انا عايز حضرتك تساعديني
مامتها كانت مستغربة ومصدومة قي الاول بس وافقته بانه يعمل خطوبة اي كلام عشان يشوف رد فعل ورد
باك
ورد : ايه ؟ يعني انت مش خاطب وايه كمان بتحبني ... رغم ان ورد فرحت بالخبر ده لكن حست انها واقفة في عبث حست ان كل حاجة جت بسرعة ومكانتش متوقعة اطلاااقا انه يكون حتي بيفكر فيها
فضلت ساكتة خمس دقايق وبصتلهم بحزن : انا اسفة بس انا مش بحبك انت مدرس عندي فقط لا غير وتعديت حدودك
كان الكلام ده من ورا قلبها حقيقي لاكن كان ده الي لازم يحصل انتو متخيلين الي حصل ؟؟ .... دمعت ولفت وشها ومشت فورا
ادهم : هيا ليه عملت كده هو يعني انا اكبر منها بعشر سنين ؟... احنا بارضو كنا غلط مكنش لو لازمة الخطوبة دي قال باحباط : بس كنت عايز اعرف بتحبني ولالا ودلوقتي عرفت .... مشي وروح علي بيته الناس مشيت وخطيبته المزيفة مشيت كانت صاحبته ايام الكلية
روحت ورد البيت وهي قلبها متحطم هيا بين حاجتين يئما تحبه بجد يئما تنسي عشان ده غلط
ورد بعياط: ماما ليه عملتي كده ؟ يعني هو انتي عايزة تجوزيني وتخرجيني من حياتك بتتفقي معاه ليييه انا تعبت ياماما انا من اول السنة وانا بحاول اكتم مشاعري باي طريقة تيجي انتي وتبوظي كل حاجة كنتي تزعقيله تقوليله لاا هي صغيرة وانها مش بتحبك ليه وافقتيه
ماما : مكنتش اقدر اقوله لا انتي مشوفتيشكان فرحان ازاي وعينه بتلمع لما قالي انه بيحيك وهو ايه الغلط في كده هيستناكي لما تدخل جامعة وتتخطبوا ..... تعالي في حضني انتي اكيد محتجاني ياقلب ماما
اخدتها في حضنها ... حضن الام كفيل يحتويها ويطمنها شوية
تاني يوم
ورد حابسة نفسها في القوضة يا بتتفرج علي المسلسلات يا بتاكل يا بتقرأ يا بتصلي مفيش غير كده بتعمله
فتحت فيس بوك لقيت ادهم منزل بوست كاتب فيه " لقد جعل الحب مني طفلا صغيرا متلهفا علي لعبة من ألعابه الغالية .. احببتك من كل قلبي احببتك واريد صنع ايا شيئا من اجل عيناكي الصغيرتين لقد كنت ولهان في عينيك وملامح وجهك البريئة ولكن خذلتيني بكلماتك القاسية هل استحق ذلك منك ؟ اتمني ان تعودي الي لكي اتفرغ بالنظر لوجهك الذي خطفني من اول مرة "
ورد : لا مش هعود مش هعود عشان انت كمان ضحكت عليا عشن تشوف بحبك ولالا مش هعود عشان مينفعش مينفعش !
عدت اجازة ورد وهتروح تاني المدرسة بس المرة دي هتبان قوية ومش هتضعف قصاد بصته او كلامه نهائي
ورد :صباخ الخير ياجماعة وحشتوني اوي
كل صحابها جريو عليها وحضنوها اوي اد ايه ورد كانو مفتقدينها
عاليا : ليكي واحشة يا ست ورد الفصل وحش منغيرك حرفيا
ورد : اديني جيت اهو ياستي ها علينا ايه اول حصة
عاليا بضحك : مستر ادهم
ورد : ماشي انا هقعد عند سنية عند الكانتين واشرب قهوة لما حصته تخلص ولو قالك هي فين قوليلو هتيجي علي الحصة التانية
عاليا : اوكي يلا روحي قبل مايجي
ورد دخلت الكانتين
- ورد : سنية حببتي اعمليلي القوة والنبي
سنية : من عنيا يا ورد ياقمر .. استني بس هروح اودي النسكافية للاستاذ ادهم
ورد : ماشي بس والنبي متقوليلوش اني هنا عشان هربانة من الحصة
سنية : متقلقيش يا ورد
دخلت سنية الفصل ومعاها النسكافية
ادهم : تسلم ايدك يا سنية ... بقولك مشوفتيش ورد
سنية : لا يا استاذ ادهم هي يوم الاحد بتيجي علي الحصة التانية
ادهم : ماشي روحي انتي .
ادهم بدا يشرح وشايف ورد قاعدة مكانها بيتخيلها غصب عنو .... خلص شرح وخرج ولقاه ورد في وشه
- ادهم : ورد ممكن اتكلم معاكي ارجوكي
- ورد : اكيد يا مستر بس بعد اذنك عندي حصة
دخلت الفصل بكل برود وطلعت كتابها وهي بتبصله ببرود وهو يبصلها بحب
خرج وقعد مع المدرسين برا بيتكلوا ويضحكوا واجاه وقت البريك
- ورد : انا راحة يا عاليا للمديرة اسألها عن الورق المطلوب للنقل
عاليا : لسة مصممة باردو يا ورد
ورد : ايوا هو ده الحل الوحيد
خرجت ورد وبصت له منغير اهتمام وهو لسة رايح يكلمها مشت بسرعة لغاية المديرة فضل ماشي وراها وواقف برة المكتب وبيسمع الي بيقولو
ورد : ازيك يا مس كنت عايزة اعرف ايه الورق المطلوب للنقل من مدرسة لمدرسة
المديرة : ايه الكلام ده يا ورد ، ليه تسبينا كده ، ده الشهر الي اخدتيه اجازة كان وحش اوي هنا ، ممكن اعرف ايه السبب
ورد : والله هو مش سبب معين وطبعا ده قرار صعب عليا انا بحب المدرسة هنا اوي واصحابي بس القرار ده لابد منه ، ارجوكي يا مس ايه الورق المطلوب ؟
- المديرة : امري لله ، وقالتلها الورق المطلوب وانها تجيب مامتها تسحب الملف بتاعها
طبعا ادهم سمع كل ده
خرجت ودموعها علي خدها 
لقت ادهم مسكها من اديها : انا مستحيل اخليكي تمشي من هنا 
  • تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية حب ورد" اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent