رواية عشقت العنيدة الفصل الخامس بقلم بسنت حسين
رواية عشقت العنيدة الفصل الخامس
و جيه يوم طلوع النتيجة والكل علي اعصابة
وصلوا قدام باب المدرسة
عمر:خليكوا هنا هدخل انا اجبها
بسنت:لا انا عايزة ادخل
حنين:ايه خايفة لمطتلعيش الاولي وانا اطلع
بسنت:انا مش خايفة انا متأكده ان انا الاولي
حنين:تمام نتراهن
بسنت:كريب و فطيرة شكولاتة
حنين:وانا بيتزا وكشري
بسنت:اتفقنا
عمر:خلصتوا
احمد جيه هو و مريم
احمد:السلام عليكم
الجميع وعليكم السلام
مريم: بسنت و حشتيني اوي
بسنت:وانت يا قمر اسبوع بحالة مشفكيش
مريم:معلش بقا
احمد:جبتوها ولا لسه
عمر:مستنينكوا
احمد:ونعم الصحاب
محمود جيه
محمود:ازيكوا يا شباب
الجميع الحمد لله
بسنت:امال فين سارة
محمود:مش عارف كل اما ارن عليها الاقيها انتظار يا اما مبتروضش جيت علشان اشوفها
بسنت:خلاص انا هتصل بيها
ترن ترن ترن في بيت سارة
سارة:الو
بسنت:انتي فين يا زفتة
سارة:ليه الغلط علي الصبح
بسنت:اخلصي وقولي انتي فين
سارة: انا في البيت و نازلة اهو
بسنت:طب سلام
قفلت بسنت:نازلة اهي يا محمود
عمر:طب هندخل نجيبهم عقبال ماتيجي
البنات:ماشي
دخلوه و دقايق و خرجوا
بسنت:عملت ايه يا عم
عمر:حنين انتي جبتي269
حنين:يا هووو. حلو اوي
عمر:مبروك يا قلبي ❤️
بسنت:وانا يا عمر
عمر:معلش انا عارف انها صدمةو.
بسنت:خلاص متكملش وعنيها دمعت
عمر:جبتي 273
بسنت:ايه
عمر:مش مصدقة
بسنت:بتتنطط من الفرحة ايوه بقاااااا
مريم:مبروك يا صاحبي
بسنت:الله يبارك فيكي يا قلبي
عمر:مبروك يا حبيبتي
بسنت:الله يبارك فيك
مريم: وانا يا احمد جبت كام
احمد:انتي بقا جبتي 260
مريم بتضحك:والله والمجهود جيه بفايدة
بسنت:محمود سارة جابت كام
سارة من وراهم انا جيت
بسنت:اهلا
محمود:برن عليكي مردتيش ليه و كل ما ارن بقالي اسبوعين يديني انتظار
سارة بلا مبالاه:خلاص بقا و قولي جبت كام
محمود:مهما كان المجموع مش عايزك تزعلي اهم حاجة انك نجحتي
سارة:خلص يا ابني هتديني موشح الحياة
محمود بضيق من تصرفاتها:جبتي مقبول
سارة:كويس
محمود:يعني انتي مش زعلانة
سارة:يا ابني دا انا قولت خلاص هسقط
حنين:يلا بقا نروح اي حتة
بسنت:انا هتصل بحمو يجي معانا
عمر: وانت يا احمد هات اختك معانا
احمد:ماشي علي الاقل تطلع من الي هي فيه
بسنت كلمت حمو
حمو:ايه يا قلبي
بسنت:ازيك يا حبيبي
حمو:انا تمام بس حاسس ان فيه حاجة ورا المكالة دي
بسنت:بصراحة اه
حمو:قولي
بسنت:تعالي اخرج معانا
حمو:مين الي خارج
بسنت:انا و مريم و سارة و حنين و عمر و محمود واحمد و اختة
حمو:هو احنا مش قولنا تبعدي عن العيال دي
بسنت:معلش يا مودي بقا صحابي(صحابك ولا خارجة مع حبيبك😂)
حمو:ماشي مسافة السكة وجاي
بسنت:هنستناك علي الكافية
باي
احمد بيكلم ليلي
احمد: لولتي 🌸
ليلي:نعم يا قلبي
احمد:البسي و تعالي علي الكافية
ليلي:ليه
احمد: كلنا متجمعين تعالي اقعدي معانا
ليلي:ماشي سلام
عمر:يلا
كلوا راح الكافية
عمر:ازيك يا حمو
حمو:تمام انت عامل ايه
عمر:تمام
سارة:يلا بقا نروح الملاهي
بسنت:اوافق الرأي
محمود:يلا
وراحوا ولعبوا وجم مروحين وحمو اتعرف على ليلي
وكل واحد ماشي لوحده
عمر:مبسوطة
بسنت:اويي
عمر:بحبك
بسنت: امم يا مريم
عند محمود وسارة
محمود:انتي بقالك اسبوعين مختفيه ليه و كمان مبترديش عليا
سارة:عادي
محمود:هو ايه الي عادي
سارة:خلاص بقا يا مريم و مشيت
عند احمد و مريم
مريم:حماده
احمد:قلبه
مريم:وحشتني اوي
احمد:وانت اكتر عارفه
مريم:ايه
احمد:مش عايزك تمشي وتسبيني
مريم:مين قال كده انا هفضل متشعلقة في رقبتك ليوم القيامة
مريم يوهه بينادو ليه دول
عند حمو وليلي
حمو:مقلتيليش بقا انتي في سنة كام
ليلي:انا في تالتة كلية هندسة
وانت بقا
حمو:انا متخرج من كليه هندسة من تلت سنين اشتغلت سنتين هنا في مصر و الشركة الي انا شغال فيها فتحت فرع في امريكا و طلعوا اكفأ الموظفين وانا كنت من ضمنهم و اشتغلت سنة هناك و جيت ا اسس شركة خاصة بيا
ليلي:ربنا يوفقك
حمو:بما ان انتي كمان في هندسة ممكن تساعديني
ليلي:بس انا لسه بدرس
حمو:وايه يعني ابقي تعالي بعد الجامعة وعلي الاقل متقعديش لوحدك
ليلي: تمام هفكر وارد عليك
طبعا كلكوا بتسألوا فين حنين
حنين كانت ماشية لوحدها و باين عليها الزعل
عمر:مالك يا حبيبتي
حنين: مافيش
عمر:مافيش ازاي دا انتي شكلك تعبان اوي
حنين:لا دا بس إرهاق
عمر:ماشي معني عارف بس هعمل نفسي مش واخد بالي
حنين:عارف ايه
عمر:بتحبيه
حنين:محمود لا طبعا
عمر بخبث:ومين جاب سيرة محمود
حنين:اصل...
عمر:خلاص اهم حاجة تنسيه لأن هو بيحب غيرك ومينفعش تبصيلة
حنين:ماشي
وكلوا روح
تسريع في الاحداث
بعد مرور ثلاث سنوات
حمو اتجوز ليلي وبيشتغلوه مع بعض في الشركة و هي حامل و فضلها حجات بسيطة وتولد
واحمد خطب مريم و محمود هيخطب حنبن (هتعرفوا الي حصل بعدين) و انهاردة خطوبة بسنت و عمر
بسنت:هو انا حلوة
مريم:والله يا بنتي ارحميني قمر
بسنت:حاسه ان فيه حاجة غلط
حنين:بقولك ايه يا بت انتي و ربنا هموتك زهقتيني
بسنت:هدي اعضائك يا حاج مش كده
مريم:ما انتي بصراحة تنرفزي العفريت
ليلي داخلة
ليلي: ايه مخلصتوش لسه
مريم:خلصنا بس العروسة مطلعاه عيناه
ليلي:لازم تدلع
بسنت:ايه البشوات هيجوا امتي نسيت اقولكم ليلي حامل في توأم
ليلي:والله انا خايفة
حنين:من ايه
ليلي:لا يورثوا عرق العبط من عمتهم
بسنت:احييييه انا عبيطة
مريم:واكبر عبيطة
بسنت:يا ولاد الجزمة لا مواخذة الكلام مش ليكي توجه لي ليلي
ليلي:طب يلا هنتأخر الواد بره هيطق
بسنت:يا نهار اسوح دي قراية فتحة يعني
مريم:يلا يا اختي
خرجوا
حمو:ايه القمر دا
بسنت:تسلم يا حبيبي
ماما:في بنت تقول تسلم
حمو:خلاص بقا يا امي
ماما:عشت و شوفتك يا هبلة عروسة 😂
بسنت:انا مش عارفة عماله اتهزق من الصبح ليه
بابا:ما عاش ولا كان الي يهزقك و ابوكي علي وش الدنيا
بسنت:ربنا يخليك ليا يا احلي بابي في الدنيا
بابا:طب يلا تعالوا
عمر اول ما شاف بسنت تنح
باباه عمر:ايه يا واد مالك
عمر:....
بابا:ولا و عرفت تنقي
عمر:......
بابا:قرصة.
عمر:اه فيه ايه
بابا:شكلك واقع
عمر:ايه رايك
بابا:لا مزة
عمر:ايه يا بابا دي هتبقي مرات ابنك
حمو:ولا احنا لسه في اولها لو زعلتها و عملتلها حاجة ضيقتها همحيك
عمر:دا انا هشيلها في عيني
يتبع الفصل السادس اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية عشقت العنيدة" اضغط على اسم الرواية