Ads by Google X

رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الخامس 5 بقلم رحمة كريم

الصفحة الرئيسية

     رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الخامس بقلم رحمة كريم


رواية ماذا يسمى هذا العشق الفصل الخامس 

يونس :نعم لا طبعا مستحيل ابدا
after 5Minutes 
يونس بنرفزه :اركبي العربيه يلا
عشق بخوف :حاضر
عشق الكرسي الخلف
يونس بنرفزه :انا مش السواق بتاعك عشان تركبي خلف أنزلي اركبي امام
عشق في نفسها :حسبي الله ونعم الوكيل فيك
يونس :بتقولي حاجه
عشق :ها لا
يونس :اركبي
في الطريق
عشق :شكرا جدا يا استاذ انك وصلتني
يونس :انتي مفكره اني وصلتك عشان خاطر عيونك يعني
عشق بعصبيه :وانا مطلبتش منك انك توصلني كنت اقدر اروح لوحدي على فكره
يونس :خلاص احنا فيها تحبي أنزلك هنا
عشق بلعت ريقها بصعوبه :ازاي يعني انت مش شايف انا المكان ظلمه ازاي ومافيش حد على الطريق
يونس :مايهمنيش
عشق :انت ازاي كده
يونس :يعني ايه
عشق بضحك :شبه الثور ااوي
يونس بعصبيه وويقف العربيه فجاءه :انتي اتجنننتي ولا ايه انتي عارفه بتتكلمي مع مين
عشق بسخرية :هيكون مين يعن
يونس بمقاطعه :يونس البحرواي
عشق بضحكه :هيكون مين يعني يونس البحرواي زيك زي اي واحد غبي شوفته في حياتي
يونس بصوت عالي :انا بقى هوريكي الغبي ده
عشق :هتعمل ايه يعني 
يونس :يعني انتي مش خايفه 
عشق :مش بخاف الا من الي خلقني، ويوم مخاف اخاف من واحد شبه الثور 
يونس بعصبيه :انا بقى هوريكي الثور، انزلي 
عشق بخوف :انت مجنون انت عايز تنزلني لوحدي في مكان زي ده 
يونس ببرود :عادي جدا مايهمنيش، وبعدين مالك يا قطه خايفه كده مش كنتي دلوقتي عامله ١٠٠راجل اتفضلي بقى وريني هتعملي ايه 
عشق بخوف :انا بخاف من الضلمه 
يونس :خلاص ابقى نفذي الشرط 
عشق :شرط ايه 
يونس :تعتزري 
عشق :انا اعتزر وليك انت شكلك اتجنيت انا عندي امشي في مكان زي ده الا ان واحد سافل وحقير زيك 
يونس بعصبيه :انا سافل وحقير انتي شكلك نسيتي نفسك انتي مجرد خدامه عندنا 
عشق :الخدامه إلى مش عاجبه حضرتك دي عندها كرامه مش عندك 
يونس بعصبيه مسك ايدها جامد جدا 
عشق بصوت عالي :أنت اتجننت ولا ايه ازاي تمسك ايدي كده سيب ايدي 
يونس ببرود :مش هسيبها ووريني هتعملي ايه 
عشق بعصبيه :انت سافل وحقير
يونس :انا سافل انا بقى هوريكي السافل ده هيعمل فيكي ايه عشان تفكري تعلى صوتك عليا تاني 
عشق :ياترى المره دي هتعمل اي
قاطعه يونس بقبله عنيفه 
عشق فضلت تضرب يونس في صدره بس كأنه صنم لا يتحرك 
عشق ضربت قلم ليونس
يونس وهو بيبعد عنها :انتي عارفه انتي عملتي ايه دلوقتي 
عشق :عارفه كويس جدا عشان انت واحد سافل وحقير وده عشان تحترم نفسك معايا 
نزلت عشق من العربيه لقت تاكسي ركبته 
اما يونس ظل ينظر علي أثرها وتوعد لها أنه هياخد حق القلم وانه لا ينتقم منها عشان رفعت صوتها عليه وضربته باقلم 
**********************
رحمه روحت بيتها بعد ماقررت هي ورضوي انهم هيبدا في إجراءات السفر
رحمه :ازيك يا ماما عامله ايه انهارده
ام رحمه :ايه الي انتي عملتيه انهارده ده
رحمه :عملت ايه
أم رحمه :ابوكي زعلان. منك ااوي
رحمه بعصبيه :ده مش ابويا انا ابويا مات من زمان وخلاص
ام رحمه :ده كمان ابوكي ده بيعاملك كأنك بنته واكتر
رحمه بسخريه :بنته قوليله يبعد عني
ام رحمه :يبعد عندك ازاي يعني
رحمه :عشان هو كل مره بيحاول يتحرش بيا
ام رحمه ضربتها قلم من شدته وقعت على الأرض :انتي قليله الأدب انتي ازاي قولي كده على جوز امك انتي كدابه 
رحمه بعياط :انا مش كدابه بقالي سنين بقولك لحد ماتعبت وانتي مش عايزه تصدقني 
ام رحمه :أصدق ايه أصدق انك بتعملي كده عشان مش بتحبيه 
رحمه :مش عارفه اقول حاجه غير حسبي الله ونعم الوكيل انا عارفه ان ربنا هيجيب ليا حقي منه 
سابت امها تفكر في كلام بنتها 
امها في نفسها :ياتري كلامك صح يا رحمه ولا لا
عقلها :اكيد بتكدب شريف راجل طيب وعمره ما يعمل كده مستحيل هي كدابه بتعمل كده عشان بتكره 
امها :ربنا يهديكي يارحمه 
**********************
عشق روحت بيتها كانت الساعه ١٠مساء
عشق :سلام عليكم 
هند :مالسه بدري يا هانم كنتي فين لحد دلوقتي 
عشق :'كنت في الجامعه. 
هند :هي الجامعه بتبقى لحد الساعه ١٠بليل، شوف بنتك بقى يا عبد الله كانت مع مين واتاخرت كل ده ليه 
عبدالله بعصبيه :كنتي فين 
عشق :كنت في الشغل 
عبد الله :لحقتي تدوري على شغل بسرعه دى وتشتغلي كمان 
عشق :قرأت في اعلان عن شغل وقدمت و وافقه عليا 
هند بفرحه :وهتاخدي كام بقى 
عشق :إلى هاخده على قد مصاريف الجامعه بتاعتي 
هند :انتي هتعمليهم عليا انا يا بت انتي هتقضبي كام هتلاقي مبلغ كبير وعايزه تخبيه مننا. 
عشق :مش بخبي حاجه عليكم مش عايزه تعرف يا بابا هشتغل ايه 
عبد الله :مش عايز اعرف طول ماهي حاجه بتدخل فلوس وخلاص 
الكلمه دي وجعت قلب عشق اوي 
عشق :هشتغل خدامه 
عبد الله :مش مهم انتي مش صغيره انك تشتغلي شغلانه زى دى 
عشق :شكرا يا بابا انا هدخل انام 
هند لعبدالله :انت مش ناوي تقولها بقى ولا ايه 
عبد الله :الصبح انشاء الله 
عشق دخلت غرفتها ووقفت أمام المرأه لقت أن شفايفها اتعورت واحمرت جدا 
عشق وهي بتلمس شفايفها :واحد سافل وحقير هو ازاي يتجرأ ويعمل كده والله ما هسيبك يا يونس وهوريك مين عشق دي 
عندما ذكرت عشق اسم يونس قلبها فضل يدق جامد ااوي كأنه هيطلع بره جمسها 
عشق وهي حاطه ايديها على قلبها :انت بدق ليه لا اكيد ما فيش حاجه نامي احسن وشيلي كل ده من دماغك احسن 
*****************************
في مكان ملئ بالرقص والخمر وبنات الليل مكان نسين ان فيه ربنا شايفهم 
يونس قاعد يشرب خمر وصوره عشق مش مفارقه خياله 
زياد :كفايه كده يا يونس ده سابع كأس تشربه لحد دلوقتي 
يونس :مالكش دعوه انت 
يونس وهو قاعد جت فتاه كانت ترتدي فستان قصير جدا شفاف موضح تفاصيل جسمها 
الفتاه بدلع وهي بتقرب من يونس :ايه يا باشا قاعد لوحدك ليه تحب نساعدك 
يونس :انتي ازاي تقربي منى كده ابعدي عنى احسلك فاهمه 
الفتاه وهي بتلمس وجهه يونس :كده برده يابشا 
يونس مسك ايدها جامد جدا لدرجه انها كانت هتنكسر في ايده قولتك ابعدي عني فاهمه 
زياد :كل ده عشان حاولت تقرب منك اومال بقى لو 
يونس بمقاطعه :قلهم زي بعض عشان كده عمري هخلي اي انثي تقرب مني 
زياد :استأذنك انا بقى يا Bossشايف المز إلى هناك ده انا رايحله 
يونس :رايح لزباله 
********************
في الصباح على أبطالنا الحلوين 
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
عشق جهزت عشان تروح الجامعه 
عشق :انا هنزل اروح الجامعه وبعدين الشغل 
عبد الله :استنى عايزك في موضوع الاول
عشق :معلش يا بابا عندي محاضره مهمه دلوقتي مش هقدر اتأخر عليها اما ارجع نتكلم سلام 
بعد ما عشق خرجت 
هند :قولتها على الموضوع ولا لسه 
عبد الله :لسه قالت إنها عندها محاضره مهمه دلوقتي لما ترجع بليل بقى 
هند :انا عارفه انك مش هتقدر تقولها لو مش قادر انا قولها 
عبد الله :انا هقولها بس الموضوع محتاج صبر شويه 
هند :أنا عايزه الموضوع ده يتم في أقرب وقت 
عبد الله :حاضر 
********************
عند لمياء في الجامعه 
لمياء :قولي بقى عملتوا ايه امبارح 
سمرا :طلب انه يقابل بابا وانا اخدت منه ميعاد هايجي يتقدم رسمي بعد بكره 
لمياء وهي بتحضنها :الف مبروك يا قلبي 
سمرا :عقبالك يا حبيبتي 
لمياء :لا انا لسه بعد ما اتخرج واشتغل كمان ابقى افكر اتجوز 
سمرا :طب ما تشتغلي في بيتك 
لمياء :انا اصلا كارها فكره الجواز دي نهائي وهركز في شغلي بس 
سمرا :شغلك ايه انتي اشتغلتي 
لمياء :نسيت اقولك زياد ابن عمتي رجع وخدني معاه اشتغل في شركات البحرواي 
سمرا :شركه البحرواي دي من احسن الشركات عالميا 
لمياء :شوفتي بقى اشتغل في شركه البحرواي ولا اتجوز 
سمرا :الاتنين 
لمياء :انا ليه اتجوز واحد اقعد اطبخ واكنس واغسل واكل عيال واخلف وهو في الأول ولا في الاخر اسمه جوزي ليه لا طبعا انا مش مقتنعه بفكره الجواز 
سمرا :انتي معقده انتي المفروض تشتغلي مع رضوى الشربيني احسن 
لمياء بضحك :ياريت والله يجيلي فرصه وانا وافق 
سمرا بضحك :والله انتي مجنونه 
*********************
عشق خلصت الجامعه وذهبت إلى قصر البحرواي 
عشق كانت واقفه بتطبخ وريحه الأكل كانت في القصر كله 
جاء يونس من الشركه بس شدته ريحه الاكل وذهب إلى المطبخ 
يونس :ايه ريحه الأكل دي انتي الي عملاه يا داده 
الداده :لا يابني دي عشق 
يونس بسخريه :وهي بتعرف تعمل اكل اصلا 
عشق :اه عشان كده دخلت المطبخ على ريحه أكلي ده 
يونس :ده انا فكرت ان في حريقه هنا فادخلت اشوف في ايه
عشق بعصبيه :انا ريحه اكلي حريقه حاضر
يونس :اعملي عصير وطلعيه فوق بس انتي الي تعمليه ياداداه 
يونس خرج والداده عملت العصير وهي خارجه هاله ندت عليها 
الداده :معلشي يا عشق طلعي العصير لاستاذ يونس عشان اشوف المدام عايزه ايه 
عشق :حاضر 
عشق كانت متعصبه جدا قررت تنتقم منه كان معاها علبه حبوب هلوسه وضعت اثنين منهم في كأس العصير 
عشق في نفسها :عشان تحاول تضايقني تاني يا يونس 
ذهبت عشق ذهبت إلى غرفه يونس
دق دق دق دق 
بس محدش فتح قررت تدخل العصير على الطاوله وتخرج 
فتحت الباب ملقتش يونس في الغرفه وضعت العصير على الطاوله لقت باب الحمام بيتفتح 
عشق انصدمت لما شافت.

يتبع الفصل السادس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent