رواية قدر النسر الفصل الخامس بقلم بسنت حسين العقاد
رواية قدر النسر الفصل الخامس
دموعها نازلة ولقت حد بيزعق باسمها لفت هي و جبل ومحمود
نسر:قدر انتي بتعيطي ليه ايه الي حوصل
قدر مسحت دموعها لا عادي مافيش حاجة
نسر:متأكده عاد
قدر:اه بعد اذنكوا
وجبل و محمود بيتسحبوا علشان يطلعوا
نسر:وقف منك ليه
جبل:خ خيير يا اخوي
نسر:ايه الي موقفكون مع قدر لوحدكم اكده
محمود:مافيش يا اخوي
نسر بحزم:ايه الي موقفكون هنا لوحدكوم
جبل:ما قلك يا اخوي مافيش
نسر:انا مبحبش اقول كلامي مرتين
محمود: خلاص هقولك وحكاله علي الي عملتة والي حكولها
نسر:ههه اه يا بنت المجنونة
كل واحد هلي اوضتة
ونسر طلع عند قدر
تك تكتك
ميار:فتحت فيه ايه يا اخوي
نسر:قدر فين
ميار: اكيد في الحمام
نسر:طب قوليلها تخلص علشان نسر عايزك
ميار:ماشي
ميار:يا قدر
قدر:امم
ميار: نسر عايزك تحت
قدر:مقلكيش ليه
ميار:لا يا خيتي
قدر نزلت تحت
نسر:ايه الي عملتيه دا
قدر باستعباط:انا دا انا كنت نايمة
نسر:وه وانا كنت بكلم مين عاد من دقايق
قدر:انا يا نسور
نسر ضحك
قدر:ايوه يا عم اضحك محدش واخد منها حاجه
نسر:بس يصوح الي حوصل
قدر:معلش اصل انت عارف اني تعبانة و وضحلي انا عملت ايه
نسر:حلو دور النداهة
قدر:انت عرفت
نسر: كويس ان ابراهيم مطخكيش عيارين
قدر:يعني بزمتك مش يستاهل
نسر:يستاهل يا قدور
قدر:طب تصبح على خير
نسر:وانتي من اهل الخير
قدر طلعت و نسر واقف
نسر في نفسه:مش عارف جرالك ايه يا نسر
قلبه:حبتها
عقله:ماينفعش افرض متجوزة او بتحب
قلبه:بس انت بتحبها
عقله:طب ممكن مبتحبكش
نسر نفض كل الأفكار دي والعقل يفوز كالعاده
نسر:مش عارف نسر الي مافيش حاجة بتصعب عليه و قلبه ميت قلبه يرجع ينبض بالحب تاني
نسر طلع اوضته وناموا
الصبح قدر صحيت ولقت علي الارض فارين
قدر: اعااااااا يا جببلل
جبل:جيه علي الصوت:فيه ايه يا قدر مالك واقفة كده ليه
قدر: اعععععع حاسب فارين وراك
وفي ثواني كان جبل جنبها علي السرير
جبل:يلاهوي وهنعمل ايه عاد
قدر:يا نهار اسوح هي دي الرجولة هههههههههههه 😂
جبل:اسكتي و خلينا ننادي
قدر:نادي علي ادهم هو اوضتة قريبة و هيسمعنا
يا ادهههههههم ياااا ادهمممممممم
جيه محمود علي الصوت
محمود:اي فيه ايه بتنادو علي ادهم ليه
قدر:هو انت ادهم
محمود:لا
جبل:امال جيت ليه
محمود: كنت بشوف فيه ايه
قدر:طب بص وراك كده
محمود:اععععع ايه فران
ضحكوا هههههههههههه 😂 هموت هههههههههههه 😂
محمود:ايه الي جابني هنا اه
جبل:نادوا
يا ادهممممم
ميار جت:بتعملوه ايه في الاوضة ياصيع
محمود:من غير شتيمة تعالي جنبنا
ميار:ليه
جبل:بصي وراكي
ميار:اعععععععع يا ولاد الجزمة وسيبيني جنبهم
جبل:احنا كل ما بنادي علي ادهم ما ببجيش نادوا علي نسر
يا نسسسسسسسر يا نسسرر
ادهم جيه:بقالوا ساعة بتنادوا عليا فيه ايه
جبل:يعني انت يا نطع سامع ومراضيش تيجي
الفران قربت مت رجل ادهم
ادهم:اخلصوا قولوا فيه ايه
محمود:بص تحت رجلك
ادهم بص و في ثواني وكان جمبهم
ميار:انت فيك حاجة يا دومي
ادهم:يعني انتي عارفة ان فيه فران و سيباني واقف
ميار:معلش يا دودي
جبل:انتي يا بت اخوكي واقف عاد
محمود:بطلوا جو العشق الممنوع دا
قدر:انتوا سايبين الفران وقاعدين جنبنا
ادهم:نعمل ايه عاد
قدر:من المفروض أن احنا بنات انتوا ايه بقاااااا
ميار:خلاص نادوا علي نسر
نسر نسر وبعد فترة جيه نسر
نسر: ايه الي موقفكم اكده و في اوضة قدر و ميار
ادهم:بص وراك و هتعرف
بص وراه و ياريته ما بص و ثانية و كان جمب قدر
الكل ضحك 😂
قدر:ههههههه عاش يا رجالة الاسيوطي هههههههههههه 😂 هموت واعرف ازاي بتخافوا من حتة فارهههههههه
نسر:خلاص بقا هنعمل ايه
ادهم:نادوا علي حد
قدر:هي المشرحة ناقصة قتلة
نادوا يا رقية يا زينة يا ريم
و بعد عناء جيه سليم
سليم: متجمعين عند النبي
قدر:انشاء الله بس اوعي توكسنا بقي وتعمل زيهم كده
سليم:فيه ايه
ميار:ورااااك
سليم بص و مات من الضحك
ههههه ميرا عملتها فيكم
قدر:ومال ميرا بالموضوع دا
سالم:هقولكوا
Flash back 🎬
ميرا:سليم ممكن اطلب منك طلب
سليم:ومن امته الادب دا
ميرا:هطلب ولا امشي
سليم:قولي عايزة ايه علشان مش فاضي
ميرا:عيزاك تصتادلي فارين
سيلم:و اشمعني
ميرا:هجبلك رقم ضحي بنت بياعة الفجل
سليم:انا بقولك ليه مش المقابل
ميرا:عيزاهم
سليم:تمام هاتي الرقم الاول
Flash back 🎬
سليم:وبس
نسر:اه يا و**خ
سليم:مكنتش اعرف انها هتحطهم هنا
قدر:طب يلا يا جماعة نطلع و نسيب سليم يموتهم
الكل طلع بعد سليم ما شالهم
قدر:استني يا سليم
سليم:انا اسف يا خيتي بس مكنتش اعرف
قدر:عادي بس اسمع
نروح اوضة ميرا اول ما تطلع من الحمام و متوقعة ان الفران في اوضة قدر تلاقيهم في وشها
ميرا:اععععع الحقوني وجريت علي الباب بس قدر واقفة من بره و قفلت الباب بالمفتاح
ميرا:الحقووني والفران من هنا لهنا وميرا عمالة
بتجري في الاوضة
ميرا:ارجوكوا خرجوني من هنا
قدر من بره:من حفر حفرة لاخية وقع فيها
ميرا:ارجوكي يا قدر خرجيني
قدر:اتحيلي شوية
جبل:علشان تعملي معاها كده تاني كويس
ميرا:والنبي افتحولي
وبعد مرور ساعتين و بكاء ميرا فتحولها
ميرا:هئ هئ هئ والله لاندمك يا زفتة
محمود: يابت حرمي لحسن المرة الجاية تكوني ميتة
ميرا قفلت الباب في وشهم تاني وكل واحد راح اوضتة وجية المساء
وقدر اتفقت مع محمود و جبل انهم ينزلوا الجنينة بليل و يجيبوه ادهم و سليم
والبنات هينزلوا
قدر:يا زينة
زينة:نعم
قدر:هتي رقية و ريم و حصلينا علي الجنينة
زينة:ماشي
قدر بتخبط علي باب نسر
قدر:نسووور يا نسوور
نسر:نعم
قدر:تعالي معايا
نسر:فين
قدر:الجنينة
نسر:تاني
قدر:لا لسمح الله كلنا نازلين نقعد مع بعض
نسر:يلا
نزلوا وراحين علي ابراهيم اول ما شفهم داره دموعوه وخباة الصورة كالعادة
ابراهيم:جاين كلكوا بربطة المعلم يعني
نسر:جايين نقد معاك
سليم:ايه رايكوا نلعب
قدر:فكرة حلوة
محمود:هنلعب هو احنا صغيرين
قدر:حوش الي كان لسه خايف من فار
ريم:طب هنلعب صراحة
وبدأوا لعب وجية الدور علي جبل
محمود:يلا رقية هتسأل جبل
رقية:ايه اكتر حاجة اثرت فيك؟
جبل:موت ابوي
الجميع :الله يرحمها
نعيمة جت :هو انا علشان بقالي يومين عند خيتي متسقلوش عني
نسر:جيتي في وقتك
ولعبوا تاني وجية الدور علي محمود
ابراهيم هيسأل محمود
ابراهيم:ايه اكتر حاجه بتحبها في الحياة
محمود:انتوا
ولعبوا والدور جيه علي قدر
ونسر هيسألها
نسر:بتحبي؟
قدر:مش عارفه
وجيه الدور علي سليم
و ريم هتسأله
ريم:ايه مواصفات فتاة احلامك؟
سليم:عايزها حور عين
نسر:يا سلام يا سيدي
وقدر دمغها بدأت توجعها وتيجي في خيالها صور من حياتها
قدر: بعد اذنكوا
نسر:مالك
قدر مشيت من غير ما ترد
ابراهيم:مالها دي
نسر وميار قاموا راحولها
ميار:مالك
قدر:بتعيط بوجع مش قادرة
نسر:مالك فيه ايه
قدر: الحقيني صور البنت الي قولتلك بحلم بيها عمالة تتكرر في خيالي
الكل طلع
وبعد شوية خدت العلاج و نامت
محمود:هو ليه في كلام معين بتسمعه و دماغها بتوجعها
ادهم:اظن ان الحجات دي مرتبطة بحياتها الي قبل الحادثة
نسر:انا قررت اعرف كل حاجة بعد فرحكوا
ومرت الايام وجيه يوم الفرح
ميار:ايه شكلي حلو
قدر:والله قمر
صوت المزمار والطبل البلدي و رقص نسر و ادهم بالعصيان الصراحة كان روعة
زينة:يلا يا عروسة عريسك مستنيكي
نعيمة:خلي بالك من الواد يابت
رقية:ايه يما بدل ماتقوليلوا هو خلي بالك منها
ريم:لا علشان ادهم الحتة الشمال بعد نسر هههههههههههه 😂
و نزلوا و هيصوا وجيه وقت يطلعوا
ميار:ونبي يا خيتي ما تسبيني
قدر:بت امشي انا اصلا مش عارفة هنام ازاي منغيرك
ميار:خلاص تعالي نطلع ننام
ادهم:وحياة امك
نسر:في اية يا واد والله هطلقها منك
ادهم:ياعم هو انا لحقت
نسر:طب يلا خود عروستك و اطلع
ادهم:تسلم يا كبير
طلعوا بين زغاريط وتهنية وحقد
في الاوضة
ادهم:اخيرا
ميار:احمم انا
ادهم:انتي تسكتي خالص
وسكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح
وسارت مرتة امام الله وامام القانون
نروح عند نسور و قدور
نسر:عقبالك
قدر:عقبالك انت كمان
نسر:يسمع منك ربنا
قدر:ههه طب جبل عيزاك دقيقة
جبل:عيوني
قدر:هطلب منك طلب
جبل:عنيا ليكي يا قدور
قدر:اسمع.............
جبل:يابنت المفترية هههههههههههه 😂
قدر:هات بس
جبل: تمام اعرف حد ولا لا
قدر:ممكن تعرف محمود و سليم
جبل:باي انا علشان اروح اجيب الحاجة
وشرقت شمس يوم جديد وأحداث جديده رائعة
ميرا:اععععععع اه يا ما اهههههه
يتبع الفصل السادس اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية قدر النسر" اضغط على اسم الرواية