Ads by Google X

رواية انا من احببته الفصل الخامس 5 بقلم آيات

الصفحة الرئيسية

   رواية انا من احببته الفصل الخامس  بقلم آيات


رواية انا من احببته الفصل الخامس 

ادهم سمع الي حصل راح يدور عل صلاح 
ابوه  راح يشوف هايدي
في مكان هادي 
كان صلاح اعد مولع سجاره
ادهم بيقرب علي واول ما صلاح ييلفلو 
ادهم بيديلو ب البوكس ف وشو
وبينزل في ضرب
ادهم بيفضل يضرب ف صلاح وصلاح بيحول يدفع عن نفسو بس ادهم الطاقا الي جوه بسبب الي حصل مخلي مش شيف قدمو
ادهم مسك صلاح من لياقه القميص  وقالو
انت اغباا واحد انا شفتو ف حياتي انت واطي وحقير ومتستهالش اي حاجه  هيا عملتهالك 
صلاح ب كل غضب ابعد  عني انت وهيا دي وحده  واطيه وتستهل دي سبتني لمه انا
 حبتها وراحت اتخطبت للكلب الي اسمو محمود
 ‏ ولمه وحده غيرها حبتني هيا بعدتها عني ولمه الكلب الي كانت  مع سابها رجعتلي  
 ‏صلاح كمل كلامه ب غضب
 ‏ انا انا حبيتها بجد ولسه بحبها  بس هيا معملتش حاجه غير انها اذتني
ادهم بهدو ماشي ياصلاح انا  بقاا هسمعك
ادهم طلع تليفونه  الو ادوني الواد الي مربوط عندكم
محمود  بتعب من تأثير  الضارب
الو ياصلاح
 انا ساره صحاب ياصلاح 
 ‏ ساره لمه عرفت انك  بتحب هايدي راحت قالت لها انك بتحب وحده تانيه وانك مش عيزه عشان هيا كمان كانت بتحبك وهيا وساره
  كانو صحاب وبعدها ساره عرفتني عل هايدي عشان انت تصدق انها مش عيزاك
 ‏وساره انا وساره اني ساره تبيعك البيت بتعك ولارض والشركه بتعتك وغير كده هيا مش بتحب هايدي 
 ‏هايدي قبل فرحكم انت وساره
سمعتني انا وساره 
 وعرفت الحقيقه وراحت دورت وراء
 ‏ ساره ف قضيه قديمه  كانت عليها وحبستها ده طبعن لمه سبتني انا  كمان  ولبستني قضيه لمدت سنه ونص
وسارا لمه خرجت اتفقت معيا اني احنا نكمل الخطه خصوصا انك دلوقتي  بتكرهه هايدي 
ادهم قفل الخط 
وبص في وش صلاح الي ملمحو كله حزن
ادهم..  انا بقاا هكملك هايدي عملت كده  لي
هايدي عملت كدا  عشان  بتحبك وتجوزتك ب مزجها علشان  بتحبك بعدت عنك ساره زمان عشان  بتحبك كانت خيفا تقولك متصدقهاش استنت لمه جبت محمود  عشان كان هربان
كانت.  هتقولك كل حاجه لمه تتاكد انك بتحبها عشان  متتجرحش
عشان تكون جنبك ومتخليش حاجه  تقصر فيك 
بعد  شويت وقت
ادهم سابو ومشي وراح يشوف هايدي
صلاح  مش قدر يوصف فرحتو اني هايدي بتحبو ركب عربيتو بسرعه وهو مش مفكر ف حاجه غير ف  هايدي يخدها ف حضنه
ادهم وصلاح وصلو البيت ف وقت واحد 
بس لقيو نااس كتير قدام البيت
وناس لبسه اسود
صلاح حط ايدو عل قلبو ودخل البيت 
لقا ستات كتير لبسين اسود وعملين يعيطو
جري عل امه..  امي امي ردي عليه مين مين يا مات 
امه بصتلو بحزن وسكتت
ابو حط ايدو عل كتفو
شد حيلك يابني هايدي تعيش انت 
مستحملتش الي انت عملته 
 ماتت بى ساكته قلبيه
صلاح حس اني ادنيا وقفت صلاح تكلم بتوتر
يابا  انا عارف انك بتعمل كل ده عشان اصالحها صح صح انا جاي اصالحها انت عارف اني بحبها واني مكنتش بخلي حد  يزعلها واحنا صغيرن 
مكنتش بستحمل حد  يبصلها
صلاح كمل كلامه ودموعو نزله
اطلع اطلع اطلع ياابويا  نديها اصالحها خلاص هيا دايمن معيا ومش هتسبني
ف لحظه دي كانو مخرجين النعش بتع هايدي
صلاح جري عليهم وبدا يزعق 
سبوها هيا مش هتسبني لا ياهايدي متسبنبش انا محبتش غيرك سمحيني 
....... 
ابو  مبقش عارف يقول اي غير انو دموعو نزله عل بنت اخو
صلاح بدا يصرخ..... هاايدي لا ارجعي انا بحبك والله بحبك 
جنازه هايدي طلعت وصلاح ماشي ورهم مبيقولش غير سمحيني 
..... 
الجنازه خلصت وصلاح اعد عل قبر هايدي ما بيتحركش من جنبها
صلاح ودموعو مغرقه وشو ارجعي يااغلا من روحي انا  غلطان  سمحيني
 انا مليش بعدك 
انتي عرفه اني بحبك ومبحبش غيرك عملت كل ده عشان اكرهك واسبت لنفسي انك مش بتحبني بس لا انتي بتحبني وانا بحبك ارجعي ومش هتكوني لغيري تعلي اتخنقي معيا وقوليلي يابن ساميه تعالي زعقي ونتعصب عل بعض انا مكنتش بزعل علفكره انا كنت بكون فرحان كنت باجي من اشغل بدري  عشان اتخانق معاكي واشوفك وانتي قدامي 
 حته لما كنتي ف حضني انا مكنتش زعلان انا كنت اسعد واحد ف دنيا بس كنت بضحك عل نفسي  وقاول هيا مش بتحبك
لو سمعاني ارجعي انا بعد مليش حبايب سمحيني بقاا وتعالي نانسا الي فات مش انتي قلتي تعل نانسا انا بقولك تعالي نانسا ونرجع بصي هعملك كل حاجه نفسك فيها وهنخرج ونلعب ونعمل كل حاجه  بس تعلي اخدك ف حضني مره وحده  بس



يتبع الفصل السادس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent