رواية ابن عمي البارت الستون 60 بقلم اميرة محمود
رواية ابن عمي الفصل الستون 60
الباب بيخبط جامد
عز يا زفت اووووم العصر هياذن اووووم ياله
حور ، اوم يا عز محمد بيخبط جامد
عز ، طب هقوم اشوف في ايه وقام جرى فتح في ايه يا محمد
محمد ، صباحيه مباركه ياعريس
عز ، بتخبط جامد وصحيتني مخضوض عشان تقولي صباحيه مباركه
محمد ، امك بتقولك هتنزلو تفطروا واللا تبعت لكم الفطار فبصراحه كانت بعته ام سيد فقولتلها لا أنا هقول لاخويا حبيبي وارخم عليه شويه
عز ، تصدق وتؤمن بالله لولا أنك الكبير كنت عرفتك ترخم عليه ازاي
محمد ، طب الحمد لله اني الكبير المهم عملت ايه
عز ، في ايه
محمد ، والله قولت ده مينفعش جواز احنا ضحكنه عالبنيه
عز ، أنا غلطان اني واقف اتكلم معاك وراح قافل الباب
نور سمعت حوارهم ، ليه كده يا محمد ليه تحرج اخوك
محمد شدها من أيدها دخلها الاوضه بتاعتهم ، انتي ايه اللي موقفك تسمعيني أنا واخويا
نور ، تقصد ايه يا محمد يعني أنا بتصنت عليكم
محمد ، والله معرفش واحد وواقف يتكلم مع أخوه انتي ايه دخلك
نور ، انت بتكلمني كده ليه يا محمد يعني أنا غلطانه اني بقولك مترخمش علي عز
محمد ، والله طب وبالنسبه لابوكي اللي كرهني في عيشتي اول اسبوع جواز ده كان علي قلبك زى العسل
نور ، انت بجد مريض يعني عشان بابي عمل كده تعمل انت كده في عز
محمد ، واقولك علي حاجه انا اللي موحي يزن أنه يبات معاه وقولتله عز لو منمتش جنبه انهارده هيكرهك
نور عيطت جامد ، فعلا انت بجد مريض أنا مش عارفه انا حبيتك ازاي
محمد ، علي فكره والله بهزر معاكي اقسم بالله انا تصدقي اني اعمل كده انا حبيت ارخم علي اخويا عادي والله أنا فرحان أنه اتجوز اللي بيحبها
نور ،. انت بتكلم بجد
محمد ، اه والله وراح حضنها متعيطيش بقي بجد والله أنا فرحان انك خايفه علي مشاعر اخويا اللي يحب اخواتي أنا أعشقه
نور ، أنا حسيت للحظه اني معرفكش حسيت انك واحد غريب عني
محمد ، يا واد يا رومانسي تعالي ياللا ننزل نكمل اكل عشان انتي شكلك ضعيف مش عارف انتي هتجيبلنا ايه المرادي نمله
نور ، ههههه
محمد ، ايوه كده افتحي الشيش خلي الشمس تدخل
نور خبطته علي دراعه وفضلوا نازلين عالسلم يضحكوا
نور ، متشاركونا بتضحكوا علي ايه
محمد ،. مفيش يا ماما اصل نور حامل
نور ، بجد الف مبروك يا حبيبتي بس استعجلتوا ليه انتي ضعيفه اوي
نور ، والله يا عمتو غصب عني
نور ، كله خير يا حبيبتي اهم حاجه تأكلي كويس عشان متضعفيش اكتر
عز نزل هو وحور وسمع متضعفيش اكتر ، والله اللي يعاشر ابنك لازم مش يضعف ده ينقرض
محمد ، خفيف
عز ، طبعا ده انا اخف دم علي وجه الارض صح يا نور
نور ، حصل
محمد ، والله
نور ، هههههههه
حور ، هو انتو كده عالطول
نور ، ده اول يوم انتي لسه شوفتي حاجه وفجأه قامت جرى ترجع في الحمام
حور ، قامت وراها ودخلت معاها الحمام
عز ، هي مالها
نور ، عقبالكم حامل
عز ، مبروك يا ابو حميد لو ولد سميه عز
محمد ، والله أنا مكنتش عايز دي الوقت أنا مصدقت أنها قامت بالسلامه في ادهم
عز ، في ايه يا عم ماكل الستات بيولدوا ويحملوا عالطول
محمد ، نور عندها مشاكل في القلب أنا خايف خالو زين قالي كفايه ادهم وبلاش تخلفوا تاني وانا مقولتلهاش عشان متزعلش وحاولت أبين نفسي فرحان أما قالتلي عشان متزعلش أنا خايف اوي يا ماما
نور ، أنا هفضل متابعه حالتها بس قلبي مش مطمن الاكيد ان البيبي لازم ينزل عشان القلب ميستحملش ولاده تاني
محمد اتخنق وعنيه اتملت دموع وسابهم وخرج الجنينه
نور خرجت من الحمام وحور معاها
حور ، مبروك يا قلبي ربنا يقومك بالسلامه
نور ، يارب ادعيلي بالله عليكي يا حور أنا حاسه اني تعبانه اوى المره دي
عز ، مبروك يا نور
نور ، الله يبارك فيك يا عز اومال محمد فين
عز ، جاله مكالمه وخرج يتكلم في الموبايل اقعدي كلي معانا
نور ، ماشي
حور ، مالك يا عز
عز ، مفيش أما نطلع كلي
حور باستغراب ، ماشي
،،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،،،،،
محمد ركب عربيته وراح لخاله زين
،،،،،،
احمد ، ماما ياللا عشان نروح لعمو عشان اتاخرنا
جودي ، نروح فين يا موكوس دول قدامنا
احمد ، طب ياللا بقي
جودي ، ماشي يا اهبل
ادهم ، جودي كلميه حلو لو سمحتي احمد بقي راجل وكلها سنه ويبقي ظابط
جودي ، ههههه برده اهبل ياللا ياحبيبي أنا خلصت
احمد ، ولزمتها ايه حبيبي دي
ادهم ،. ياللا يابني
احمد ، الو ايوه يا ايان احنا قدام الباب افتحي
ايان ، حاضر وفتحت الباب
ادهم ، بابا فين يا حبيبتي
ايان ،. قاعد جوه في الصالون مع محمد
جودي ، هي نور هنا معاه
ايان ، لا محمد لوحده
جودي ، طب تعالو ندخل نشوف في ايه
محمد ، معلش يا خالو لازم البيبي ده ينزل أنا مش عايزه أنا أبوه وبقولك مش عايزه لو سمحت اعطيني اسمع العلاج عشان ينزل
ادهم ، و مش عايزه ليه يا محمد
محمد ، خالو
جودي ،. أخص عليك عايز تنزل ابنك ليه انت اتجننت
زين ، اهدوا يا جماعه في سوء فهم انتوا فاهمين غلط
ادهم راح ضرب محمد بالقلم ، أنا اظاهر كنت غلطان أما جوزتهالك كنت مفكرك راجل
زين ، بطل التسرع اللي انت فيه ده بنتك قلبها تعبان ومكناش مصدقين أنها هتقوم بالسلامه أما خلفت ادهم ودي الوقت القلب ضعف اكتر وممكن تموت لو الحمل ده فضل
ادهم وقع في الارض مغمي عليه
جودي وقفه مصدومه مبتنطقش
احمد ، بابا فوق يا بابا فوق والنبي
زين ، ادهم فوق فوق يا حبيبي فوق أنا غلطان اني قولتلك فوق ياحبيبي
،،،،،،،،،،،،،،
حور وعز
حور ،في ايه يا عز مالك
عز ، مفيش تعبان شويه
حور ، تعبان مالك
عز ، مفيش الله
حور ، براحتك يا عز أنا اسفه اني سألتك
عز راح حضنها من ضهرها ، أنا آسف ياحبيبتي متزعليش مني
حور ادورت وبصتله في عينه ، في ايه ياعز مش احنا واحد يعني المفروض تشاركني حزنك قبل فرحك
عز ، نور عندها مشاكل في القلب ولازم البيبي ينزل يا ممكن تموت وهي بتولد
حور ، لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم طب وابنها لا اله الا الله
عز ، عشان خاطرى مش عايز حد يعرف
حور ، عيب يا عز تقول كده
عز ، أنا واثق فيكي يا حبيبتي
حور ، طب ومحمد خرج بسبب كده
عز ، محمد اتكلم مع ماما وراح معيط وخرج عشان متشفهوش كده
حور ، ربنا يستر
عز ، يارب
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
ادهم فاق ، أنا عايز بنتي لو كنت اعرف مكنتش رجعتهالك يا محمد أنا عايز بنتي
محمد ،. اهدي يا خالو والله أنا كنت مأكد عليها أن احنا منخلفش تاني بس القدر
جودي ، لازم البيبي ينزل عشان خاطري يا زين
زين ، والله ماهقدر محمد بقاله اكتر من ساعه بيسترجاني بس بجد مش هقدر اموت روح باديا
ادهم ،. الروح دي بتهدد روح بنتي لو بتحبني نزله يا زين
زين ، هاتها يا محمد الاول نطمن نشوف هي في الشهر الكام عشان ممكن يحتاج عمليه مش علاج ينزله
محمد ، خلاص هجبها لحضرتك بكره في المستشفي
زين ، تمام هستناكوا باذن الله
ادهم ،. انا كنت بشوفها امي الله يرحمها عشان كده قلبي متعلق بيها مش معقول اخسرهم الاتنين يارب بنتي لا يارب عشان خاطرى بنتي لا
جودي بدموع ، اهدي يا حبيبي اهدي أن شاء الله هتبقي كويسه متقلقش
احمد ، تعالي يا بابا نروح عشان تريح شويه عالسرير
ادهم خرج مع احمد وجودي ونسوا كانوا جايين ليه
،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،، تاني يوم
محمد ونور
محمد ، ياللا يا حبيبتي انا هموت واطمن عالبيبي
نور ، خلصت خالص ياللا يا حبيبي
في المستشفي وبالأخص عند زين
زين ، ماشاء الله البيبي جميل وبيلعب كمان عايزين تعرفوا نوعه
محمد برق لخاله عشان نور متتعلقش بالبيبي
زين اخد باله من محمد
نور ، اي يا عمو نوعه ايه والنبي
زين بصوت حزين ، بنت
نور بفرحه ، بجد والله يا عمو أنا فرحانه اوي كان نفسي في بنوته اوي وبصت لمحمد لقيته واقف حزين وبينظر لعمه نظره كلها حزن
نور ، محمد في ايه
محمد ، ها مفيش بقولك اطلعي لماما فوق اعمليلها مفجأه انك هنا
نور ، اوك هتيجي معايا
محمد ، لا هقعد شويه مع خالو
نور ، ماشي عن اذنك يا عمو
زين ، مع السلامه يا حبيبتي
محمد استني نور خرجت وقفلت الباب
نور حست أن في حاجه فضلت واقفه ورا الباب أن هي بتستني محمد جوه
محمد ، ليه كده يا خالو ليه قولتلها نوع الجنين كده هتتعلق بيه وممكن يحصلها حاجه لو البيبي نزل ليه كده ده احنا متفقين معاك تنزله
زين ، خلصت اللي عندك اتكلم أنا بقي البيبي عمره اربع شهور للاسف معدش ينفع ينزل لازم عمليه وللأسف أنا مش هقتله ده ذنب ممكن تروح لدكتور غيري انا مقدرش انزله
نور فتحت الباب
محمد اتصدم
نور بدموع ، عايز تنزل بنتك ليه يا محمد أنا عملتلك ايه عشان تكره بنتي وسابته ومشت
محمد قام جرى وراها
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية ابن عمي" اضغط على أسم الرواية