رواية ابن عمي البارت السابع والستون 67 بقلم اميرة محمود
رواية ابن عمي الفصل السابع والستون 67
احمد وايان روحوا البيت
احمد ، أنا هدخل خلي بالك بقي من القمر ده لو حصل حاجه خبطي عليه
ايان ، اوك ماشي تصبح علي خير واخدت بنت نور ودخلت عملتها اللبن
ايان ، ياللا يا روحي نشرب اللبن أن شاء الله مامي تبقي كويسه وتخرج من العنايه بالسلامه
احمد اتصل بآيان ، اي الاخبار
ايان ، رضعتها ونامت
احمد بصدمه ، رضعتيها ازاي اوعي
ايان ، أمم هنستظرف
احمد ، هههههه طب أنا مش جايلي نوم أنا خايف اوى اول مره احس بخوف كده علي نور
ايان ، اممم لا أن شاء الله هتبقي كويسه متخافش
احمد ، بقولك ماتيجي نتكلم للصبح
ايان ، اومال ايسوله فين روح كلمها أنا مش فاضيالك عايزه انام عشان اكيد هتصحي تعيط شويه كده
احمد ، فعلا اروح أكلم ايسولتي حبيبتي بالحق مش انتي جايلك عريس
ايان ، بجد مين ياترى
احمد ، يوسف صاحب عز وهيكلم ابوكي بكره
ايان ، أمم هو كويس ومحترم كده وكفايه أنه معجب بطبيخي وبص للاكل اللي بعمله مابصش لسونه
احمد ، والله طيب مبروك مقدما
ايان ، الله يبارك فيك سلام وراحت قافله
،،،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،
احمد لنفسه ،. والله هتجننيني يا ايان مش عارف اعمل اي معاكي بس مش هينفع استمر خالص مع ايسل اعمل ايه معاكي يا ايان
ايان ، ماشي يا احمد والله لهوريك عشان تبقي تروح تخطب صحبتي والله لهكسرك زى ماكسرتني
،،،،،،رؤؤؤؤؤ,,,,,,,,,,
تاني يوم الصبح
محمد كان بيصلي وفضل يعيط ، يارب متحرمنيش منها يارب عشان خاطرى يارب عشان خاطر ولادي ميربهمش غيرنا احنا الاتنين يارب أنا مش هقدر اعيش من غيرها
وخلص صلاه وطلع قعد في الاستراحه مع ادهم وجودي
الممرضه نزلت اللي في العنايه جودي ندهتلها
جودي ، هو انتي استلمتي مكان النيرس وفاء في العنايه
الممرضه ، ايوه يا دكتور
جودي ، بقولك هي الحاله اللي في العنايه عامله ايه دي الوقت
الممرضه ، مفيش حد في العنايه
جودي ، لا بنتي في العنايه
الممرضه ، ممكن يكونو خرجوها بس انا مستلمه العنايه مفيهاش حد
محمد ، يعني ايه نور جرالها ايه وطلع يجرى طلع يدور علي مامته
ادهم اتصل بنور ، ايوه يا نور نور بنتي فين
نور ، الحمد لله بقت كويسه وراحت غرفه عاديه
ادهم ، الف شكر وحمد ليك يارب الف شكر وحمد ليك يارب
جودي ، ايه يا ادهم
ادهم ، الحمد لله بقت كويسه وراحت غرفه عاديه
جودي بدموع ، الحمد لله ياااه مانت كريم يارب ياللا نطلعلها
محمد قابل كارما
كارما ، في ايه يا محمد بتعيط ليه
محمد ، مراتي فين يا طنط
كارما ، الحمد لله بقت كويسه وطلعت غرفه عاديه فوق
محمد نزل سجد وفضل يعيط ، الحمد لله يارب الحمد لله
ادهم شافه ندهله ، محمد تعالي يا حبيبي نطلعها
محمد طلع مع خاله لنور وهو منهار حرفيا
دخل يعيط ويضحك في نفس الوقت اول ماشافها فايقه
محمد راح باسها من راسها ، حمدالله على السلامه يا حبيبتي
نور ، الله يسلمك يا حبيبي هي بنتي فين
محمد ، معرفش تعرفي اني معرفش شكلها ولا بصتلها اصلا
نور ، اخس عليك يا محمد
ادهم ، حمد الله على السلامه يا حبيبتي
نور ، الله يسلمك يا بابي يا حبيبي
جودي ، الحمد لله يا حبيبتي كنا هنتجنن عليكي
نور ، ربنا يخليكوا ليه يارب
كارما دخلت ، بنوتك مع ايان فاتها طول الليل مجنناها
نور ، ايان يا مصبتي وايان هتعرف تفوقلها دي آخرها حله محشي صنيه بطاطس واول ماتيجي تشيلوها بيبي لسه مولوده
كارما ، هههههه أنا هكلمها تجيبها وتيجي
جودي ، أنا برن علي احمد هكلمه يجيبها ويجي
ايوه يا احمد بقولك اختك فاقت اهي الحمد لله هات ايان ببنت نور عشان عايزه تشوفها
احمد ، ماشي يا ماما هنيجي اهو
ايان نامت علي الكنبه اللي في الصاله وهي شايله بنت نور فجأه الباب خبط حطت البنت علي الكنبه وراحت تفتح الباب من غير ماتاخد بالها من اللي هي لبساه شورت قصير وباضي كت
احمد ، الله ايه الجمال ده
ايان بتفرك في عينيها ، عايز ايه
احمد ،، انتي ازاي تفتحي كده
ايان بصت علي نفسها وقفلت في وشه الباب وكلمته من ورا الباب
ايان ، عايز ايه
احمد ، نور فاقت غيري هدومك وياللا عشان عايزه تشوف بنتها
ايان ، بجد طب الحمد لله ثواني نغير هدومي واجيلك حالا
في العربيه
احمد ، انتي ازاي تفتحي الباب كده افردي كان حد تاني غيري
ايان ، مكنتش اخده بالي وراحت متوبه
احمد ، هو انتي منمتيش
ايان ، بنت اختك ماشاء الله عليها كانت بتذاكر طول الليل
احمد ، وانتي صاحيه بترجعيلها هههههه
ايان ، ايوه يا خفيف
احمد ، ايان متستهزقيش بيا تاني لو سمحتي فاهمه
ايان ، أنا اسفه ياحبيبي
احمد ، ايه أنا سمعت حاجه
ايان ، عادي ما احنا اخوات
احمد ، اه اخوات وماله يا روحي أنا بعشقك يا اختي يا حبيبتي والمصحف
ايان بصت له وعنيها كلها دموع ، شكرا بس بلاش كلام من ده عشان ايسل متزعلش منك
احمد ، ماشي وفضل ساكت لحد مادخلو المستشفي
يوسف كان لسه داخل المستشفي ، انسه ايان اخبارك
ايان ، الحمد لله يا دكتور يوسف
يوسف ، اي اخبار البيبي شكلها منيمتكش طول الليل
احمد ، هو انت هتتصاحب عليها انت مش شايفني مش مالي عينك
ايان ، في ايه يا احمد مالك
احمد ، ياللا عشان البنت صحت عشان متعيطش
ايان ، ماشي ياللا عن اذنك يا دكتور يوسف
احمد ، اووووف
ايان مشت مع احمد وركبت الاسانسير عشان تطلع غرفه نور ، وربنا عيب اللي عملته ده انت حرجت الراجل ده هيبقي خطيبي
احمد قرب منها جامد وراح مقبلها بكل عنف لدرجه انه طلع غيظه منها كله في القبله
ايان خبطته برجليها عشان يبعد عشان البيبي علي أيدها وهي معدتش قادره تاخد نفسها
ايان وشها احمر وفضلت باصه في الارض
احمد ، عشان تبقي تقولي خطيبي
ايان عيطت بصوت واطي
احمد ، أنا آسف والله غصب عني أنا مقدرتش اسمعك بتقولي كده
ايان بدموع ، ليه كده مش احنا اخوات
احمد ، اه اخوات والله لو سمعتك بتقولي كده تاني لهعمل كده تاني
ايان ، طب وايسل
احمد ،. انا فركشت كل حاجه امبارح أنا مش قادر بجد أنا بحبك اوي
ايان ، طب ياللا ندخل عشان وقفتنا كده غلط
احمد ، ماشي ياللا
ايان دخلت بالبيبي لنور
ايان ، حمدالله علي السلامه يا نور بنوتك الحلوه الهاديه اهي
نور ، والله شكلها طلعت عينك
ايان ، أنا منمتش يا ماما كل أما انام الاقي واءواء أنا هموت وأروح انام يعني أما اجي من السفر اجي أسهر بيبي ياربي
نور ، معلش بقي حظي اني أولد اول ماتيجي
محمد ، هاتي كده يا ايان بسم الله الرحمن الرحيم ماشاء الله تبارك الله قمر
ادهم ، هاتها كده يا محمد
محمد ، خد يا خالو كبرلها في ودنها
ادهم اخدها وكبرلها
كارما ، شفايفك مالها متعوره من ايه
ايان ، انتي عارفاني أما بتغاظ بفضل اعض عليها وماشاء الله طلعت كل سهرى مع البيبي علي شفايفي لحد ماتعوروا
كارما ، دكتور يوسف دكتور اعصاب طالب ايدك اهو كويس عشان يعالج الجنان اللي انتي فيه
احمد سامع الكلام ده كله ساب الاوضه ونزل لعمه زين
زين ، مالك يا احمد خير
احمد ، خالو أنا عايز اطلب ايد ايان
زين ، مش انت خاطب
احمد ،. انا عملت كده عشان افرس ايان أما ترجع عشان مسمعتش كلامي وسافرت بس الظاهر اني بفرس نفسي
زين ، هو عادي اللعب ببنات الناس يا احمد
احمد ، اصلا ايسل أنا بالنسبالها تجربه بس عشان خاطري متعترضش يا عمو بجد كفايه كده اوي
زين ، خلاص اختك تقوم بالسلامه وتخرج من هنا وهات ابوك ونقرا الفاتحه
احمد ، هو انت مش هتسأل ايان الاول
زين ، اكيد يعني هتوافق ياللا روح عشان عندي كشوفات
احمد ، ماشي يا عمو بس مفيش قرايه فاتحه أنا عايز فرح عالطول
زين ، ماشي بس امشي ياللا مش فاضي
،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،
احمد خرج واتصل بآيان
ايان ، الو
احمد ، أنا آسف اني سببتلك احراج
ايان ، احراج ايه
احمد ، عشان عورتك وانا بابوسك
ايان ،،،،،،،،،،
احمد ، ايان
ايان ، نعم
احمد ، تعرفي أن دي اول مره
ايان ، أمم ياريت تبقي اخر مره
احمد ، اخر مره مين أنا طلبت ايدك من عمو يعني هتبقي مراتي وهبوس براحتي بقي
ايان ، مين قال اني هوافق اصلا
احمد ، ده غصب عنك مش بايدك عارفه لو وقفتي الجوازه تاني وربنا لهغتصبك واخليكي تيجي تسترجيني انك تتجوزيني
ايان ، مش هتقدرى يا وزه أنا بعرف العب كراتيه يعني هديكي علقه تمام وراحت قافله السكه
كارما ، هتضربي صحبتك ليه
ايان ، عايزه تضربني عشان سيبتها
كارما ، مجنونه زى صحابك
ايان ، اممم بقولك يا مامي أنا جعانه اوي وهنزل اجيب ساندوتش اي حاجه اكولها
كارما ، اقعدي وانا هبعت عم محمد يجبلك حاجه تاكليها
،،،،رؤؤؤؤ،،،،،
بعد اسبوع يوم سبوع البيبي في فيلت احمد ونور
اتعمل السبوع بتاع ايان
ايان ، أنا عايزاكي تطلعي قمر زىي أنا اللي مربياكي اول يوم وسميتك علي اسمي
احمد ، هتطلع مجنونه بنت ابني هتطلع مجنونه لأيان
نور ، بس يا احمد دي ايان عسل
احمد ابن جودي ، عسل مين دي المنحل كله
ايان ، انتو بتتنمروا عليه
نور ، حاش لله أحنا بنضحك عليكي بس
ايان ، اوعي تسمعي كلام جدك ونينتك الاتنين ولا خالك ولا حد غير عزو حبيبي عشان ده الحنيه كلها
عز ، انا يا بنتي شكرا علي ثقتك دي
حور ، هههههه هتولدوني بدرى يخرب شيطانكم
ادهم ، طلب ايد ايان لاحمد والفرح بعد اسبوع
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: "رواية ابن عمي" اضغط على أسم الرواية