Ads by Google X

رواية أحببته ولكني أخاف الفصل السادس 6 بقلم حبيبة محمد

الصفحة الرئيسية

   رواية أحببته ولكني أخاف الفصل السادس بقلم حبيبة محمد


رواية أحببته ولكني أخاف الفصل السادس 

ريتال بصت ع ال واقف وقالت :: في اي يبت عادي خضتيني ده محمد 
تماره :: ايوه منا عارفه انو محمد هوا مش هينفع ينطلنا ف كل مكان كده و كريم اخويا انا بقيت اخاف منو مش بعيد يكون مراقبني 
ريتال:: مراقبك اي يبت يا هبله انت 
تماره : اصلك متعرفيش ال حصل 
ريتال :: طيب ماشي تعالو يلا بس نروح البيت عندي واعرف مالك و اي ال حصل عشان انا قلقانه بجد 
تماره :: ومحمد ال واقف هناك مستنينا ده 
ريتال :: هروح اكلمو اخليه يمشي يستي اهدي
وراحت ريتال لمحمد 
ريتال :: اي واقف كده ليهه 
محمد :: عرفتي كانت زعلانه و بتعيط ليهه 
ريتال :: لاء هيا هتيجي معايا  الشقه تقعد شويه و تحكيلي مالها انا كلمت مامتها بس تقريبا من اخوها 
محمد :: اخوها ده لسه جاي من يومين ملحقش . تعالو اوصلكم طيب 
ريتال :: لاء مينفعش هيا خايفه من اخوها يكون مراقبها 
محمد :: يحول الله يارب ماشي يا ريتال لما توصلو الشقه كلميني 
ريتال :: اشطا سلام 
محمد ::سلام 
راحت ريتال لتماره اهو مشى يستي اطمني و اخيرا وصلو الشقه عند ريتال . تماره وهيا داخله بتقول ياارب ياساتر 
ريتال :: انت هبله يبت انت عارفه انا محمد  بس ملناش حد يعني مفيش حد ف الشقه 
تماره :: لا يبت بقول كده للعفاريت 
ودحكو هما الاتنين و عملو قهوة و قعدو 
ريتال :: قوليلي بقى مالك يست البنات ال مزعلك 
تماره بتنهيده : كريم بيكلمني بقرف اوي و بيعملني وحش ومتغيرش ذي ما كنا فاكرين يا ريتال 
ربتال ::اتعملي ذي الاول و مترديش عليهه 
تماره  و 
دموعها بتنزل : ده بيقولي هتمتحني  و تقعدي مفيش كليات وانا مدخلتش ثانوي واتمرمط عشان مدخلش كليه يا ريتال 
ريتال :: طب انت قولتيلو اي 
تماره :: قولتلو هدخل و هكمل دراسه ضربني ع وشي 
ريتال :: والله انا شايفه ان محمد يجي و يخطبك وهيبقى القرار ده في ايد محمد يعني كريم اخوكي مش هيبقى مسيطر اوي لانك بقيتي بتاعت محمد 
تماره بسرحان  :: محمد ده ال حكايتو حكايه 
ريتال :: احكيلى بقى بتفكري فيه صح 
تماره :: ف كام حاجه كده هوا عملها مش بتروح من بالي 
ريتال :: ذي اي هه قولي 
تماره :: ذي نظرة الخوف ال شوفتها ف عنيه مرتين مره لما كنا واقفين ف الشارع بليل عشان الزفت كريم ومره لما شفني بعيط انهارده حسيتو فعلا خايف عليا و كان جوايا شعور غريب لان اول مره احس ان حد خايف عليا و بقيت اقارن معملتو ب معاملت كريم يعني بقول اخويا سبني انزل من الشقه وانا بعيط و كان بيتحك وعادي اما محمد وقف وسقلك و جيه وسقلني مالي ده غير اول بصه بصهالي ف المرايه لما ركبت معاه 
ريتال :: يااااه كل ده  ومتردده ان يتقدمك يا مفتريه 
تماره :: مش متردده بس خايفه يتخانق هوا و كريم عشان عارفه اخويا هيتعامل معاه وحش 
ريتال :  لا متخفيش . استني محمد بيرن اهو بيجي ع السيره شكلو 
ريتال :: ايوه يا محمد 
محمد :: وصلتو 
ريتال :: اه 
محمد :: مرنتيش ذي ما قولتلك ليه هتقوليلي نسيت صح 
ريتال بدحك :: اه نسيت وربنا 
محمد :: طيب تماره كويسه لسه بتعيط 
ريتال وهيا بتغمز لتماره :: اه كويسه استني هديهالك اهو 
تماره برقت وقالتها لاء مش هينفع انت هبله 
ريتال :: مش هينفع ليههه محدش معاكي غير انا يلا يلا بسرعه 
ودبست تماره 
محمد :: اي مش عايزه تكلميني 
تماره :  لا مش اصدي بس مينفعش نكلم اصلا  هنكلم ب اساس اي 
محمد :: ب اساس ان زوجك المستقبلي
مردتش تماره وسكتت بس فرحت اوي و ابتسمت 
محمد :: لسه بتعيطي 
تماره :  لاء 
محمد :: كان مالك 
تماره :: لا مفيش عادي 
محمد بهزار :بتخبي ع زوجك المستقبلي 
اتكسفت تماره وعطت الفون لريتال  .
ريتال :: اي يا محمد 
محمد بدحك :: هيا  عطتك الفون اتكسفت ولا اي قوللها دنا هبقى جوزها متكسفش 
ريتال :: بس يولا يلا سلام 
قفلو السكه 
ريتال ::  انت اي نظامك محدش هيحررك من اخوكي غير انك تتخطبي والله ولو مش عايزه محمد برحتك احسن تقولي بقولك كده عشان توافقي ع محمد 
تماره :: علفكره انا موافقه ع محمد اصلا ومش هبقى لغيرو مهما حصل 
ريتال :: اوبا يواد يجامد 
فجاءه الباب بيخبط ريتال راحت تفتح لقتو محمد 
ريتال :: انت يبني ال جابك مش عارف تماره هنا 
محمد :: اوعي بس دخليني و اقفلي الباب 
تماره فجئه لقت محمد فوشها اتخضت و وشها احمر و قالت اي ده طب عايزه حاجه يا ريتال سلام انا بقى 
محمد :  بقولك اي استني بقى كده اقولك كلمتين 
تماره بخوف :: قول  بسرعه 
محمد :: اقعدي بس و ريتال جنك اهي متخفيش 
قعدو بس تماره كانت هتموت من الخوف 
محمد :: بصي انا عارف ظروفك كلها وعارفك انت بنت محترمه وانا اعترفتلك ان انا بحبك و معجب بيكي ومش بتسلي وانا مش هستني لما تضيعي مني انا عايزه اكلم اخوكي واتقدمك بس عايزه اعرف رأيك الاول قبل ما اكلم اخوكي 
تماره بخجل :: مش هينفع 
بدق محمد يخاف و قلبو يدق احسن ترفضو وبص لريتال 
محمد :: ليهه مش هينفع 
تماره :  عشان اخويا مش هيتعامل معاك كويس وهيطفشك 
محمد :: يستي قولي بس انت موافقه 
تماره بخجل وصوت واطي :: اه 
محمد بابتسامه :: يبقى خلاص متخفيش 
تماره :: اخويا هيقولك كلام وحش عني و هيتعامل معاك ب اسلوب وحش
محمد :: ولا يهمك 
تماره :: يعني هتستحمل 
مخمد :: عشان خاطر عيونك الحلوه دي هستحمل 
تماره : طب ريتال انا ماشيه بقى عايزه حاجه 
ريتال :: لا يجلبي عايزه سلامتك 
تماره :: محمد بس بستأذنك متكلمش اخويا غير لما اخلص امتحانات 
محمد :: حاضر يستي 
ومشت تماىه روحت شقتها و كانت المفجئه  الغريبه بجد بقى ف شقتها .

يتبع الفصل السابع  اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent