رواية قدر النسر الفصل السادس بقلم بسنت حسين العقاد
رواية قدر النسر الفصل السادس
ميرا:اعععععع اه ياما اه هههههههههههه
رباب:مالك يا بنتي بتحكي في ظهرك كده ليه عاد
ميرا:الحقيني يما
الكل طلع علي صوتها وكلهم مش قادرين يكتمه الضحك
ابراهيم:مالك يا ميرا
ميرا:مش عارفة جسمي بيحكني اوي
رقية:ابعدوا عنها ليكون مرض معدي ههههه
ريم:جالها جرب من الفران ههههه
ميرا:ساعدوني اعععععععع
جبل:هنسعدك بس بشرط
ميرا:اعع قول ونبي
محمود:هتعتذري لقدر
ميرا:مستحيل دا يحصول
سليم:لا هيحصول
نسر:خلصي يا ميرا والا مش هيسعدوكي
ادهم:يلا يا مديحة عاد
ميرا:اهههه كذا مره قولتلك متقوليش يا مديحة
قدر:انا عندي حل
ميرا:قولي بسرعة
سليم:اعتذري الاول
ميرا:انا اسفة يا قدر اههههههه
قدر:يلا يا جبل
جبل راح و بعد دقايق رجع و معاه خرطوم المياه وسليم خرج وراه علشان يشغلة
جبل:خدي يا خيتي
قدر مسكت الخرطوم و وجهتة ناحية ميرا
قدر:انشاء الله تخفي
ميرا:هو انا تعبانة علشان اخف
جبل برعب:جايز يا خيتي الي جالك دا جرب من الفران
ميرا:يلاهوي لازم اروح عند الحكيم
ادهم:يا هنية(هنية احدي العاملات بالبيت)
هنية:نعم يا سيدي
ادهم:نظفي الارض
هنية:حاضر
نسر:يلا يا ميرا فزعتينا وادهم وميار لسه عرسان
ميرا:انا داخلة اهو
نسر:يلا يا ادهم خد مراتك وادخل اوضتك
ادهم:ماشي يا اخوي
نسر:قدر و جبل و محمود وسليم يحصلوني علي المكتب والباقي علي اوضة
سليم بهمس:هنعمل ايه يا قدر
جبل:احنا كده موتنا
نسر:اظن انا قولت ورايا
الكل نزل
قدر بهمس:انا هتصرف بس محدش ينطق
دخلوا المكتب
نسر:الي حصل في ميرا دا بسببكوا صُح
قدر:دا احنا غلابة اوي يا نسر
جبل:دا من الفران
نسر:الفران برضو بتعمل جرب بعديها بيوم
سليم بتسرع:ما هي اكيد ما حستش بالوجع غير النهاردة
الكل:صح
نسر:متستغفلونيش يا شباب الاسيوطي انا شوفتكم وانتوا بتحطوا البدرة في الهدوم
Flash back 🎬
جبل:انا جبتها يا خيتي
سليم:هنعمل ايه دلوق
قدر:هخش انا داوقتي اوضة ميرا و اكيد هي في الحمام هحط البودرة في الهدوم الي هلاقيها قدامي
محمود:طب ما اكيد الهدوم معاها في الحمام
قدر:متقلقش انا هتصرف
قدر نزلت المطبخ و خدت كوباية نسكافية بعد ما حطت البودرة في هدوم و حطتها في اول الدولاب و خرجت وقفت على الباب واول ما سمعت ميرا خارجة خبطت و دخلت
ميرا:يا نعم جاية ليه
قدر ببراءة:انا كنت جاية اعتذرلك علي الي حصل
ميرا:اعتذارك مش مقبول
قدر في نفسها:انا غلطانة وحياة نسر لاوريكي
قدر بتقرب عليها دلقت النسكافية
ميرا:اععععع انتي حيوانة
قدر:مكنش قصدي
ميرا:هدومي باظت بسببك
قدر بلا مبالاه:ادخلي غيريها و مشيت وحصل الي حصل
Flash back 🎬
نسر:يصح الي حُوصل
قدر:احنا معملناش حاجة
نسر:والي حُوصل دا تسموه ايه
سليم:يا خُوي احنا كنا بنجيب حقها
نسر:والي عملتوه معاها دا مكفاكوش عاد
محمود:ميرا عايزة تتربي
نسر وصوته بدأ يعلي:وانت الي هتربيها عاد
قدر بدموع متحجرة:انا اسفة مش هتتكرر تاني
نسر:لا ما هي مش ههتكرر تاني فهمتوا وصوتة علي وبعدين انا مش عايز اعمل تصرف ميعجبكوش الفترة الي انتي هتقعديها هنا من مشاكل
قدر:بعد اذنكوا وطلعت
محمود:غلط الي انت عملته دا
نسر:مبجاش الي شوية عيال زيكوا ويعرفوني الصوح و الغلط
جبل:احنا مش عيال بس انت الي غلط ومش عايز تعترف
سليم:يلا
وطلعوا
نسر:غبي غبي ليه قولت كده ليه
والكل طلع ينام الاقدر معرفتش تنام بسبب كلام نسر و قررت انها تمشي لمت هدومها و مشيت ونسر مش عارف ينام فقرر ينزل يتمشي و هو نازل سمع صوت باب القصر بيتقفل فطلع عند اوضة قدر وخبط محدش راضي يفتح اما عند قدر
قدر:ياربي اعمل ايه ولا اروح فين
ومشيت لحد ما قبلت شاب في وشها
الشاب:مالك يا حلوة ماشية لوحدك ليه
قدر:ممكن لو سمحت تعديني
الشاب:تؤتؤ دا انا ما صدقت ولسة هيشدها من اديها لقاه الي بيضربه بقوة
قدر بتبص تلاقية شاب مفتول العضلات وشعرة اسود نازل علي عينة الرمادي و طويل وحاجة اخر قمر
الشاب فضل يضرب فيه لحد ما قام جري
الشاب:انتي كويسة
قدر:ايوة انا كويسة
الشاب:عملك حاجة
قدر:لا بس انا متشكرة اوي
الشاب: شكلك كده مش من الصعيد
قدر: كانت هتقول مش عارفة بس قالت لا
الشاب:ايه الي مماشيكي لوحدك كده
قدر:ظروف
الشاب:فين اهلك
قدر:معرفش
الشاب:اسمك ايه
قدر:قدر
الشاب:وانا عبدالله
قدر:انا بجد بشكرك يا عبدالله
عبد الله:طب انتي راحة فين علشان اوصلك
قدر:مش راحة في حتة
عبدالله:طب ممكن تيجي معايا البيت
قدر:لا شكرا انا ماشية
عبدالله جري وراها:علي فكرة انا عايش مع ابويا
قدر:لا مش عايزة اتقل علي حد
عبدالله:انا بروح الغيت دلوق لغايت ما اوصل يكون النهار طلع و اوعدك اني هبات هناك كمان بس انتي باين عليكي متعرفيش حاجة
نروح عند نسر:فتح الباب ملقهاش وفضل يدور عليها هو والشباب كلهم
جبل:كل دا بسببك 😢
محمود:لو انت مقولتلهاش كده كان زمانها معانا
ابراهيم:هو قالها ايه
سليم حكاله كل حاجة
ادهم:غبي ليه تعمل كده
نسر:محدش يقولي كلمه انا قلبي بيتقطع معرفش هي فين
ادهم: الله واعلم
ابراهيم: لازم ندور عليها ونلاقيها هي متعرفش حاجة هنا
نروح عند عبدالله
عبدالله:اتفضلي
ابوه الحاج علوان:مين دي يا ولدي
عبدالله:دي قدر يا ابوي هتقعد معانا كام يوم
قدر:لا انا بس لغايت اما النهار يطلع وانزل القاهرة
الحاج علوان:اتفضلي يا بنتي
وجاء صباح يوم تاني ونسر واخواتة و رجالتة ما سبوش بيت الا اما دوروا فيه وعبدالله ماراحش الغيت علشان يوصل قدر المحطة
عبدالله:يلا يا قدر
قدر:انا بجد مش عارفة اقولك ايه بس مبسوطة انك سعتني وبكرر شكرلي ليك
عبدالله:يا ستي انتي زي اختي
ومنطلقين ناحية المطار بالعربية و وقفتهم رجالة نسر
رجل: رايحين فين
عبدالله:محطة القطر
جيه نسر:قدر انزلي
قدر:انت ملكش دعوه بيا
نسر:والله لو ما نزلتي لا اعمل تصرف ميعجبكيش
عبدالله:فيه ايه يا نسر
نسر:قدر مرتي
قدر:مرات مين يا مجنون انت
نسر:انزلي يا قدر انا اسف
قدر:اسفك مش مقبول
نسر:قدر انتي لسه متعرفيش غضبي
عبدالله: يا واد خالي اهدي
قدر:واد خالك ازاي
نسر:عبدالله يبقي اخوه ميرا
قدر:نسر ونبي سبني امشي
نسر:انا قولت لا هدور علي اهلك الاول
قدر:هو انت ايه يا اخي ماتسيبني في حالي
نسر:يلا يا قدر
قدر:لا ما هو انا مش جارية عندك تهيني و اعديها و كمان عايز ترجعني انا مشكورالك علي كل حاجة عملتها وكل حاجة هتتردلك اول ما لاقي اهلي
نسر:طب تعالي اقعدي معانا لحد ما تلاقي اهلك
قدر:لا كفاية اهانة لحد كده
نسر:انا عرفت شوية معلومات عنك
قدر:بجد طب قول
نسر:لازم اتأكد منها الاول
قدر:طب ما تتأكد
نسر:لازم اسبوع علي الاقل
قدر:اممم
نسر:هاتيجي تقعدي معانا الاسبوع دا
قدر:لا
نسر:انسي المعلومات و كل حاجة تخصك
و سابها و مشي
قدر:جريت وراه ونبي يا نسر قولي
نسر:انا قولت الي عندي
قدر:انا موافقة بس قولي المعلومات
نسر:هتأكد منها واقولك
وراحو البيت والبنات جريوا عليها
ميار:انا زعلانة منك
قدر:متزعليش مني بالله عليكي انا كنت متضرة
ريم:مهما حوصل متمشيش احنا بنحبك
رقية:خلاص بقا كويس انها رجعت والبنات طلعوا و بعد ساعات وصل جاسر الحديدي
نسر كان منبه علي كل البنات محدش ينزل
نسر:اهلا اهلا بالحديدي
جاسر:ازيك يا اسيوطي
نسر:انا تمام يا صاحبي انت عامل ايه
جاسر:كويس طلما شوفتك
نسر:نورت اسيوط
جاسر:دا بنورك انت طبعا عارف لولا المهمة كنت اجرت بيت بس لازم كل حاجة تمشي تمام
نسر:دا بيتك يا صاحبي
تعالي اوريك اوضتك
جاسر:لو معندكش مانع انا هقعد في البيت البراني
نسر:ليه يا اخوي اقعد وسطينا
جاسر:معلش انت طبعا عارف ان احنا في الصعيد و انتوا عندكوا بنات
نسر:ابن اصول يا صاحبي
وعدي كذا يوم و محدش بيشوف جاسر الا الشباب
نسر:معاد العملية امتي
جاسر:علي اخر الاسبوع(نسيت اقولكوا الاتنين ماسكين نفس القضية)
نسر:تمام اجهز
اسيبك بقا ترتاح
جاسر:ماشي(جاسر الحديدي ظابط في الق**ت الخ**ة شاب وسيم جدا وعصبي جدا و عنده غمازات تخطف القلب و روحوه حلوة بس صارم جدا مع أي شخص وبيتكلم بحدود)
خرج نسر ودخل القصر رقية ندهتله
رقية:نسر الحق لقيت ايه
ياتري رقية لقت ايه
يتبع الفصل السابع اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية قدر النسر" اضغط على اسم الرواية