Ads by Google X

رواية عاشقني مغرور الفصل السادس 6 بقلم آيات

الصفحة الرئيسية

   رواية عاشقني مغرور الفصل السادس بقلم آيات


رواية عاشقني مغرور الفصل السادس

وقفنا لمه الدكتور وقالهم ليليان حامل.. 
محمد  انت بتقول  اي مين الي حامل
سالم بنهيار  هقتلها
محمد  وكريم وادهم
كانو هيخشو ليليان
بس شهندا وقفت قصد الباب
سالم امشي يا شهندا من قصدنا
خلينا نشوف العار الي جوه
شهندا وهيا بتمنعهم
لا ياعمي
ليليان معملتش حاجه  
ليليان اترعضت لي الاغتصاب
وبابا عارف
وبيجيب حقها
والتالت شباب الي حطنهم ف المخزن ياكريم انت ومحمد  دول الي خطفو ليليان 
وخضروها وبعد  كده رموها ف شارع
سمر انهارت من العياط عل بنتها
محمد  وكريم وادهم وياسين نزلو يجرو ب  كل عصبيه عل المخزن
دخلو المخزن هوما الاربعه بس ملقيوش حد
كريم ب عصبيه هربو ازاي 
محمد انا لزم اتصل بي بابا  وفهم منو كل حاجه
..............
ف معسكر مغلق تحديدنا ف تل ابيب
يجلس ديفد عل كرسي المكتب بتعو
يدخل احد ظباط وهو يرتدي بدلتها  اسراءى*يليه
يتحدث بلغا العميه
شالون سيد ديفد
ديفد وهو يخرج السجر ويدخلها ف فما
شالون  ماذ بيك 
الجوندي..اريد التحدث معك بشيء
ديفد نفخ السجار 
ثم قال
تحدث انا اسمعك
................
فلاش باك 
مصطفى جالو تلفون
الو ديفد يجب ان ترجع اسر*ا*يل
 لقد عثرو عل جسمان مصطفى المهدي
ديفد.اغلق الخط
وسرعان ما هرب
..............
عند عاصم 
الو اي خير يامحمد.
محمد بابا انت بتعمل اي مدام العيال الي اعتدو عل ليليان هنا
عاصم اتفج من الي محمد بيقولو
عاصم اتنهد 
مين الي قالكم الكلام ده
محمد ب عصبيه بابا  ليليان حامل
اتلفون صقت من ايد عاصم
محمد الو الو بابا رد عليه
عاصم ايضن صقت عل الارض
.................
ديفد كم تحدثنه من قبل سوف ارجع بعض الاورق وساتصل بك
تمام سيد ديفد
ديفد رجع ب الكرسي ل وره 
وجالو اتصل من مصر
ديفد تحدث ب اللغاء المصريه
الو 
الشب مصطفى انت فين
مصطفى مشغول والله اليومين دول ف شغل 
الشب مصطفى في ناس بيدورو عليك 
الشب قص عل مصطفى كل شيء
مصطفى نعم انت بتقول اسمها اي
الشب معرفش غير الي قلتهولك وانا وقف مستخبي جنب السور  البلكونه سمعتهم بيتكلمو وبيقولو اني البنت حامل  
مصطفى اغلق الخط ب عصبيه
ثم خرج للقاد بتعو
القاد مذ بيك يا ديفد ولا تريد ان اقول لك يامصطفهه 
ديفد ب عصبيه يجب  ان تاتي ليليان هنا
القاد لماذا تريدهه انها مصريه مسلمه
ديفد.. انا اريدها  انها تخمل ابني
القاد تريد الفته ام ابنك
ديفد انا اريد الاثنين
ابتسم القاد لديفد وقال
هل تذكر عندما ذهبت الى مصر وكنت خائفا لما تم تبدليك مع مصطفى المهدي 
ابتسم ديفظ ثم قال 
نعم اتذكر ثما ارسلتني ال تركيا كي اتجسس هناك
القاد ابتسم  حسنان سوف ارسل رجاالي ياتو بي ليليان
.................
ف احد الغرف يجلس ادهم وياسين ومحمد وكريم
ادهم ب عصبيه يعني العيال دي راحت فين
كريم احنا لزم نقلب مصر كله عليهم 
محمد انا مخلتش بكان مدورتش في 
اكيد العيال دي هربت برء
مصر
ياسين ب حزن طيب وليليان ياجمعه هنعمل معها اي دي صعبنه عليه اوي
ادهم اه ياجمعه هنعمل اي
محمد اكيد الي ف بطنها لزم ينزل
كريم..انت بتقول اي ومين قالك اني حد من عمامك ولا ابوك هيوفق هيقولو حرام
محمد عندك حق
بس ليليان سيف اخويا بيحبها اكيد هيتجوزها
.........
ف حد المستشفيات ف تركيا
يجلس عل اسرير الحج عاصم
سيف الف سلامه عليك يابابا
عاصم بتعب سيف وصيتك ليليان انا عارف انك بتحبها من زمان وانا كنت منعك عشان كنت خايف عمك يحس اني بغصب عليهم الجواز خصوصن بعد معرفت اني محمد اخوك كمان بيحب جودي
سيف.. يابابا متشلش هم حاجه قوم انت بس بسلامه ولي عيزو هعملو
عاصم انا لزم قاولك عل اشخص الي بندور علي
عاصم حكه عل حاجه ل سيف
سيف وقف ب عصبيه انت بتقول اي
ازاي ده حصل
عاصم بتعب..يابني اهدء بنت عمك ملهاش غيرنا 
سيف بحزن لو كنت سبتني اعترف ب حبي ليها كن زمنها معيا دلوقتي
عاصم خلاص يابني اول منرجع هصلح كل ده
سيف بعد اي مخلاص وليليان مش هتوفق هتفكر اني بعطف عليها 
وقم مشي
.........
بعد مرو يومين وليليان 
ف غرفتها مش بتخرج
الام سمر.. ليليان حبيبتي افتحي
كل الي حصل غصب عنك واحنا مقدرين ده افتحي ياحبيبتي
ليليان مش بترد عل حد
صفايه مرت عاصم... يابنتي افتحي احنا معكي  طيب عندي ليكي خبر حلو عمك عاصم راجع هو وسيف انهارده.
ليليان سمعت اسم عمها عاصم  وسيف حست ب الامان
بعد سعتين كن عاصم وسيف وصلو
عاصم فين ليليان  سمر ف اوضتها فوق 
عاصم طلع غرفت ليليان
الباب بيخبط عاصم.. انا عمك ياليليان
ليليان سمعت صوت عمها جريت عل الباب
اول مفتحت اترمت ف حضنو
عاصم بدلها نفس الحضن
عاصم خلاص ياليليان انسي انا خلصت كل حاجه
ليليان بحزن عملت اي
عاصم بصي ياليليان انتي الي اعتد عليكي مش التالت شباب لا ده واحد بس اسمو مصطفى المهدي 
ليليان اتفزعت انت بتقول اي يعمي مصطفى المهدي ازاي
عاصم انتي تعرفي 
ليليان بحزن ده ابن خالي  كن عايش ف تركيا
وكن اعد معنا يومين قبل الحدثه
عاصم سكت مش عرف يقولها انو مش ابن خالها
عاصم طيب ياليليان انا وعتك اني هجبلك حقك صح
ليليان هزت رسها ف نعم
عاصم انا خسرتو حجات كتير ف شغلو وهفضل ورا لحد موصلو بس المهم عندي انتي دلوقتي
ليليان بتبص لعمها وهيا مش فهما
عاصم انتي عارفه اني سيف ابني بيحبك وانا كنت منعو انو يقولك او يقرب منك علشان متحسيش ب الخوف من ولاد.عمك
ليليان اتفجت من كلام عمها
عاصم.كمل كلامو وقال ليليان تقبلي تتجوزي سيف ابني منغير متفكري اني سيف بيعمل كده عشان بيشفق عليكي
ليليان هزت رسها ب الموفقه  واترمت ف حضن عمها
عاصم خرج من غرفت ليليان وجمع العيله كله
انا جمعتكو عشان عيز اعرفكم اخبار كويسه
الخميس فرح ليليان وسيف ومحمد وجودي 
جودي من فرحتها حضنت محمد ب الغلط😹😹
الكل فرح جدا ب الخبر 
كريم طيب وانا يا بابا البت الي ركنها دي
عاصم ضحك روح بلغ خديجه اني فرحكم معها وكل تكليف الفرح عل حسبي
كريم اخد مفتيح العربيه وراح ل خديجه
سيف طلع غرفت ليليان
الباب بيخبط انا سيف ياليليان ممكن ادخل 
ليليان بحزن اتفضل ياسيف
سيف دخل وحط الكرسي قصد ليليان
سيف انتي عرفه اني فرحنا الخميس اجاي
ليليان هزت رسها بنعم
سيف طب انتي عرفه انو هيكون احلا يوم ف عمري 
ليليان.. مكنش لزم تعمل كده عاشني 
سيف قم وقف لا ياليليان انا بحبك من واحنا عيال صغيره بس ابويا هو الي رفض الحب ده عشان متخفيش مني وتحسي اني البيت بيتحكم فيكي بس خلاص انتي هتبقي ليا رغم كل حاجه  حته بالي ف بطنك انا موفق انتي حلمي ياليليان 
ليليان
 وقفت قصد سيف وبصت ف عينو
سيف مستحملش نظرات ليليان 
وشلها جو حضنو وكانو مصدق ليليان ارتحت جو حضن سيف 
سيف متبت فيها كانها هتهرب منو
ليليان فقت من شرودها  
بتحول تبعد سيف
سيف حس بيها وطلعها من حضنو 
وبص ف عنيها وضحك سمحيني بس انا كن نفسي  ف الحضن. ده من زمان 
ليليان اتكسفت
.........
يوم الفرح جودي وليليان ف الاوضه بتع الميكب بيجهزهم
جودي عمله تطنطت من الفرحه
هييييييي اخيرا هتجوز محمد يلا يعم يابتع المكيب خلصني عيزه انزل لميدو
 ليليان ضحكت عل تصرفت  اختها
 ‏
 ‏البنات خلصو واعدين ف غرفت ليليان
 ‏
 ‏مرا وحده سمعو صوت ف البلكونه ملحقوش يشوف مين
 ‏
 ‏عشان  كن في حد  بيرش عل وشهم حاجه  ليليان وجودي فقدو الوعي
 ‏
 ‏الشخص اني وحده فيهم
 ‏
 ‏الشخص التاني معرفش 
  احنا نخد الاتنين
........
سيف ومحمد جهزو وتجهو نحيت غرفت ليليان عشان يخدوهم
سيف بيخبط  كتير 
بس مفيش صوت
ف قرارو يكسرو الباب
وملقيوش  جودي ولا ليليان😣... 
محمد بصوت كله قوا
جوووووووودي
............
 عل طريق الحدود
 ‏
الشخص يتحدث العبريه
ماذ نفعل
شخص اخر
سوف نسلمهم لسيد ديفد 
...
فجاه جودي صحيت 
وبدات تصرخ تخبط ف العربيه
شخص اوقف العربه  
شخص التاني نزل وفتح باب العربيه
حول يسكت جودي
بس جودي بتقوم
جودي بصريخ اعععععع انتو مين
شخص الاول حول كتم صوت جودي
لكن جودي بتقوم
استمر هذ لمدات ست دقايق
جودي مرا وحده قطعت النفس
الشخص ماذ سوف نفعل لقد ماتت
 سيد ديفد يردها حيه
شخص ثاني.. نحنا لا نعلم هو يريد من
سوف نقول لم نجد غير هاذ الفتاه
........
ورمو جوست جودي عل اطريق
ومشيو



يتبع الفصل السابع  اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent