رواية صعيدي احتل قلبي الفصل السادس بقلم حنان أحمد
رواية صعيدي احتل قلبي الفصل السادس
شخص ريحه فين يا فرح انتي وعمي محمد
بيبصوا وراهم طلع زين
محمد معلش يا ابني فرح تعبانه وهنمشي
زين تمشي تروح فين مفيش مشيان من هنا
محمد يومين وهنرجع أن شاءالله
زين ولا يوم ولا هتتحركوا من هنا
محمد معلش يا حبيبي مره تاني وطلعوا وزين معرفش يعمل حاجه
فرح بصت لزين بكره وقال لي محمد ياله يا بابا
البصه تعبت زين اوي مش متخيل يحصل كل ده
شاكر هو حصل اي عشان البت تمشي أكده حد يفهمني
مفيش رد
جولت حد يفهمني وبدأ ايزعق
زينب بدأت تتكلم وحكت لي شاكر
شاكر بعصبيه لي يا ولدي تعمل أكده عاد دي هتبجا مرتك مش تسمع منيها عاد انا عودتك علي أجده بس انا ليا كلام تاني وعلي طلعت اخوي من البيت وهو مكسور الخاطر حسابك معايا بعدين وانا مش مسامحك عاد غير لما تصلح اللي عمالته
زين بحزن ماشي يا با
وطلع اوضته وكان خلاص هيعيط من كتر الخنقه والزعل
دخلت عليه زينب
زين اول لما شاف زينب اتعصب
زينب هي كلمه وحده هقولهالك يا زين اسمعها مني ومش هتشوف وشي تاني خالص
زين اخلصي
زينب قعدت تحكيله اللي حصل كله واد اي هي مظلومه وقاليتلوا هي ورتني تليفونها والرقم آخره ** ورنت علي الرقم وطلعت صحبيتها ريم
عايز تتأكد ده عنوان ريم في مصر واعرف منها
زينب بس هي كلمه اخيره يا زين اسمعها الاول وغلط اللي انت عملته ده يا زين كان واجب عليك تسمعها
زين وهو واقف مصدوم ومش مصدق أنه طلع خلط وحب عمره مش خاينه والفرحه اللي حس بسها وفنفس الوقت
إنه زعلها وكسر خاطرها وخلها في يوم تعيط بسسبه
زين وهو بيخبط أيده في الحيطه غبي غبي
خليتها تكرهك بدل متقربها منك
بس انا هرجعك يا فرحتي مش هسيبك ابدا انا اسف سمحيني مش قصدي كل الحكايه ان غيرتي عليكي عامتني مبقتش شايف حاجه قدامي
سامحيني ونبي
ونام بعد تفكير طول
تاني يوم ....
قام زين من النوم ونزل فطر
شاكر وهو عمال يبصله
زين بجوالك اي يا بوي
شاكر جول
زين انا نازل مصر
كلهم بصوالوا
شاكر تعمل اي عاد
هرجع عمي واعتزرله علي اللي حصل انا فهمت كل حاجه وانا غلطان من ساسي لراسي
وهجيب عمي معايا
شاكر ماشي بس لو مرجعتش من غيره عاد
زين لا مش هاجي غير بيه
شاكر لما نشوف
زين طلع جهز نفسه ونزل
شاكر هاتمشي
زين ايوه يا بوي بس هعاود علي طول
شاكر ماشي يا ولدي
زين نزل ركب عربيه ومشي
بعد 3 ساعات وصل زين مصر
راح عند عمه محمد
محمد اهلا يا زين في حاجه واللي اي حد حصله حاجه
زين لا يا عمي محصلش حاجه
محمد طب اتفضل ودخل قعد
زين عمي انا فهمت وعرفت غلطي
محمد انا مش فاهم حاجه
زين انا افهمك
وفهمه
محمد طب انا مسامحك طب هي
زين هصالحها
محمد معتقدش دي مش بتاكل ونفستها تعبانه
زين وبص في الأرض بحزن هحاول يا عمي
محمد ماشي يا حبيبي اطلع غير وتعاله اوضتك اهي جمب اوضت فرح وهو طالع يغير
فرح جت من بره
فرح بابا حبيبي انا جيت انت فين يا عم انت
محمد اي يا بت اي الدوشه دي عندنا ضيوف وطي صوتك
فرح بصوت مش واضح
ض ي و ف م ي ن ( ضيوف مين )
محمد مش هقواليك 😂.
فرح قول بقا يا عم بابا
محمد طب بصي كده
بتبص بتلاقي زين واقف وقريب منها اوي اتخضت
فرح انت انت اي اللي جابك
بتبص وراها لقيت بباها مشي
فرح كده يا عم بابا تسبني كده وتخلع ما انتوا مخطاطين بقا
زين سرحتي في اي
فرح انت مالك ملكش دعوه بيا انت كده خلاص بره حياتي نهائي والموضوع اتقفل
زين بس يا فرح انا بحبك وهتجوزك انا كنت غلطان وعرفت غلطي انا اسف وقعد في الأرض وقالها اقبلي اعتزاري انا اول مره اعمل كده واعتزر بس انتي كل حياتي وهعمل اي حاجه عشانك
ومره وحده سقطت دمعه من عيون زين
فرح زعلت اوي علي حالته كفايا بس أنه جه لحد عندها برجله
فرح لا يا زين كفايا اللي انت عملته فيا انت مدتنيش فرصه يبقا نفس المعامله وسابته وطلعت اوضتها وهي زعلانه قعدت تعيط
زين بزعل طب اعمل اي مفروض تمشي الصبح وبعدين
طلع محمد كان واقف بيتصنط عليهم 😂..
زين انت كنت واقف يا عمي
محمد ايوه
زين طب اعمل اي
محمد تعاله اقواليك
........................................
زين أما حتت خطه
محمد ششششش عشان متسمعش
محمد اشطااا
زين ماشي من النجمه هجهز كل حاجه
تاني يوم .
يتبع الفصل السابع اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية صعيدي احتل قلبي" اضغط على اسم الرواية