Ads by Google X

رواية عشيقتي ام جارتي الفصل السادس 6 بقلم نوران عباس

الصفحة الرئيسية

   رواية عشيقتي ام جارتي الفصل السادس بقلم نوران عباس


رواية عشيقتي ام جارتي الفصل السادس 

نروح عند بطلنا جاسر احم احم في الشركه                      
داخل الشركه بهيبته كده هيييح اوعدنا احم احم لا مؤاخذه      جاسر/منار(السكرتيره)هاتيلي مواعيدي انهارده وقهوه بسرعه 
مناربدلع/حاضر يا فندم                                           
جابت منار القهوه والملفات وجدول مواعيده وقالتله علي مواعيده وحبه حبه بتحاول تقرب منه  لاقت هوب القهوه علي ايديها                                                              
جاسر / الي حصل ده عشان تلزمي حدودك يا ماما والمره الجايه هتطردي من هنا متنسيش نفسك                     
منار/بالم اسفه يا فندم بس بالله انا فعلا محتاجه الشغل   
جاسر /يبقي تحافظي عليه ياروح ماماواه روح اجازه انهارده  
منار/روح مين يا فندم                                            
جاسر بعصبيه/ايه كمان مش مركزه في الشغل روح الطالبه الي بتددرب عندنا                                             
منار بتوتر والم/لالالا فاكراها بس مش فاكراه اسمها عن اذن حضرتك    وهي ماشيه وبهمس الحمد لله انا الم نفسي احسن  منها لله الي قالت ممكن اوقعه واخلص من الفقر وكمان من امتي بيدي اجازات كده يلا لما نتفرج                          
(لازم يعني قهوه تقع عليكي)                      
جاسر في المكتب بيفكر في روح /يا تري ايه اخبار المشروع ايه ده انا مالي شاغل بالي كده هو فيه ايه ماكنتش حتة بنت يعني ايه يا جاسر هتخيب تاني نسيت كل صنفهم زباله سواء من اعلي مستوي او اقل يقطع تفكيره ادم                      
ادم/جاسر فيه مشروع جديد اتعرض علينا ولازم  نحاول نخده عشان ادهم الشرقاوي بيحفر بكل طرق لياخده جااسر بكلمك انت فين                                                          
جاسر/هااه بتقول حاجه يا ادم                                   
ادم / بقول حاجه ياااه دانت مش معايا خلاص ثم كمل بصوت انثوي ومرح /اه ياحبيبشي هتيجي امتي تقدم عشان ابننا ثم ضحك                                                       
جاسر حدفه بالقلم/يا شيخ جتك الارف ولا مش ناقصه هي اتظبط اتنيل عايز ايه                                          
ادم/مانت الي سرحان بقولك فيه مشروع مهم ومشروع ده لراجل اجنبي ومراته عايز يبني فندق سياحي وادهم شرقاوي هيحفر عشان ياخده وانت عارف طرقه لازم ناخده         
جاسر/أولا ميقدرش يقف قدام شركة الصقر هو بس بيهوش بس ازاي هناخده واحنا لسه مخلصناش معظم المشاريع 
ادم/كلهم قرب يخلصوا مش فاضل القريه الي انت عايز تبنيها لنفسك ناجلها حبه ونبدا ده هيكبرنا اكتر                       
جاسر /تمم سبني افكر وهقولك وعلي ماقولك اعرف اللازم عن الراجل واعمل الصح                                  
ادم/ايوه كده ده جاسر الصقر سلام اه صحيح فين روح دي ايه جت من شويه وهنبدا اهو                                        
جاسر /بعصبيه لا يعرف سببها /وانت مالك بتسال عنها ليه   
ادم/ايه ياادم فيه ايه عادي أي سبب العصبيه                 
جاسر/مافيش هي تعبت انهارده وطلبت اجازه اناوافقت فبها حاجه                                                           
ادم/باستغراب انت والاجازه لا دي روح سرها باتع علي كده 
جاسر/ادم لومختفتش دلوقتي هلوشك في وشك باي حاجه 
ادم/خلاص خلاص يا عم الله يكون في عونا وعون البت دي يارب                                                               
رجع ادم عند ايه لاقها سرحانه                                 
ادم/يلا ايه نخلص دهعشان في مشروع مهم اووي لازم نبدا نجمع عنه معلومااات هااي انسه اييه
ايه بخضه/ها حضرتك بتكلمني                           
ادم/ايه يا اسنه بدانا سرحاان                            
ايه باحراج / اسفه يا فندم معلش مش هتتكرر تاني        
ادم/انا اسف عامة علي اسلوبي يلا عشان نخلص شغلنا ونشوف ابداعك                                              
عند روح /منكلله ياجسر يابن ام جاسر اااه فاضل علي المشروع حاجه صغيره يارب بس يكون مظبوط اها نااخلصه واريه لحد في الكليه متخرج او معيد المهم مسالش الراجل المستفز ده بيرن تليفونها بصوت رسايل للايميل بتاعها من جااسر (اتمني انك تبعتيه بليل علي الايميل زيماقزلتي او علي الأقل اشوفه بكره ماتنسيش انا عايزه قبل اول محاضره يعني علي الساعه 10 تشااااوو                                  
روح بتصرخ هاااااااااااااه                                       
بتيجي شمس جري ايه فيه ايه ياروح                          
روح بصريخ/فيه اني بدرب عندواحد مستفزه انا لوقاتله امه مش هيعاملني كده ياربييي الواحد اتخنق ياريته ماخترني ياريته يارب هو انا اذيته في حاجه                          
شمس/ممكن تهدي مش فاهمه حاجه                          
روح بغيظ /مش فاهمه ايه المدير الي فاكر نفسه الامر والناهي في زمانه قال ايه بيتخداني عايز المشروع قبل ماروح الجامعه الي هو كان حاسس اني هوريه لحد في الجامعه هو ايييه مفكر نفسه مين دانا غبت انهارده عشانه وهو ولا اقدر            
شمس بضحك علي غيظ اختها/طب معلش اهدي بس يا ستي لو كده حاولي اتواصلي مع أي حد من الدكاتره الكبار او اكبر منك وابعتيه تليجرام او حاجه ممكن تهدي                
روح بتحدفها بالقلم ماتضحكيش منك لله ياصقر               
ممكن نروح للبت مريم اخت البطل شويه حقها مهضوم       
مريم شاغل في الشركه بتاععة باباها باسم مريم حمدي عشان عايزه تتعامل معاهم غير مريم سليم الخديوي  شغاله في الحسابات                                                        
نهي / معاها في المكتب ....مريم معاكي صفقه الاخيره عايزه اراجع حاجه في حسباتها كده                                      
مريم/اه معايا كنت لسه هبص عيلها عشان اديها للأستاذ عزت  بس بستال ليه                                                     
نهي/طب حلو نبص عليها سوا عشان حاسه ان في لغبطه     
بعدالوقت/ااه صحيا نهي فيه لغبطه في الحسابات جااامده ملف ده كان عند مين                                                   
نهي / ده جه من الأستاذ عزت منه لمرام منه لياوثم ليكي بعد كده المفروض يتراجع عند الأستاذ حسين عشان دي صفقه مهمه اوي بذات داخل قدمنا عدو الأستاذ سليم اللدود محمود الشامي بس مش عارفه انا مش بثق في ال اسمها مرام ولما الملف جالي قولت هبص علي الشغل الي هي عملته فيه بس ملحقتش ولاقيت حد جه قالي الأستاذ حسين عايزه ومستناش وخده بس عرفتانه جالك قولت الحقك فيه ارقام غير الأستاذ سليم قال عنها في الاجتماع وقليله معني كده انهم بيحاولوا يخسرونا الصفقه                                          
مريم/معقوله طب بصي لو حد سالنا نقولانه مجاليش ونخبيه بسرعه لازم الأستاذ سليم بنفسه يشووفه 


يتبع الفصل السابع  اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent