رواية أحببته في مهمة رسمية الفصل السابع بقلم لمياء محمد
رواية أحببته في مهمة رسمية الفصل السابع
قاطع كلام حورية وعامر صفية
صفية الوكل جاهز يا عامر باشا
عامر ماشي يا صفية روحي انتي قولي للولاد وانا جاي
صفية حاضر يا عامر
وذهبت صفية لنور ولمار وسليم و زين وقالتلهم العشا جاهز ونزلت ونزل وراها نور وبعدين سليم وبعدين زين وبعدين لمار وبعدهم عامر وحورية وقعدوا كلهم علي سفرة العشا
ياكلو في صمت قاطع الصمت عامر
عامر لزين ونور جاهزين يا شباب النهاردة هنبدأ المهمة
نور وزين جاهزين
عامر لازم تخلو بالكم اي غلطة فيها حياتكم خلوا بالكم
حورية متوجولش اكده يا عامر اسم الله عليهم هيبقوا بألف خير انشاء الله
اما سليم اخواتي قدها وقدود يا حج وهيرجعو بألف خير
(يعتبر نور اخته )
اما لمار فالدموع اتجمعت في عنيها خوف علي اختها مسكت نور ايدها
نور مش اخت نور الجارح اللي تعيط انتي عارفة اختك قوية
لمار عارفة وحضنتها
عامر انا عارف انهم قوايا وقدها صح يا شباب
نور وزين اكيد
خلصو اكل يلا يا زين اجهز وانتي يا نور اطلعي حضري نفسك
زين ونور حاضر
زين بهمس لنور نتقابل يا قمري
نور افندم
زين عارف انه مش وقته بس انا قولت اقولك
نور ايه
زين بحبك
عامر يلا يا زين
زين يلا وذهبو لمكان ما
اما نور طلعت غيرت هدومها ولبست جاكيت وبنطلون اسود وبلوزة بيضا 👇
ونزلت سلمت علي الكل وراحت مكان ما اتفقو انهم ينفذوا الخطة
نروح بقي لمكان تنفيذ الخطة بعد ما نور وصلت
نور واقفة بعيد في مكان مفيهوش حد يعني مكان مناسب جدا ان اي حد يخطف فيه وفعلا كان في كام واحد واقفين بيراقبو نور لانها لوحدها والمكان مفيهوش حد ولكن فجأة شافوا حد قاعد بعيد شوية يعني قريب من نور قاعد.فكلمو الزعيم بتاعهم
واحد من الاشخاص الو ايوا ياباشا احنا فالمكان اياه اللي بنبقي فيه علطول وفي بنت نخطفها بس المشكلة ان في شاب قاعد نعمل
الزعيم روح شوفو قاعد ليه وحاول تمشيه
الشخص تمام يا زعيم وكلم اللي معاه خليكو هنا انا جاي اهو وراح بإتجاه الشاب
الشخص انت يابني بتعمل ايه هنا
الشاب والله ياباشا جاعد كنت بندور علي شغل من الصبح ومش لاجي شغل لما بجت العيشة مرار طافح بجولك انت شكلك راجل جلتن كدا زي ما بيقولو مالجيش عندك شغلاني
الشخص يفكر الزعيم كان عايز واحد جديد في الشغلانة مممممم لما اكلمه ثم اكمل لزين جلتن اااه قصدك جنتل ممممم انت شكلك جدع طب بوص استني كدا هعمل مكالمة وارد عليك
الشاب بإبتسامة خبيثة منتحرمش منك يابيه
ذهب الشخص لعمل مكالمة للزعيم
هو(الشخص) الو ايوا يا زعيم بقولك مش انت كنت عايز شاب جديد
الزعيم ااه
هو طب انا لقيت واحد وعايز شغل
الزعيم هو اي حد عايز شغل هندخله العصابة انت اهبل ولا ايه
هو لا يا زعيم بس هو شكله علي نياته وقاعد في الشارع من الصبع يدور علي شغل ايه رأيك نخليه هو يخطف البنت ونختبره يعني
الزعيم مممممممم تمام عجبني تفكيرك يلا روح ولو رفض ينفذ اقتله علشان ميفضحناش
هو ماشي يا كبير
وراح للشاب تاني
الشاب عملت ايه يا بيه
هو بوص بقي الزعيم وافق نشغلك بس احب اقولك ان شغلنا صعب
الشاب انا خدامك يابيه بس اشتغل
هو تمام انت هتشتغل حرامي وهتخطف واول عملية دلوقت ها قولت ايه.
الشاب هاا حرامي ممممممم خلاص حرامي حرامي بس المهم الاجي فلوس اجيب اكل
بس هو انا هاخد كام
هو خمستلاف جنيه علي كل عملية
الشاب صلاة النبي احسن (عليه افضل الصلاةوالسلام) شكلها هتلعب ممعايا
هو مقلتليش اسمك ايه
الشاب اسمي شادي المحمدي
هو طيب يا شادي نبدأ بقي
شادي نبدأ
هو بوص البنت اللي هناك دي هتحط المنديل دا علي مناخيرها وتجيبها وتيجي وبعدها نروح للزعيم هيفرح بيك قوي
شادي ممممم تمام بس لو صرخت.
هو لا انت تحطه بسرعة قبل ما تصرخ
شادي تمام هات المنديل
واخد المنديل وراح ناحية نور
شادي من خلف نور جاهزة يا قمري
(طبعا كلنا عارفين مين دا عمتا دا زين سالم عيلوان بشخصية متنكرة ودي كانت خطتهم علشان يدخلو العصابة زين كخاطف ونور كمخطوفة ) زين كان حاطط دقن كبيرة وحاطط شنب كبير بحيث انو ميتعرفش 👇
لانهم عارفينه من بعيد يعني زين مالوش اختلاط بالناس اوي علشان كدا الناس متعرفش شكله اووي وطبعا زين عمر دا كله بعد العشا لما راح مع عامر
نور جاهزة يا زين
زين يلا وحط المنديل علي وش نور نور اغمي عليها وشالها وراح بيها ناحية العصابة ولسه واحد رايح يشلها زين مرضيش ان حد يمسك نور غير
زين لع اني هروح بيها لزعيمكم اكده علشان يفرح بيا
واحد منهم خلاص يا شباب سيبوه يلا
واخدوا نور وراحو بيها للزعيم كان المكان مهجور 👇
ومفيش اي حد غير الزعيم ورجالته
دخل زين وهو شايل نور وحواليه رجالة الزعيم ودخلو للزعيم وبعد مدخلو بدقيقة فاقت نور
الزعيم برافو عليك انت كدا اثبت نفسك في اول مهمة وعجبتني
زين بخبث دا انا خدامك ياباشا وانشاء الله في المرة الجاية هعجبك اكتر
نور بعد مافقت بتمثيل ايه دا انتو مين وعايزين مني ايه
الزعيم بعد ما انتبه لتلك الحورية امامه ايه القمر دا دا انتي زي العسل
نور ما تحترم نفسك يا جدع
الله ولسه هتقوم حطو الاسلحة علي راسها ليخف زين عليها بشدة اما الزعيم قال اموت في القطط الشرسة وبعدين امرهم اطلعو برا زين بص لنور بصتله بإطمئنان وحركت رأسها بمعني ماشي ومتقلقش وبعد ما الكل طلع راح الزعيم تجاه نور
الزعيم وهو بيقرب انتي قمر اوي
نور قسما بالله لو لمستني لأندمك
الزعيم هتعملي ايه يعني ورايح يحط ايده علي شعرها ولكن....
يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية أحببته في مهمة رسمية" اضغط على اسم الرواية