رواية حور وحمزة الفصل السابع بقلم ريناد احمد
رواية حور وحمزة الفصل السابع
حور : انا نازله اشم شوية هوا
احلام : ماشي يا حبيبتي متتأخريش
وهي تمشي فجأه ظهر أمامها شخص
حور بفزع : سليم !!
سليم : ممكن اتكلم معاكي شويه
حور : اتفضل
سليم : حور ، حمزه بيحبك بجد وهو محترم و دخل البيت من بابه وهو ملهوش علاقة باللي أخته عملته .. نفسي افهم هو ماله
حور : مش هتجوز واحد أخته بتوقع ما بين اي حد بالمعنى الصحيح حربايه
سليم : هو اتخانق مع أخته ع فكره وحجزلها اول طياره على تركيا عشان هي عندها شغلها هناك وقالها أنها ماتت بالنسباله بعد اللي حصل .. من الاخر يعني نادين هتسافر ومش هترجع تاني
حور بصدمة : ....
سليم : فكري في اللي بقوله يا حور
وذهب وتركها
حور اتصلت بفراس وحكت له كل ما حدث
فراس بصدمة : بجد !!
حور : انت فين يا فراس
فراس : انا في الشغل .. انا جايلك
حور ذهبت لبيتها
حور حكت كل ما حدث لوالدتها ووالدها
محمد : ....
احلام : مانا قولتلك هو ماله بالموضوع حتى لو رجعت تاني ملكيش دعوه بيها اعتبريها ميته .. انت بتحبي حمزه يا حور ؟
حور صمتت قليلا ثم قالت : معرفش يا ماما
فراس وصل للبيت
فراس : قررتي ايه
حور : مش عارفه يا فراس
فراس : طب انا رأيي أننا نديلة فرصة تانيه .. طالما أخته هتغور من هنا
حور : .....
فراس : ها
حور : سيبوني افكر ....
__________________________________
لا اله الا الله ♥️
حور حكت ل لين كل ما حدث
لين : وافقي بقا يا حور
حور : مش عارفه أقرر لحد دلوقتي
لين : ده هيموت عليكي
حور : .....
__________________________________
الله اكبر ♥️
"باليوم التالي"
حور ذهبت للجامعة بعد غياب طويل وأخذت تبحث عن حمزه لكن لا فائده
حور : سليم ، فين حمزه
سليم : مجاش
حور : ليه مش عوايده يعني
سليم : مكتئب وقاعد لوحده في اوضته ومش بيطلع منها
حور : ممكن تقوله اي حجة تخليه ينزل ؟
سليم : زي ايه
حور : قوله اني تعبت وانا ف الجامعه وكده .. لو بيحبني بجد هييجي
سليم اتصل بحمزه وأخبره
حمزه بصدمة : ايه !! ازاي يعني .. انا جاي حالا واغلق المكالمة
سليم بابتسامه : جاي فعلا
حور بفرحة : الحمدلله
حمزه ذهب للجامعة سريعا
حمزه : ايه هي فين يا سليم
حور ظهرت من وراء سليم
حور : انا هنا
حمزه : مهي كويسة اهي يا سليم
حور : ينفع حد قمر كده يكتئب
حمزه بذهول : ....
حور : انا موافقة عليك يا حمزه .. واسفه اني زعلتك بس كان غصب عني بجد
حمزه : ....
حور نظرت لسليم : فقد النطق ده ولا ايه
سليم ضحك : شكله كده
حور : يا حمزهههه
حمزه مازال مصدوم
حور ضحكت كثيرا : يا حمزه فوق بقا فوق بقا فوووق
لين خرجت من المحاضره
لين بصدمه : حور ! مش قولتي مش هتيجي النهارده
حور : اهو اللي حصل بقا وجيت
لين نظرت لحمزه : ماله ده
حور وسليم في نفس الوقت : فقد النطق
لين بضحك : ايه اللي حصل
حور : مفيش .. قولتله اني وافقت عليه ومن ساعتها وهو كده
سليم : حصل وانا شاهد
لين ضحكت كثيرا ...
حمزه : بجد يا حور
حور : اشهد ان لا اله الا الله .. نطق يا جدعااان
حمزه بضحك : لا اصلي اتصدمت حبتين .. بس اي اللي غير رأيك !!
حور نظرت لسليم : حد كده
سليم : الاه
حمزه : اخويا اخويا مفيش كلام .. بس اقنعتها ازاااي انا مش فاهم حاجه
حور : مش مهم .. المهم انه اقنعني مش مهم ازاي بقا
حمزه : ممكن اجي اتقدم الاسبوع الجاي ؟
حور : تشرف طبعا .. هقولك على اليوم المناسب بالظبط
حمزه بفرحة : تمام
__________________________________
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد ♥️
حمزه أخبر والده ووالدته
محمود بغضب : انت اهبل عمري ما هروح للبيت ده تاني ....
يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية حور وحمزة" اضغط على اسم الرواية