رواية انا من احببته الفصل السابع بقلم آيات
رواية انا من احببته الفصل السابع
وقفنا لمه صلاح عرف اني هايدي عيشه وحظرهه انها تتجوز
.......
ف غرفت هايدي بعد ما صلاح خرج وهو متعصب
ادهم كن وقف عل جنب مستني صلاح يخرج
هايدي وقفا وبتبص عل ادهم وكن نفسها تترمي ف حضنه عشان السنه ونص الي بعدتهم عنه
ادهم فق من شروده وجري عليها وحضنهه بلهفا
لي لي ياهايدي تخبي عليه لي وجعتي قلبي عليكي
هايدي وهنا دموعها نزلت
عشان تنساني ياادهم وتشوف حياتك
وخرجت من حضنه
علفكره انا حضرت فرحك وكنت جنبك وشفتك وانت عريس وكنت فرحانه بيك اوي
ادهم.. وانا كنت حاسس بيكي مرحتيش عن بالي لحظه
هايدي حولت تغير المود وكملت كلمه بضحك
وبنتك طلعه شبهك قمر زايك يا ابو الصحاب
ادهم بص ف عنيه... سمتها هايدي عشان تكون شبهك انتي
هايدي.. انا عرفه وحضرت لمه اتولدت كمان انا مسبتكش وكنت جنبك علفكره واعرفه ب كل حاجه
ادهم.. بضحك طيب طلمه عرفه كل حاجه
مش نويه ترجعي ل صلاح بقاا
هايدي بجمود.. لا انا عملت كل ده عشان اشوفو مكسور الحب الي جويه راح خلاص مبقش في حاجه جويه
ادهم بتنهيد... بس الي بيحب ممكن يزعل بس ميكرهش ولا عمر هيكرهه صلاح كان عنيه متغميه ومتنكريش اني حبك وخوفك علي هو الي وصلك للي انتي في
هايدي... ادهم خلاص احنا مش هنفتح فالي فات وبلاحب بلا بتع زاي منتاا شيف بحضر لفرحي
يعني خلاص عيزه افرح ياادهم زاي بقيت الناس..
ادهم بتنهيد... ماشي ياست هايدي هنشوف المهم تعلي اعرفك عل هايدي اصغيره و امها
هايدي مسكت ايده بفرحه ونزلو لتنين سو..
عمر كن اعد. تحت وشاف هايدي وادهم وهوما نزلين
عمر اتعصب وقم وكن هيدي ادهم ب البوكس بس صلاح لحقو
صلاح بجديه.. محدش يضرب ابو نسب غيري انت فهم يلا
عمر وصلاح كنو هيمسكو ف بعض بس هايدي وقفتهم
بس بس اي الهبل ده وانت ياعمر ده ادهم ابن عامي وصحبي وكل حاجه ليا لو سمحت بلاش ادهم علشان ده خط احمر ف حياتي
عمر ب عصبيه... انتي اتجننتي انتي مسكه ايده كده ازاي اصلان..
ادهم وهو بيحط ايده عل كتف هايدي..
. وحضنها كمان وانت متدخلش
عمر ب عصبيه... ماشي يا هايدي جهزي نفسك عشان الماذون جاي اساعه8 وعمك توفيق عازم الناس كله
هايدي بابتسما ماشي ياحبيبي هطلع اجهز
صلاح بيجز عل اسنانه من كلمت حبيبي دي
بعدها بص لادهم وسحبو من ايده
ادهم في اي يعم بتشدني كده لي عيز اروح اجهز عشان كتب الكتاب
صلاح بعصبيه ومسكه من يقت القميص.
كتب كتب مين ياروح امك انت وهيا ده عل جثتي انو يحصل
ادهم بكل برود....
اعد عل كرسي وسحب ازازت كنز
وانت بقاا عيزني اعمل اي اخطف العريس ولا العروسه ولا نحط سم..
صلاح بتفيكر بص موضوع القتل ده سيبو اخر حاجه
المهم دلوقتي تعل نفكر نشوف هنعمل اي مع ابن الورما ده
ادهم ب غرور.. وانا اسعدك لي اصلان انا الي يهمني هايدي تكون مبسوطه وعمر شكله بيحبها وخلاص هيتجوزها
صلاح بغضب ضرب ادهم ب البوكس ف وشو
انت شكلك نسيت الضرب بتع زمان صح.
هايدي دي بتعتي. انا محدش هيتجوزها غيري انت فهام
ادهم وهو حط ايده عل وشو
ااه عيني يابن المفتريه خلاص هسعدك دهيا تخدك
صلاح وهو بيظبطله القميص بتعو
ايو كده جدع
اعد بقاا خلينا نفكر..
.....
عند هايدي كانت بتجهز ف اوضتها لبست فستان ابيض مش منفوش كتير
وحطيت ميكب خفيف
الباب خبط..
هايدي.. ادخل..
بيدخل الحج توفيق..
اي القمر ده احلا عروسه ف البلد كله
هايدي بخجل ربنا يخليك ياعمي ويديك طولت العمر
الحج توفيق.... ربنا يسعدك يابنتي عرفه احسن حاجه الخطه الي عملتيها دي
هايدي بضحك بس جمده صح
صحيح ياعمي انا غيرت راي ف موضوع الفرح انا نويت اسافر انا وعمر بعد كتب الكتاب
صلاح كل شويه هيعمل مشاكل مع عمر وانا مش عيزه مشاكل..
الحج توفيق.... الي يريحك يابنتي انا عيزك مرتاحه
ماشي ياعمي الشنط اصلان زاي مهيا وعمر حجز تذكرتين عشان نمشي بعد كتب الكتاب
.......
عده الوقت وجا معد كتب الكتاب
هايدي اعد وسط اهلها
الماذون... خدي يابنتي امضي هنا
هايدي ب فرح مضت ورجعت الورقه المأذون
الماذون برك لكمه وبرك عليكم وجمع بينكما في خير
ادهم مسك. ايد. هايدي وموديها نحيت عرسها
وفجه ظهر صلاح وخدها ف حضنه
هايدي ب فزع اععع
انت بتعمل اي يا عمر انت فين
صلاح ببتسما صفراء مفيش غيري
هايدي انت اتجننت
صلاح بعدم اهتمام..
يلا ياحبيبتي علشان نلحق الطياره
هايدي بصت عل ادهم
ادهم بيخيي وشو
هايدي بغيظ.... طلقني يلا
صلاح ببرود... طبعن ياحبيبتي المهم يلا عشان الطياره
صلاح شور لادهم
ادهم انا جاهز ب الشنط اهي هروح احطها ف العربيه بنفسي
هايدي انت بتقول اي يعمي انت فين
الحج توفيق... اهدي يابنتي صلاح بيحبك ولو معملتش كده الله اعلم كن هيعمل اي..
هايدي ودموعها بدات تنزل.. يعني كلكم بتضحكو عليه
هايدي بصت ف عيون صلاح وتكلمت ب كل عصبيه
... انا مش عيزك ابعد عني بقاا حرم عليك من يوم معرفتك وانا ف ماشكل وقرف سبني اعيش حياتي بقاا
هايدي بدات تنهار.... عمر انت فين ياعمر رد عليا
صلاح بيقرب عل هايدي.. اهدي مفيش عمر انا بس الي حبييك هايدي بغضب
ابعد عني بقاا ياعمر انت فين
صلاح قرب عل هايدي بعصبيه ولشها...
دخلها جو العربيه.. هايدي بتعيط
ابعد عني حرام عليك سبني مرا اختار حياتي بقاا
صلاح مش مهتم لكمها
بعد شويه هايدي نامت من التعب والمجهود الي عملتوه
بعد شويه صلاح وقف العربيه قدام بيت فلا كبيره
نزل من العربيه وشال هايدي عل ايده كانها طفاله صغيره
وهايدي مش حسه ب حاجه
ودخل بيها الفلا
صلاح داخل الغرفت النوم وحط هايدي عل اسرير
بعد شويه هايدي فتحت عنيها لقت نفسها ف غرفه لونها ابيض هاديه وكلها صورها وفيها شاشه كبيره وسرير لونو ابيض
وشافت صلاح وقف بيقلع هدمه
هايدي بتعب... انت بتعمل اي انا فين..
صلاح قلع القميص بتع ورما عل الارض.
وقرب عل هايدي
هايدي... بعدم اهتمام لتصرفتو..
سبني امشي ياصلاح ارجوك كفيه لحد كده انا تعبت
صلاح كن بيبص ف عنهيا ومش بيتكلم
هايدي فضلت تتكلم عشان صلاح يسبها تمشي..
صلاح مرا وحده مسك ادين هايدي ودفن راسه ف حضنها
هايدي بهدو صلاح لو سمحت ابعد عني
صلاح بد ينهار ف حضن هايدي
وصوت دموعو بقاا مسموع
هايدي حطيت ادها عل ضهرو
صلاح خرج من حضن هايدي وكل ده ولسه متكلمش
بص ف عيونها واخدها ف حضنه..
هايدي بتحول تبعد بس معرفتش
هايدي انهارت من العياط ف حضنه
وبدات تصرخ... لي لي ياصلاح سبتني مش انت الي طلقتني مش انت الي خلتني اكرهك حرم عليك سبتني لي
صلاح كل ده وعنيه غرقانه دموع
سمحيني انا غلطان سمحيني ياهايدي
صلاح خرج هايدي من حضنه..
وفرض ضهرو عل اسرير وحط هايدي فوقي
وكن محوطها ب ايده
هايدي حطيت رسها عل صدر صلاح
بعد شويه صلاح اتعدل واعد هايدي قصده
صلاح قرب من هايدي
صلاح... طب اي بقاا عيطن وصرخنا وعملنا كل حاجه مش نوين نخلص بقاا ولا اي..
هايدي بخجل قصدك اي يعني
صلاح بجورا... بعشق ام شفيفك لمه بتقفل عل بعض كدا
هايدي خبت وشها
صلاح قرب عليها وبدا بتقبيل
خدها لحد موصل لشفيفها
هايدي مش عرفه تاخد نفسها
صلاح حس بكده وف اخر لحظه بعد عنها عشان تتنفس
هايدي بتعب وبتحب متبصش ف عنيه
متعملش كده تاني..
صلاح بجرا... نعم انا لسه عملت حاجه حرم عليكي د انا متهنتش بيكي غير يوم واحد بس
هايدي اتسكفت وسكتت
صلاح بدا يحط ايده عل ضهرها
هايدي ي فزع اهد اهد بس قولي عمر فين
صلاح بديق... اي لزمت ام السيره دي
مع ذالك اهو غار ادهم حطلو منوم وسفرو الزريبه الي كن جاي منها ولا راجل يقربلك ياهايدي
هايدي بضحك.. خلاص اهد ياشبح
صلاح بيقرب منها.. ونبي انت الي شبح
متيجي نكمل
هايدي.. لا اهد اهد بس هاروح بس الحمام دقيقه
صلاح بضحك طب ماشي هستناكي وشنطت هدومك اهي
هايدي كانت دخله الحمام بس صلاح وقفها
هايدي استني لحظه
صلاح ادها فستان لونو ابيض طويل ومفتوح من الضهر..
هايدي... نهارك اسود يابن ساميه عيزني البس ده
صلاح. بعصبيه
. اه يابنت فتحيه هتلبسي ده
وكلمه كمان ومش هخليكي تلبسي خالص انتي اصلان مش عيزو
هايدي دخلت الحمام بسرعه وقفلت الباب
بعد شويه من الوقت
صلاح متخلصي يابنت فتحيه انا شب مستنيه من سنين يعني الرحمه حلوه
هايدي خرجت من الحمام وكانت لبسه الي ادهولها صلاح..
صلاح وهو متنح.. لا الصبر حلو برضك حلو خاالص
دا يانهار ابيض
بعدها قرب عل هايدي وشلها ولف بيهاا.
بحبك بحبك بحباااااك يابنت فتحيه..
هايدي بضحك... وانا بحبك يابن ساميه..
صلاح رم هايدي عل اسرير
يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية انا من احببته" اضغط على اسم الرواية