رواية قدر النسر الفصل السابع بقلم بسنت حسين العقاد
رواية قدر النسر الفصل السابع
رقية: نسر الحق لقيت ايه
نسر: لقيتي ايه يا رقية
رقية:انا كنت مصاحبة واحدة من علي الانترنت وهي من القاهرة ودخلت في الفرندس لقيت صورة لقدر و واحدة معاها
نسر:نادي علي الكل وهاتي الموبايل
الكل نزل
ادهم:فيه ايه يا عم دي كانت جوازة سودا
نسر: اخرس دلوقتي في كلام لازم تسمعوه
ابراهيم:فيه ايه يا نسر قلقتنا
نسر:حاجة تخص قدر
قدر:عرفت حاجة عن اهلي
نسر:هفتح التلفون والكل يقعد علشان نشوف سوا
الكل قعد و رقية فتحت الاكونت
نسر:احنا منعرفش الاكونت دا بتاعك ولا بتاع البنت الي في الصورة بس الاسم نور الدغيدي
قدر: يعني انا ممكن اكون اسمي نور
نسر:كل شئ جايز
فتح الاكونت ولقاه بوستات مكتوبه
قدر: هو اي الي مكتوب
نسر:مكنوب يعز عليا صُحوبيتنا يعز عليا فراقك فراقك صعب عليا انا واثقة انك عايشة و هترجعي
قدر دموعها بتنزل:وايه كمان
نسر:بيقولوا انك انتحرتي بس انا واثقة انك منتحرتيش لانك بتخافي من ربنا وبتصلي رغم لبسك وشكلك.
ارجعيلي ارجوكي بموت من غيرك يا حورية قلبي
وغيرهم كتييير
قدر:ممكن تجيب الصور
نسر خرج وجاب كل الصور
لقاه صورة قدر لابسة فيها شورت جينز قصير وبادي حمالة و نور حجاب و بنطلون و تيشرت وكانت شيلاها علي ظهرها
نسر:هو انتي كنتي بتلبسي كده
قدر:شافت واتصدم مبتكلمش بتجمع كل حاجة
ادهم:براحة وخلينا نكمل
في صورة تاني كانت لابسة فستان قصير جدا و بحمالة و في ولد شايلها
نسر:الدموع اتحجرت في عنيه
وقلبت في صور كانوا شباب و بنات وكانت قدر واقفة مع ولد غير الشاب الي فوق بس كان فيه حدود
وفي صور جت كتير و قدر كانت لبسها كله عريان وفاستين قصيرة
وجت صورة كانت قدر لابسه فستان فرح زي الي اتوصف قبل كده وهنا دماغها و جعتها و حاولت تتمالك وهنا نسر اتكلم
نسر:بدأ يقرا المكتوب فوق البوست بصوت عالي
كان فاضل اسبوعين وتلبسي كان فاضل تكة وابقي صاحبة احلي عروسة في الكون كأنك كنتي بتودعيني كنتي بتقوليلي صوريني يا عالم بكرة هتصور بيه ولا لا كنتي هتطيري من الفرحة انا مش مصدقة ولا عمري ما هصدق انتي كنتي دايما تقوليلي عمري ما هسيبك كنتي بتقوليلي انتي حتة من قلبي في اليوم دا كلمتيني و قولتيلي ماتنسانيش وانا رديت عليكي وقولتلك ليه بتقولي كده قولتيلي علشان شكلي مش هشوفك تاني وانا قولتلك هشوفك يا جزمة انشاء الله انا وانتي لا ساعتها قولتيلي سلام علشان الحق اكلم اخواتي قولتلك خليكي معايا علي الخط قولتيلي لا وقفلتي وياريتك ما قفلتي
الكل دموعوه علي خادوه وقدر التفكير عندها موشوش و بتدت تفتكر
ريم:طب اخرج من عند نور دي وخش عندها علي الاصدقاء اكيد هتلاقي اكونت
دخل وشاف صورة الشاب الي كان واقف جنبها واسمه أمير المهدي
دخلوه الاكونت وشافوا صور ليه هو وبنت وكاتب عليها عوضي و نصي الحلو وكلام كتير نسر دخل علي الصور شاف ليه صور هو وقدر و ظهرت صورة كانت لابسة فستان قصير كب وبديل من ورا وكانوا مبينين الدبل وكاتب عمري ما لقيت زيك ربنا عوضني بيكي
نسر:شكلة بيحب يلعب بالبنات هه
زينة:اخرج يا اخوي وشوف
خرج وفضل يقلب لقاه اكونت باسم حور الحديدي و جنبها تلت شباب
قدر: ادخل دا شكله الاكونت بتاعي
نسر دخل و جاب الصورة:لحظة بس دا جاسر الحديدي
قدر:اههههه دماغي وجعاني اوي واغمي عليها
نسر:اتصلوا بالدكتور وانت يا ادهم هات جاسر
الدكتور جيه وخرج
الدكتور:هي شافت حاجة من ذكرياتها القديمة
نسر:ايوة يا دكتور
الدكتور:هو احنا هنعرف لما تصحا بس اظن ان رجعتلها الذاكرة
ادهم:طب شكرا يا دكتور
جاسر:هو مين الي تعبان
نسر:انا هسألك سوأل
جاسر:قول
نسر:هو انت عندك اخت
جاسر خد نفس عميق:اه كان عندي اخت اسمها حور بعديا انا وزين بس ماتت من فترة
نسر:ماتت ازاي
جاسر:هما بيقولوا انها انتحرت بس انا عارف اختي كويس رغم طيشها وتصرفاتها بس كانت تعرف ربنا اوي وكانت تخاف تعمل كده وانا واثق انها جريمة قتل
نسر:محولتش تدور عليها
جاسر:انا وزين لغاية دلوقتي بندور عليها
نسر:طب انا هوريك حاجة دلوق
جاسر:هتوريني ايه
نسر:ادخل الاوضة دي
جاسر:لا ماينفعش يا اخويا دي بنت
نسر:طب ادخل بس
جاسر دخل الاوضة واول ما شاف قدر جري عليها
جاسر:حور حبيبت قلبي
قدر فاقت اه اهههههه
جاسر:يا حبيبتي انتي لسه عايشة والله كنت متأكد
قدر:جاسر
جاسر:قلب جاسر وعقل جاسر كده تخضيني عليكي
قدر:والله ماكنش بأيدي
جاسر:لازم نمشي بابا بيموت علشانك
قدر:زين و يوسف عاملين ايه
جاسر:كله هيفرح انك لسه عايشه
نسر: ايه يا ست قدور خلاص هتنسينا
قدر:مقدرش انساكوا ابدا
زينة:خلاص هتمشي و تسبينا
قدر:مين الي قال كده بس انا مقدرش اعيش من غيركم
ادهم:ماشي يا ست قدر
جاسر:ايه قدر دي اسمها حووور
سليم:واو دا انا كنت عاوز اتجوز حور العين
نسر:اخرسسس
احكيلنا عنك
حور:انا حور الحديدي ولسه هتكمل.....
جبل:انا هموت واعرف عندك كام سنة
حور:مش هقولك
محمود:لا ونبي عايزين نعرف علشان نشوف مين هيتجوزك
حور:نعععم يتجوزني هو انتوا تطولوا تتجوزا حور الحديدي بطلة الجمهورية في الملاكمة عام 2014 و واخدة ماديليا برونزية 2021 في الملاكمة وعام 2006 و2010
ادهم:ياهه دا انتي محترفة بقا
جاسر: اي حد يخش قدامها الحلبة يطلع خسران
نسر:امم وانتي عندك كام سنة
حور:انا حور الحديدي 24 سنة محامية و كنت ماسكة قضية ارض الضفة الي المفروض الحكم بعد يومين
نسر:ايههه
ادهم:انتي المحامية الشاطرة الي جاية من مكتب يوسف الصياد
حور:يوسف الصياد دا بقا اخويا
ريم:بالعقل كده يوسف الصياد و حور الحديدي ازاي اخوات
جاسر:لا مهما اخوات في الرضاعة
نسر:اههه
جاسر:احنا لازم نمشي
حور:لا انا هستني
جاسر:هتعملي ايه
حور انت لسه القضية فضلها يومين صح
جاسر:ايوه
حور:وقضية ارض الضفة فاضل عليها يومين
نسر:تقصدي ايه
حور:اقصد ان ممكن الارض دي تكون ملكوكوا
نسر:كيف يعني
حور:دي لعبتي من 6 شهور كنت انا الي مسكاها وعارفه مفاتيحها و كنت بسهولة ممكن الارض تكون ملك فهد النجار بس دلوقتي هتكون ملك عيلة الاسيوطي
نسر:هتعرفي
حور: عيب يا برنس
ادهم:مالك قلبتي فجأة كده ليه
حور:اسمعوا الاوامر و القاونين بتاعت زمان دي مش هتمشي عليا وانا هرجع البس لبسي و مش هلبس حجاب لان زمان مكنتش عارفة حاجة عن حياتي
جبل:دي حياتك وانتي حرة
حور:صح يا جاسر انتوا طلعتولي شهادة وفاة
جاسر:مرضتش كنت حاسس انك عايشة
حور حضنته جامد :انت احسن اخ في الدنيا
نسر اتعصب جامد
نسر:هو انتي ازاي وقعتي في النيل
قدر:هحكيلكوا
Flash back 🎬
امير:الو ايوه يا حور عايز اقابلك
حور: قولتلك ميت مره مش عايزة اشوفك
امير:طب علشان خاطري تعالي اخر مره
حور:لا وافضل اتحايل كتير ومش هاجي اشوفك
امير :اخر فرصة اشرحلك بس
حور: تمام اقابلك فين
امير:عند النيل
حور: ساعة واكون عندما
حور لبست و نزلت وراحت عند النيل
امير:انتي فهماني غلط
حور بانهيار:فهماك غلط تخوني مع صاحبة عمري وكمان عايز تسرق اخويا و اسكتلك يا بجحتك
امير:انا مخنتكيش
حور:انا الي خونتك معلش
امير:انا بحبها و هتجوزها هي
حور: وليه علقتني بيك
لميس جت من ورا:علشان ناخد الي ورا و قدام يوسف
حور:انتي واحدة مريضة و جعانة
لميس:هههههه
حور:ليه بتعملي معايا كده
لميس:عاشان انتي عندك كل حاجة وانا لا دايما انتي نمبر وان وانا تو عرفتي ليه انا بكرهكككك يا حور وعمري ما حبيتك و بحقد عليكي
حور:انا هقول كل حاجة ليوسف و جاسر
امير:لا لا بلاش جاسر
حور:ايه خوفتي يا بطة و رحمة امي لاندمكم علي اليوم الي دخلتوه في بيت او عيلة الحديدي وخلاص لفت و هتمشي لقت الي ضربها علي دماغها ومكنتش لسه فقدت الوعي لما رموها في النيل وبعد كده ما فقتش الي وهي عند نسر
Flash back 🎬
جاسر:يلا يا روحي ارتاحي وانا خارج واوعدك لاادفعم التمن غالي
نسر:انسي انت هتقعد في الاوضة الي هناك دي
جاسر:ميصحش
نسر:خلاص بقيت مننا و علينا
زينة:نسر عيزاك دقيقة
جاسر واقف متنح فيها
جاسر:مالك يا عم بتدق كده ليه (بيكلم قلبه يا جماعة)
جاسر:عمل تلفون: زين امير المهدي ولميس محمد يكونوا في المخزن القديم بعد يومين
عدا اليومين ونسر و جاسر راحوا المهمة
القاضي:بسم الله الرحمن الرحيم نبدأ قضية اليوم قضية ارض الضفة شرق اسيوط و المدعوين عائلة النجار و عائلة الاسيوطي
محامي الدفاع يتفضل
امير:شكلهم كده خايفين و مش هيجوا
صوت من وراه مين الي قال كده
الكل اتفاجئ ما عدا نور و يوسف (نور و لميس و امير دفعة واحدة وفيه كذا حد ويوسف عندة 26سنة في سن جاسر واخوات مامت حور ماتت وهي بتولدها و كان يوسف لسه صغير وبيرضع وبقوا اخوات في الرضاعة وفاتح مكتب و الكل اشتغل عنده)
حور:احنا موجودين يا حضرة القاضي
كانت واقفة في النص وادهم و سليم علي يمينها و محمود وابراهيم علي شمالها و جبل في النص وراهم
يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
- الفهرس يحتوي على جميع فصول الرواية كاملة :"رواية قدر النسر" اضغط على اسم الرواية