Ads by Google X

رواية النصيب الجميل الفصل السابع 7 بقلم فاطمة سعيد

الصفحة الرئيسية

  رواية النصيب الجميل  الفصل السابع  بقلم فاطمة سعيد


رواية النصيب الجميل  الفصل السابع  

في اليوم التالي 
*عهد صحيت من النوم قامت اتوضت وصلت وحضرت الفطار 
جمال :صباح الخير علي اجمل عهد 
عهد : صباح النور والجمال علي احلي بابا في الدنيا وباسته من خده 
جمال : هي فين وعد 
عهد : رايحه اصحيها ياحبيبي 
      *راحت عهد تصحي وعد دخلت الاوضه 
  __قامت بفتح الشبابيك
عهد راحت عند ودن وعد وقالت : توووووت 
وعد صحيت مخضوضه : يالهووووي عليكي ياعهد حرام عليكي انتي اتعديتي مني ولا ايه 
عههد بضحك : شكلي كده وبعدين انتي عاملاها فيا من كام يوم قولت اردهالك وبعدين يلا قومي اتوضي وصلي وانا وبابا هنستناكي علي السفره
وعد : ماشي 
              __علي السفره 
جمال : ايه ياعهد ورقك كله جاهز علشان يوم التقديم نبقي جاهزين ومافيش حاجه تعطلنا 
عهد : كل حاجه جاهزة يابابا ناقص بس الصور انا ووعد وف اي يوم نطلع نتصور 
جمال : تمام ياحبيبتي ربنا معاكم يارب
عهد : يارب ياحبيبي
وعد : صباح الخير ياجيمي وباسته من خده 
جمال باابتسامه : صباح الخير ياحبيبه يابابا 
  يلا انا نازل الشغل خلو بالكم من نفسكم عاوزين حاجه من بره 
عهد : عاوزينك بخير يابابا 
وعد : حيلك حيلك اكيد يعني يابابا عاوزينك بخير بس كمان عايزة اندومي 
جمااال : مش هتبطلي القرف ده هيوديكي ف داهيه 
وعد : بحبه ان شااللله يوديني اي مكان بحبه  وهفضل احبه
عهد بضحك : سيبك منها يابابا هتتاخر علي شغلك 
جمال بضحك : عند حق يا عهد
  لا اله الا الله
عهد ووعد : سيدنا محمد رسول الله
مع السلامه
         *ذهب جمال الي عمله 
وعد بزعل : حمزة ياعهد
عهد بخوف لان عهد بتعتبر حمزة اخوها : ماله حمزة ياوعد
وعد : امبارح كسفته وحكتلها اللي حصل 
عهد : غلط اللي قولتيه ده انتي لازم تعتذري 
وعد : وهو ده اللي هعمله انا هنزل الحقه قبل مايروح الشغل 
عهد : تمام ربنا معاكي 
وعد : يارب 
           * بالاسفل في منزل الاستاذ محمود
حمزة : انا ماشي عايزين حاجه 
جميله : عايزينك بخير ياحبيبي 
محمود : خلي بالك من نفسك ياحمزة ربنا معاك 
حمزة : يارب مع السلامه واخد المسدس بتاعه وخرج 
        * عند السلم 
    __وعد نزلت حمزة شافها كان هيمشي 
وعد : حمزة يا حمزة استني
حمزة ببرود : نعم عايزة حاجه
وعد : حمزة انت بتكلمني كده ليه 
حمزة : علشان انا ماليش دعوة بيكي وبحياتك مش هو ده اللي كنتي عايزة توصليله امبارح ياوعد 
وعد ببكاء : لا مش هو ده اللي عايزه اوصله ياحمزة 
انا اسفه ياحمزة 
حمزة :وهيفيد باايه الاسف 
وعد : حرام عليك انت بتعمل كده ليه
حمزة وقلبه رق بس مرضيش يبين : ايوة وبعدين  عايزة ايه انا معايا شغل 
وعد : عايزاك تسامحني انا مش هستحمل انك تفضل زعلان مني وبكيت بشدة
حمزة بحب : انا مش زعلان منك ياوعد انتي بنتي في حد يقدر يزعل من بنته 
وعد تمسح دموعها وبفرحه : بجد ياحمزة يعني مش زعلان مني 
حمزة : لا يامجنونه مش زعلان
*بص حمزة في ساعته:  شوفتي انتي عملتي ايه
وعد بخضه : والله ماعملت حاجه 
حمزة : اخرتيني علي الشغل ياهانم 
وعد بضحك : انا اسفه يافندم تقدر تروح شغلك ياحضرة الظابط ربنا معاك يارب ياحمزة 
حمزة : يارب  
وعد : لا اله الا الله
حمزة : سيدنا محمد رسول الله
         *ومشي حمزة الشغل ورجعت وعد شقتهم
وعد دخلت الشقه ونادت بصوت عالي : عهد ياعهد 
عهد : ايوة يامجنونه مالك 
وعد : انا فرحانه اوي
عهد بضحك : اكيد صالحتي حمزة 
وعد : ايوة وقالي انو مكانش زعلان مني 
عهد : طيب الحمد لله ربنا يفرحك دايما يارووحي
وعد : يارب ولك بالمثل يارب ياعهد
عهد : صح ياوعد عايزين نتصور انا وانتي علشان ماعندناش صور للجامعه علشان التقديم 
وعد : وهي تشرب النسكافيه تمام شوفي امتي ونروح
عهد : ايه رايك علي الساعه 5 المغرب كده
وعد : طيب رني علي حنان شوفي كده هتقول ايه ع الميعاد
عهد : اوكيشن هرن عليها

يتبع الفصل الثامن اضغط هنا 
google-playkhamsatmostaqltradent